ahoj. známý má taky takovou převodovku. po roce se vysypalo horní ložisko, pod hrníčkem. tak to doma rozdělal a pořádně se rozčílil. ozubené kolečka z nějakého blata. zuby vymačkané, hřídelky vydřené. možná by pomohlo to někde nechat zakalit. v Číně je to asi jedno když se převodovka po roce vyhodí a koupí se nová. Ale tady za ty peníze co za ňu chtějí ..123 píše:Pokud vím, tak nejseš zdaleka sám, komu se to vysypalo. Holt čína je čína, cos asi tak čekal? Pročpak nepoužíváš tu starou poctivou a koupils ošizenej šmejd?schmoud píše:Pani mam 2roky a 3mesiace staru prevodovku dsk317 a pri vyoravani zemiakov proste klakla...ledva som dosiel zo zahrady do garaze...zajtra to chcem rozobrat, kedze 3 mesiace po zaruke zo supy povedali ze bohuzel...
Strasne zvuky z nej isli...
Ta masina nema nic za sebou, 5krat orba a par jazd malych po dedine... Stara prevodovka vydrzala 15 rokov..
Co by ma malo cakat podla vas ?
Prepinate si spiatocku ked napr. Idete po ceste s vlecku?
Ja ju mam stale zapnutu na oboch kolesach...mohlo podla vas aj totok pomoct tej prevodovke?
Co by tě asi tak mohlo čekat: rozděláš to, zjistíš že materiál na kolech není to, co býval, vyhodíš to a buď koupíš novou zas na dva roky ( ale radši jí moc nepoužívej) a nebo v inzerci jinou, starou poctivou, která má šanci vydržet.
Pokud není převodovka udělaná z nočníkový oceli, tak by jí volnoběžky vadit neměly ale u těchhle ošizenejch je asi možné všechno.
Já jsem to tu o té nové "materiálové kvalitě vari" už psal, jenže tu ze mě dělali blbce.
Vari System
Moderátor: DYK
-
- Příspěvky: 1320
- Registrován: ned bře 30, 2014 6:20 pm
- Bydliště: od Třebíča
Re: Vari System
Družstva. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69747
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
Kováři. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =9&t=69882
První PC- Pc 80 286 Ram úchvatných 1 mega Cpu 6 Mhz, disk 20 mega mechanika 5.25 -1.2 mg
OS Norton Commander
Re: Vari System
Já mám pro tebe, místo keců kolem toho o špatné kvalitě a jakosti materiálů což prostě není pravda, konkrétní řešení, které by tě mohlo potěšit. Pokud je zájem napiš.schmoud píše:Pani mam 2roky a 3mesiace staru prevodovku dsk317 a pri vyoravani zemiakov proste klakla...ledva som dosiel zo zahrady do garaze...zajtra to chcem rozobrat, kedze 3 mesiace po zaruke zo supy povedali ze bohuzel...
Strasne zvuky z nej isli...
Ta masina nema nic za sebou, 5krat orba a par jazd malych po dedine... Stara prevodovka vydrzala 15 rokov..
Co by ma malo cakat podla vas ?
Prepinate si spiatocku ked napr. Idete po ceste s vlecku?
Ja ju mam stale zapnutu na oboch kolesach...mohlo podla vas aj totok pomoct tej prevodovke?
PS: Až bude Vari vyrábět i ložiska, pak se lze bavit o "pohlídání si" kvality.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
-
- Příspěvky: 533
- Registrován: ned čer 26, 2011 8:30 pm
- Bydliště: Hořešovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vari System
Teda chlapi vy mě děsíte s tou kvalitou..
Pracuju v poměrně velký továrně, tak si to dokážu představit jak to chodí..
Pracuju v poměrně velký továrně, tak si to dokážu představit jak to chodí..
