Dakr

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Dakr

#31 Nový příspěvek od Tom »

other-side píše: edit: vertikální....horizontální....není v tom trochu guláš? F-550 s jedním nožem je horizontální....cepákový co se mi líbí je vertikální
Je to přesně opačně... cepákový, je horizontální, respektive správně napsáno "s horizontální osou rotace nožové hřídele". Vertikální má vertikální rotaci nožové hřídele, ale nůž je upevněn horizontálně. To ale neznamená, že je to horizontální mulčovač, na to pozor. Pak vznikají nejasnosti.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

gupa
Příspěvky: 74
Registrován: čtv dub 30, 2015 7:58 am
Bydliště: Brno

Re: Dakr

#32 Nový příspěvek od gupa »

other-side píše:Mám předsudky z našeho 50ti kilovýho mulčovače F-550. S ním dělám tak 20-30mth ročně a za ty dva roky jsem si s ním po servisní stránce dost užil. Na několika místech praskl rám, řidítka a tak. Už s tím ani nejezdím do servisu na opravy.
no nevím co stím Varinas udělal, protože to vypadá velmi podobně, také mám enduro dva roky, a co si vzpomínám proč ne Vari, tak první byla váha. Druhé byly videa. Nyní nevím přesně jaké, ale tušímže od Pražáka co je natočil s dakry, tak tráva vysoká a ono to normálně natom videu sekalo. Další video bylo s varinou od někoho jiného, a na první pohled dobrý ale na truhý se to prostě při podrobné prohlídce videa neustále ucpávalo. Jestli je to tím, že ten plech mají vyšší nebo nvím. Jinak jde opravdu o kočárkovou konstrukci, jak jsem byl v dílně v Hranicích, tak tam měl na stole zrovna to samé o pět let starší, úplně jako barva zdevastovaný rám asi dvakrát spravovaný ale stále držel, nepokroucen. Prý majitel Dakru je letecký konstruktér a asi něco natom rámu bude lepšího než u Variny.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Dakr

#33 Nový příspěvek od DYK »

Já teda nevím, ale F550 váží 56kg a tekton enduro 55kg. Kde je to kouzlo výběru? Zase se tady duchaří a řeší se spíše pičoviny a stroje nevhodné pro poptávanou práci. Ani jeden nebyl v zadání. Mě už to nebaví, svoje jsem si řekl, tak je-li zájem nechť si z toho každý vezme co jeho jest a nebudu zde řešit dnes vyřešené sváry na Vari, s tím souhlasím, sváry na některých rámech praskaly, už je to vyřešené a nebudu zase mluvit o konstrukčních chybách toho či onoho, i kdyby to vymyslel sám letec - kosmonaut.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

gupa
Příspěvky: 74
Registrován: čtv dub 30, 2015 7:58 am
Bydliště: Brno

Re: Dakr

#34 Nový příspěvek od gupa »

Ale o výběru se tu nikdo nepře, varinu nyní other-side používá a já sděluji pocity a zkušenosti z endura, který je ve stejný třídě a bez problémů funguje. Také sděluji v jednom z minulých příspěvků, že by to chtělo normální traktor co např. používá dálnice, zkrátka je tu dotaz jak z kosy a variny dospět. Já to vidím u nějakého většího dakra se sulkou jako z bláta do louže. Já osobně bych volil cestu podobnou tomuto stroji:

http://stroje.bazos.cz/inzerat/50156503 ... M4-027.php

Měl k tomu mulčovač i kosu, hrabě dal do jednoho rohu sloupku střechy, a připojil vozík a jezdil. Případně zaplatil povinné ručení kdyby to mělo vjet na asfalt. A naty malé stroje raději rychle zapomněl, protože jsou dávno překonaný i kdyby měly sulky dvě zaráz.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Dakr

#35 Nový příspěvek od DYK »

