Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#481 Nový příspěvek od Jarda-k »

Hlavně nezapomínej, že tyto motory mají obtokovou filtraci. Filtrační vložkou prochází jen část oleje který čerpadlo dopravuje, proto je ti hodnota výkonu čerpadla k ničenu.
A novější 1203ky a 105ky, který taky zmiňuješ, mají nají plnoprůtokovou filtraci s filtrační patronou kterou prochází celé dopravované množství oleje.

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#482 Nový příspěvek od Jarda-k »

jiřiSBS: Olejovým čerpadlem možná toto množství proteče, ale motorem a jeho filtrací dost těžko. Vidím to na motoru favorit, kde mám manometr na tlak oleje. Při cca 2000 ot/min tlak dosáhne 4 atm a při dalším zvyšování otáček už tlak neroste - přebytečný množství oleje upouští regulační ventil zpět do vany.

Uživatelský avatar
Tekiti
Příspěvky: 449
Registrován: úte črc 10, 2007 8:32 am
Bydliště: Vlašimsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#483 Nový příspěvek od Tekiti »

No takze u tech novejsich skodovek s plnoprutokovým filtrem proteka filtrem cely objem cerpaneho oleje. Pokud si pamatuju, nase 120 mela filtr např. filtron OP 520. Tyto filtry ale mají také uvnitř kartuše filtrační papír (typuju že podobný). Když porovnám velikosti filtru OM 508 a OP 520 tak ona ta plocha filtračního papíru bude zhruba stejná, takže teoreticky by to měla zvládnout i ta vložka ( ted spíš uvažuju nahlas). Nebo máte jiný názor?
I pád na držku je pohyb vpřed :)
Výkresy na štěpkovač ke stažení zde http://www.ulozto.cz/5386381/vykresy-na-poslani-rar

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#484 Nový příspěvek od Jarda-k »

Filtrační plocha je možná podobná, ale jde i o konstrukci filtru.
U toho obtokovýho filtru je maximální průtok oleje regulovanej otvorem kterým se filtrovanej olej vrací zpět do vany. Ten otvor není moc velkej.
U toho plnoprůtokovýho je součástí patrony obtokovej ventil kterej se po překročení určitýho tlaku (třeba při ucpání vložky, nebo příliš ztuhlým olejem v zimě) otevře a pustí olej do okruhu mimo filtrační vložku.
Pokud tedy průtok oleje vložkou nebudeš nijak limitovat, tak se prostě scucne.

Ono by možná pomohlo kdyby jsi byl konkrétnější kam a místo čeho to chceš použít....

Uživatelský avatar
imaginaro
Příspěvky: 4997
Registrován: čtv bře 24, 2011 1:43 am
Bydliště: olomoucko

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#485 Nový příspěvek od imaginaro »

Chlapi, mám kuriozní dotaz. Na vozitku mam motor oktávka s karbcem favorit. Zjistil jsem že mi myši skrz fitr nanosili jedovaty granule a něco(možná 10ks 3x5mm) napadalo i do sacího potrubí - zkonzumuje to ten motor bez újmy nebo to musím rozebrat? Aby se mi třeba nepodpálily ventily šprajcnutou granulou, nebo tak něco :-/
"NEMUSÍŠ VŠECHNO VĚDĚT,STAČÍ VĚDĚT KDE TO NAJDEŠ."
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/

jiriSBS
Příspěvky: 1785
Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Bydliště: Bravantice

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#486 Nový příspěvek od jiriSBS »

K příspěvku Jardy-k: U obtokového systému mazání,tím otvorem prochází přibližně 1/3 oleje dodaného čerpadlem,takže toto množství prochází filtrem,horní hranici dodávky oleje čerpadlem podělíme 3 a máme litráž ,kterou musí filtr zvládnout.

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#487 Nový příspěvek od Jarda-k »

imaginaro: Pokud jsi nešlapal na plyn, tak by ty granule měli zůstat na škrtící kladce. Pokud ale spadly až do sání, záleží jak moc jsou tvrdý.
Osobně si myslím, že ten motor by to mohl zvládnout - potkat se nepotká - ventily ani v otevřený poloze nedosáhnou na písty.
Pokud se ale granule nalepí na sedlo ventilu - těžko odhadnout jak se granule zachová když se ohřeje a stlačí...

Uživatelský avatar
DanculSK
Příspěvky: 15243
Registrován: čtv pro 29, 2011 4:10 pm
Bydliště: ješková Ves

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#488 Nový příspěvek od DanculSK »

ja by som osobne neriskoval.... ty pol hodina roboty maximalne by nemal byť problem,,,
alebo skusit urobit nejaku redukciu na vysavač a tenkou hadičkou vysať,,,,
.....AJ MUŽI MAJÚ SVOJE DNI....

