Fortschritt E930/931

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Niko01
Příspěvky: 644
Registrován: stř led 04, 2012 7:59 pm
Bydliště: Kúty

Re: Fortschritt E930/931

#1801 Nový příspěvek od Niko01 »

No teda ty su,jak cernosek BUBU...
To fak vypada jak by si to ucucavalo ten olej z prevodovky,skus to ako pisal DYK,ale pro istotu mrkni aj na tu inducku+kontakti ci nejsu zoksidovane a neroby to neplechu.
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.

myn
Příspěvky: 53
Registrován: pon lis 22, 2010 8:56 am

Re: Fortschritt E930/931

#1802 Nový příspěvek od myn »

Já to teda čekal na pohled horší. Zvlášť ta druhá zleva vypadá jakž takž. Nic méně je vidět, že ty svíčky ničí olej. Buď ten z benzínu nebo z převodovky. Když je opálíš a očistíš tak zas fungujou, je tak?
Těmi netěsnostmi by to být mohlo, ale gufera máš zkontrolovaný a jiná netěsnst je málo pravděpodobná. Jedině ještě rozpůlit a přetěsnit motor, jestli náhodou není netěsnost mezi převodovkou a karterem. Ale pokud ti nemizí olej z převodovky (předpokládám, že ne), tak ten olej musí pocházet z benzínu.

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2770
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Fortschritt E930/931

#1803 Nový příspěvek od Killer Koly »

ty svicky jsou k nicemu, nehazou jiskru ani po ocisteni. teoreticky by to mohlo byt netesnosti motoru v klikove skrini, ale jeste jsem nezkousel kartery, jinak gufera tam jsou nove dokonce dvoubrite. jeste zkusim natlakovat ten motor, ale az o vikendu, driv se na to nedostanu
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

myn
Příspěvky: 53
Registrován: pon lis 22, 2010 8:56 am

Re: Fortschritt E930/931

#1804 Nový příspěvek od myn »

Ony by teoreticky měly jít vyčistit, ale asi je karbon i v tý škvíře mezi izolátorem a tělem svíčky a tam se to blbě čistí.
Jinak podle toho co vím, bych typoval na gufero mezi převodovkou a karterem. Ono i nový může být vadný, nebo taky může být problém v čepu. Jestli není chyba právně v tom, že je dvoubřité, jestli čep už nemá drážku od toho jednobřitého a dvoubřité si tam nesedne.

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2770
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Fortschritt E930/931

#1805 Nový příspěvek od Killer Koly »

myn píše:Ony by teoreticky měly jít vyčistit, ale asi je karbon i v tý škvíře mezi izolátorem a tělem svíčky a tam se to blbě čistí.
Jinak podle toho co vím, bych typoval na gufero mezi převodovkou a karterem. Ono i nový může být vadný, nebo taky může být problém v čepu. Jestli není chyba právně v tom, že je dvoubřité, jestli čep už nemá drážku od toho jednobřitého a dvoubřité si tam nesedne.
tim guferem to neni, zlobilo to uz pred tim. na klice neni ani znat drazka od gufera, ta freza totiz moc nenabehala. menil jsem ho az po vymene filtru a civky. nepomohlo jednobrite, tak jsem tam dal dvoubrite.

svicky jsou na vyhozeni, ani vycistene nedavaji jiskru. zkousel jsem je cistit WD sajrajtem na cisteni svicek a vubec to nepomohlo. nefunguji ani v jinem motoru
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9569
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Fortschritt E930/931

#1806 Nový příspěvek od Atlan »

kup NGK sviecky, mozno ze na toto niesu Brisky vhodne, a mozno by som dal inu tepelnu hodnotu sievecky aby sa lepsie vypalovala, namiesto 14 15sku
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 258
Registrován: pát úno 13, 2015 11:22 am
Bydliště: Brno-Venkov

Re: Fortschritt E930/931

#1807 Nový příspěvek od deyva »

No... K těm NGK svíčkám... Co jsem se dočetl, když jsem o stránku zpátky řešil mýho Prka a pročítal simsoňácký fora ohledně možných závad, tak vesměs psali, že NGK dobrý, ale dlouho nevydrží a běda, jak se ulijí... Že spíš prý Bosch a nebo prostě obyč Brisky za 40 korun :-)... Jinak já jsem dal do Prka Brisk N15C a zatím teda jede fajn. Minulý týden jsem s ním čerpal přes kubík vody a vpohodě a teďka se chystám na brambory, tak snad povalí :-)

Uživatelský avatar
PavelTDi
Příspěvky: 33
Registrován: čtv bře 13, 2014 8:15 am
Bydliště: Brno - venkov

Re: Fortschritt E930/931

#1808 Nový příspěvek od PavelTDi »

Nechcu rejpat , ale killer tu už dřív propagovat M2T olej do benzínu . . . tak mě napadá , jestli nemá na svědomí ty svíčky . . . Jinak svíčka se nejlíp očistí opatrným vypálením PB hořákem . Na tom porcelánovým izolátoru střední elektrody ta černota jednoduše shoří . . . což je v podstatě přirozený proces čištění svíčky během chodu motoru .

