MOTORY ZETOR - obecná diskuse

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavolmakys
Příspěvky: 2389
Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
Bydliště: Žilina

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#301 Nový příspěvek od pavolmakys »

On myslel priemer, nie pocet.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)

Uživatelský avatar
fabikmiroslav
Příspěvky: 4585
Registrován: úte čer 09, 2009 8:35 pm
Bydliště: Trenčín

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#302 Nový příspěvek od fabikmiroslav »

gbelec petr píše:Pujdou tedy na 4901 namontovat tezke prsa,kdyz je tam jiny pocet sroubu.a co cerpadlo na servo.vim,ze musim menit hridelku.ale co dal..
Musíš upravit šroby a vojde to tam
Dobre už bolo

gbelec petr
Příspěvky: 1791
Registrován: stř črc 11, 2007 6:23 pm
Bydliště: zlín

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#303 Nový příspěvek od gbelec petr »

jo už to chápu takže udelat štefty na soustruhu 12/14 nebo 14/16 záleží co tam je..
5201 má vrtáni 102 mm a 4901 zase 100mm ?

Uživatelský avatar
kugva
Příspěvky: 1037
Registrován: čtv pro 12, 2013 10:22 pm
Bydliště: Litoměřice

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#304 Nový příspěvek od kugva »

gbelec petr píše:jo už to chápu takže udelat štefty na soustruhu 12/14 nebo 14/16 záleží co tam je..
5201 má vrtáni 102 mm a 4901 zase 100mm ?
4901 má vrtání taky 102 mm

Uživatelský avatar
fabikmiroslav
Příspěvky: 4585
Registrován: úte čer 09, 2009 8:35 pm
Bydliště: Trenčín

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#305 Nový příspěvek od fabikmiroslav »

gbelec petr píše:jo už to chápu takže udelat štefty na soustruhu 12/14 nebo 14/16 záleží co tam je..
5201 má vrtáni 102 mm a 4901 zase 100mm ?
12/16 4701 ma 100 vrtanie.Inak tie štefty mam spravene
Dobre už bolo

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14610
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#306 Nový příspěvek od DYK »

Pánové, využiji tohoto obecného tématu o motorech Zetor a chtěl bych podebatit o poloze vstřikovače v hlavě válce. Říká se, má být přípojkou pro trubku natěsno - co nejbíž k levému šteftu přítlačného třmenu. V poslední době jsem po tom koukl a u tutově "nenapadených" motorů, prostě tak jak je ve Zbrojovce vyrobili mají mezi tím šteftem a přípojkou mezeru a všechny mezery stejně, takže fakt s tím nikdo nemanipuloval. Já chápu, že je většina motorů už někým manipulována, ale fakt se najdou stroje, kde ještě nikdo nenořil v tomto úseku. Proto by mě zajímalo, jestli to fakt není trošku "jinak" a jestli se o tom někde něco píše. Ono i kdyby třeba někdo dělal vstřiky, tak origo trubky ho donutí dát vstřikovač tak, jak byl. Bohu žel jsem mezeru mezi šteftem a přípojkou nezměřil, ale fakt nejde o milimetr či dva. Tak kdyby se k tomu chtěl někdo vyjádřit případně "kolik, jak a proč" budu rád, no.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

pavel sk
Příspěvky: 13088
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#307 Nový příspěvek od pavel sk »

Medzera medzi natrubkom vstrekovaca a styftom ma byt maximalne 1mm.

