Zetor 7201 - komprese motoru
Moderátor: Lukashil
Zetor 7201 - komprese motoru
Zdravíčko jaké jsou krajní hodnoty komprese u motoru 7201,rád bych je změřil a porovnal jaká je povolená odchylka mezi jednotlivímy válci?
Proč ta nafta musí bejt tak drahá!
Re: Zetor 7201 - komprese motoru
Kompresia sa pohybuje od 2,4- 3 Mpa. Ked kompresia klesne pod 2 Mpa tak je to suce na opravu. Kompresia sa meria aspon pri 60stupnoch teplote motora a starter+baterka musi tocit aspon tych 150-200 otacok.
Re: Zetor 7201 - komprese motoru
Děkuji za info ,takže vemu starej vstřik vykucham ho a na vstup přišroubuju spětnej ventil a pak tlakoměr ? vyndam střiky z motoru aby starter neměl takovej odpor a mužu zkoušet je tak?
Proč ta nafta musí bejt tak drahá!
Re: Zetor 7201 - komprese motoru
Ked si to takto vyrobis stym spatnym ventilom tak ti ten budik bude dvyhat kazdym zdvyhom piesta pokym nadoraz neodyde. Ja som to meral podobne. Len som do vstrekovaca nedal nic a napojil budik. Ale treba mat pri tom rychle oko. a druhu osobu pri tlacitku spustaca. Origo kompresiomer je kus pohodlnejsi.
Re: Zetor 7201 - komprese motoru
To je blbost co píšeš, Zpětný ventil tam musí být. A je u každého měřiče komprese.
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 93&t=76797
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 93&t=76797
Jede traktor, je to Zetor 3011
Re: Zetor 7201 - komprese motoru
U origo ano. Lenze je to riesene tak ze na kompresiomere ti na budiku ostane namerana hodnota. Je tam skor niejaky prepustaci ventil. Vstrekovac som mal urobeny s klaciskym ventilom a tak mi to skoro roztrhlo budik. V domacich podmienkach dokonaly merak len tak nevyrobis. Uz si to niekedy robil?????????????
- pavolmakys
- Příspěvky: 2398
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: Zetor 7201 - komprese motoru
Tiez to mam za sebou. Mal som pred prekruzkovanim pozicany tlakomer, ale po urcitom case som to chcel skontrolovat. Dovodom bol fakt, ze pre prekruzkovanim boli tlaky 28, 26, 18, 21. Treti valec ocividne nie dobre. Motor dost dymil co bol predpoklad na pridrete kruzky co sa aj potvrdilo. PO rozobrati sme sa rozhodli iba zamenit kruzky, pretoze motor po vlozeni origo kruzkou mal medzeru ako v novej vlozke takze opotrebenie male. Po zlozeni vsetky tlaky klesli na uroven 23,23,19,23. Treti valec opat menej, ale kedze bolo treba chodit tak sme to nemohli riesit. Rozhodli sme sa ze pochodi, a ak sa to nevylepsi , budeme patrat ci je podpaleny ventyl alebo nieco ine.
Kedze sa mi nedarilo pozicat tlakomer, skusil som si vyrobit so stareho drziaka. Najpr bez spatneho ventyla, to bolo nanic, tlak nevystuopil ani na 15 (rychle oci). Dovodom je ze priestorom v drziaku sa zhorsuje kopresny pomer. Tak som pridal spatny ventyl, najpr hydraulicky, ten to ale nedokazal utesnit, tak som ho vylepsil gumickou a ten to ako tak udrzal.
PavelSk neviem preco by malo pri pouziti spatneho ventaly roztrhnut budik, tlak sa bude s kazdym zdvihom piestu zvysovat az po tlak ktory je schopny vo valci vivinut piest.Vacsi tlak to neda. Aj origo tlakomery maju spatny ventyl. Cim vasci priestor vo vnutri tym viac zdvihom treba. Na origo to ide rychlo, mne to trvalo dlhsie.
Z vysledkom som vsak nebol spokojny,tak cakam az sa mi podari si pozicat opat origo merak.
Kedze sa mi nedarilo pozicat tlakomer, skusil som si vyrobit so stareho drziaka. Najpr bez spatneho ventyla, to bolo nanic, tlak nevystuopil ani na 15 (rychle oci). Dovodom je ze priestorom v drziaku sa zhorsuje kopresny pomer. Tak som pridal spatny ventyl, najpr hydraulicky, ten to ale nedokazal utesnit, tak som ho vylepsil gumickou a ten to ako tak udrzal.
PavelSk neviem preco by malo pri pouziti spatneho ventaly roztrhnut budik, tlak sa bude s kazdym zdvihom piestu zvysovat az po tlak ktory je schopny vo valci vivinut piest.Vacsi tlak to neda. Aj origo tlakomery maju spatny ventyl. Cim vasci priestor vo vnutri tym viac zdvihom treba. Na origo to ide rychlo, mne to trvalo dlhsie.