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 258
Registrován: pát úno 13, 2015 11:22 am
Bydliště: Brno-Venkov

Re: Fortschritt E930/931

#1809 Nový příspěvek od deyva »

Ale tak zas to by ho neprodávali vůbec, kdyby byl tak špatnej si myslím... A u mě třeba do stopětadvacky dvoutakt moto liju Castrol olej, nedávno jsem tankoval na "výletě" a musel koupit M2T a zdálo se mi, že to na ten M2T líp jelo - tzn. když to točím na plnej, tak už to pak s castrolem asi nestíhá mazat kolem 85km/h a s tím M2T to mělo menší problémy (asi tam vždycky začnou rachotit pístní kroužky či co... Nevim...).

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2770
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Fortschritt E930/931

#1810 Nový příspěvek od Killer Koly »

PavelTDi:M2T jsem propagoval a porad si za tim stojim. olejem to urcite nebude, silne pochybuju, ze by tomu motoru najednou prestal chutnat. navic do simsonu nic jineho nepatri. jen pro zajimavost, hned po vybrusu jsem zkousel mogul TS a zadna zmena :-/
ty svicky jsou nefunkcni i vycistene, nepali ani v jinem motoru. naopak mam jeden spatne serizeny motor, kde je svicka uplne cerna s patrnou vrstvou karbonu a presto pali. navic se ani moc nezakarbonuji, staci parkrat prejet kartacem a jsou ciste. spis by me zajimalo, proc tak rychle odchazeji. jeste vyzkousim koupit nejakou jinou znacku a jestli usetrim, tak snad jeste VAPE, ale pak to opravdu vzdavam :help: :pistol:

deyva: jestli je to stara CZ/jawa 125, tak se ani nedivim. na ten castrol ji asi brzo zadres
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 258
Registrován: pát úno 13, 2015 11:22 am
Bydliště: Brno-Venkov

Re: Fortschritt E930/931

#1811 Nový příspěvek od deyva »

Killer: je to Minsk 125, beloruska vyroba, dovezeny z kazachstanu, rok 92... No ale jinak je to ala CZ nebo MZ :-)

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2770
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Fortschritt E930/931

#1812 Nový příspěvek od Killer Koly »

deyva píše:Killer: je to Minsk 125, beloruska vyroba, dovezeny z kazachstanu, rok 92... No ale jinak je to ala CZ nebo MZ :-)
tak se pochlub ;-)
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14610
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Fortschritt E930/931

#1813 Nový příspěvek od DYK »

Ani já nejsem dnes příznivcem M2T, ale ono to není tak jednoduchý, že je někdo pro něco a druhý proti. Je třeba zohlednit stáří konstrukce motoru a uvědomit si, že olej v benzínu nemá jen a pouze jeden úkol. Jasně, mazat, ale i jeho předepsaný poměr a viskozita má i "těsnící vlastnosti". Dyť to znáte, šup do dieselu bez tlaků nad píst štamprdlu oleje a chytne jak novej. Takže vůbec nezatracuju ty, co M2T používají a vědí proč a v jakém poměru. Ovšem těch "oprávněných" použití je jako šafránu. Jenže jsou lidé, co by to klidně používali do nové značkové mot. pily či křovinořezu a proto jsem skoro pořád proti. Nebaví mě pořád dokola vysvětlovat proč.
No a co (pod) tlakovka? Nic?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2770
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Fortschritt E930/931

#1814 Nový příspěvek od Killer Koly »

jeste jsem to nestihl, v kvetnu jsem zacal stavet domek a mam mensi casovy skluz. do toho se mi rozbil bagr, momentalne ma mnohem vyssi prioritu a aby toho nebylo dost, strcil jsem prst do brusky. :'( pokud to dobre dopadne, tak snad za 14 dni to vyzkousim
jinak s tim M2T souhlasim, patri do motoru, ktere jsou na to konstruovane, tedy simson, trabant, jawy, cz, wartburgy atd.
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 258
Registrován: pát úno 13, 2015 11:22 am
Bydliště: Brno-Venkov

Re: Fortschritt E930/931

#1815 Nový příspěvek od deyva »

Killer Koly píše:
deyva píše:Killer: je to Minsk 125, beloruska vyroba, dovezeny z kazachstanu, rok 92... No ale jinak je to ala CZ nebo MZ :-)
tak se pochlub ;-)
Trošku OT: Minsk tady https://picasaweb.google.com/1024562767 ... directlink

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“