Skladanie VARI
Moderátor: DYK
Re: Skladanie VARI
Podívej, dříve jsem orával s železnýma kolama a jak známo, ty neuhnou, neproklouznou. X krát jsem pluhem zastavil strojek, že motor na plný plyn nestíhal a padl do otáček, že začala prokluzovat spojka. Nikdy se na ničem toto přetížení neprojevilo. Ani tvarově ani poddimenzovaně.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Skladanie VARI
To se myslím stalo asi každému a i opakovaně, mě taky, mnohokrát a nepoškodil jsem to. Jenže to asi byla starší převodovka, nebo ne?
Re: Skladanie VARI
Zdravím 123.Máš docela dobré názory.Jestli se ale rozhodnu že si na pár let,co budu ještě stačit fyzicky,koupím Vari ,pokud možno nové,tak mi vyjde Globál.Nebudu řešit jestli se mi vymlátí za 10 let šestihran .Ty si budeš hýčkat to své.S tím souhlasím.Co se týče brambor,tak letos je velké sucho.Proorával /přihrnoval jsem je jednou.Je tam dost svlačce.Možná by tam při častějším přihrnování nebyl .Musíme koukat ale na konec operace.Staré brambory mám ještě ve sklepě.Takže žádná bída.To mě taky vede k rozhodnutí jestli si koupit ta prohr.kolečka.Asi ne.Každá mašina má své,takže já se snažím jí hýčkat stabilizátorem paliva,Učím se ji taky startovat,např.protočit na sytič bez zapalování a natočit na volnoběh se zapalováním .Ona pak neujede. Taky se mi zdá,že lepe startuje studená,když je nakloněná dopředu.Jso tu lidi kteří nadávají na všechno.Motor tarokuje,má levé kolo na pravém,jinému to táhne do strany a kolík má do středu protože to četl,jiný už byl několikrát v servisu v záruční době a měl si koupit asi dvoutakt.A s čím tam byl?Upadla mu kostra,nebo se mu rozpojil konektor v klečích u vypínače? No to mě taky.Závěr-hodnocení můžu dělat za několik let,si myslím.
Re: Skladanie VARI
So mnou to bude ako .Uz niektore veci som vyriesil problem zo startovanim bol ze asi odchadzala sviecka.Kupil som nove uz aj do zasoby.No to ide hned .Len ako som pisal start ma stve.Teda tahanie tej snuri.Aj ked som nastavil snurku tak ze je piest uz v hornej uvrati a ma ist uz dole aj tak tazko by som povedal oproti predtym .Co som jedine robil bolo nastavenie priziny v starteri bola uvolnena a nedotahovala lanko uplne.No ale co som si aj vsimol ta pruzina co je na zapadke bola uz v haji .Uz som vsetko objednal aj novy bubon aj zapadku pre istotu .Len toto ma stve ze preco tak tazsie ide .Ked vyberiem sviecku pohoda.Akokeby tam bola velka kompresia alebo co .Inak chyti pohode .Naposledy ma to riadne koplo ale to bolo asi s tou pruzinou.lebo motor uz chcel nabehnut ale lanko teda rucku co drzime mi vtiahlo rychlo dnu a zaseklo.Vtedy sa mi to cele aj zaseklo
Re: Skladanie VARI
a máš ten startér správně složený? než ho tam namontuješ tak ho předem vyzkoušej odmontovaný když potáhneš za šňůru musí západky vyjet a jakmile šńůru vracíš zpět tak musí západky samy zajet.
to startování dvoutaktu vyžaduje správný švih ani moc ani málo.
kompresi ten motor má velkou a když jde motor do horní úvrati tak s tím nejde kolikrát pohnout
je lepší pomalu táhnout a takto nechat přejet přez horní úvrať pak povolit startovací šňůru až k motoru a pak přiměřeným švihem nastartovat.
Je dobré tu startovací rukojeť držet sevřenou tak akorát aby ti to případně vyletělo z ruky.
Svíčky brisk stojí zahovno sežen si bosch nebo ngk časem jsem narazil na starou svíčku bosch s kterou to chytá na škubnutí. do té doby jsem málem přišel o nervy kdy v půlce práce motor zdechl a nešel nastartovat svíčka brisk jiskru házela ale směs nezapálila než jsem na to přišel tak mě skoro jeblo a vyměnil jsem půl motoru několikrát.
Provozuju jak jikov tak 4taktní tecumseh vector xlc s litinovou vložkou válce.
4-takt jde krásně startovat a lehce má takový mechanizmus na vačkovém hřídeli kdy při startování sací ventil dovírá později takže se zdá že motor nemá ani kompresi jak se otáčky při startování zvednou tak se to posune a jede jak vřed.