Re: Vari System
Buď v klidu. Jen je třeba se vrátit na zem a přijmout, že ani Vari nevyrábí dokonalé stroje. O kvalitě a metalurgii jsem připraven debatovat ať už je vyrobená kdekoli, jen mě přijde divné, že někdo vypustí domněnku nebo lež a já ji mám vyvracet dokazováním? Tady se rozsype ložisko a cestou na dno nadělá další škodu. To se nedá nic dělat, bylo nahoře a že se vysypalo ložisko? Tomu se dnes někdo diví? Když není spolehnutí ani na renomované značky vyrábějící v číně? Já teď potřebuju, aby se co nejrychleji ozval schmoud ať vím jak je na tom se zájmem. Pak třeba sám napíše, jak je spokojen.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
Proč by tě měl někdo děsit? Hele, na rovinu: soudobý trend a požadavek prostě je, aby spotřební zboží pokud možno vydrželo po dobu záruky a vše navíc už je pro výrobce problém, konkuruje pak sám sobě. V případě dražších neporuchových výrobků by se naprosto nesmyslně připravil o zisk z prodeje náhradních dílů. Zrovna tak, jako asi nečekáš, že volkswagen začne znovu vyrábět první oktávky, tak ani nečekej, že ti třeba dnešní vari vydrží to, co vydržela vyrobená před patnácti rokama. A nejsou to jen moje zkušenosti, jak si tu může každý přečíst.J.Pucera píše:Teda chlapi vy mě děsíte s tou kvalitou..
Pracuju v poměrně velký továrně, tak si to dokážu představit jak to chodí..
Ano, VARI ložiska naštěstí nevyrábí a pokud by byl problém v nich, tak mi nějak uniká, proč si nepohlídají subdodavatele.
Hádat se tu nebudu, chápu že reklamou si lze slušně vydělat a rozmyslet si to dál už musí každý sám.
Re: Vari System
DYK píše:Já mám pro tebe, místo keců kolem toho o špatné kvalitě a jakosti materiálů což prostě není pravda, konkrétní řešení, které by tě mohlo potěšit. Pokud je zájem napiš.schmoud píše:Pani mam 2roky a 3mesiace staru prevodovku dsk317 a pri vyoravani zemiakov proste klakla...ledva som dosiel zo zahrady do garaze...zajtra to chcem rozobrat, kedze 3 mesiace po zaruke zo supy povedali ze bohuzel...
Strasne zvuky z nej isli...
Ta masina nema nic za sebou, 5krat orba a par jazd malych po dedine... Stara prevodovka vydrzala 15 rokov..
Co by ma malo cakat podla vas ?
Prepinate si spiatocku ked napr. Idete po ceste s vlecku?
Ja ju mam stale zapnutu na oboch kolesach...mohlo podla vas aj totok pomoct tej prevodovke?
PS: Až bude Vari vyrábět i ložiska, pak se lze bavit o "pohlídání si" kvality.
Dyku jasne ze mam zaujem...kazda rada dobra...a velmi rad si necham poradit, mam ju zatial stale rozobratu...
Ale moc nehapem tvoje hajenie vari :/ raz ked je nieco zle tak to predsa nemoze byt dobre sakra!?!? Ci??
Chlapi pre boha kolko krat sa vam na autach alebo traktoroch rozsype prevodovka?? Ved toto je diel krory musi prezit podla mna zivotnost celeho stroja...a ne ze sa rozpadne jak prva
Re: Vari System
No, pokud by ta převodovka byla nějaká novinka, tak by se to snad ještě asi pochopit nechalo, jenže u převodovky, která se beze změn vyrábí už asi 20 let, jo, to se chápe fakt těžko. Kór když se začaly sypat až ty vyrobené v poslední době. Jenže prostě to tak je, co naděláš?
Ty z dřívějška vydržely snad i nemožné.
Ty z dřívějška vydržely snad i nemožné.
Re: Vari System
schmoud poslal jsem ti SZ.
