Fortschritt E930/931
Moderátor: DYK
Re: Fortschritt E930/931
No teda ty su,jak cernosek BUBU...
To fak vypada jak by si to ucucavalo ten olej z prevodovky,skus to ako pisal DYK,ale pro istotu mrkni aj na tu inducku+kontakti ci nejsu zoksidovane a neroby to neplechu.
To fak vypada jak by si to ucucavalo ten olej z prevodovky,skus to ako pisal DYK,ale pro istotu mrkni aj na tu inducku+kontakti ci nejsu zoksidovane a neroby to neplechu.
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Re: Fortschritt E930/931
Já to teda čekal na pohled horší. Zvlášť ta druhá zleva vypadá jakž takž. Nic méně je vidět, že ty svíčky ničí olej. Buď ten z benzínu nebo z převodovky. Když je opálíš a očistíš tak zas fungujou, je tak?
Těmi netěsnostmi by to být mohlo, ale gufera máš zkontrolovaný a jiná netěsnst je málo pravděpodobná. Jedině ještě rozpůlit a přetěsnit motor, jestli náhodou není netěsnost mezi převodovkou a karterem. Ale pokud ti nemizí olej z převodovky (předpokládám, že ne), tak ten olej musí pocházet z benzínu.
Těmi netěsnostmi by to být mohlo, ale gufera máš zkontrolovaný a jiná netěsnst je málo pravděpodobná. Jedině ještě rozpůlit a přetěsnit motor, jestli náhodou není netěsnost mezi převodovkou a karterem. Ale pokud ti nemizí olej z převodovky (předpokládám, že ne), tak ten olej musí pocházet z benzínu.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
ty svicky jsou k nicemu, nehazou jiskru ani po ocisteni. teoreticky by to mohlo byt netesnosti motoru v klikove skrini, ale jeste jsem nezkousel kartery, jinak gufera tam jsou nove dokonce dvoubrite. jeste zkusim natlakovat ten motor, ale az o vikendu, driv se na to nedostanu
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Ony by teoreticky měly jít vyčistit, ale asi je karbon i v tý škvíře mezi izolátorem a tělem svíčky a tam se to blbě čistí.
Jinak podle toho co vím, bych typoval na gufero mezi převodovkou a karterem. Ono i nový může být vadný, nebo taky může být problém v čepu. Jestli není chyba právně v tom, že je dvoubřité, jestli čep už nemá drážku od toho jednobřitého a dvoubřité si tam nesedne.
Jinak podle toho co vím, bych typoval na gufero mezi převodovkou a karterem. Ono i nový může být vadný, nebo taky může být problém v čepu. Jestli není chyba právně v tom, že je dvoubřité, jestli čep už nemá drážku od toho jednobřitého a dvoubřité si tam nesedne.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
tim guferem to neni, zlobilo to uz pred tim. na klice neni ani znat drazka od gufera, ta freza totiz moc nenabehala. menil jsem ho az po vymene filtru a civky. nepomohlo jednobrite, tak jsem tam dal dvoubrite.myn píše:Ony by teoreticky měly jít vyčistit, ale asi je karbon i v tý škvíře mezi izolátorem a tělem svíčky a tam se to blbě čistí.
Jinak podle toho co vím, bych typoval na gufero mezi převodovkou a karterem. Ono i nový může být vadný, nebo taky může být problém v čepu. Jestli není chyba právně v tom, že je dvoubřité, jestli čep už nemá drážku od toho jednobřitého a dvoubřité si tam nesedne.
svicky jsou na vyhozeni, ani vycistene nedavaji jiskru. zkousel jsem je cistit WD sajrajtem na cisteni svicek a vubec to nepomohlo. nefunguji ani v jinem motoru
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
- Atlan
- Příspěvky: 9583
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fortschritt E930/931
kup NGK sviecky, mozno ze na toto niesu Brisky vhodne, a mozno by som dal inu tepelnu hodnotu sievecky aby sa lepsie vypalovala, namiesto 14 15sku
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Fortschritt E930/931
No... K těm NGK svíčkám... Co jsem se dočetl, když jsem o stránku zpátky řešil mýho Prka a pročítal simsoňácký fora ohledně možných závad, tak vesměs psali, že NGK dobrý, ale dlouho nevydrží a běda, jak se ulijí... Že spíš prý Bosch a nebo prostě obyč Brisky za 40 korun :-)... Jinak já jsem dal do Prka Brisk N15C a zatím teda jede fajn. Minulý týden jsem s ním čerpal přes kubík vody a vpohodě a teďka se chystám na brambory, tak snad povalí :-)
Re: Fortschritt E930/931
Nechcu rejpat , ale killer tu už dřív propagovat M2T olej do benzínu . . . tak mě napadá , jestli nemá na svědomí ty svíčky . . . Jinak svíčka se nejlíp očistí opatrným vypálením PB hořákem . Na tom porcelánovým izolátoru střední elektrody ta černota jednoduše shoří . . . což je v podstatě přirozený proces čištění svíčky během chodu motoru .