Jel jsi někdy s FD3 s hydrostatickou převodovkou s uzávěrkou diferenciálu, 15 PS motorem a řiditelnou sedačkou BPR? Je mylné se domnívat, že "dospívání" v péči o pozemky vede od kosy přes jednoosáky po něco čtyřkolového. Jednoosáky jsou v určitých situacích nenahraditelným konstrukčním řešením. To jen u nás je to jen a pouze založeno na ekonomické situaci toho kterého uživatele. U mladejch je to pak už jen pouhá lenost se hýbat. Je tady o tom dostatek důkazů. Ale třeba takový stroj jako Brielmaier je jednoosák se záběrem sečení i šest metrů ale nejen tolik a je to záležitost několika set tisíc korun. Firmy jako Agria, KÖPPL, Goldoni, BCS a všechny jeho deriváty stále jednoosé stroje vyrábí, povětšinou jako nosiče adaptérů, tedy nejsou vhodné k dopravě, ale internet je plný videí nových používaných variant. Spousta českých firem - zahradníků je má v zakladačích trávníků či rotavátorech. Jen teda nesmí být obsluha zdechlá. U lidí s nějakým zdravotním hadicapem to chápu, že si raději na něco sednou, jenže já zde tvrdím, že pohybově omezeným lidem jednoosák do ruky nepatří a přes všechna montovaná bezpečnostní zařízení jim může ublížit. "Mentálně omezeným" lidem pak nepatří do rukou žádný stroj.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

gupa
Příspěvky: 74
Registrován: čtv dub 30, 2015 7:58 am
Bydliště: Brno

Re: Dakr

#36 Nový příspěvek od gupa »

Jednoosáky jsou v určitých požadavcích překonané. To je jako by jsi chtěl, aby všichni pole orali japoncama TKčkama a starýma Z25, atp. Prostě pokud mladý má být stále mladý, nestačí jen vůle, sila a zdraví, protože i silného vola můžeš schvátit prací tak, že zdechne. Proto člověk vymyslel traktor na který si sedne a tak může dojet dále, pracovat déle a po práci s kosením mít čas i na jiné povinnosti doma.

Pokud někdo pracuje dosud s rukama s motorovou kosou a varinou s mulčovačem, myslím si, že pokud nyní zvládá 6Ha, tak dobudoucna pořídit k dokonalisti jedině pěknou velkou horskou čtyřkolovou sekajdu, protože jak jsem se podíval, MT umí nejen sekat a mulčovat, ale i hrabat a určitě zvládne i ten vozík na který se ta tráva naloží. Jak lze toho docílit s dakrem?

Takový mladý, kterého najímá nějaká CHKO nebo podobný úřad na ochranu, takový mladý musí vypadat jako mladý a chytrý a ne mladý blbý a udřený. Prostě taková horská kosa na čtyřech kolech plně vybavená může ročně dělat mnohem víc než nějakých 6Ha trávy, vypadá pro poskytovatele peněz za služby údržby, mnohem zajímavěji už jen kvůli vizím do budoucna. A to i z pohledu konkurence. Vem si dva lidi co pracují, jedem valí hektary trávy, a druhý stále běhá za nějakým strojem. Který z těch dvou lidí lépe zvládne zajistit svou rodinu?

O nějaké lennosti to vůbec není, Martin se tu dotázal naprosto slušně nato, co by kdo řekl na čtyřkolovou věc, takže odpovídám. A jako vybavení je to naprosto úplně někde jinde než kubota, protože si myslím podle toho co napsal, že horská sekačka je přesně to co potřebuje. Otom jakou, kde odkoho zakolik, je jiným problémem, pokud se touto odpovědí bude dále zabývat.
Zatím kosím profi křoviňákem a mulčuju Varinou.

Hodně uvažuju i o malým Kubota + nářadí, ale nechce se mi kvůli transportu mezi pozemky kupovat přívěs a silnější auto.

Tak kdyby náhodou někdo prošel a řekl svůj názor, budu rád.

Martin

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Dakr

#37 Nový příspěvek od DYK »

Takže suma sumárum všichni tito výrobci horských strojků a lidé je používající jsou přeneseně řečeno, kreténi, používající překonané stroje a dřou se jak hovada. Navíc zbytečně.

práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

gupa
Příspěvky: 74
Registrován: čtv dub 30, 2015 7:58 am
Bydliště: Brno

Re: Dakr

#38 Nový příspěvek od gupa »

Běhat za jednoosem z pozice čumění do monitoru a vyklepávání sprostot, moc velká dřina opravdu není. Reál je trochu něčem jiném DYKu.

