hydraulika na tk

hydraulické okruhy, pístnice, hydromotory, netěsnosti, orbitroly, oleje, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
jiriSBS
Příspěvky: 1786
Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Bydliště: Bravantice

Re: hydraulika na tk

#31 Nový příspěvek od jiriSBS »

Tady se zbytečně teretizuje okolo teplot objemu oleje v soustavě TK,ale hodnoty které se tady zpochybňují jsou na každém TK které používá hydraulické řízení
orbitrol,dokonce orbitrol je náročnější na průtok než čelňák,ti ,kteří tento systém použivají se mohou k tomu vyjadřit,nádrž dostačuje,jen čerpadla u starších typu se vyměnují za výkonnější (6,5lt/min za 8,5lt/min).

Fiškus
Příspěvky: 216
Registrován: úte čer 02, 2015 6:22 am
Bydliště: Chomutov

Re: hydraulika na tk

#32 Nový příspěvek od Fiškus »

Při pracovní teplotě oleje 90° C se musejí používat Vitonová těsniva. Není to zbytečná komplikace?[/quote]

A Ty jsi si jistý,že dosáhneš 90 stupňů?Třeba to vitonový těsnění nebude nutný..

Fiškus
Příspěvky: 216
Registrován: úte čer 02, 2015 6:22 am
Bydliště: Chomutov

Re: hydraulika na tk

#33 Nový příspěvek od Fiškus »

Nemyslím si že by teorie teplot oleje a jiných parametrů soustavy byla zbytečná.Obzvlášť pak ne, když pan kolega chce stávající soustavu upravit.Snažil jsem se mu jen pomoct a proto jsem hodil do placu svoje úvahy.Předpokládám,že vzájemná pomoc je smyslem tohoto fóra.Zároveň doufám,že to alespoň někomu přijde vhod. :)

Fiškus
Příspěvky: 216
Registrován: úte čer 02, 2015 6:22 am
Bydliště: Chomutov

Re: hydraulika na tk

#34 Nový příspěvek od Fiškus »

ITS píše:A když budou ty dva rozvaděče zapojené paralelně a k nim paralelně ten odlehčovací ventil, pak mám dotaz. Rozvaděče budou s otevřeným, nebo uzavřeným středem?. A odlehčovací ventil bude elektrický, nebo pouze hydraulický?

( Originál Tk rozvaděč má střed otevřený)

Při pracovní teplotě oleje 90° C se musejí používat Vitonová těsniva. Není to zbytečná komplikace?
No v tom schématu jak jsem ho nakreslil bych dal rozhodně rozvaděče s uzavřeným středem a odlehčovák bych si posehnal nějakej takovej jak jsem našel na netu a nechal tu na něj odkaz.Samozřejmě,že kdyby Ti vysloveně nevyhovoval elektrickej tak se můžeš pídit po tom,jestli dělaj taky mechanicky ovládaný,ale to už je na Tobě :-) Jen než nějakej koupíš,zkus uvážit tu výměnu čerpadla za výkonnější a teprv pak podle novýho čerpadla dimenzovat ten odlehčovák.Aby se Ti nestalo,že si koupíš odlehčovák ke stávajícímu čerpadlu a pak nezjistil,že je to málo a že to čerpadlo musíš měnit.Protože pak bys možná musel zas měnit odlehčovák.No záleží na rezervě jaou by měl...Nebude asi od věci se poradit při koupi odlehčováku s výrobcem.Nastínit mu parametry soustavy tj.jaký máš čerpadlo a na kolik budeš pojišťovat spotřebiče atd..

ITS
Příspěvky: 6330
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: hydraulika na tk

#35 Nový příspěvek od ITS »

Fiškus píše:
ITS píše:A když budou ty dva rozvaděče zapojené paralelně a k nim paralelně ten odlehčovací ventil, pak mám dotaz. Rozvaděče budou s otevřeným, nebo uzavřeným středem?. A odlehčovací ventil bude elektrický, nebo pouze hydraulický?

( Originál Tk rozvaděč má střed otevřený)

