Mikikiho Yanmar 1500D
Moderátor: DYK
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
V autoškole nás učil instruktor když podřazuješ tak spojka, neutrál, pustit spojku, protočit motor a sešlápnout spojku a nižší kvalt..prostě s meziplynem aby se vyrovnaly ozub. kolečka.
Nahoru zase vyřadit 2x promáčknout rychle spojku a hodit vyšší...samosebou že do kopce je to horší...
Nahoru zase vyřadit 2x promáčknout rychle spojku a hodit vyšší...samosebou že do kopce je to horší...
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Já řadím nahoru normálně a dolu s meziplynem. Takto řadím běžně na veškerých traktorech bez synchronu. Člověk musí slyšet otáčky a odhadnout rychlost. U japonce samozřejmě jen při rychlejších kvaltech, abych dříve než zařadím nezastavil.
Řadit nahotu s meziplynem jsem neslyšel. Tak jak píše michaloss to je jiná .
Řadit nahotu s meziplynem jsem neslyšel. Tak jak píše michaloss to je jiná .
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
(tak sorry, já si to za ty roky zobecnil a veškerý manipulaci s pedálama a řadičkou bez synchronnů říkám "meziplyn")
na starý GAZelle mi šlo řadit na rovince i bez spojky, jen s plynem a šaltpákou
na starý GAZelle mi šlo řadit na rovince i bez spojky, jen s plynem a šaltpákou
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Ahoj chlapi,j.kubec píše:Já řadím nahoru normálně a dolu s meziplynem. Takto řadím běžně na veškerých traktorech bez synchronu. Člověk musí slyšet otáčky a odhadnout rychlost. U japonce samozřejmě jen při rychlejších kvaltech, abych dříve než zařadím nezastavil.
Řadit nahotu s meziplynem jsem neslyšel. Tak jak píše michaloss to je jiná .
Michaloss nenapsal, že při řazení nahoru použít meziplyn. napsal že se má dvakrát promáčknout spojka. a to není meziplyn.
Akorát přesně to ma být takto, Vymáčknout spojku, vyřadit do neutrálu, pustit spojku, znova vymáčknout spojku, zařadit vyšší rychlost a pustit spojku. Z meziplynem se pouze podřazuje. Sešlapnout spojku, vyřadit rychlost do neutrálu, pustit spojku, sešlápnoutím plynu dostat otáčky motoru na takové otáčky, jaké bude mít motor při zařazené nižší rychlosti. Rychle znova vymáčknout spojku, a dříve než klesnou otáčky motoru podřadit a pustit spojku. U V3S, nebo S5T to jinak řadit nešlo.
Já se na své Micině většinou rozjíždím na nejvyšší rychlost. Pokud musím přeřazovat z nižší na vyšší, tak pouze z jedním vymáčknutím spojky a přeřadit velmi rychle, protože se micina rychle zpomalí.
Při podřazení raději zastavím.
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 285 + 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W + 6000W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 285 + 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W + 6000W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Ahoj mikiki tie nálepky si pozri ne ebay našiel som tam
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Tak dnes mám radost trápil jsem s hlavními světlomety a pořád řešil co s tím .... no a nakonec jsem vyměnil H1/55W za H1 13LED.
Hned mám místo odběru 2x55W jen 2x cca 2,6W a svítí to fakt dobře.
Na auto to asi není (jsou bez homologace) ale na moje ježdění to stačí.
Zde je odkaz:
http://www.tipa.eu/cz/led-zarovka-12v-h ... /d-138845/
Jediný problém byl ten, že původní majitel naletoval do světlometů nějakou patici na H1.
Klasická H1 tam šla ale H1 LED jsou tlustší a tak jsem musel upravit vstupní díru v objímce.
Sice trošku prasárna ale nikdo to moc neuvidí
Hned mám místo odběru 2x55W jen 2x cca 2,6W a svítí to fakt dobře.
Na auto to asi není (jsou bez homologace) ale na moje ježdění to stačí.
Zde je odkaz:
http://www.tipa.eu/cz/led-zarovka-12v-h ... /d-138845/
Jediný problém byl ten, že původní majitel naletoval do světlometů nějakou patici na H1.
Klasická H1 tam šla ale H1 LED jsou tlustší a tak jsem musel upravit vstupní díru v objímce.
Sice trošku prasárna ale nikdo to moc neuvidí
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Díky, na nálepky se mrknu.
Ale i koketuji i s tím, že si nechám buď vyřezat písmenka a přidělám si je tam nebo celý nápis nechám "vygravírovat" - viděl jsem někde na videu.
Nějaký novější Yanmar to měl a vypadalo to moc dobře.
Ale i koketuji i s tím, že si nechám buď vyřezat písmenka a přidělám si je tam nebo celý nápis nechám "vygravírovat" - viděl jsem někde na videu.
Nějaký novější Yanmar to měl a vypadalo to moc dobře.
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
řazení nahoru používám jen mezi rychlou 2 na rychlou 3 např. s naloženým vlekem. Více ji na 2 potáhnu a při zmáčknuté spojce rychle řadím 3. Při řazení dolů zastavuji a v klidu řadím nižžší kvalt. Takto řadím již pár let a nic nechodí přes zuby. Nejsem na závodní trati...
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Vím, že fotoaparát toho ukáže až moc ale když jsem se dnes díval co jsem nafotil, tak přemýšlím zda nekoupit nové ?
v Jakém stavu máte pneu - taky v podobném jako mám já - nemusím se toho bát a neřešit to?