Re: Fortschritt E930/931
Ale tak zas to by ho neprodávali vůbec, kdyby byl tak špatnej si myslím... A u mě třeba do stopětadvacky dvoutakt moto liju Castrol olej, nedávno jsem tankoval na "výletě" a musel koupit M2T a zdálo se mi, že to na ten M2T líp jelo - tzn. když to točím na plnej, tak už to pak s castrolem asi nestíhá mazat kolem 85km/h a s tím M2T to mělo menší problémy (asi tam vždycky začnou rachotit pístní kroužky či co... Nevim...).
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
PavelTDi:M2T jsem propagoval a porad si za tim stojim. olejem to urcite nebude, silne pochybuju, ze by tomu motoru najednou prestal chutnat. navic do simsonu nic jineho nepatri. jen pro zajimavost, hned po vybrusu jsem zkousel mogul TS a zadna zmena
ty svicky jsou nefunkcni i vycistene, nepali ani v jinem motoru. naopak mam jeden spatne serizeny motor, kde je svicka uplne cerna s patrnou vrstvou karbonu a presto pali. navic se ani moc nezakarbonuji, staci parkrat prejet kartacem a jsou ciste. spis by me zajimalo, proc tak rychle odchazeji. jeste vyzkousim koupit nejakou jinou znacku a jestli usetrim, tak snad jeste VAPE, ale pak to opravdu vzdavam
deyva: jestli je to stara CZ/jawa 125, tak se ani nedivim. na ten castrol ji asi brzo zadres
ty svicky jsou nefunkcni i vycistene, nepali ani v jinem motoru. naopak mam jeden spatne serizeny motor, kde je svicka uplne cerna s patrnou vrstvou karbonu a presto pali. navic se ani moc nezakarbonuji, staci parkrat prejet kartacem a jsou ciste. spis by me zajimalo, proc tak rychle odchazeji. jeste vyzkousim koupit nejakou jinou znacku a jestli usetrim, tak snad jeste VAPE, ale pak to opravdu vzdavam
deyva: jestli je to stara CZ/jawa 125, tak se ani nedivim. na ten castrol ji asi brzo zadres
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Killer: je to Minsk 125, beloruska vyroba, dovezeny z kazachstanu, rok 92... No ale jinak je to ala CZ nebo MZ :-)
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
tak se pochlubdeyva píše:Killer: je to Minsk 125, beloruska vyroba, dovezeny z kazachstanu, rok 92... No ale jinak je to ala CZ nebo MZ :-)
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Ani já nejsem dnes příznivcem M2T, ale ono to není tak jednoduchý, že je někdo pro něco a druhý proti. Je třeba zohlednit stáří konstrukce motoru a uvědomit si, že olej v benzínu nemá jen a pouze jeden úkol. Jasně, mazat, ale i jeho předepsaný poměr a viskozita má i "těsnící vlastnosti". Dyť to znáte, šup do dieselu bez tlaků nad píst štamprdlu oleje a chytne jak novej. Takže vůbec nezatracuju ty, co M2T používají a vědí proč a v jakém poměru. Ovšem těch "oprávněných" použití je jako šafránu. Jenže jsou lidé, co by to klidně používali do nové značkové mot. pily či křovinořezu a proto jsem skoro pořád proti. Nebaví mě pořád dokola vysvětlovat proč.
No a co (pod) tlakovka? Nic?
No a co (pod) tlakovka? Nic?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
- Killer Koly
- Příspěvky: 2789
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
jeste jsem to nestihl, v kvetnu jsem zacal stavet domek a mam mensi casovy skluz. do toho se mi rozbil bagr, momentalne ma mnohem vyssi prioritu a aby toho nebylo dost, strcil jsem prst do brusky. pokud to dobre dopadne, tak snad za 14 dni to vyzkousim
jinak s tim M2T souhlasim, patri do motoru, ktere jsou na to konstruovane, tedy simson, trabant, jawy, cz, wartburgy atd.
jinak s tim M2T souhlasim, patri do motoru, ktere jsou na to konstruovane, tedy simson, trabant, jawy, cz, wartburgy atd.
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Trošku OT: Minsk tady https://picasaweb.google.com/1024562767 ... directlinkKiller Koly píše:tak se pochlubdeyva píše:Killer: je to Minsk 125, beloruska vyroba, dovezeny z kazachstanu, rok 92... No ale jinak je to ala CZ nebo MZ :-)