Používám ho na většinu prříslušenství které je určené pro dvoutakt.
Jen na rotační plečku používám dvoutakt na to má 4- takt nepoužitelné nízké otáčky.
K rotavátoru mám starší převodovkou dsk jen 2 rychlosti dopředu + zpátečka
mám na ní trvale namontované rotavátorové nože záběr přez metr a jedu na 2-ku ten čtyřtakt to v pohodě dá a nemusím ho honit v otáčkách.
V zimě to nepoužívám ale zkoušel jsem to nastartovat když bylo asi -5°C a ten olej je opravdu tuhý musel by se dat jiný pro zimní provoz ale chytlo to i tak
to startování dvoutaktu vyžaduje správný švih ani moc ani málo.
kompresi ten motor má velkou a když jde motor do horní úvrati tak s tím nejde kolikrát pohnout
je lepší pomalu táhnout a takto nechat přejet přez horní úvrať pak povolit startovací šňůru až k motoru a pak přiměřeným švihem nastartovat.
Je dobré tu startovací rukojeť držet sevřenou tak akorát aby ti to případně vyletělo z ruky.
Svíčky brisk stojí zahovno sežen si bosch nebo ngk časem jsem narazil na starou svíčku bosch s kterou to chytá na škubnutí. do té doby jsem málem přišel o nervy kdy v půlce práce motor zdechl a nešel nastartovat svíčka brisk jiskru házela ale směs nezapálila než jsem na to přišel tak mě skoro jeblo a vyměnil jsem půl motoru několikrát.
Provozuju jak jikov tak 4taktní tecumseh vector xlc s litinovou vložkou válce.
4-takt jde krásně startovat a lehce má takový mechanizmus na vačkovém hřídeli kdy při startování sací ventil dovírá později takže se zdá že motor nemá ani kompresi jak se otáčky při startování zvednou tak se to posune a jede jak vřed.
Používám ho na většinu prříslušenství které je určené pro dvoutakt.
Jen na rotační plečku používám dvoutakt na to má 4- takt nepoužitelné nízké otáčky.
K rotavátoru mám starší převodovkou dsk jen 2 rychlosti dopředu + zpátečka
mám na ní trvale namontované rotavátorové nože záběr přez metr a jedu na 2-ku ten čtyřtakt to v pohodě dá a nemusím ho honit v otáčkách.
V zimě to nepoužívám ale zkoušel jsem to nastartovat když bylo asi -5°C a ten olej je opravdu tuhý musel by se dat jiný pro zimní provoz ale chytlo to i tak
Re: Skladanie VARI
No doma som nemal nahradnu sviecku teda brisk n17 tak ale kedze je to pdoobne ako babetta a vlastnim este babettu tak som nasiel bosch myslim ze to je W8R ci ako ma oznacenie tak nejak a s nou to chytilo hned ale to este snuru nestahovalo uplne spat .Vtedy som dospel k nazoru ze sviecka je KO.No kupil som teraz tie brisky ine nemali co uz .Tiez som nazoru ze brisky dlho nevydrzia preto som aj v babette mal hentu bosch .Ale zase zacinaju sa objavovat famy ze napr chamion a pod zacinaju stat za hovno a brisk zacina byt lepsia.Inak ano s tou KO briskou tam tiez benzin bol vsade len iskra nikde.
Tento tyzden maju mi prist veci na ten starter vymenim to,Teraz neviem ani nastartovat lebo pruzina zapadky sa mi aj stratila a bola velmi v zlom stave .A inak na bubne su dve tie drazky na zapadky naco je ta vpravo ?Ked vyuzita je len lava Ako to je diky
Tento tyzden maju mi prist veci na ten starter vymenim to,Teraz neviem ani nastartovat lebo pruzina zapadky sa mi aj stratila a bola velmi v zlom stave .A inak na bubne su dve tie drazky na zapadky naco je ta vpravo ?Ked vyuzita je len lava Ako to je diky
Re: Skladanie VARI
S plným respektem zkušeností druhých se svíčkama musím naspsat, že mě teda zrovna Bosch v pile vydržela den, tedy asi pět nádrží a druhý den odešla druhá. Přesto si nemyslím, že jde od začátku o špatnou značku, jen teda jsem kápnul asi na "povedenou" sérii, protože jsem ty dvě kupoval zároveň. Nahrazeno NGK. Bylo by zjímavé zjistit, s jakýma všema nápisama padají svíčky z Brisku. Že svíčka nepálí - nezapálí "pod tlakem" (kompresním) je známá věc ovšem proč to tak je, nevím dodnes.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Skladanie VARI
v izolátoru je odrušovací odpor no a vlivem tepelné roztažnosti se to zřejmě přeruší pokud by byl totiž odpor přerušený tak už tak zůstane a nepujde to vůbec mě to dělaly n17yk když tak označení opíšu no a ta moje boschka je stará minimálně 20 roků
to samé v jednoosáku jsem si s něma užil myslím brisk nakonec v tom čz motoru mám staré ještě komunistické pal 14-7 a jede to bezproblémů a to jsem s nim zjara docela řádil
dyku jeden sůsed si pořídil nový jikov a furt mu to ztrácelo otáčky a časem to až zdechalo
v plovákové komoře špóny a v hlavní trysce taky vlasová špóna která jak se pohybovala tak měnila náladovost motoru ta tryska šla špatně vyšrubovat prostě těsný závit no kdo ví kde to delají...
