motor Praga V3S
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
-
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: Praga V3S na Haiti
M1 je moderný motor a bol stavaný na AD. No ale si to over! A olej nie je moc v ponuke...
Re: Praga V3S na Haiti
ad,píšu to podruhé,jak píše kolega ,je to moderní motor,nejsme v 50 letech.Jednou napíšu AD ale hned se najde další který neví ale přesto poradí.
Re: Praga V3S na Haiti
Ja by som sa pozrel pod veko ventilov a ak tam nebude karbón tak tam určite nebol olej "A"! Dávať ho tam len preto, že neviem aký tam je je nedobré. Ale toto je mimo tému kolegu z Haiti.
Re: Praga V3S na Haiti
Honzo opět jsme v sobě .
Nikde nepopírám že to není moderní motor . Jenom píšu že pokud v něm je cosi co nikdo neví, tak pokud v něm je nějaký olej který karbon nevyplavuje ale zanechává v motoru , tak je nebezpečí po použití AD oleje zadření motoru. Nevím jak je na tom se znalostmi o oleji a nevím kdo ten motor provozoval . Upozorňuji jen na to že v některých uloženkách byl nějaký olej který tolik nedegradoval (počítalo se s uložením na roky ) ale musel se v krátké době po zprovoznění vypustit , byl asi bez přísad. A poměrně levně se dal jeden čas koupit . A doporučovat někomu do motoru olej AD když nevím co v něm bylo je o hubu . Jen tak pro zajímavost kolik jsi najezdil s V3s nebo s Tatrou? Nebo jen zase provokuješ?
Ještě dodatek , převzal jsem výraz moderní motor ale není to pravda ten motor se v základu vyrábí od roku 1952 a verze M1 je poslední modifikace s jiným olejovým hospodářstvím a možná trochu jinými materiály na ojničních šálách, nevím o kolik se zvýšil výkon.Přesné rozdíly neznám pokud to někdo ví , sem s tím. Ale věřím že při zkrácených intervalech by ten motor jezdil i na ty původní neaditivované oleje , pouze s menším nájezdem do Go a s tím že po otevření motoru by tam byly ty závěje karbonu.
A jsem vůl, jsme na foru o Haiti ne o olejích já jsem si teprve nyní všiml že to nebyl dotaz z Haiti , omlouvám se .
Nikde nepopírám že to není moderní motor . Jenom píšu že pokud v něm je cosi co nikdo neví, tak pokud v něm je nějaký olej který karbon nevyplavuje ale zanechává v motoru , tak je nebezpečí po použití AD oleje zadření motoru. Nevím jak je na tom se znalostmi o oleji a nevím kdo ten motor provozoval . Upozorňuji jen na to že v některých uloženkách byl nějaký olej který tolik nedegradoval (počítalo se s uložením na roky ) ale musel se v krátké době po zprovoznění vypustit , byl asi bez přísad. A poměrně levně se dal jeden čas koupit . A doporučovat někomu do motoru olej AD když nevím co v něm bylo je o hubu . Jen tak pro zajímavost kolik jsi najezdil s V3s nebo s Tatrou? Nebo jen zase provokuješ?
Ještě dodatek , převzal jsem výraz moderní motor ale není to pravda ten motor se v základu vyrábí od roku 1952 a verze M1 je poslední modifikace s jiným olejovým hospodářstvím a možná trochu jinými materiály na ojničních šálách, nevím o kolik se zvýšil výkon.Přesné rozdíly neznám pokud to někdo ví , sem s tím. Ale věřím že při zkrácených intervalech by ten motor jezdil i na ty původní neaditivované oleje , pouze s menším nájezdem do Go a s tím že po otevření motoru by tam byly ty závěje karbonu.
A jsem vůl, jsme na foru o Haiti ne o olejích já jsem si teprve nyní všiml že to nebyl dotaz z Haiti , omlouvám se .
