fortschritt ZT 303
Moderátor: DYK
Re: fortschritt ZT 303
Ak je namazaná príruba pod výtlačným ložiskom, pojazdová lamela ide vytlačiť, aj keď ťažko, ale poulm má preložené tiahlo od pedálu na dieru, kde bol vzduchový valec, tak mu to ide trocha ľahšie
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
ak myslis vodiacu rurku na lozisko, tak ta by sa podla mojich zisteni mala mazat vzdy ked namazes spojkove lozisko.
aha...tak to dost vela vysvetluje...preto nepotrebuje vzduchovy valec, atd...Pavle, ale kompresor ti bezi vzdy, nie? ci aj ten nejako odstavujes?
aha...tak to dost vela vysvetluje...preto nepotrebuje vzduchovy valec, atd...Pavle, ale kompresor ti bezi vzdy, nie? ci aj ten nejako odstavujes?
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Zdravim pani,
mam filozoficku otazku: na co sluzi ten odliatok na vymenniku motora co je v cervenom kruzku?
mam filozoficku otazku: na co sluzi ten odliatok na vymenniku motora co je v cervenom kruzku?
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Po zvětšení to vypadá jako přípojka na nějaké vyhřívání,možná je to nějaké "dodo"
Na jiných motorech z Ify jsem to neviděl
Na jiných motorech z Ify jsem to neviděl
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Závaží:
http://stroje.bazos.sk/inzerat/51008201/Zavazia.php
Bateriový přepínač:
http://stroje.bazos.sk/inzerat/50847904 ... -a-ine.php
http://stroje.bazos.sk/inzerat/51008201/Zavazia.php
Bateriový přepínač:
http://stroje.bazos.sk/inzerat/50847904 ... -a-ine.php
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: fortschritt ZT 303
To hotday: bude to špirála, niekde som o tom čítal, aj keď som to ešte nevidel.
Re: fortschritt ZT 303
Doufám že tu v blízké době uvidím fotky modrého ZTčka a červeného opaváku v akci
Zetor 6911 (1980)
Vlek 3,5T
Vlek 3,5T
Re: fortschritt ZT 303
já také doufámSedlák píše:Doufám že tu v blízké době uvidím fotky modrého ZTčka a červeného opaváku v akci
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
- Bydliště: krušné hory
Re: fortschritt ZT 303
čus kluci, tak docela dlouho jsem tu nebyl a koukám, že poulm má dost hustě vytuněnou 303. já jsem kousek pokročil na své 300 už jsem koupil ten hlavní brzdovej válec z té avie a musím říct, že to chodí pěkně sice jen zatím na levé kolo jinak jsem motor osadil vstřikovacím čerpadlem z ify autojeřábu s tím velkým regulátorem a traktor maže jak ďas a při menší spotřebě než to originální...tak jsem rád....no ale aby nebyly jen pozitiva, tak kloubky na tom mém slavném řízení už mají opět vůli a to docela dost a ještě k tomu posilovač začal téct. v katalogu ND jsem ale nikde nenašel co tam je za okroužek. jedná se o netěsnou část, kde kouká hřídel s tisícihranem. vím, že uvnitř je okroužek, ale nevím jaký a radši bych zmákl rozborku a sborku v jednom..nemáte někdo info o rozměru? jinak už bych to nejraději předělal na tu orstu, ale fakt jsem bezradnej jak a lidi v okolí také nějak neumí poradit. nebo mě napadá ještě jedno řešení: mám servo ze zt-303 na orstu ale to má jinou hřídel na ovládací páku(větší) a je jinak situovaný, tak kdyby měl někdo na výměnu servo ze zt-300 na orstu tak vyměním
Re: fortschritt ZT 303
Tak pánové,uvedu jeden postřeh z výměny brzdovych válcu(jak prasátek ,tak hlavního za aviacké)no vyměnil sem prasátka,hlavní byl chvíli ztckovy puvodni a jen to pribrzdovalo(ty pruměry z hlavy nevím),tak sem hodil i nový hlavní z avie turbo,a musím říct,že je to i tak nepožitelné,cele to jde na prazdno a když válec přitlačím(prodlouzim tahlo),tak už se nevrací kapalina a zustavaji sekle brzdy(dukladně odvzdušněno)zítra ještě musím zjistit jestli je to jen malým zdvihem na pedál(pak odřežu celou konzolu a nadstavím spodek pedálu i s konzolou,otázka o kolik..)nebo budu muset válec vyhodit a dát ten dvojtý z avie,ale to je zase předělavaní trubek a další práce a zrovna ted na žně ....