123 mě nevadí kritika, ale vadí mě nepodložená kritika ve které se navíc opíráš o lži. Sice nechápu jak může konstrukce převodovky přímo ovlivnit kvalitu ložiska ale i přes to uvádím, že převodovka během tvých dvaceti let naznala konstrukčních změn. Ono toho při pohledu z venku nebo na obrázku moc vidět není a koncepčně je to pořád ta samá. Není mojí vinnou, že to nevíš, nebo nechceš? Jako další doložitelný argument mám - do roku 2000 bylo za kočně více reklamací na počet prodaných převodovek, než je tomu v současném sledovaném období. Psal jsi tady něco o Octavii první generace a její kvalitě jako celku a že není vlastně zájem již podobná auta vyrábět. Jen teda mě vysvětli, proč zrovna na těchto autech nepřežilo ložisko předního kola padesát tisíc najetých kilomentrů? Je už usměvné jak se díky jednomu rozpadlému ložisku dělá nekvalita celku a čínská šufánková ocel. Podívej se ještě jednou na fotky schmouda jak je dole vyjebaná a to je prosím ona "kvalita" té "originál totalitní" slévárny Prakovce? To je ta skříň s vrchním AL dílem, kde drtivá většina lidí s prvním nalíváním oleje se zátkou vytočila i závit, nebo ho strhla při dotahování. Dnes je díl litinový.
Aby jsi tomu správně rozuměl, já nechci hájit Vari jako výrobce dokonalých strojů. Dokonalé stroje prostě nevyrábí a stane se, že se kápne na výrobně vadné ložisko. Stejně tak jako se to může stát kdekoli jinde. Jen si zde přečti téma o kvalitě zrovna ložisek a jaký je to problém dodat k opravě násobně dražšího stroje kvalitní ložisko a pokud se najde co stojí!! Kdyby na Vari praskaly skříně , byly problémy se souosostí hřídelí nebo jejich uložením, neřeknu ani popel, ale jedno vadné ložisko? To, že cestou ke dnu ty kousky nadělaly škodu je blbý bonus.
123 mě nevadí kritika, ale vadí mě nepodložená kritika ve které se navíc opíráš o lži. Sice nechápu jak může konstrukce převodovky přímo ovlivnit kvalitu ložiska ale i přes to uvádím, že převodovka během tvých dvaceti let naznala konstrukčních změn. Ono toho při pohledu z venku nebo na obrázku moc vidět není a koncepčně je to pořád ta samá. Není mojí vinnou, že to nevíš, nebo nechceš? Jako další doložitelný argument mám - do roku 2000 bylo za kočně více reklamací na počet prodaných převodovek, než je tomu v současném sledovaném období. Psal jsi tady něco o Octavii první generace a její kvalitě jako celku a že není vlastně zájem již podobná auta vyrábět. Jen teda mě vysvětli, proč zrovna na těchto autech nepřežilo ložisko předního kola padesát tisíc najetých kilomentrů? Je už usměvné jak se díky jednomu rozpadlému ložisku dělá nekvalita celku a čínská šufánková ocel. Podívej se ještě jednou na fotky schmouda jak je dole vyjebaná a to je prosím ona "kvalita" té "originál totalitní" slévárny Prakovce? To je ta skříň s vrchním AL dílem, kde drtivá většina lidí s prvním nalíváním oleje se zátkou vytočila i závit, nebo ho strhla při dotahování. Dnes je díl litinový.
Aby jsi tomu správně rozuměl, já nechci hájit Vari jako výrobce dokonalých strojů. Dokonalé stroje prostě nevyrábí a stane se, že se kápne na výrobně vadné ložisko. Stejně tak jako se to může stát kdekoli jinde. Jen si zde přečti téma o kvalitě zrovna ložisek a jaký je to problém dodat k opravě násobně dražšího stroje kvalitní ložisko a pokud se najde co stojí!! Kdyby na Vari praskaly skříně , byly problémy se souosostí hřídelí nebo jejich uložením, neřeknu ani popel, ale jedno vadné ložisko? To, že cestou ke dnu ty kousky nadělaly škodu je blbý bonus.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Vari System
ty fotky té skříně jsou kde?
Re: Vari System
Nevím jestli se ptáš na fotku té nové skříně nebo té co dosloužila. Strana 36 první fotka, ale protože su kamoš máš ju zde, Fotky nové "polámané" zde nejsou.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
-
- Příspěvky: 533
- Registrován: ned čer 26, 2011 8:30 pm
- Bydliště: Hořešovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vari System
pro příklad..
