fortschritt ZT 303

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Tom T
Příspěvky: 327
Registrován: ned lis 11, 2007 6:20 pm
Bydliště: Mutěnice
Kontaktovat uživatele:

Re: fortschritt ZT 303

#4306 Nový příspěvek od Tom T »

Ten roudnický diskový podmítač dělá určitě lepší práci než cíferské disky otec to kdysi nafasoval nové oboje za škodovku kvalita práce podobná podmítacímu pluhu na rovině se daly nahonit hektary,ale problém byl v kopcích při otáčení na úvratích a couvat s tím taky nešlo,z kopce když se zvedly ze země tak to tlačilo zadek traktoru bokem,pak to obrátilo jednoho kolegu na bok a už s tím nechtěli jezdit.Pak tahali 14radlic.podmítací pluh ale když bylo hodně slámy tak se ucpávaly,tak se jezdilo cíferskýma diskama,ale muselo se i dvakrát místem a to taky zdržovalo.Já už jsem tahal jen pluh,nebo cífery.
Zetor,Tatra,

Packard
Příspěvky: 186
Registrován: ned úno 14, 2010 7:43 pm

Re: fortschritt ZT 303

#4307 Nový příspěvek od Packard »

Tahal jsem za Škodovkou jak PH2-020 tak Cífery.Pokud bylo optimálně tak ten podmítač dělal dobrou práci,za sucha se mu již do zemi příliš nechtělo protože ty sekce byly na pružinách a jak byla zaschlá zem tak ty pružiny přetlačila. Aby to jelo rovně tak se muselo seřídit to velké ocelové kolo kterým se to štelovalo. Umělo to zacvičit na rovině se Škodovkou,nejednou jela i po dvou kolech,jezdilo se i v kopcích ale tam se muselo hodně přemýšlet kde a jak se zatočit protože to muselo vyjít napoprvé .. Za to ZT-čko bych s tím byl velmi opatrný. Cífery vůči tomu dělaly dobrou práci za všech podmínek ale byly tahově náročnější tak z toho důvodu s nima chtěl málokdo jezdit protože s nima nenalétal tolik hektarů.

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: fortschritt ZT 303

#4308 Nový příspěvek od koprkam »

No já bych to bral za 16145. Jinak by mě ještě hodně zajímala další věc. Jak se připravuje půda před setím. Řekněme, že mám secí stroj s rotačníma brána. Do zoranýho se set asi nedá, takže je to potřeba minimálně posmykovat. Kdy se používají kombinátory? A když se zeptám, tak KONa nebo PB6? Já osobně mám raději polonesené nářadí, ale nechám si poradit. Jinak sorry za OT.
Poulme, jak jsi spokojenej s Pneusejem?
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Packard
Příspěvky: 186
Registrován: ned úno 14, 2010 7:43 pm

Re: fortschritt ZT 303

#4309 Nový příspěvek od Packard »

Ohledně přípravy pudy hlavně záleží na místních podmínkách,typu pudy a pak zda se jedná o přípravu na jaro či na podzim.Ty kombinátory se používaly na jarní práce a každý měl něco dosebe. KON díky tomu že byl nesený když bylo zjara vlhčeji a byly mokré fleky tak projel skoro všude,PB pokud se tam dostal tak se mu začal topit podvozek až podržel díky tomu celý traktor a pak za ním to bylo dílo. Vuči KONu měl pevnější slupice radliček které dost vydržely.

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#4310 Nový příspěvek od poulm »

to koprkam:
samozřejmě že se dá s rotačkama jet do zoraného a rovnou set,ale záleží na konkrétních podmínkách,pokud je hlína dobře rozmrzlá a dobře se sype,tak to jde hned najednou,ale takové podmínky jsem už několik roků nezažil,tak se to dělává ta,že se před secí kombinací pole přetáhne bránosmykem.Pokud používáš nějaký kombinátor nebokompaktor,tak s tím připravuješ pro setí s klasickým secím strojem.
Mám doma neseného KONa a také se přikládním k názoru,že je lepší než polonesený PB kvůli zapadnutí atp. a hlavně ten PB6 ojem odlehčuje traktor,protože má kola před nářadím a ne za ním.Moderní polonesené kombinátory a kompaktory už mají kola vzadu za nářadím,což je ideální.Nesené kompaktory jsou hodně těžké a dají senosit tak do 4m záběru,6ti metrové už jsou polonesené.

