Kubota

Kubota, Mitsubishi, Iseki, Jinma, Mahindra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
marka
Příspěvky: 33
Registrován: sob črc 04, 2015 8:43 am
Bydliště: Hodonín

Re: Kubota

#1246 Nový příspěvek od marka »

Řešili jste někdo pneumatiky 8 x 18 na kubota bultra?Mám jednu popraskanou a nevím jak to dlouho vydrží.Nějak je nemůžu najít na internetu. :-/

Uživatelský avatar
Matúš
Příspěvky: 3736
Registrován: stř led 30, 2013 4:33 pm
Bydliště: Brezovica - Orava

Re: Kubota

#1247 Nový příspěvek od Matúš »


soooc
Příspěvky: 40
Registrován: sob pro 06, 2014 5:47 pm
Bydliště: Vsetín

Re: Kubota

#1248 Nový příspěvek od soooc »

Zdar,

chci na Kubotě B1600 vyměnit obsah převodovky + hydrauliky.

Prolezl jsem tohle vlákno celé a nejsem z toho moudrý. Pochopil jsem, že někde je filtr (sítko), ale kde je výpušťák? Na motorový olej je na dně vany, tam je to v pohodě.

Moc dík za radu a třeba i obrázek ;)

Uživatelský avatar
marka
Příspěvky: 33
Registrován: sob črc 04, 2015 8:43 am
Bydliště: Hodonín

Re: Kubota

#1249 Nový příspěvek od marka »

Mezi zadníma kolama ze spodu vpravo je šroub ke kterému vede trubka.Ten je ze sítkem.Z levé strany je taky šroub já ho mám dokonce červeně natřený a to je vypouštěcí.Mám ale bultru b1-15 ale myslím že je to stejné. :)

Uživatelský avatar
Bielan
Příspěvky: 402
Registrován: pon říj 13, 2014 8:54 am
Bydliště: okr. Opava

Re: Kubota

#1250 Nový příspěvek od Bielan »

Prosím o pomoc s hydraulikou. Od chvíle, kdy mi na Bulltru Poláci nainstalovali čelní nakladač, mi podivně (ne)funguje ovládání zadních ramen. Nevím však, jestli to má souvislost. Každopádně poté, co mi traktor přivezli, se mi podařilo ramena spustit (cca 5 cm nad zem) - to bylo asi před pěti dny. Dneska jsem vyjel, že budu mulčovat a zjistil jsem, že ramena nejde dát nahoru. Ovládání obou ramen dohromady i samostatně pravého ovládám dvěma páčkovými přepínači. Myslel jsem, že je někde zkrat. Ale asi není. Pak mě napadlo vyzkoušet funkčnost cívek a i ty fungují. Jedna cvaká pro pohyb nahoru, druhá pro pohyb dolů. Ramena se ale ani nehnou (ani nahoru, ani dolů). Zkoušel jsem i dolít olej do převodovky. Nenapadá někoho, v čem by mohla být zrada? Přikládám fotky, kde je vidět umístění cívek a zbastlenou elektriku (originál od RVR-AGRO). Potřebuji kosit a nemůžu. :-/ Všechny ostatní hydraulické prvky (vyjma těch ramen) fungují bez problémů.

Obrázek Obrázek Obrázek
ISEKI TA247F
ex KUBOTA Bulltra B1-17
Karosa ŠD11
Karosa LC735
Neoplan Tourliner
ex Karosa LC936XE

j.kubec
Příspěvky: 468
Registrován: čtv bře 22, 2012 4:50 pm
Bydliště: Dvůr Králové

Re: Kubota

#1251 Nový příspěvek od j.kubec »

S kubotou sice nemám zkušenost, ale není problém spíš v hydraulice? Jesti nejdou ramena nahoru a cívky jsou zapnuté, tak tam neteče olej. Takže to je někde uzavřené před těmito ventily. U yanmara se uzavíral ventil pod sedačkou a olej se pouštěl buďto do ramen a nebo do vnějšího okruhu. Není to tam obdobné?