Uživatelský avatar
kugva
Příspěvky: 1037
Registrován: čtv pro 12, 2013 10:22 pm
Bydliště: Litoměřice

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#308 Nový příspěvek od kugva »

já to mám takhle jak na 5748 tak i 4011

Obrázek

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14610
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#309 Nový příspěvek od DYK »

Tak max. jeden milimetr řákáš? Právě že to co jsem popisoval výše jsou mezery daleko větší a opravdu si myslím, že to nikdo celou dobu nijak neléčil. To je totiž přesně to, co mě na tom zarazilo. Na jedné straně se člověk dozvídá jakou si míru a ono je to na motorech jinak. A tak se snažím zjistit proč. Ale asi je to duchařina.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14610
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#310 Nový příspěvek od DYK »

Je měkde nějaké místo, kde se o tom dá něco přečíst? Já nemám sebemenší důvod nevěřit Pavlovi sk, ale kde se o tom něco dočtu? Víte co, na jedné straně se dbá při skládání trysek a vstřikovačů na rysky aby to pěkně sedělo - ryska na rysku a tady by se to celé degradovalo? Protože jak se zdá, Pavel teda říká milimetr a to max, mě se na jiných zdá až půl centimetr.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5589
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#311 Nový příspěvek od thovt »

U čepové trysky je uložení úplně jedno. Otvorová tryska má 5 i více otvoru, které jsou vyvrtané do daného směru, stačí vyndat vstřik podívat kam jsou otvory nasměrovány mají náklon. Vstřikovače jsou umístěné na straně (mimo střed hlavy) šikmo. Zde je směr uložení důležitý.
Když vstřik umístěn uprostřed hlavy kolmo je to plně jedno.
Velice důležitá je podložka vstřiku ta určuje hloubku zapuštění trysky do spalovacího prostoru.
Sestavení vstřikovače tryska má otvor i vstřikovač má v těle otvor musí být na proti sobě.
http://www.szesprerov.cz/dum/mov/VY_32_ ... ROC_23.pdf

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14610
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#312 Nový příspěvek od DYK »

Já se zblázním :pistol: Co proboha z toho řeší to, na co jsem se ptal? Na čepovky seru úplně o ty zde fakt nejde a vím, co značení trysek např. DOP 150 S 335 - 4359 znamená co znamená každá číselná kombinace a písmeno znamenají, ale na toto jsem se fakt neptal. Víš co? Když teda potřebuješ i sem za každou cenu přispívat - najdi jak má být přesně umístěn vstřikovač do hlavy motoru Zetor třeba 7001, nebo 5501, nebo co se ti podaří najít. To je totiž přesně to, co "poptávám." Rád si to přečtu a třeba i s vysvětlením "proč", či podobným zdůvodněním, objasněním apod. Děkuji
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

jarda avsop
Příspěvky: 1141
Registrován: pon dub 01, 2013 10:13 am
Bydliště: jaroměř

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#313 Nový příspěvek od jarda avsop »

Řešíte uplnou blbost když tam bude mezera 1mm nebo 3mm je to uplně jedno nebude to mít na start nebo vykon motoru vubec žadny vliv, dokonce jsem viděl špatně namontovane vstřikovače a trefit ty značky naproti sobě není tak jednoduche.

jarda avsop
Příspěvky: 1141
Registrován: pon dub 01, 2013 10:13 am
Bydliště: jaroměř

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#314 Nový příspěvek od jarda avsop »

jinač v příručce píšou 1,5 mm od svorníku

pavel sk
Příspěvky: 13088
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse

#315 Nový příspěvek od pavel sk »

1mm hore dole ale 5 mm a viac je uz ina vec. Tie risky na vstrekovaci a triske tam niesu len tak pre srandu. Ja som stym este nemal problem ich trafit oproti sebe. Lupomech pise 1,5mm od styftosrobu. Ja co mam staru prirucku na 6901, tak pise 1mm. Ten pol milimeter hore-dole je nic. A co sa tyka podloziek pod vstrekovac tak origo sa tam nedava ziadna. Tesni to kuzel na kuzel. Tenucke AL podlozky sa davaju kvoli tesnosti pri opravach, kedy sa nemeni ani vlozka v hlave a ani vstrekovac. Ked som menil vlozku v hlave a aj spodnu cast vstrekovaca (maticu trisky) tak som ho len jemne mazol vazelinov a nedaval ziadne podlozky a tesnilo to.

Odpovědět

Zpět na „Motory Zetor“