Fakt to na první pohled to není moc vidět ..... ale blesk a přiblížení to ukáže
---
Nyní mám:
přední pneu: Mitas 6.5/75-14 TS-02 Tractor small
zadní pneu: Bridge Stone 8.3/8-22
Prosím, jaké byste mi doporučili zadní pneu?
v Jakém stavu máte pneu - taky v podobném jako mám já - nemusím se toho bát a neřešit to?
Fakt to na první pohled to není moc vidět ..... ale blesk a přiblížení to ukáže
---
Nyní mám:
přední pneu: Mitas 6.5/75-14 TS-02 Tractor small
zadní pneu: Bridge Stone 8.3/8-22
Prosím, jaké byste mi doporučili zadní pneu?
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
To co máš nafocené jsou jen povrchové praskliny a těch bych se nebál. Horší by bylo, když by bylo vidět plátno. Pneu máš 4 plátnové a to ještě nějaký ten pátek vydrží. Já mám na předku pláště v horším stavu a nebojím se rupnutí. Japonské gumy jsem si otestoval na Yanmaru 1401D co jsem měl. Na předku byly rozpadlé tak jsem měnil za nové a staré jsem otestoval jak drží. Proto vím že se toho bát nemusím a být tebou tak to ještě nechám a investuji do jiného.
Jestli však chceš zbytečně utrácet, tak hlavně alespoň 6 lépe 8 pláten.
Jestli však chceš zbytečně utrácet, tak hlavně alespoň 6 lépe 8 pláten.
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Díky to jsem chtěl slyšet
----
Protože jsem měl pořád kaluž oleje u levého předního kola, tak jsem dnes nakouknul a .... ani kapka oleje, hřídel docela rezatá a tak budu muset vyměnit simeringy možná i ložiska.
Pravá strana po otevření zátky taky rez
Dnes jsem ale nezvládl celé rozebrat -kleště co mám na pojistné kroužky jsou malé a neotevřou se tak, jak potřebuji.
----
Protože jsem měl pořád kaluž oleje u levého předního kola, tak jsem dnes nakouknul a .... ani kapka oleje, hřídel docela rezatá a tak budu muset vyměnit simeringy možná i ložiska.
Pravá strana po otevření zátky taky rez
Dnes jsem ale nezvládl celé rozebrat -kleště co mám na pojistné kroužky jsou malé a neotevřou se tak, jak potřebuji.
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Ještě se chci zeptat jaké používáte těsnění při zpětné montáži - např. viz horní příspěvek (přední náhon).
Zda používáte to, co se dělalo v minulosti (kladívková čtvrtka a vyťukání obrysu) nebo mi poradíte nějaké těsnění v tubě.
Těsnění na motory/převodovky mám, používal jsem pod domečky u zadní nápravy.
Vypadalo to, že tomu těsnění fakt nevadí oleje ale nevím, proto se radši ptám.
Zda používáte to, co se dělalo v minulosti (kladívková čtvrtka a vyťukání obrysu) nebo mi poradíte nějaké těsnění v tubě.
Těsnění na motory/převodovky mám, používal jsem pod domečky u zadní nápravy.
Vypadalo to, že tomu těsnění fakt nevadí oleje ale nevím, proto se radši ptám.
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Taky jsem koketoval s myšlenkou a někde jsem to tady četl, že bych rozehřál A0 a nalil ji do přední nápravy.
V zimě moc nejezdím - tedy skoro vůbec - i když tato zima není zima (včera bylo krásně, jak na jaře)
Má to někdo takto (myslím tu A0) v přední nápravě?
V zimě moc nejezdím - tedy skoro vůbec - i když tato zima není zima (včera bylo krásně, jak na jaře)
Má to někdo takto (myslím tu A0) v přední nápravě?
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Tu AO si schovej pro jiné případy. Do reduktorů patří převoďák 80W-90. To řešení s AO se používá tam, kde je to špatně konstrukčně vymyšlené a k úniku oleje dochází neustále. To ale není případ japonců. Jen se musí ta náprava zgenerálkovat a bude klid! Těsnění použij ideálně zase papírové, stejné tloušťky jako původní( tak o +0,2mm širší, trochu se zmáčkne) to totiž zajistí správnou vůli v ozubených převodech. Při montáži je vhodné vystřihlé těsnění oboustraně potřít vazelínou.
Ad. pneu-ty zadní co máš na foto bezproblému najedou hodně
Peníze dej raději na Go náprav
Ad. pneu-ty zadní co máš na foto bezproblému najedou hodně
Peníze dej raději na Go náprav
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas
Re: Mikikiho Yanmar 1500D
Tyhle.....https://www.bkt-tires.com/en/pattern/tr-171mikiki píše:Vím, že fotoaparát toho ukáže až moc ale když jsem se dnes díval co jsem nafotil, tak přemýšlím zda nekoupit nové ?
v Jakém stavu máte pneu - taky v podobném jako mám já - nemusím se toho bát a neřešit to?
Fakt to na první pohled to není moc vidět ..... ale blesk a přiblížení to ukáže
---
Nyní mám:
přední pneu: Mitas 6.5/75-14 TS-02 Tractor small
zadní pneu: Bridge Stone 8.3/8-22
Prosím, jaké byste mi doporučili zadní pneu?
Jsou identické jako původní BS.
Kubota parking only :-)
https://www.youtube.com/user/ladikigas
https://www.youtube.com/user/ladikigas