po vyčištění jede krásně a moc si to chválí
to samé v jednoosáku jsem si s něma užil myslím brisk nakonec v tom čz motoru mám staré ještě komunistické pal 14-7 a jede to bezproblémů a to jsem s nim zjara docela řádil
dyku jeden sůsed si pořídil nový jikov a furt mu to ztrácelo otáčky a časem to až zdechalo
v plovákové komoře špóny a v hlavní trysce taky vlasová špóna která jak se pohybovala tak měnila náladovost motoru ta tryska šla špatně vyšrubovat prostě těsný závit no kdo ví kde to delají...
po vyčištění jede krásně a moc si to chválí
Re: Skladanie VARI
Když se přeruší odrušovací odpor svíčka nepálí ani venku, ne? Jenže jsou svíčky, co venku jiskří a ve spalovacím prostoru ani ťuk. Nevím čím to je, asi nemusím vědět všechno. Ten nový motor, že nebyl osazený karburátorem Jikov?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Skladanie VARI
Ja mam jikovacky karburator na mojom motore. Co uz nedavaju ci ako?
- exot
- Příspěvky: 3809
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skladanie VARI
Co se tyká těch svíček vyprávěl mis starý pán motorář že pod tlakem mnohdy nezapalují některé vadné svíčky protože v těch stížených podmínkách jsou prostě vyšší nároky na zapálení směsi a svičky nedokáží přenést na jiskřiště dostatek energie.Říkal že dělali ruzné pokusy s tlakovou zkušební komorou a bylo vidět jak se ruzné svíčky chovají ruzně.
Jinak co se týká zde zminovaných rozdílu otáček 2T a 4T motoru a převodovek není většinou v reálu větší problém u ruzných prací s nimi v zásadě ty rozdíly vadí při práci s nářadím které potřebuje k funkci správnou obvodovou rychlost jako je bubnovka mulčovač a sněžná fréza (a možná i plečka jak tu bylo zmíněno) ale u tahání vozíku ,orání ,rotavátorování nebo u obracáku to není takový problém.S motorem 4T a převodovkou 2T jsem u kamose rotavatoroval a jel s vozikem a obojí v pohodě (samozřemě otáčky /rychlost pojezdu se změnila ale ne tolik že by se nedalo dělat).
Jinak co se týká zde zminovaných rozdílu otáček 2T a 4T motoru a převodovek není většinou v reálu větší problém u ruzných prací s nimi v zásadě ty rozdíly vadí při práci s nářadím které potřebuje k funkci správnou obvodovou rychlost jako je bubnovka mulčovač a sněžná fréza (a možná i plečka jak tu bylo zmíněno) ale u tahání vozíku ,orání ,rotavátorování nebo u obracáku to není takový problém.S motorem 4T a převodovkou 2T jsem u kamose rotavatoroval a jel s vozikem a obojí v pohodě (samozřemě otáčky /rychlost pojezdu se změnila ale ne tolik že by se nedalo dělat).
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Re: Skladanie VARI
karburátor je jikov ale je odlitý v jiné formě a připadal mě jak vyrobený v číně potvrdit to ale nemůžu.
v té svíčce toho moc neni na pokazení problém může být řídká keramika izolátoru kolem elektrody tzn izolátor nedokonale izoluje a část proudu teče přez něj na uzeměný pól =závit svíčky
to by mohlo vysvětlovat že to jiskří ale nezapálí dál je mezi elektrodou a šroubem kde se nastrkuje fajfka
odrušovací odpor a ten je spojený přez pružný kontakt.