Jinak s pneusejem jsem nadmíru spokojený,má přesný výsevek a je to takový stroj typu za min. peníze maximum muziky a když to tak vezmeš,tak tento systém dávkování typu Accord používají snad všechny současné moderní secí stroje,radličkové Horche a mnohé další.
Já mám nesený 6ti metrový,na záhumenkách už je to motání horší,ale dá se na to zvyknout,na velkém poli dělám okolo 3ha/h,což je slušné,šlo by i víc,ale příliš rychlá jízda taky není dobrá. Navíc mám zvýšené násypky,takže mi tam vlezou 3vaky obilí a nasypává se to mnohem líp a rychleji než do nějaké staré skříňové SEXky. Uvažoval jsem zvednout násypky ještě víc na 4vaky,protože se vysypávání jednoho vaku v půlce blbě zstavuje,ale zase mám strach,aby to vydržela konstrukce toho Pneuseje,tak jsem to zatím nechal taka uvidíme časem.
S kolegou uvažujeme už o nějakém radličkovém Horschi nebo něco podobného co už zvládne setí přímo do strniště nebo podmítky,tak uvidíme.

to Packard:
jaký má záběr ten roudnický diskáč? Myslím,že 4m určitě nemá.Podle mého názoru by obstojně fakčil,kdyby měl to silné opěrné železné kolo i v předu někde u závěsu. Zadní poční tlaky to chytá,ale vpředu to jde do traktoru a tlačí ho to do boku,což je na tom videu vidět,jak ta škodovka jede ze šikma a tím pádem přes řídicí táhla jedou šejdrem i ta opěrná gumová kola.Jako myslím,že váhu má velkou a disky taky,takže poleze do země dobře a bude schopný jít i do větší hloubky,skoro jak orba,ale pokud to předkem bude tahat traktor takhle škaredě do boku,tak je to pak na nic a brzy někde něco křupne.Prostě z takového stroje nemám dobrý pocit.Někde v té staré knížce se zemědělskými stroji dělali i takové malé nesené podmítače s tím opěrným železným kolem se záběrem tuším okolo 2m za menší traktor jako Zetor UŘ1 atp.,ale i tak to v reálu ten traktor tahalo do boku,to železné kolo všechny boční tlaky nepobere a někde v měkčích místech to prostě ujede. Holt je dobré mít ty řady disků dvě,ať se ty protisíly vyruší.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Packard
Příspěvky: 186
Registrován: ned úno 14, 2010 7:43 pm

Re: fortschritt ZT 303

#4311 Nový příspěvek od Packard »

4 metry to nemělo určitě,houpalo se to nějak kolem 3,5m. Tím zadním ocelovým kolem a příčním táhlem to šlo fakt seštelovat že ta Škodovka s tím jela hezky napřímo ale bylo se s tím třeba pohrát jinak se s tím zápasilo jako na tom videu ,ta zadní gumová přepravní kola byla při práci zvednutá a volně otočná kolem čepu,zajišťovala se jen při přepravě po silnici.Váhu to mělo velkou ale bylo to složeno ze tří sekcí a ty byly jištěny pružinamy a když bylo sucho a uježděné úvratě nebo některé části pole tak se tomu nechtělo,rám klesl skoro až k zemi ale ty sekce se přes ty pružiny odlehčovaly.Za normálních podmínek to šlo pěkně a byla s tím vcelku dobrá práce,navíc to zadní ocelové kolo dělalo dělalo v podstatě brázdu ve které se jezdilo. Jenom na tom videu zapoměly to na úvrati zvednout,asi to s nima někde zacvičilo a nechtěli to pokoušet ale s takou se tam se svářečkou vyřádí,ono to praskalo slušně před třiceti lety když to bylo poměrně nové a né při také prasárně nyní ..