Uživatelský avatar
Bielan
Příspěvky: 402
Registrován: pon říj 13, 2014 8:54 am
Bydliště: okr. Opava

Re: Kubota

#1252 Nový příspěvek od Bielan »

Ventilem pod sedačkou jsem vergloval jak o duši a nic to nepomohlo (zkoušel jsem obě krajní polohy i střed). Nehledě na to, že předtím (rozuměj před instalací nakladače) vše fungovalo dohromady.
ISEKI TA247F
ex KUBOTA Bulltra B1-17
Karosa ŠD11
Karosa LC735
Neoplan Tourliner
ex Karosa LC936XE

Uživatelský avatar
marka
Příspěvky: 33
Registrován: sob črc 04, 2015 8:43 am
Bydliště: Hodonín

Re: Kubota

#1253 Nový příspěvek od marka »

Co filtr hydr.oleje je čistý? :)

Uživatelský avatar
Bielan
Příspěvky: 402
Registrován: pon říj 13, 2014 8:54 am
Bydliště: okr. Opava

Re: Kubota

#1254 Nový příspěvek od Bielan »

Ještě jsem jej neměnil. Nevím, zda by ramena nešla a vše ostatní ano, pokud by byl filtr znečištěný.
ISEKI TA247F
ex KUBOTA Bulltra B1-17
Karosa ŠD11
Karosa LC735
Neoplan Tourliner
ex Karosa LC936XE

Uživatelský avatar
stanislavsnv
Příspěvky: 1044
Registrován: pon bře 17, 2014 7:47 am
Bydliště: ILIAŠOVCE
Kontaktovat uživatele:

Re: Kubota

#1255 Nový příspěvek od stanislavsnv »

filtrom to urcite nebude ja by som zavolal poliakom alebo napisal email ked to pred montazou fungovalo
YANMAR AF33 MARK III; MULČOVAČ-RM 150; Pluh obracak dvojak VENTZKI AKD16ZP; Stolový sústruh Bernardo Profi SS550V; ROTAVÁTOR ISEKY-150;

Uživatelský avatar
Bielan
Příspěvky: 402
Registrován: pon říj 13, 2014 8:54 am
Bydliště: okr. Opava

Re: Kubota

#1256 Nový příspěvek od Bielan »

Přesně tohle právě dělám. Píšu Polákovi - ať žije Google Translator. ;-)
ISEKI TA247F
ex KUBOTA Bulltra B1-17
Karosa ŠD11
Karosa LC735
Neoplan Tourliner
ex Karosa LC936XE

Uživatelský avatar
kucmar
Příspěvky: 1427
Registrován: stř črc 04, 2007 8:45 pm
Bydliště: Břeclavsko

Re: Kubota

#1257 Nový příspěvek od kucmar »

Tipnul bych si, že byl přidán do série rozvaděč bez tlakově zatížitelného výstupu. Tudíž se olej vrací přes rozvaděč nakladače zpět do nádrže a už jaksi nezbude na ramena. Pokud to před tím fungovalo a od té doby ne, asi bych hledal problém někde u toho rozvaděče na nakladač.

Uživatelský avatar
RoKur
Příspěvky: 1949
Registrován: stř zář 25, 2013 6:47 am
Bydliště: Vrbno pod Pradědem

Re: Kubota

#1258 Nový příspěvek od RoKur »

Ahoj Bielan,

Dexterlay má také tento nakladač a ten mi říkal, že tam poláci dali trojcestný ventil, kterým přepíná, hydrauliku, zda má jít do ramen, nebo do nakladače. viz druhý příspěvek http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0&start=15
Jdi po hadici přívodu do rozvaděče pro nakladač a dorazíš k tomu ventilu.
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 285 + 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W + 6000W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)

Uživatelský avatar
Bielan
Příspěvky: 402
Registrován: pon říj 13, 2014 8:54 am
Bydliště: okr. Opava

Re: Kubota

#1259 Nový příspěvek od Bielan »

Ahoj, RoKur.

S Dexterlay jsem čile komunikoval předtím, než jsem nakladač pořídil. Trojcestný ventil mi tam nedali, ale zapojili to přes stávající rozvaděč, který tam mám na ovládání zadního vývodu (sklápění vleku/hydraulický třetí bod) a předního nosu pro zvedání čelní radlice na sníh.

Zde je vidět propojení rozvaděčů a detail připojení na původním rozvaděči:
Obrázek Obrázek
Nový rozvaděč je s hydraulikou traktoru propojen zde:
Obrázek
Ještě uvádím typ nového rozvaděče:
Obrázek

A toto mě dneska napadlo:
Obrázek

Mohlo by to pomoci, když zastavím průtok oleje přes oba rozvaděče?
ISEKI TA247F
ex KUBOTA Bulltra B1-17
Karosa ŠD11
Karosa LC735
Neoplan Tourliner
ex Karosa LC936XE

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Kubota

#1260 Nový příspěvek od Terablick »

Na fotkách nikde nevidím třetí hadici vystupující z prvního rozvaděče v řadě. Z toho plyne, že (pokud tam tedy někde není schovaná), že pánové montéři něco udělali špatně. Když pominu tu zbastlenou elektriku, která nemusí mít na funkci vliv (a podle popisu nemá), a jen je ošklivá a zbastlená, tak je špatně jedna ze dvou možností:

- První rozvaděč nemá tlakově zatížitelný výstup (označený HPC nebo HPCO), a oni použili výstup T jako tlakový výstup, což se nesmí

nebo

- Na prvním rozvaděči použili HPC/HPCO výstup, ale jaksi ho zapomněli aktivovat (je k tomu potřeba speciální díl, který se zašroubuje do rozvaděče, nebo se vymění za některou zátku - to podle typu rozvaděče), a nezapojili výstup vracečky (T).

