Mikikiho Yanmar 1500D
Moderátor: DYK
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Díky.
A tak jsem se těšil, že tam narvu vazelínu A00 a bude klid
---
Holt koupím převodový olej 80W-90.
Po snad zdařilé rozborce, výměně gufer/možná i ložisek a následném složení (když mi tedy nic nezůstane) mi to nebude protékat ..... no prostě nesmí
Myslel jsem, že upravím jen tu levou stranu co teče, ale když tak teď o tom přemýšlím, budu to muset udělat komplet
A tak jsem se těšil, že tam narvu vazelínu A00 a bude klid
---
Holt koupím převodový olej 80W-90.
Po snad zdařilé rozborce, výměně gufer/možná i ložisek a následném složení (když mi tedy nic nezůstane) mi to nebude protékat ..... no prostě nesmí
Myslel jsem, že upravím jen tu levou stranu co teče, ale když tak teď o tom přemýšlím, budu to muset udělat komplet
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Omylem jsem nahrál obrázek se špatným zobrazením Watů
Mají tam být hodnoty 21W + 5W.
Mají tam být hodnoty 21W + 5W.
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Ahojte páni k tým nálepkám dal som si vyrobit do fii na výrobu reklamy podla
predlohy na fotke za pár €
predlohy na fotke za pár €
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Tak popis vyřešen, až bude "nalepeno" nafotím
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
U takhle starýho stroje, který pravděpodobně většinu života strávil v rýži mi to frustrující nepříjde. Čekal bych daleko větší závady jak to tak vzdáleně pozoruju.
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Jsem asi "cíťa" no, prostě jsem si naivně myslel, že se původní majitel o traktůrek trošku staral, když měl takovou docela krásnou povrchovku
Chápu, že někdo mění olej až když změní skupenství proto mne ta kolomaz, co z toho vytekla ani moc nepřekvapila ale tady jsem trošičku doufal, že tam bude olej nebo alespoň nějaká vazelína aby to nejezdilo nasucho.
Ale co nadělám, už jsem se do toho pustil a mám tento traktůrek už teď tak rád, že dostane vše na co si vzpomene.
Teď si mohl vybrat jaký bude chtít filtr
Chápu, že někdo mění olej až když změní skupenství proto mne ta kolomaz, co z toho vytekla ani moc nepřekvapila ale tady jsem trošičku doufal, že tam bude olej nebo alespoň nějaká vazelína aby to nejezdilo nasucho.
Ale co nadělám, už jsem se do toho pustil a mám tento traktůrek už teď tak rád, že dostane vše na co si vzpomene.
Teď si mohl vybrat jaký bude chtít filtr
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Jestli řešíte jak stáhnout to ložisko tak doporučuji opatrně ložisko naříznout flexou. Musí se na to s citem, aby se neřízlo do hřídele. Tato taktika se mě osvědčila u různě zarezlých a zatuhlých ložisek. Doporučuji slaboučký řezací kotouč. Po naříznutí si s tím stahovák lehce poradí. V případě že stahovák nejde použít, řežu dvakrát .
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
nechtěl jsem Ti to psát hned v začátku, když jsem viděl Tvé nadšení. Nikdy bych si takový přestříkaný traktor nekoupil. Je to jen maskovací efekt........ale tím si musí každý projít Nejsi ani první ani poslední
Takže hlavu vzhůru a pusť se do práce hlavně funkčních věcí. Tj. Go komplet přední nápravy, zadní portály minimálně gufera, vyčisti chladící soustavu-kys.citronová apd. Zkrátka než tam budeš lít nové kapaliny a oleje, tak ať to za měsíc neřešíš znovu.
Bylo by dobré mrknout i na ventily a vstřiky nebo aspoň žhavící svíčky....
PS: rada od j.kubce je dobrá a funguje. Někdy ložiska jdou odbrousit......
Takže hlavu vzhůru a pusť se do práce hlavně funkčních věcí. Tj. Go komplet přední nápravy, zadní portály minimálně gufera, vyčisti chladící soustavu-kys.citronová apd. Zkrátka než tam budeš lít nové kapaliny a oleje, tak ať to za měsíc neřešíš znovu.
