Otočit je"zády" k sobě asi nebude to pravý. Vytáhl bych to z hridele motorové závislosti a připojil normálně na ten mnohohran, co na něm je normálně spojka. Problém bych viděl v nutnosti řazení na obou prevodovkach současně. Ale to by se dalo poresit tahlem mezi radicimi packami. A mít speru na obou nápravách, to nemá ani kdejaký profi moderní stroj za desetitisíce.gupa píše:Zdravím vespolek, s PF mám své zážitky, ale stále přemýšlím nad barbarským činem, jak udělat z dvou kusů převodovek jeden čtyřkolový stroj 4x4. Jedna varianta mne napadá, žeby se provedlo řízení kloubové a prostě se spojily ty převodovky zadními vývody ksobě. Odpojitelné by to mohlo být přes tu spojku co vývodky mají. Předek by měl motor a zadní převodovka by byla hnaná do pohybu vpřed couváním.
Nevím okolik by mohl být motor silnější, ale pokud je jedna převodovka dělaná na cca 6kW, motor by mohl mít jednou tolik, jen nevím co nato ozubení tří rychlostí a zpátečky.
Nevím jak by to vycházelo pro nářadí, ale ze spojkové části zadní převodovky by mohl být možná přes klínový převod do pomala, navíc řaditelný vývod co by běžel po rozjetí stroje. Co vy nato? Vím že to je jednoosý stroj, ale potěch kilometrech co mám za pf našlapáno mi to nedá nad takovou věcí alespoň teoreticky. popřemýšlet.
motorobot pf-62
Moderátor: DYK
Re: motorobot pf-62
Re: motorobot pf-62
Z jiného soudku: Dneska jsem pooral PFkou tu mojí zahrádku, je toho cca 150m2 a jsem dobitej jak pes. Nemám orebná kola, takže nemůžu posoudit, ale je to boj to udržet v brázdě. Kola se mi matlaj (mám šípáky), takže musím přizvedávat, jak je to mírně do kopečka, tak to nejede apod. Máte stejnou zkušenost? A je to rukama, pluhem, strojem, gumama? Jsem z toho takovej rozladěnej. Motor Subaru funguje na jedničku, ale celkově mám něco blbě a jen se s tím trápím.
Re: motorobot pf-62
V prvé řadě bych to viděl na obutí... A pokud nepotřebuješ šípáky, tak bych zvolil funkčnější variantu, orebné kola. To je asi to nejlepší do pole na PF. Jak by to mělo pořádnou trakci, tak bych se zaměřil na správné nastavení pluhu.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: motorobot pf-62
Pluh pokud je originál, by měl mít měsíc. Takže na měsíci pluh srovnat vertikálně podle kol když jede jedno v brázdě a jedno je na nepooraném. Úhel je cca 90° k zemi. Když zaberu, nůž se v tom momentě vyrovná a špice nehlodá a nejde dolů ani nahoru. Jestli se oře do kopce nebo z kopce ... nato se musí pořádně promazat závit co má zdvihák na měsíci protože se sním dolaďuje úhel sklonu co se při nerovném terénu po otočení mění. Nůž by neměl být moc postavený a ani tupý. Pokud ano, podkládám ho zespodu aby se více položil a měl by být i naostřený. Pokud jedu přiorbě rovno, uzávěrku zapnu. Těsně před ouvratí ji rozepnu a to za pomoci kdy převodovka není v tahu, je nato takový grif klečemi nebo se prostě zastavím stroj přes spojku a odpojí se v převodovce. Na kolech jsou kvichty od převodovky nasazeny originální.Wyky píše:Z jiného soudku: Dneska jsem pooral PFkou tu mojí zahrádku, je toho cca 150m2 a jsem dobitej jak pes.
Plech obraceče nad nožem, musí být čistý a např lamelovým 120 šmirglem v karbině vyleštěn, po orbě se musí mazat třeba starým sádlem nebo lehce vyjeťákem jinak zrezne. Špachtli mám na klečích a stále se pluh musí zezačátku než se úplně vyleští čistit a nesmí být zalepen jinak brzdí.
Seřízený stroj PF pro orbu se prostě dá do brázdy jedním kolem a jede sám bez držení obou ruk, jen jednou abych když zakopnu o hlinu nespadl na zem a pouštím ho např pod korunou stromu kdy vím, že ho nepoškodí atp. Denně jsem schopný sním udělat cca 2000m2. Nejhorší je to pajdání a ta blbá chůze zaním.
Re: motorobot pf-62
K tomu oraniu.