Uživatelský avatar
pete
Příspěvky: 657
Registrován: stř bře 11, 2009 6:13 pm
Bydliště: pamětice

Re: fortschritt ZT 303

#4312 Nový příspěvek od pete »

Zdar chlapy pěknou debatu tu vedete.Ty roudnický diskáče pamatuji že u nás v družstvě jezdily a pak jen z kopřiv .cífry měl kamarád 3 metry tahal je za zetorem tuším 106 a říkal že traktor jen brečel a taky tvrdí že by zalezly i do asfaltu.A loni jsem byl u známého ten je má ve čtyřech metrech tahá je valtrou 190koní je fakt že podmítal kolem 12cm a i vtom suchu lezly do země pěkně a co se mi vůbec nelíbí že nemají žádný válec k zpětnému utužení.Jo a ještě taková otázka na Poulma kolik to vyjde v nákladech chystání na tu řepku myslím příprava před setím.Taky v mém okolí minimalizují k řepkám ale troško jina prvně podmítají pak podrívák pak diskáče lemken a následné setí kolikrát je vydět všechny tři stroje na jednom pozemku aby chytli vláhu k vzejítí řepky
ještě jsem našel jak to vzniklo v osumdesátých letách pak začal vyrábět pneusej v licenci ACCORD
https://www.youtube.com/watch?v=b3MXM4IKm_o

bigles
Příspěvky: 1949
Registrován: stř pro 24, 2008 11:34 am
Bydliště: Štěpánov nad Svratko
Kontaktovat uživatele:

Re: fortschritt ZT 303

#4313 Nový příspěvek od bigles »

Tak tady přidávám aktuální fotku svého Zt zatím mám udělané komplet nové brzy, vykuchanou volnoběžku, přetěsněnou přední nápravu, sundal jsem motor, jedna gumová spojka už byla na hranici už ji mám novou, momentálně jsem rozhodil spojku, kde jsem zjistil že spojkové ložisko je dosti na suchu jelikož ta malá hadička co je na něj zapojená se utřepala, a větší problém je s hřídelí jak je na ní nasunut gumový zvon, je tam ložisko 6216 c3 a má hodně velkou vůli na hřídeli, tak se chci zeptat zda neví někdo kdo by měl k prodeji hřídel v dobrém stavu? jen dodám je to ta hřídel co je na ní na tisícihranu nalisován štít spojky, při nejhoším to budu muset nechat udělat tvrdochromem Obrázek

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: fortschritt ZT 303

#4314 Nový příspěvek od koprkam »

Vypadá to velice slušně. Máš nějaký plány na úpravy? Např turbo nebo větší kola a tak?
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#4315 Nový příspěvek od hotday »

bigles píše:Tak tady přidávám aktuální fotku svého Zt zatím mám udělané komplet nové brzy, vykuchanou volnoběžku, přetěsněnou přední nápravu, sundal jsem motor, jedna gumová spojka už byla na hranici už ji mám novou, momentálně jsem rozhodil spojku, kde jsem zjistil že spojkové ložisko je dosti na suchu jelikož ta malá hadička co je na něj zapojená se utřepala, a větší problém je s hřídelí jak je na ní nasunut gumový zvon, je tam ložisko 6216 c3 a má hodně velkou vůli na hřídeli, tak se chci zeptat zda neví někdo kdo by měl k prodeji hřídel v dobrém stavu? jen dodám je to ta hřídel co je na ní na tisícihranu nalisován štít spojky, při nejhoším to budu muset nechat udělat tvrdochromem Obrázek
vitaj, este mas trosku prace pred sebou...tiez som robil nieco podobne, ale som to zvladol za dva tyzdne na kompletku.
je velmi mala sanca, ze bude hriadel zodraty, skor bude zodraty ten velky stit spojky, aj ja som ho mal zodraty, tam uz len bud na velky sustruh, a urobit vlozku, alebo na horizontku a urobit vlozku, ale tam je treba potom aj vymedzit axialnu volu na lozisku, aby ti nebehalo lozisko v tom stite. staci na vicko v ktorom je osadene gufero normalne navarit a dobrusit flexou, je to oceloliatina, tak pozor, opracovanie je mozne len brusenim, nechyta to ani radeko, tak nech ta nenapadne vyvarat dieru v stite!
okrem ineho, pri rozoberani sa priprav, ze to lozisko mozno budes musiet vypalit autogenom.
samozrejme nezabudni si vyvrtat diery a dieru na vymenu srobov spojky, vykres je tu par stranok dozadu.
spojka je dost zranitelna vec a nie som si isty, ci zozenies to co potrebujes...velmi casto sa stavalo, ze zanedbanim mazania ten stit bol v prdeli, cize ak aj zozenies spojku, tak urcite ju bude treba opravovat.
vela stastia!