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Neviem,ze preco sa okolo tych brzd tolko laboruje. Osobne mam vyskusane,ze ked mam v kolesach 38mm aviacke valceky a pri pedali 28mm jednocinny z avie,tak mi to brzdilo ako das. Je potrebne doladit brzdic privesu.Dušan píše:Tak pánové,uvedu jeden postřeh z výměny brzdovych válcu(jak prasátek ,tak hlavního za aviacké)no vyměnil sem prasátka,hlavní byl chvíli ztckovy puvodni a jen to pribrzdovalo(ty pruměry z hlavy nevím),tak sem hodil i nový hlavní z avie turbo,a musím říct,že je to i tak nepožitelné,cele to jde na prazdno a když válec přitlačím(prodlouzim tahlo),tak už se nevrací kapalina a zustavaji sekle brzdy(dukladně odvzdušněno)zítra ještě musím zjistit jestli je to jen malým zdvihem na pedál(pak odřežu celou konzolu a nadstavím spodek pedálu i s konzolou,otázka o kolik..)nebo budu muset válec vyhodit a dát ten dvojtý z avie,ale to je zase předělavaní trubek a další práce a zrovna ted na žně ....
original su na zt v kolesach 32mm a pri pedali 25mm,tak ked pouzijes kombinaciu ako som napisal vyssie,tak ti to musi brzdit perfektne,jedine ak si urobil nieco zle.
este je velmi dolezite,aby spravne fungovalo samonastavovanie,cize musi ist tazko. a tu sa obavam,ze toto je tvoja zavada, struny ti velmi vracaju pakne a tak sa ti vracia vela kapaliny do nadrzky tak hlavnym brzdovym to uz na jedno zoslapnutie pedala nenatlacis. Ps:dufam,ze si nerozhybaval tie excentre v zadnych stitoch!?
-
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: fortschritt ZT 303
Já mám brzdy ještě taky nedořešené na obou ZTéčkách.
První problém je,že prasátka v ZTéčku nemají samostav,tak jak to mají prasátka v Zetorech,takže jak je už na čelistech nějaké vůle,tak pružiny stahují čelisti k sobě a kapalina se vrací zpět do nádobky a pak jedno sešlápnutí pedálu nestačí na roztažení a zabrždění.
Na jednom ZTéčku jsem použil spojkový válec z Liaze,je levný a průměr je postačující a dobře tlačí a brzdí,ale má jednoduchý pístek s jednou mažetou a nemá zpětný ventilek,takže čas od času musím vícekrát našlapat.Chtěl jsem to vyřešit tím,že jsem dal do šroubení do vstupu do válečku kuličku a pružinu jako zpětný ventilek,no chvilku to fungovalo,ale projevil se jev roztažnosti kapaliny vlivem rozdílných teplot a při práci jak se traktor zahřál,tak mi začaly brzdy přibržďovat a hřát,tak jsem to musel vyndat ven,tudíž nelze to mít úplně uzavřené. :-(
U druhého ZTéčka jsem tento jev chtěl vyřešit větším brzdovým válcem s větším průměrem a použil jsem ten velký dvojitý válec z Avie bez posilovače,oba vývody jsem spojil do jedné trubky,tento má navíc na vstupech zpětné ventilky,takže se mi už kapalina do nádržky nevrací,ale zase je problém to utlačit nohou a budu muset dodělat nějaký vzduchový posilovač na pedál brzdy.
Novější ZTéčka už měly podobný systém velkého válce s posilovačem,takže pokud si chce někdo hrát,tak napasujte celý ten válec z Avie i s posilovačem třeba do prostoru místo baterky pod podlahou.
Nebo použít nějaký podobný brzdový válec jako ten originální,stejné se používali i na kombajnech, řezačkách a mačkačích.