Keď som kúpil PF-ku tak mi to oranie moc nešlo. Predpokladal som že je to ojazdenými šípakmi tak som kúpil nové. Ani s novými to nebolo nič moc, tak som dorobil závažia do kolies, cca 35 kg na jedno. Bolo to čosi lepšie. Ďalším vylepšením bola výroba orebných návlekov s ktorými to oranie už ide.
Tiež v podstatnej miere závisí od druhu zeminy (ja mám ťažkú ílovitú pôdu, pri oraní nesmie byť mokrá ale ani vysušená), pri oraní do kopca to ide podstatne ťažšie, radšej idem jedným smerom - dole kopcom.
Keď som kúpil PF-ku tak mi to oranie moc nešlo. Predpokladal som že je to ojazdenými šípakmi tak som kúpil nové. Ani s novými to nebolo nič moc, tak som dorobil závažia do kolies, cca 35 kg na jedno. Bolo to čosi lepšie. Ďalším vylepšením bola výroba orebných návlekov s ktorými to oranie už ide.
Tiež v podstatnej miere závisí od druhu zeminy (ja mám ťažkú ílovitú pôdu, pri oraní nesmie byť mokrá ale ani vysušená), pri oraní do kopca to ide podstatne ťažšie, radšej idem jedným smerom - dole kopcom.
PF62, samohyb1203, Suzuki Intruder VS 1400
Re: motorobot pf-62
ahoj,
v létě jsem se stal majitelem pf, se strojem jsem moc nejezdil, protože hůř vystavovala spojka. na podzim začal zlobit motor - nedržel volnoběh. při startu to vyletí do vysokých a zdechne - zkontroloval jsem zapalování i karburátor, takže to tipuju na gufero.
demontáž ze strany ventilátoru ok. bohužel se mi nedaří z druhé strany stáhnout setrvačník - mělo by to jít dvěma šrouby, ale šrouby narazí na kužel karteru a sjíždějí dolů po tom kuželu a v závitech setrvačníků se začínají kroutit do strany. dělám něco špatně?
jinak grafitový kroužek ve spojce jsem měl už rozsypaný, pružiny na tom vypínacím kotoučku u pacek přítlačáku už jsem neměl žádné.
díky za tip jak na setrvák
v létě jsem se stal majitelem pf, se strojem jsem moc nejezdil, protože hůř vystavovala spojka. na podzim začal zlobit motor - nedržel volnoběh. při startu to vyletí do vysokých a zdechne - zkontroloval jsem zapalování i karburátor, takže to tipuju na gufero.
demontáž ze strany ventilátoru ok. bohužel se mi nedaří z druhé strany stáhnout setrvačník - mělo by to jít dvěma šrouby, ale šrouby narazí na kužel karteru a sjíždějí dolů po tom kuželu a v závitech setrvačníků se začínají kroutit do strany. dělám něco špatně?
jinak grafitový kroužek ve spojce jsem měl už rozsypaný, pružiny na tom vypínacím kotoučku u pacek přítlačáku už jsem neměl žádné.
díky za tip jak na setrvák
Re: motorobot pf-62
Ty závity ve spojkovém koši slouží k tomu, aby se do nich jen našrouboval stahovák, představ si třeba nějakou silnou pásovinu, vinkl, něco podobného se třema dírama. V krajních jsou šrouby, kterými je stahovák chycený ke spojkovému koši, a na prostřední díře je třeba navařená matka, do ní zašroubovaný šroub s kuželem na konci, který se šroubuje do klikové hřídele. Tím, jak se prostřední šroub zašroubovává, tak se spojkový koš stahuje. Nějaký výkresy nebo něco podobného by mohlo být na pf62.wz.cz nebo pf62.wbs.cz
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: motorobot pf-62
ahoj pak jsem si taky říkal že je to blbost - oba stahováky jak píšeš jsou vyfocený v jednom z vláken o pf tady.
stahovák už mám ale setrvák dolů nejde - místo toho aby odskočil, tak to vytáhlo ven jeden šroub.
táta mi udělal závit na desítky šrouby, ale ani po několika otočkách šroubu se nic nedělo, tak jsme to zatím nechali.
napadlo mě rozpůlit motor z druhý strany, potom ten setrvák stahovákem znova napružit a klepnout do středovýho šroubu, by odskočil - klika z druhý strany už bude volná, tak by to ničemu vadit nemělo.. ?
stahovák už mám ale setrvák dolů nejde - místo toho aby odskočil, tak to vytáhlo ven jeden šroub.
táta mi udělal závit na desítky šrouby, ale ani po několika otočkách šroubu se nic nedělo, tak jsme to zatím nechali.
napadlo mě rozpůlit motor z druhý strany, potom ten setrvák stahovákem znova napružit a klepnout do středovýho šroubu, by odskočil - klika z druhý strany už bude volná, tak by to ničemu vadit nemělo.. ?