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: Praga V3S
Právě, že neznám co tam puvodně bylo.. O tom co AD dokáže udělat za neplechu dobře vím a bojím se. jeden starší mechanik který V3S generálkoval 30 let mi prozradil, že se dávalo M6A na zajetí a následně se vypouštěl a měnil za AD.. Jenže co si ta chudinka mohla prožít předtím nikdo neví .. Dokonce pán od kterého jsem V3S koupil tvrdil, že sám neví jen deset let jezdil neměnil ani nedolýval. jinak děkuji za ohlasy
Re: Praga V3S
poslední modifikace by snad měla být M2 s jiným olejovým hospodářstvím.. já mám starý motor
Re: motor V3S
Neviem ako kde, ale u nas A-čkove oleje prestali davat do motorov uz okolo roku 1975. Odvtedy co viem od starych harcovnikov len AD. U nas motor s A olejom ani nenajdem a olej M6A ani nekupim. Naposledy ked som robil motor V3S s roku 1967. tak bol pekne cisty bez usadenin. Motor M2 ma kus upravene mazanie ale co sa tyka pouzitia olejov tak to nic nemeni na veci. Vyber strbinovy cistitc a dnu uvidis v akom je to stave. Ci je na stenach usad alebo je cisty kov.
Re: motor V3S
Vyrábí se pořád https://eshop.paramo.cz/zbozi.aspx?kod=V531304314 používám ho.
Je mi divné do v3S je spíše do starých dvoutaktních dieselů a čtyřtaktních dieselů bez olejového oběhového čerpadla.
Když už M6AD to se také vyrábí. Spíše je dobré se podívat do manuálu na specifikaci oleje je to norma podle toho vyhledávat olej.
Je mi divné do v3S je spíše do starých dvoutaktních dieselů a čtyřtaktních dieselů bez olejového oběhového čerpadla.
Když už M6AD to se také vyrábí. Spíše je dobré se podívat do manuálu na specifikaci oleje je to norma podle toho vyhledávat olej.
Re: motor V3S
To viem ze sa este furt vyraba
Re: motor V3S
duchodce,v3s je sice starej motor ale do emkový verze se ačko nedávalo.A jinak kolik mám naježděno z V3S nebo tatrou?Nikdy jsem to nepočítal ale vim s jakou tatrou jsem jezdi a měl ji doma a něco ještě mám,takže machrování z tvé strany není na místě. Už jsem to tu někde psal,128.111,138,148,813,815.805.pv3s,toto vše jsem vlastnil,něco už je pryč něco mám,vypsal jsem ti jen ty tatry a vejdy,byly to ruzné nástavby ale to je jedno.
Re: motor V3S
Nechtěl jsem machrovat , jen mě přišlo divné žes od boku bez znalosti situace /typu motoru , první M1 měli snad jen původní filtraci / napsal olej typu AD. To většinou "vypálí od boku" jen někdo kdo neví co činí, což asi tedy není tvůj případ. A jak jsem psal v autech od vojáků mohlo být cokoliv, navíc ani nynější ani původní majitel nevěděli co tam bylo a zda byl vůbec měněn.Proto mě přišla příliš odvážná tak rychlá odpověď.
Pokud tam je nějaký "upečený" /i třeba AD/ olej tak je stejně nebezpečí že po prosté výměně a ponechání oleje v motoru bez dalších zásahů to přestane mazat.
Pokud tam je nějaký "upečený" /i třeba AD/ olej tak je stejně nebezpečí že po prosté výměně a ponechání oleje v motoru bez dalších zásahů to přestane mazat.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
-
- Příspěvky: 1038
- Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: motor V3S
A jak jsem psal v autech od vojáků mohlo být cokoliv
Nemohlo! Minimálne 35rokov len AD...
Nemohlo! Minimálne 35rokov len AD...
Re: motor V3S
Nemate nekdo prosim postup, jak demontovat pro serizeni/opravu vstrikovaci cerpadlo? Chci jej nechat opravit/nastavit atd. Ale jaky je postup demontaze.
Predem.dekuji
Predem.dekuji
Re: motor V3S
Vyndej vstřikovací trubky,sundej plech co je na chlazení od ventilátoru kterej taky vyndej,odpoj přívod a přepad nafty,dva šrouby za a dva před čerpadlem na 13 klíč,poviyáhni a je tvoje,práce na chvíli.
Re: motor V3S
Len na margo tych olejov pre V3S - olejovu normu, ktoru predpisal vyrobca v tych rokoch zozeniete uz asi velmi tazko. Naviac je pravda ze ak je motor zakarbonovany ( co asi bude dost) tak je riziko rozpustenia karbonu ( pri pouziti oleja ako je Mobil Delvac), ALE - vsetko sa to da riesit a da sa chodit aj na novodobe oleje.
neviem aku normu oleja v3s vyzaduje. da sa vsetko najst, aj vyriesit.
neviem aku normu oleja v3s vyzaduje. da sa vsetko najst, aj vyriesit.