Při pracovní teplotě oleje 90° C se musejí používat Vitonová těsniva. Není to zbytečná komplikace?
No v tom schématu jak jsem ho nakreslil bych dal rozhodně rozvaděče s uzavřeným středem a odlehčovák bych si posehnal nějakej takovej jak jsem našel na netu a nechal tu na něj odkaz.Samozřejmě,že kdyby Ti vysloveně nevyhovoval elektrickej tak se můžeš pídit po tom,jestli dělaj taky mechanicky ovládaný,ale to už je na Tobě :-) Jen než nějakej koupíš,zkus uvážit tu výměnu čerpadla za výkonnější a teprv pak podle novýho čerpadla dimenzovat ten odlehčovák.Aby se Ti nestalo,že si koupíš odlehčovák ke stávajícímu čerpadlu a pak nezjistil,že je to málo a že to čerpadlo musíš měnit.Protože pak bys možná musel zas měnit odlehčovák.No záleží na rezervě jaou by měl...Nebude asi od věci se poradit při koupi odlehčováku s výrobcem.Nastínit mu parametry soustavy tj.jaký máš čerpadlo a na kolik budeš pojišťovat spotřebiče atd..
Takže v této odpovědi jsi se konečně dostal na hlavní problém tvého (šíleného) nápadu. Pokud vyrábím takovou hydrauliku, pak potřebuji hlavně součástky určené do potrubí a nikoliv součástky (myslím ventily) určené pro montáž na "kostku". Asi bude dost složité sehnat potrubní NEelektrický odlehčovací ventil. Ten tvůj odkaz směřuje na ventil, který je určen na hydrauliku nástaveb nákladních vozů, kde se ovládání dělá elektrické a tím pádem je takový systém ( tedy uzavřené středy a elektrický odlehčovák) zcela normální.
On ten plně hydraulický odlehčovák je věc, kterou hydraulikáři neradi používají ( tak jsem to slyšel). Je to složité a vyžaduje, aby tlak za ním - v době odlehčení - držel. Pokud tedy za ním bude půl metru hadičky a pákový rozvaděč, pak bude tlak velmi rychle padat ( stačí pověstná kapka a tlak je pryč, pokud tam není dusíkový expander). A v takové chvíli odlehčovák sepne a tu kapku natlakuje. Takže bude nepřetržitě pulzovat. Ve světle těchto skutečností je v daném případě zlatým řešením to nejběžnější - tedy sériově umístěné rozvaděče s otevřeným středem a pokud chci ponechat originál rozvaděč z TK, pak musí být druhý, protože jeho tlaková odolnost na zpátečce je mizerná. První rozvaděč pak musí mít samozřejmě HPCO.

Fiškus
Příspěvky: 216
Registrován: úte čer 02, 2015 6:22 am
Bydliště: Chomutov

Re: hydraulika na tk

#36 Nový příspěvek od Fiškus »

ITS píše:
Fiškus píše:
ITS píše:A když budou ty dva rozvaděče zapojené paralelně a k nim paralelně ten odlehčovací ventil, pak mám dotaz. Rozvaděče budou s otevřeným, nebo uzavřeným středem?. A odlehčovací ventil bude elektrický, nebo pouze hydraulický?

( Originál Tk rozvaděč má střed otevřený)

Při pracovní teplotě oleje 90° C se musejí používat Vitonová těsniva. Není to zbytečná komplikace?
No v tom schématu jak jsem ho nakreslil bych dal rozhodně rozvaděče s uzavřeným středem a odlehčovák bych si posehnal nějakej takovej jak jsem našel na netu a nechal tu na něj odkaz.Samozřejmě,že kdyby Ti vysloveně nevyhovoval elektrickej tak se můžeš pídit po tom,jestli dělaj taky mechanicky ovládaný,ale to už je na Tobě :-) Jen než nějakej koupíš,zkus uvážit tu výměnu čerpadla za výkonnější a teprv pak podle novýho čerpadla dimenzovat ten odlehčovák.Aby se Ti nestalo,že si koupíš odlehčovák ke stávajícímu čerpadlu a pak nezjistil,že je to málo a že to čerpadlo musíš měnit.Protože pak bys možná musel zas měnit odlehčovák.No záleží na rezervě jaou by měl...Nebude asi od věci se poradit při koupi odlehčováku s výrobcem.Nastínit mu parametry soustavy tj.jaký máš čerpadlo a na kolik budeš pojišťovat spotřebiče atd..
Takže v této odpovědi jsi se konečně dostal na hlavní problém tvého (šíleného) nápadu. Pokud vyrábím takovou hydrauliku, pak potřebuji hlavně součástky určené do potrubí a nikoliv součástky (myslím ventily) určené pro montáž na "kostku". Asi bude dost složité sehnat potrubní NEelektrický odlehčovací ventil. Ten tvůj odkaz směřuje na ventil, který je určen na hydrauliku nástaveb nákladních vozů, kde se ovládání dělá elektrické a tím pádem je takový systém ( tedy uzavřené středy a elektrický odlehčovák) zcela normální.
On ten plně hydraulický odlehčovák je věc, kterou hydraulikáři neradi používají ( tak jsem to slyšel). Je to složité a vyžaduje, aby tlak za ním - v době odlehčení - držel. Pokud tedy za ním bude půl metru hadičky a pákový rozvaděč, pak bude tlak velmi rychle padat ( stačí pověstná kapka a tlak je pryč, pokud tam není dusíkový expander). A v takové chvíli odlehčovák sepne a tu kapku natlakuje. Takže bude nepřetržitě pulzovat. Ve světle těchto skutečností je v daném případě zlatým řešením to nejběžnější - tedy sériově umístěné rozvaděče s otevřeným středem a pokud chci ponechat originál rozvaděč z TK, pak musí být druhý, protože jeho tlaková odolnost na zpátečce je mizerná. První rozvaděč pak musí mít samoMimochodemzřejmě HPCO.
Šílený jsou úplně jiný věci :D Ale sláva-konečně slovo do pranice.Psal jsem,aby se případně poradil a zjistil si jestli se vyrábí i alternativy k tomu co jsem našel na netu.Předpokládám ŽE BY SE ZEPTAL,JESTLI MAJÍ ODLEHČOVÁK NA KOSTKU,KDYBY HO TAKOVEJ POTŘEBOVAL!Nepsal jsem mu,že si nutně musí koupit ten na potrubí,co jsem na něj dal odkaz.Stačí pořádně číst! Jestliže se rozvaděče s uzavřeným středem používaj na Bělorusu normálně a neni to problém (a tam neni elekricky ovládanej odlehčovák),proč by stejný rozvaděče nemohl použít na malotraktoru???Protože malotraktor je menší? :tyty:
NAvíc co je u toho odlehčováku napsaný?
- při vypnutém elektromagnetu plní funkci odlehčovacího ventilu pro beztlakové spojení tlakové větve s nádrží
- při zapnutém elektromagnetu plní funkci pojistného nebo přepouštěcího ventilu
- ventil je určen pro montáž do potrubí, je uspořádán jako dvoustupňový, nepřímo řízený
Píšou že při vypnutém elktromagnetu plní fci odlehčováku PRO BEZTLAKOVÉ spojení TLAKOVÉ VĚTVE s nádrží,Takže se ve světle těchto skutečností ptám,kam bys tam chtěl cpát hydraulický akumulátor s dusíkem?
Naposledy upravil(a) Fiškus dne stř črc 29, 2015 8:22 am, celkem upraveno 2 x.