Kratky navod ako sem nahrať fotky
https://youtu.be/I5ymR1-wi70

Uživatelský avatar
exot
Příspěvky: 3808
Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
Bydliště: Český ráj 294 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#489 Nový příspěvek od exot »

Kdysi mi motorem trabika probehl sroubek ze skrtici klapky a ten je proti granulim sakra tvrdej klidne bych to natocil a pridal plym vsak ony rychle prolitnou mototem maximalne bych vyndal svicky a protocil 10-20 vterin motor pri plne pridanem plynu a je velka pravdepodobnost ze vylitaj sami .Motor poskodit nemuzou.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)

Uživatelský avatar
imaginaro
Příspěvky: 4997
Registrován: čtv bře 24, 2011 1:43 am
Bydliště: olomoucko

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#490 Nový příspěvek od imaginaro »

no bohužel byl otevřenej sytič, takže něco propadlo. Samozřejmě že toho skusím vybrat co nejvíc, ale zajímalo mě co na to řeknete. Zítra odpol tam jedu, konečně mám funkční altík, tak ho prubnu, nahodím baterku a chcu vyjet ven, takže to musím natočit. No ještě uvidím. Přece jen šroubek buď nekde "vysí" nebo se uvolní a proletí, ale když se kousek granule šprajcne v sedle když bude ventyl přivírat, může se udělat "rozklepanec" a ten může držet ventil nedosedlej.
Asi to skusím vybrat(vysát) co to jde a pak dám vysavač na foukání, napasuju na karbec a bez svíček to protočím jak psal exot, tím to buď vylítá, nebo co zůstane se pak po vrácení svíček snad spálí. To je asi nejschůdnější postup. Třeba mě ještě napadne nějaky vylepšení.
"NEMUSÍŠ VŠECHNO VĚDĚT,STAČÍ VĚDĚT KDE TO NAJDEŠ."
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/

Uživatelský avatar
imaginaro
Příspěvky: 4997
Registrován: čtv bře 24, 2011 1:43 am
Bydliště: olomoucko

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#491 Nový příspěvek od imaginaro »

tak motor včera naskočil skoro na drc a šlape, i jsem se projel a pak ho nechal šlapat, takže si myslím že je to dobry.
Dotaz, hučí mi při záběru jednička, dělá vám to taky?
"NEMUSÍŠ VŠECHNO VĚDĚT,STAČÍ VĚDĚT KDE TO NAJDEŠ."
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#492 Nový příspěvek od Jarda-k »

Jednička má přímé ozubení proto je hlučnější. Navíc jsi si možná všiml, že jednička nemá synchronizaci.

Uživatelský avatar
imaginaro
Příspěvky: 4997
Registrován: čtv bře 24, 2011 1:43 am
Bydliště: olomoucko

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#493 Nový příspěvek od imaginaro »

aha, tak proto. A že nemá synchron jsem ani nevěděl, myslel jsem že má špatnej. Kdysi jsem koupil Š110R a na dvojce a čtverce to taky škrkalo. Nevím co s tí předch. majitel dělal, ale mým způsobem jízdy se to časem srovnalo. Dík za objasnění ;-)
"NEMUSÍŠ VŠECHNO VĚDĚT,STAČÍ VĚDĚT KDE TO NAJDEŠ."
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/

mirax
Příspěvky: 11
Registrován: sob led 25, 2014 6:58 am
Bydliště: blansko

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#494 Nový příspěvek od mirax »

ahoj
nemohl by mi někdo říct co mam doma za motory podle čisla motoru, mely by met obsah 1200 ccm, ale nevim jak na tom je klika jestli hlavní ložiska mají šaly nebo ješte kompozit
první motor mam ho namontovaný v trakturku 4 969 514
druhy před 10 lety sem ho menil za ten první protože nemazal 7 577 617
třetí 2 805 189 mam ho od kamoše ale neví jestli je v pořadku

Uživatelský avatar
DanculSK
Příspěvky: 15243
Registrován: čtv pro 29, 2011 4:10 pm
Bydliště: ješková Ves

Re: Motory Š440-1203, všeobecná diskusia

#495 Nový příspěvek od DanculSK »

mirax - tunak to najdeš
http://pragos.cz/veterani/clanek?id=66

prvy motor: škoda 1202 stw
druhy moto:r podla vsetkeho škoda 1203
treti motor: oktavka kombi
kde maju filtre?

Obrázek
Obrázek
Obrázek
.....AJ MUŽI MAJÚ SVOJE DNI....

Kratky navod ako sem nahrať fotky
https://youtu.be/I5ymR1-wi70

Odpovědět

Zpět na „Motory“