Tak jako tak mi uniká jak je zapojený ten první páčkový rozvaděč - odkud bere tlak. Bere ho z výstupu těch el.mag. ventilů, nebo kde v okruhu vlastně jsou ty el.mag. ventily a jak jsou zapojené do okruhu? Zkus (klidně rukou a vyfotit, nebo třeba v malování, úplně jednoduše) namalovat jak jsou jednotlivé rozvaděče a ventily zapojené v okruhu (v jakém pořadí a jaká písmena jsou na vstupech/výstupech - to je důležitá informace, bez které se patrně nedobereme výsledku). Hadice k pístům atd nejsou důležité, stačí jen hlavní okruh od čerpadla po vracečku do nádrže/převodovky.

Pokud na prvním "páčkovém" rozvaděči v řadě nejsou (kromě hadic k pístům) 3 hadice (jedna vstupní a dvě výstupní), je něco rozhodně špatně. Je potřeba na něm najít výstup s označením HPC (nebo HPCO), a z něj vedoucí hadice musí vést na vstup P toho následujícího rozvaděče v řadě. Současně s tím musí z toho prvního vést i hadice z výstupu T (a ze druhého samozřejmě taky). Ani pokud tomu tak je, není ještě vyhráno, protože nevíme, jestli byl tento výstup (HPC/HPCO) aktivován zmíněným aktivačním prvkem (ten není vidět - je zašroubovaný v tělese rozvaděče - buď jako speciání typ zátky, nebo pod některou zátkou poblíž výstupu HPC/HPCO. Pro ověření by tedy bylo potřeba ho najít. Typ nově přidaného rozvaděče přitom nehraje roli. Ten HPC/HPCO výstup musí být přítomný a aktivní na prvním rozvaděči v řadě, protože jedině tak lze zajistit pokračování tlaku do dalšího rozvaděče a současně správnou funkci obou rozvaděčů bez rizika poškození těsnění atd.
Poznámka: fungovat by to mělo tak jako tak i s propojením T - P, ale hrozí poškození těsnění. Ani pokud by už nastalo, nemělo by to znamenat úplnou ztrátu funkce ani jednoho rozvaděče. Pravděpodobnější tedy bude, že použili HPC/HPCO výstup, aniž by ho aktivovali. V takovém případě nebude buď fungovat druhý rozvaděč v řadě, nebo možná i oba (podle přesné vnitřní konstrukce toho prvního). Aktivace HPC/HPCO výstupu by to vyřešila :) Ovšem za podmínky že je co aktivovat, tedy že první rozvaděč v řadě má HPC/HPCO výstup (nebo alespoň ten druhý - musely by se pak jen prohodit hadice, aby šel tlak nejprve do toho s HPC/HPCO výstupem a pak teprve do toho druhého). Výstupy T se musí vždy zapojit na obou rozvaděčích a svést beztlakově do nádrže/převodovky (filtr samozřejmě není tlaková zátěž a na vracečce samozřejmě může být :)). vracečky je možné spojit do jednoho společného vedení. Lze k tomu použít i nevyužitý výstup T na druhém rozvaděči v řadě, pokud má dva nebo víc výstupů označených T, což je dnes standard.

PS: řešení s kohoutem na spoji mezi rozvaděči by bylo možné pouze pokud má i první z nich zapoejný zvlášť i výstup T (nesmí to být ten propoj mezi rozvaděči), a vlastně tím nahradíš správnou funkci HPC/HPCO výstupu, ALE správná aktivace tohoto výstupu to vyřeší lépe a levněji, a bude to fungoval bezobslužně - plně automaticky :) Při správně zapojeném a aktivovaném HPCO spojení dvou rozvaděčů totiž jde vlastně o sériové zapojení (totéž jako přidání sekcí na jeden rozvaděč), a první výstup T slouží jen ke svodu prosaku atd, tedy jím odtéká jen nepatrný objem oleje, ale je nutné ho zapojit, protože prosak musí mít možnost odcházet bez tlaku, jinak hrozí provalení těsnění, omezení nebo i ztráta funkce rozvaděče atd. Druhým výstupem T (na posledním rozvaděči v řadě) pak samozřejmě odtéká plný průtok oleje.
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Odpovědět

Zpět na „Asijské stroje“