Fiškus
Příspěvky: 216
Registrován: úte čer 02, 2015 6:22 am
Bydliště: Chomutov

Re: hydraulika na tk

#37 Nový příspěvek od Fiškus »

Z popisu funkce toho odlehčováku to chápu tak,že když vezmu za páku rozvaděče,přepne se elektricky ten odlehčovák a plní funkci pojistného ventilu.Tím se tlak přestane ztrácet přes kanál odlehčení do nádrže a soustavu mám krátkodobě pod tlakem(přes pojišťovák)-prostě jen tehdy,když vezmu za páku rozvaděče.A o to jde-páč pak se mi nemůže olej uvařit.Proto se ty odlehčováky dělají řekl bych.Nepochybuju o tom,že existujou alternativy bez použití el.napětí. a taky pro "kostky" a jiné uchycení.TAkových výrobků je nepřeberně a je třeba si to jen pohledat.... :pc:
A ještě něco-na tom malotraktoru neni 12V ? To nemá altík a baterii? Je takovej problém natáhnout jednu dvojlinku k odlehčováku(v krajním případě)?

Fiškus
Příspěvky: 216
Registrován: úte čer 02, 2015 6:22 am
Bydliště: Chomutov

Re: hydraulika na tk

#38 Nový příspěvek od Fiškus »

Tady je paralelní zapojení rozvaděčů s otevřeným středem-je to bez odlehčováku,aby se vlk nažral a koza zůstala celá :) Obrázek
A tady je ten Free flow canal tzv. HCPO-umožňující krmit i další rozvaděč
Obrázek

ITS
Příspěvky: 6330
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: hydraulika na tk

#39 Nový příspěvek od ITS »

Fiškus, ty jsi veselá kopa !!
Elektricky ovládaný ventil tedy máš, dále máš i 12 V. Už ti jenom chybí vybavit každou páku rozvaděče spínačem, všechny spínače svést na relátko a tím spínat odlehčovák. Snad si nemyslíš, že ten elektrický ventil zavře odpad sám od sebe. Třeba že bude tušit, že někdo potřebuje olej do válce.

Na tom schémátku BĚLORUSA je to špatně vidět, ale já tam vidím otevřený střed. Ale fakt je to špatně vidět, tak se nehádám.

Neodpovídáš na cyklování hydraulického odlehčení.

Schémátka máš dobrá, jen je blbost u sekčního rozvaděče mluvit o " zapojení rozvaděčů" a asi ses upsal místo seriové máš paralelní, což je blbost, bo by to u otevřeného středu nefungovalo.