- Atlan
- Příspěvky: 9583
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: motorobot pf-62
Treba to napruzit a klepnut, pripadne to napruz nechaj posobit a klipni po hodine, potom je moznost nahtiat teplovzduskou.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: motorobot pf-62
Nebo kolem hřídele stříkni WDčko, nebo nějaký podobný přípravek, který má odrezovací a povolovací schopnosti. Dobrá je i červená brzdovka.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: motorobot pf-62
zdravim
prosim vas potreboval by som poradit na mojej PF mi zacal unikat olej z prevodovky na tomto mieste co je oznacene na foto
som zaciatocnik tak neviam co stym je to daka kritky vo velkosti mince
a este jedna otazka na mojej PF su tieto zavazia co su na foto namontovane na PFke
ale kupil som staru nepojazdnu PFku a na nej su ine zavazia tieto biele na fotke co sz demontovane
davali sa na PFky zavazia roznej vahy ? tie cierne neviem kolko vazia nedaval som ich dole nema stym niekto skusenosti akolko vazia tie cierne ? chce by som PF co najviac zatazil ale len na kolesach
za odpovede dakujem
prosim vas potreboval by som poradit na mojej PF mi zacal unikat olej z prevodovky na tomto mieste co je oznacene na foto
som zaciatocnik tak neviam co stym je to daka kritky vo velkosti mince
a este jedna otazka na mojej PF su tieto zavazia co su na foto namontovane na PFke
ale kupil som staru nepojazdnu PFku a na nej su ine zavazia tieto biele na fotke co sz demontovane
davali sa na PFky zavazia roznej vahy ? tie cierne neviem kolko vazia nedaval som ich dole nema stym niekto skusenosti akolko vazia tie cierne ? chce by som PF co najviac zatazil ale len na kolesach
za odpovede dakujem
- Fréza PF-62
- Příspěvky: 43
- Registrován: ned zář 22, 2013 7:12 pm
- Bydliště: Lanškroun
Re: motorobot pf-62
Ty zátky zakrývají konce řadících tyček. Myslím, že by to šlo utěsnit teflonovou páskou.
S tím závažím už jsem se setkal, ale rozdíl nevím, mám jen teorii, že to černé může být z PFD-63, kde je těžší motor, ale opravdu nevím, třeba to ještě někdo potvrdí/vyvrátí. To velké váží 20,5 kg, malé nevím, zase umožňuje montáž malých orebných kol k rotavátoru https://www.youtube.com/watch?v=4QC7iotSsWU (i když velké možná taky).
Jinak na rozteč by mělo pasovat závaží předních kol ze Zetoru 25.
S tím závažím už jsem se setkal, ale rozdíl nevím, mám jen teorii, že to černé může být z PFD-63, kde je těžší motor, ale opravdu nevím, třeba to ještě někdo potvrdí/vyvrátí. To velké váží 20,5 kg, malé nevím, zase umožňuje montáž malých orebných kol k rotavátoru https://www.youtube.com/watch?v=4QC7iotSsWU (i když velké možná taky).
Jinak na rozteč by mělo pasovat závaží předních kol ze Zetoru 25.
PF-62, PFD-63 + PV-81, PP-23, F-651, Ž-151, VLM, PCM, KM-64, BDM-100, N-12, ZP-130, PM-200, VM, VHM-125
Zetor 25 A
Zetor 25
Škoda 30
Zetor 25 A
Zetor 25
Škoda 30
Re: motorobot pf-62
Chcem poprosiť o info, z čoho by pasovali brzdové čeluste na vlečku za PF-ku? Prípadne nemá niekto aspoň 1pár na predaj, alebo výmenu za nejaký diel na PF62?
- Arnošt z Popovic
- Příspěvky: 326
- Registrován: ned lis 25, 2007 7:56 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: motorobot pf-62
Zdravím,
nemáte někdo přední závěs na PF 62 ( montovaný v horní části masky) - měl bych zájem. Nebo kdyby byl někdo ochoten změřit a nakreslit výkres vhodný k výrobě.
Za odpovědi předem děkuji
nemáte někdo přední závěs na PF 62 ( montovaný v horní části masky) - měl bych zájem. Nebo kdyby byl někdo ochoten změřit a nakreslit výkres vhodný k výrobě.
Za odpovědi předem děkuji