V automotiv bych dělat nikdy nechtěl. Kolega kvalitář pracoval někde na Kladně kde se dělali komponenty pro klimi do aut, dělal tam před lety když se výroba rozjížděla (nepamatuju si to ) ale říkal, jak jen tam kvalita šla dolu. Firma podepíše nějaký kontrakt. Musí dodávat urč. množství a snižovat cenu. Za několik let se dostali téměř na třetinovou sílu u některého materiálu, produkce vzrostla snad 10x. Na každém výrobku je znát v tom množství ušetřený každý haléř. Je rozdíl pokud koupíte například šrouby na stroj za 60 kč a 58 Kč, ve finále při velkém objemu výroby za rok to udělá ohromnou částku. Velmi záleží na politice firmy a volbě dodavatelů. Neposledně na samotné výrobě. Když na to zaměstnanci budou srát je to taky o něčem jiném. Kvalitáři a mistři to nemohou dohnat.
Neposledně taky v každé výrobě je určité procento zmetkovitosti..
V automotiv bych dělat nikdy nechtěl. Kolega kvalitář pracoval někde na Kladně kde se dělali komponenty pro klimi do aut, dělal tam před lety když se výroba rozjížděla (nepamatuju si to ) ale říkal, jak jen tam kvalita šla dolu. Firma podepíše nějaký kontrakt. Musí dodávat urč. množství a snižovat cenu. Za několik let se dostali téměř na třetinovou sílu u některého materiálu, produkce vzrostla snad 10x. Na každém výrobku je znát v tom množství ušetřený každý haléř. Je rozdíl pokud koupíte například šrouby na stroj za 60 kč a 58 Kč, ve finále při velkém objemu výroby za rok to udělá ohromnou částku. Velmi záleží na politice firmy a volbě dodavatelů. Neposledně na samotné výrobě. Když na to zaměstnanci budou srát je to taky o něčem jiném. Kvalitáři a mistři to nemohou dohnat.
Neposledně taky v každé výrobě je určité procento zmetkovitosti..
- Lišák1
- Příspěvky: 1174
- Registrován: úte čer 02, 2009 8:28 pm
- Bydliště: Sklené nad Oslavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vari System
Musím Dyka podpořit. Už mně taky pár převodovek prošlo rukama, ale můj osobní závěr je, že nejvíc záleží na majiteli. Jeden mně přivezl převodovku a tím, že se mu zdálo, že tam něco zarachotilo. Po rozdělání bylo skutečně v háji horní jehlové ložisko, vyměnilo se a jiná škoda nevznikla. Druhý ji doveze, že to nejede, po rozdělání zjistíš, že je rozbité téměř všechno, prostě se jezdí, až to klekne. První oprava za 100vku, druhá za 6500, jenom v náhradních dílech. A vše od Vari. Prostě jsou to stroje, které se občas poškodí. Jediné rozumné doporučení je, zbav se Vari, kup si trochu podobný, vysoce kvalitní stroj z Moudfieldu a srovnávej. Ale garantuji ti, že se k Vari vrátíš.
Nissan Terrano 3,0 TDI, Zetor 5211
Re: Vari System
Chlapi ja zase vari stroj neodsudzujem...je to delo o to pokoj, ale mna jednoducho nahnevalo to, ze uz ako keby to nebola kvalita ako kedysi... :/
Ale mozno ta moja je jedna z 50tich ktorej sa to stalo...mozno nahoda a mozno nevim...
Mal som proste tu potrebu vam to tu napisat
A nabrat info o pajsloch novych prevodovek...
Ale mozno ta moja je jedna z 50tich ktorej sa to stalo...mozno nahoda a mozno nevim...
Mal som proste tu potrebu vam to tu napisat
A nabrat info o pajsloch novych prevodovek...
Re: Vari System
Není to jen automotiv, taková je už prostě tahleta doba. Šetřit se, kromě parlamentu a snad ještě uprchlíků, musí všude.J.Pucera píše:pro příklad..