Z vysledkom som vsak nebol spokojny,tak cakam az sa mi podari si pozicat opat origo merak.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
Re: Zetor 7201 - komprese motoru
Neviem aky si mal spatny ventil ale mne to nerobilo dobrotu. Kompresiu musi motor natlacit uz na par zdvyhoch piesta. Ja som nemal moznost zohnat niejaky speci spatny ventil. Nahradil som ho bezdusakom. A to bola KO.K.tina. Uz pri prvom zdvyhu piesta mi rucicka vysla na 2,7. To som len cvakol startrom. Ked som to kus podrzal tak to tlacilo do maxima budika. Skoro odysiel Potom som ten ventil vyhodil a skusal som to bez neho. Je pravda ze rucicka kmitala 0-2,7 ale furt na tom jednom valci ukazala len tych 2,7. Tak som potom meral aj ostatnych valcoch. Druhy mal 2,9, treti 2,2 stvrty 2. Nastastie mam uz k dispozicii origo merak
Re: Zetor 7201 - komprese motoru
Já mam tu originální sadu a tam to je a funguje jak jsem psal.!!!!!!!!!pavel sk píše:U origo ano. Lenze je to riesene tak ze na kompresiomere ti na budiku ostane namerana hodnota. Je tam skor niejaky prepustaci ventil. Vstrekovac som mal urobeny s klaciskym ventilom a tak mi to skoro roztrhlo budik. V domacich podmienkach dokonaly merak len tak nevyrobis. Uz si to niekedy robil?????????????
Dříve jsem měl udělaný měřák na benzíny, a tam byl daný blbý ventilek z duše a krásně to fungovalo.
Rači nepiš, je vidět, že tomu nerozumíš.
Jede traktor, je to Zetor 3011
Re: Zetor 7201 - komprese motoru
Neporovnavaj origo kompresiomer s vykochanym vstrekom. Hlavne ze ty tomu rozumies a to uplne staci
Re: Zetor 7201 - komprese motoru
No dobrý. žádný přepouštěcí ventil tam opravdu není. Po měření se musí s ventilkem klepnou o něco tvrdýho aby odpustil. Ten tlak jen tak nepřemůžeš.
Jede traktor, je to Zetor 3011
Re: Zetor 7201 - komprese motoru
Mam kompresiomer este na karticky. Ten treba tiez vratit ako pises
- pavolmakys
- Příspěvky: 2398
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: Zetor 7201 - komprese motoru
Ak mas ten kartickovy (tiez som ho mal pozicany, benzinovy mame doma), tak vies ze treba cca 3-6 zdvihov aby sa to ustalilo. Pri tom mojom pokusnom to boli min, 10. Osobne si myslim ze to je tym ze tam je viac priestoru do ktoreho musi byt natlaceny vzduch patricnym tlakom,.
Neviem, ale nevidim dovod preco by to malo ten budik pokazit. Ak tam raz taky tlak piest nie je schopny vyvinut, tak ho nemoze pokazit. Ale neviem preco to tebe islo az na doraz. To netusim, ze by nejaky dynamicky prechodovy dej, ale to je blbost.
Neviem, ale nevidim dovod preco by to malo ten budik pokazit. Ak tam raz taky tlak piest nie je schopny vyvinut, tak ho nemoze pokazit. Ale neviem preco to tebe islo az na doraz. To netusim, ze by nejaky dynamicky prechodovy dej, ale to je blbost.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
Re: Zetor 7201 - komprese motoru
Mne sa to stym bezdusovym ventilom spravalo ako ked fukas dušu na aute. Motor bol pumpa, budik bol duša. Ale nastastie mam origo merak a ako vravis tym mozem tocit kolko len chcem a budik (graf) sa ustali na jednej nameranej hodnote. Origo je origo
- pavolmakys
- Příspěvky: 2398
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: Zetor 7201 - komprese motoru
Tak po sezone a po najazdeni cca 150Mh som sa dostal opat k zmeraniu tlakov. Ako som pisal vyssie, po vymene kruzkov jeden valec zaostaval (23,23,19,23). Nevedeli sme ci nie je nieco ine zle,ci nepustaju ventyli, vcera som nameral 28,28,27,28. Mam preto dve otazky:
1, Je to teda ok? Je mozne ze ten jeden valec bol viac "dorasovany" zadretymi kruzkami a teraz sa to postupne zabrusuje s tymi novymi kruzkami?
2, Kolko cca motohodin treba aby tlak stupol na svoje maximum (okolo 30)?
Dik.
1, Je to teda ok? Je mozne ze ten jeden valec bol viac "dorasovany" zadretymi kruzkami a teraz sa to postupne zabrusuje s tymi novymi kruzkami?
2, Kolko cca motohodin treba aby tlak stupol na svoje maximum (okolo 30)?
Dik.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)