Bylo by dobré mrknout i na ventily a vstřiky nebo aspoň žhavící svíčky....
PS: rada od j.kubce je dobrá a funguje. Někdy ložiska jdou odbrousit......
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Jak jsem utrhnul tu packu ztahováku tak jsem se na tu flexu podíval a ..... už i po ní sahal, pak jsem ale vzal povolovač šroubů a nastříkal.
Dávám ložisku poslední možnost, když do zítra nespadne ložisko samo, tak jej s tou flexou seznámím
Dávám ložisku poslední možnost, když do zítra nespadne ložisko samo, tak jej s tou flexou seznámím
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Tak ho seznam s ní hned a ušetříš si práci. Odbrušování není ono, alespoň podle mých zkušeností je lepší slabým 1-1,5mm kotoučem říznout. Odrezovače a jiné přípravky jsou většinou k ničemu a nijak nepomůžou. Fungují tak maximálně u šroubů a tu se musí dostat do závitů a i tak je s tím problém.
S tím traktorem to zas tak tragické nebude . Žhavící svíčka jak tu zaznělo je často v čudu. Jestli je tento traktor podobný 1401, tak tam bude jedna a ta se nechá nahradit aviackou. Co se týče motoru pokud nekouří a nejsou slyšet ventily tak bych do něho nehrabal. A to samé platí o chladící soustavě. Jen zkontrolovat jestli nejsou urezlé příruby na hadičky. Na svém bývalém Yanmaru jsem najezdil hodně mh a bez problému. Nápravu jsem dělal taky. Nohavice tekly, tak jsem vyměnil ložiska a gufera. Bohužel nohavice byly vyrezlé a v místě styku s břitem stále podcházely. Tak jsem použil metodu s níž jsem traktor provozoval po mnoho let, a to vypustil olej. Olej smíchal zhruba 1:1 s vazelínou ( PP80h s LV-2). Nápravu komplet vylil touto směsí. Názory, že to je problém to takto provozovat v zimě, je blbost. Vazelíny bezpečně mažou při teplotách -30 až +120. Olej zabezpečí že se vazelína nevysuší a když to uděláš pořádně už na to nebudeš muset nikdy šáhnout. Respektive to ten traktůrek přežije.
S tím traktorem to zas tak tragické nebude . Žhavící svíčka jak tu zaznělo je často v čudu. Jestli je tento traktor podobný 1401, tak tam bude jedna a ta se nechá nahradit aviackou. Co se týče motoru pokud nekouří a nejsou slyšet ventily tak bych do něho nehrabal. A to samé platí o chladící soustavě. Jen zkontrolovat jestli nejsou urezlé příruby na hadičky. Na svém bývalém Yanmaru jsem najezdil hodně mh a bez problému. Nápravu jsem dělal taky. Nohavice tekly, tak jsem vyměnil ložiska a gufera. Bohužel nohavice byly vyrezlé a v místě styku s břitem stále podcházely. Tak jsem použil metodu s níž jsem traktor provozoval po mnoho let, a to vypustil olej. Olej smíchal zhruba 1:1 s vazelínou ( PP80h s LV-2). Nápravu komplet vylil touto směsí. Názory, že to je problém to takto provozovat v zimě, je blbost. Vazelíny bezpečně mažou při teplotách -30 až +120. Olej zabezpečí že se vazelína nevysuší a když to uděláš pořádně už na to nebudeš muset nikdy šáhnout. Respektive to ten traktůrek přežije.
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Fotku máš hezkou, ale jsi úplně jinde. Nafoť sání vzduchu a přepady nafty na motoru. Já jí tam neměl. Mě tam při repasy nacpaly zátku a kablík skovaly do izolačky . Vše pak odborně přestříkáno. Hledej malou nádobku nad motorem z ní povede k síní hadička a bude k tomu přitažený kablík.
PS:
Nádobka je vedle vzduchového filtru
PS:
Nádobka je vedle vzduchového filtru