KOS
Příspěvky: 90
Registrován: sob zář 14, 2013 8:24 pm
Bydliště: Hodonín

Re: hydraulika na tk

#40 Nový příspěvek od KOS »

ITS píše:....Na tom schémátku BĚLORUSA je to špatně vidět, ale já tam vidím otevřený střed...
PŘESNĚ ;-)

Fiškus
Příspěvky: 216
Registrován: úte čer 02, 2015 6:22 am
Bydliště: Chomutov

Re: hydraulika na tk

#41 Nový příspěvek od Fiškus »

ITS píše:Fiškus, ty jsi veselá kopa !!
Elektricky ovládaný ventil tedy máš, dále máš i 12 V. Už ti jenom chybí vybavit každou páku rozvaděče spínačem, všechny spínače svést na relátko a tím spínat odlehčovák. Snad si nemyslíš, že ten elektrický ventil zavře odpad sám od sebe. Třeba že bude tušit, že někdo potřebuje olej do válce.

Na tom schémátku BĚLORUSA je to špatně vidět, ale já tam vidím otevřený střed. Ale fakt je to špatně vidět, tak se nehádám.

Neodpovídáš na cyklování hydraulického odlehčení.

Schémátka máš dobrá, jen je blbost u sekčního rozvaděče mluvit o " zapojení rozvaděčů" a asi ses upsal místo seriové máš paralelní, což je blbost, bo by to u otevřeného středu nefungovalo.
Taky se nechci hádat :)
- No s tím el. propojením bych to neviděl jako nepřekonatelnej problém.Leda by se mi nechtělo.
-Schéma na rusa je opravdu mazaný a lepší jsem nenašel i přes intenzivní googlení.TADY JE VÝZVA-KDO BY SEM MOHL OSTŘEJŠÍ -SCHÉMA NA BĚLORUSA MRSKNOUT,NECHŤ TO NEPRODLENĚ UDĚLÁ :D
-Cyklování odlehčení neřeším-to je fakt.Prostě si myslím,že k němu nemusí nutně docházet.
Schémátka nejsou moje-jsou zkopírovaná ze stránek firmy HYDROMA a račte se přesvědčit,že popis paralelní je přiřazen správně.
Jo a veselá kopa-to bych teda byl :smich:
A jen se skromně zeptám-je možný aby u Bělorusa fungovalo na jedné tlakové větvi víc pojišťováků? Jeden třeba na 80 barů a jeden na 100 barů , kdyby ty středy byly otevřený?
Ostatně mě napadá proč sem nikdo nedá schéma jinýho mobilního stroje kde se nachází jedno čerpadlo,vícero spotřebičů,alespoň dva rozvaděče a hlavně-dva různě nastavený pojišťováky?

Fiškus
Příspěvky: 216
Registrován: úte čer 02, 2015 6:22 am
Bydliště: Chomutov

Re: hydraulika na tk

#42 Nový příspěvek od Fiškus »

Tak dlooouho jsem hledal,až jsem našel. :wink:
Obrázek
Obrázek

Snad ty detaily ve schématu pomůžou i ostatním co maj Bělorusa nebo chtěj zapojení z něj jakkoliv použít.
Naposledy upravil(a) Fiškus dne stř črc 29, 2015 7:27 pm, celkem upraveno 2 x.

KOS
Příspěvky: 90
Registrován: sob zář 14, 2013 8:24 pm
Bydliště: Hodonín

Re: hydraulika na tk

#43 Nový příspěvek od KOS »

Fiškus píše: Ostatně mě napadá proč sem nikdo nedá schéma jinýho mobilního stroje kde se nachází jedno čerpadlo,vícero spotřebičů,alespoň dva rozvaděče a hlavně-dva různě nastavený pojišťováky?
Naprosto běžná věc. Zrovna ale u sebe žádné schéma nemám. Fungovat to samozřejmě funguje normálně. Jen to má jedno ale - a to, že na druhém rozvaděči nedosáhneš vyššího tlaku než co je nastavený na prvním rozvaděči...

Fiškus
Příspěvky: 216
Registrován: úte čer 02, 2015 6:22 am
Bydliště: Chomutov

Re: hydraulika na tk

#44 Nový příspěvek od Fiškus »

Právě....naprosto běžná věc,ale nikdo to sem nemrskne.Tak jsem vyhledal alespoň Bělorusa. :pc: snad Ti to pomůže-cd843

Fiškus
Příspěvky: 216
Registrován: úte čer 02, 2015 6:22 am
Bydliště: Chomutov

Re: hydraulika na tk

#45 Nový příspěvek od Fiškus »

Oprava!Přestože je to origo manuál v ruštině jsou tam chyby.Platí to zelený jinak by se tlak neměl kam vrtnout.A ty rozvaděče maj otevřený středy.ObrázekJeště je tam chyba u čerpadel,ale to už momentálně není tak podstatný.
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Hydraulika“