Letos z jara jsem byl u kámoša dělat nějaké stroje no a jeho zaměstnanci si krátí volný čas opravama aut...a dělají fakt dobře měli tam pacienta audi tt nebo jak sa to menuje benziňák jehož motor běžně papá olej. Auto přijelo normálně to řidič vypl a ráno nenastartoval byla dlouhá debata čím to je protože už všechny podezřelé díly vyměnily a říkám zkoušels jestli to hází jiskru no neházelo dej jinou a jiskra byla
normálně všechny 4 svíčky zdechly naráz. nebyly zaolejované nebo zakarbonované ale na izolátoru co je kolem elektrody byla slabounká zuhelnatělá vrstva tak sotva pár setin mm a už to pro tak vysoké napětí bylo jak zkrat svíčky se očistily kartáčem a motor jel jak fík pak si koupili samozřejmě nové
tož taká příhodička k neuvěření
v té svíčce toho moc neni na pokazení problém může být řídká keramika izolátoru kolem elektrody tzn izolátor nedokonale izoluje a část proudu teče přez něj na uzeměný pól =závit svíčky
to by mohlo vysvětlovat že to jiskří ale nezapálí dál je mezi elektrodou a šroubem kde se nastrkuje fajfka
odrušovací odpor a ten je spojený přez pružný kontakt.
Letos z jara jsem byl u kámoša dělat nějaké stroje no a jeho zaměstnanci si krátí volný čas opravama aut...a dělají fakt dobře měli tam pacienta audi tt nebo jak sa to menuje benziňák jehož motor běžně papá olej. Auto přijelo normálně to řidič vypl a ráno nenastartoval byla dlouhá debata čím to je protože už všechny podezřelé díly vyměnily a říkám zkoušels jestli to hází jiskru no neházelo dej jinou a jiskra byla
normálně všechny 4 svíčky zdechly naráz. nebyly zaolejované nebo zakarbonované ale na izolátoru co je kolem elektrody byla slabounká zuhelnatělá vrstva tak sotva pár setin mm a už to pro tak vysoké napětí bylo jak zkrat svíčky se očistily kartáčem a motor jel jak fík pak si koupili samozřejmě nové
tož taká příhodička k neuvěření
Re: Skladanie VARI
No uz ide vsetko asi ako ma .Lenma trapi packa plynu zase.Neviem ale mne sa ta packa vracia hned spat.ked som ju mal aj rozobratu ze vymenim tu podlozku co tam je , lebo som nevedel v akom je stave , kedze som vari len teraz kupil.Tak mi to bolo take divne ako keby tam daco aj chybalo este no neviem.Ale co som videl u inych ma to nejake polohy nie ?Mam tu kovovu http://www.agromepshop.eu/fotky9982/fot ... 010241.jpg
je este nejaka ina vhodna pre motor Jikov ? pripadne ako to je snou diky
je este nejaka ina vhodna pre motor Jikov ? pripadne ako to je snou diky
Re: Skladanie VARI
To je pozůstatek předchozí obsluhy. Máš ojebané ty drážky, pružné podložce nic nebylo bych se vsadil. A můžeš ten středový šroubek utahovat jak chceš. V tomto stavu je páčka oficiálně neopravitelná. Jiná páčka? No pokud budeš hledat, musí mít možnost skratování aby jsi zhasl motor a těch moc není. Buď se s tím popasuješ dle vlastní hlavy, nebo kup novou, přece nebudeš na sobě šetřit.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Skladanie VARI
No presne tak. podlozke nic nebolo az na hrdzu .Ak su to tie drazky tak polovicka tam uz ani nebola a bolo to volne.No a ten srob ten mi ani povolit nesiel co je v strede.Musel som ho odvrtat .Spravit nannovo malu dieru a iny srob dat a maticu aby to bolo v celku.A skratovanie bolo povodne riesene tak, ze bol len privedeny drotik a rucne sa potom dal skratnut o vypinac co sa mi nepacilo a drotik bol az za packou teda nebolo po ruke .No kedze som elektrotechnik a vymyslam co sa da .Spravil som externe vypinac z nejakej lampy to bol .No je hned vedla packy a staci len pravym palcom ho vypnut a je klud .Videl som aj plastove tie packy plynu len ci su vhodne aj na toto.Inak okolo 10€ stoji u nas.Setrit sa neda s packou nijak ked to chcem mat dobre.A lacnejsie nieje uz varianta.Aj ked lanko som originalne nemal doma po ruke.musel som ho menit aj ked bolo dobre.Len ten srob co je na packe , co sa zaistuje lanko .Tak lanko pri dotahovani len kazi a nasledne mi to nejak roztrapkalo a neslo naspat achh .