V automotiv bych dělat nikdy nechtěl. Kolega kvalitář pracoval někde na Kladně kde se dělali komponenty pro klimi do aut, dělal tam před lety když se výroba rozjížděla (nepamatuju si to ) ale říkal, jak jen tam kvalita šla dolu. Firma podepíše nějaký kontrakt. Musí dodávat urč. množství a snižovat cenu. Za několik let se dostali téměř na třetinovou sílu u některého materiálu, produkce vzrostla snad 10x. Na každém výrobku je znát v tom množství ušetřený každý haléř. Je rozdíl pokud koupíte například šrouby na stroj za 60 kč a 58 Kč, ve finále při velkém objemu výroby za rok to udělá ohromnou částku. Velmi záleží na politice firmy a volbě dodavatelů. Neposledně na samotné výrobě. Když na to zaměstnanci budou srát je to taky o něčem jiném. Kvalitáři a mistři to nemohou dohnat.
Neposledně taky v každé výrobě je určité procento zmetkovitosti..
Jen bych tě snad doplnil, že při těchhle úsporách je mimo jiné důležité i to, aby ty úspory koncový zákazník neuviděl na první pohled při nákupu výrobku. Mohl by totiž pojmout podezření a nekoupit.
Pokusím se ještě o doplnění - A ZDŮRAZŇUJI, ŽE PÍŠU NAPROSTO OBECNĚ, NEMÁM NA MYSLI A NEPÍŠU O ŽÁDNÉM KONKRÉTNÍM VÝROBKU, AŤ TU ZAS NENÍ KRAVÁL.
Jako vhodným předmětem úspor se mě osobně jeví třeba takové valivé ložisko. Protože takové ložisko lze ve stejném rozměru pořídit za třeba 300Kč nebo také za pětadvacetikorunu a většinou je uvnitř, takže není od pohledu vidět. Koncový zákazník to v záruční době zjistit nemůže, protože ve výrobku se nesmí hrabat, to by se mu záruka samozřejmě neuznala.
Pokud ložisko přežije alespoň o den záruku, pak je vše v pořádku, ušetřilo se a výrobek lze považovat za kvalitní, nejsou záruční reklamace. Pokud záruku nepřežije, tak je pak zákonná možnost zdůvodnit to běžným opotřebením.
Takhle to prostě je asi všude, rozhodující ukazatel je zisk.
Re: Vari System
Nepíšeš sice, koho máš na mysli, připadá mi, žes to psal pro mě, takže se ti pokusím odpovědět.Lišák1 píše:Musím Dyka podpořit. Už mně taky pár převodovek prošlo rukama, ale můj osobní závěr je, že nejvíc záleží na majiteli. Jeden mně přivezl převodovku a tím, že se mu zdálo, že tam něco zarachotilo. Po rozdělání bylo skutečně v háji horní jehlové ložisko, vyměnilo se a jiná škoda nevznikla. Druhý ji doveze, že to nejede, po rozdělání zjistíš, že je rozbité téměř všechno, prostě se jezdí, až to klekne. První oprava za 100vku, druhá za 6500, jenom v náhradních dílech. A vše od Vari. Prostě jsou to stroje, které se občas poškodí. Jediné rozumné doporučení je, zbav se Vari, kup si trochu podobný, vysoce kvalitní stroj z Moudfieldu a srovnávej. Ale garantuji ti, že se k Vari vrátíš.
Vari se tedy zcela určitě zbavovat nebudu, protože:
- zaprvé slouží mi už asi 15 let a
- zadruhé pokud vím, tak je to asi jediný stroj na našem běžném trhu, který si můžu mimo jiné velmi jednoduše během chvilky přestavit na prakticky jednostopý, pro meziřádkovou kultivaci. To by mi s mountfieldem nešlo, koukaly by mi totiž do stran ty tyče z nápravy a všechno vzrostlejší, do čeho bych zajel, bych si polámal. A kdybych ty tyče uřízl, tak to už pak jednoduše nepřestavím na dvoustopé.
A přesně to samé neštěstí jako mountfield apod. se vari „podařilo“ konstrukcí nápravy u vari global. Zjednodušili výrobu, ušetřili ale zúžili možnost využití a ještě reklamujou tohle neštěstí jako výhodu.