Nebál bych se použít sprostě hlavní brzdový váleček ze škody 120 nebo z favoritu a oba výstupy také spojit dohromady,je levný a mohl by dobře fungovat.
Myslím si,že není úplně jednoduché najít adekvátní náhradu za origo brzdový válec na ZTéčko,tak aby to fungovalo jak má a není to jenom o tom najít stejný nebo podobný průměr,ale je potřeba hledět i na konstrukci a provedení, nebo se pak hecnout a celé to překopat,ale z vlastní zkušenosti vím,že je pak zase trápení s táhlem pro brzdič přívěsu,tak aby i ten fungoval jak má.
První problém je,že prasátka v ZTéčku nemají samostav,tak jak to mají prasátka v Zetorech,takže jak je už na čelistech nějaké vůle,tak pružiny stahují čelisti k sobě a kapalina se vrací zpět do nádobky a pak jedno sešlápnutí pedálu nestačí na roztažení a zabrždění.
Na jednom ZTéčku jsem použil spojkový válec z Liaze,je levný a průměr je postačující a dobře tlačí a brzdí,ale má jednoduchý pístek s jednou mažetou a nemá zpětný ventilek,takže čas od času musím vícekrát našlapat.Chtěl jsem to vyřešit tím,že jsem dal do šroubení do vstupu do válečku kuličku a pružinu jako zpětný ventilek,no chvilku to fungovalo,ale projevil se jev roztažnosti kapaliny vlivem rozdílných teplot a při práci jak se traktor zahřál,tak mi začaly brzdy přibržďovat a hřát,tak jsem to musel vyndat ven,tudíž nelze to mít úplně uzavřené. :-(
U druhého ZTéčka jsem tento jev chtěl vyřešit větším brzdovým válcem s větším průměrem a použil jsem ten velký dvojitý válec z Avie bez posilovače,oba vývody jsem spojil do jedné trubky,tento má navíc na vstupech zpětné ventilky,takže se mi už kapalina do nádržky nevrací,ale zase je problém to utlačit nohou a budu muset dodělat nějaký vzduchový posilovač na pedál brzdy.
Novější ZTéčka už měly podobný systém velkého válce s posilovačem,takže pokud si chce někdo hrát,tak napasujte celý ten válec z Avie i s posilovačem třeba do prostoru místo baterky pod podlahou.
Nebo použít nějaký podobný brzdový válec jako ten originální,stejné se používali i na kombajnech, řezačkách a mačkačích.
Nebál bych se použít sprostě hlavní brzdový váleček ze škody 120 nebo z favoritu a oba výstupy také spojit dohromady,je levný a mohl by dobře fungovat.
Myslím si,že není úplně jednoduché najít adekvátní náhradu za origo brzdový válec na ZTéčko,tak aby to fungovalo jak má a není to jenom o tom najít stejný nebo podobný průměr,ale je potřeba hledět i na konstrukci a provedení, nebo se pak hecnout a celé to překopat,ale z vlastní zkušenosti vím,že je pak zase trápení s táhlem pro brzdič přívěsu,tak aby i ten fungoval jak má.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
-
- Příspěvky: 247
- Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
- Bydliště: krušné hory
Re: fortschritt ZT 303
já se teda přidám k debatě, jelikož jsem brzdy dělal nedávno respektive jednu stranu zatím. do kol jsem dal z avie průměr 38 a jako hlavní jsem použil co mi hotday doporučil z avia 31turbo cca 1000kč. u prasátek jsem musel zkrátit ty tyčky pak u hlavního válce převrtat uchycení a přihnout brzdovou trubičku jinak to zatím na jedno kolo brzdí dobře a hned nahoře pedálu
Re: fortschritt ZT 303
Zdar páni, ako píše hotday, ak fungujú správne samonastavovacie excentre nemal by byť problém. Prasiatka mám zatiaľ origo, v podstate aj hlavné valce až na jeden detajl, Renak robil dva priemery, asi 25 a 30mm. Ale spoľahlivo to brzdí s oboma, akurát je cítiť rozdiel v potrebnej ovládacej sile.