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#4316 Nový příspěvek od poulm »

Taková otázka,pokud je to ložisko v tom štítě volné,co tak ho vlepit na tzv. "tekutý kov",resp. tím klasickým dvousložkovým lepidlem?
Často jsem to tak řešíval i na mlátičce,když byl vymačkaný domek na ložisko,nebo omačkaná hřídel,i velký variátor to uneslo a jezdí to do dnes.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

bigles
Příspěvky: 1949
Registrován: stř pro 24, 2008 11:34 am
Bydliště: Štěpánov nad Svratko
Kontaktovat uživatele:

Re: fortschritt ZT 303

#4317 Nový příspěvek od bigles »

Co se týče úprav tak to turbo už mám téměř hotové jen ještě přemýšlím zda odpojit od sání kompresor a dát ho sát zvlášt, kola bych chtěl alespon přední 16-20, co se týče té spojky tak to mám rozhozené do šroubku a je tam tedy volné ložisko jak v tom obalu tak i na hřídely, do toho obalu to přilepit půjde tam taková vůle není, horší to bude s hřídelí, uvidím co s ní začnu to řešit koncem týdne, ta díra na výměnu šroubů v tom štítu je už udělaná a vypadá i jako origo ale nejsem si jist, pak jsem koukal že zespodu má pod spojkama být nějaké krycí plechy, tady nebyli a spojka byla plná siláže

Uživatelský avatar
maršl
Příspěvky: 3012
Registrován: stř říj 17, 2007 11:03 pm
Bydliště: Kančí hory
Kontaktovat uživatele:

Re: fortschritt ZT 303

#4318 Nový příspěvek od maršl »

jak jsi vyresil brzdy? daval jsi origo ci pripasoval? mas vice fotek z opravy?
Ford 8970, Landini 125, Zetor 12145, 6945, 6045 s nakladačem, vyvážečka STS Kesla 203T, štěpkovač Eschlbock Biber 7 Trio, Kubota B 1600

bigles
Příspěvky: 1949
Registrován: stř pro 24, 2008 11:34 am
Bydliště: Štěpánov nad Svratko
Kontaktovat uživatele:

Re: fortschritt ZT 303

#4319 Nový příspěvek od bigles »

Co se týče brzd tak jsem zvolil hlavní brzdový válec z avie 31 to samé i brzdové válečky, pakny a pásy na ručku jsem zavezl jednomu pánovy co se tím zabývá a sehnal mi dokonce origo nové 9mm obložení, akorát co jsem musel tak zkrátit každý kolíček co jde z toho brzdového válečku, jinak nějaké fotky tu mám

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#4320 Nový příspěvek od hotday »

bigles píše:Co se týče brzd tak jsem zvolil hlavní brzdový válec z avie 31 to samé i brzdové válečky, pakny a pásy na ručku jsem zavezl jednomu pánovy co se tím zabývá a sehnal mi dokonce origo nové 9mm obložení, akorát co jsem musel tak zkrátit každý kolíček co jde z toho brzdového válečku, jinak nějaké fotky tu mám
Sisi isty,ze 9mm? Ja som videl origo len 6mm hrubky pasu rucnej. Tak teraz neviem,ci som zle precital, alebo mas preklep.
Hriadel nieje kaleny a normalne ho vylisujes z toho stitu, bud navar, alebo zobrat na menej a potom vlozka pod lozisko.

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“