Ukotvenie hydraulického piestu riadenia

navijáky, závěsy, čepy, řízení, 3bodový závěs, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Dablik
Příspěvky: 13
Registrován: ned úno 09, 2014 2:56 pm
Bydliště: pardubice

Re: Ukotvenie hydraulického piestu riadenia

#1 Nový příspěvek od Dablik »

Ahoj ja bych s e podival do fora na tk cka je tam vyobrazene rizeni pomoci pistnice.

jarynfira
Příspěvky: 1630
Registrován: pát bře 19, 2010 9:19 pm
Bydliště: 739 91

Re: Ukotvenie hydraulického piestu riadenia

#2 Nový příspěvek od jarynfira »

Můj pocit je, že máš na tu délku malý průměr pístnice. ;-)
Kdo to umí, ten to dělá....ten kdo o tom ví trošku, ten tomu šéfuje..... a kdo o tom neví nic, tak ten to buď učí a nebo o tom alespoň hloupě kecá!

Pes je opakem ženy..... všemu rozumí, ale mlčí :)

Uživatelský avatar
exot
Příspěvky: 3811
Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
Bydliště: Český ráj 294 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Ukotvenie hydraulického piestu riadenia

#3 Nový příspěvek od exot »

Taky bych řelk že na to co chceš je ta písnice slabá obvzášt když si uvědomíš že je namáhaná dynamicky!

Jen nechápu jak myslíš to lámání traktoru???
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)

ITS
Příspěvky: 6335
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Ukotvenie hydraulického piestu riadenia

#4 Nový příspěvek od ITS »

To lámání ve dvou osách v skoro jednom místě je na prd. To nikdy nedopadne dobře ve vztahu k hydraulickému válci pro řízení. Jediné dvě možnosti jsou buďto macatý válec - a ten také občas ohneš, nebo ten traktor trošku natáhnout a oddělit to lámání tak, aby válce byly v místě jen toho řídícího lámání.
Z prdele kliku jsi měl už při přechodu hnací hřídele přes toto místo. Při konstrukci řízení tě štěstěna opustila. Naplánoval jsi si to móóóc složitě pro řízení a móóc jednoduše pro lámání.

Uživatelský avatar
Japa
Příspěvky: 854
Registrován: čtv srp 27, 2009 2:01 pm
Bydliště: Dětmarovice

Re: Ukotvenie hydraulického piestu riadenia

#5 Nový příspěvek od Japa »

Nanuku, to lámání ve dvou osách a hydraulické řízení bude zřejmě obtížně řešitelný problém, hydraulický válec by musel být ukotven (osově) přes kulové čepy, které by dovolovaly příčný zkrut traktoru. Válec může být namáhaný pouze axiálně (osově), ty ho namáháš ohybem.

Edit: ITS byl rychlejší.
Naposledy upravil(a) Japa dne ned čer 28, 2015 12:58 pm, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 16955
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Ukotvenie hydraulického piestu riadenia

#6 Nový příspěvek od oco13 »

U nás pred časom chalani stavali takéto klbové traktory .Lámanie to malo tuším prednej nápravy V3S (asi). Myslím že ten piest by mal byť uchytený na oboch stranách v gulovom klbe , niečo ako gulový čap na osobáku , aby mal volné naklápanie vo všetkých rovinách.
Ale podla mňa je koncepcia klbového traktora vhodná len na roviny . Ja som sa už kotúlal , tak možno preto si to myslím.

Uživatelský avatar
exot
Příspěvky: 3811
Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
Bydliště: Český ráj 294 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Ukotvenie hydraulického piestu riadenia

#7 Nový příspěvek od exot »

Jo už to chápu tohle nemá žádné rozumné řešení respektivě řešní je ale poměrně složité a náročné na výrobu (muselo by se řešit táhly nebo bezstrátovým hydraulickým systémem pohyb jednoho z čepů po stejné trajektorii jako se pohybuje druhý).Uvedom si že spousta sil a reakčních momentů přenáší hydraulika řízení takže je potřeba pístnici na tyhle síly dimenzovat pokud nebude řešena eliminace těchto sil.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)

Uživatelský avatar
neboferus
Příspěvky: 805
Registrován: sob kvě 14, 2011 8:20 am
Bydliště: poprad

Re: Ukotvenie hydraulického piestu riadenia

#8 Nový příspěvek od neboferus »

Ono to bude treba riesit ako je na vyvazackach,ale bude to dost komplikovane.Ak chces tak ti to mozem zajtra vyfotit.

Uživatelský avatar
pitrsss
Příspěvky: 637
Registrován: pon říj 19, 2009 7:39 pm
Bydliště: klášterec n o

Re: Ukotvenie hydraulického piestu riadenia

#9 Nový příspěvek od pitrsss »

uchyceni pistu bych resil pootocenim o 90stupnu ,pak by mohl pracovat i pri vetsim krizeni a maximalne by ti trochu pri maximu zatocil trochu traktor

KOS
Příspěvky: 90
Registrován: sob zář 14, 2013 8:24 pm
Bydliště: Hodonín

Re: Ukotvenie hydraulického piestu riadenia

#10 Nový příspěvek od KOS »

Když nehýbat s kloubem (což asi bude potřeba) tak mě napadá tohle řešení - ke kloubu přivařit veelmi robustní páky na obě strany - na to pak jednočinné hydraulické válce (plunžry) krátké délky, ale velkého průměru. A pak se modlit, zda nepovolí něco jinšího :)

Samozřejmě je potřeba si to nakreslit přesně v měřítku, aby se zjistilo, zda se to tam vůbec vleze. A dále dopočítat potřebný průměr válce při daném tlaku a páce ;)

Obrázek

Uživatelský avatar
Standam
Příspěvky: 658
Registrován: stř říj 22, 2008 7:35 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Ukotvenie hydraulického piestu riadenia

#11 Nový příspěvek od Standam »

Zdravím, uřízni ten roh zadní části a uprav ho podobně jako přední díl aby Ti tam vzniklo "V". Potom by se tam mohlo vejít vynesení ramena od otočného čepu. Ten podélný zkrutný čep bych při této úpravě hned přebudoval na silnější, toto je velmi slabé místo. Pozor na to, bude se vynesené rameno vůči zadnímu dílu při přejíždění nerovností chovat jako nůžky. Pořádně zakrytovat abys nepřišel o chodidlo. Ještě lze sehnat pístnici s čelními kulovými klouby a tuto tam nabastlit, má větší možnost výkyvu všemi směry. Také by šlo uchytit píst i pístnici přes nějaké kineťáky z kardanů. Rozhodně ale silnější pístnici, protože při jízdě terénem je na ní v tomto uchycení značné namahaní. Standa.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9587
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Ukotvenie hydraulického piestu riadenia

#12 Nový příspěvek od Atlan »

Myslim ze tazatel sa tu uz neuukaze
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Odpovědět

Zpět na „Mechanika“