Dnešní normální funční čtyřkolové stroje do svahu vypadají takto, např. žně.

https://www.youtube.com/watch?v=1X2U9agGWd8

Kdyby taková menší čtyřkolka místo gum měla ježky tak by jí to jezdilo ještě lépe:

https://www.youtube.com/watch?v=1EaN6vbtVrE

Já jsem jen chtěl odpovědět Martinovi jak bych postoupil s kosou, s malým mulčovače dál. Kupovat větší jednoos stále vidím jako marnost. Taková horská čtyřkolová kosa také potřebuje svoje ladění pro daný pozemek a převoz, případně doladění ve volitelném dalším nářadí. Ale sedí se natom a dělá to rychleji. Nemusí se zatím člověk uběhat jak kůň.

Rostan
Příspěvky: 12
Registrován: sob lis 08, 2014 8:58 pm
Bydliště: Klášterec nad Ohří

Re: Dakr

#39 Nový příspěvek od Rostan »

Ten kolega nechce kupovat větší vozík a vy mu tady dáváte odkazy na Reforma za milión. S plnou výbavou za tři. To si může lajsnou firma, co se údržbou zeleně živí a využije ty mašiny od jara do jara. S MT8 046 by asi taky žádné terno neudělal, jsou to mašiny 20 let staré, po kopcích lezou jak berušky ale, bohužel, moc nesekaj.
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 21&t=57057
Tohle nemám vykoukané z monitoru, Reforma vlastní firma v EPRU, s tou slovenskou buginou, ale taky třeba s RS-o9, jsem osobně sekal. Kdysi dávno...

gupa
Příspěvky: 74
Registrován: čtv dub 30, 2015 7:58 am
Bydliště: Brno

Re: Dakr

#40 Nový příspěvek od gupa »

Ale dávám jen námět na čtyři kola a sedadlo, nepíšu ať si koupí zrovna to, co je na videu. Dakr by si nakonec také moc ve větším srázu neškrtl. Také by určitě šlo něco vymakaného jako horský traktor vyrobit. Ale to musí mít člověk představu oco jde jako vyvažování stroje, problém s mazáním motora, hydraulika, délka lišty, nářadí atp.

Sám běhám za dvoukolkama doteď a kdybych měl mít takovu výměru na starost, tak bych se asi uběhal. Ne hned, jen do chvíle, dokud nohy řeknou stop. Tyto dvouolové stroje mají výkonostní limity právě vtom, že se zaněma musí běhat. A votom píšu, že posadit se na sedadlo a mít pozemky nachystané na čtyřkolu je dobudoucna jako postup v práci dobrá vize. Ono obhospodařovat v CHKO jak to vidím nyní, je hlavně o sekyrce a odborně prodiskutované přípravě pozemku s nějakým správcem toho parku, protože se něco uvnitř chrání. Na takové pohodové sečení, by ty alpské dvoukoly na videu s šestimetrovou listou, kdyby měly sekat něco tvrdšího a nepřipravenýho, tak to by si ani neškrtly. O první pahýl nebo krtičenec by se to zasukovalo a bylo by dopracováno. Nejde jen o stroje ale jde hlavně připravené pozemky proně. To video co tu dává DYK je hlavně otom propagovat takové stroje, instruktáže a postupy příprav nikde. Stejně tak i Dakr. Okolo Hranic jsem vyloženě takové fajnově připravené hory neviděl. Je to jen výroba a prodej. Praktických zkušeností zpravidla nabývá člověk ve chvíly až uvalí balík peněz a dojde nato, že se mu takový stroj nehodí. To bývá ale taková pastihodná situace.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Dakr

#41 Nový příspěvek od DYK »

Kdepak, to je marný, za jednoosákem Dakr FD3 se ale člověk naběhá až to hezký není. A nejhorší na tom je, že se to dá převést na přívěsu za OA, což byl požadavek tazatele aby nemusel "přezbrojovat" i v této oblasti.

práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

other-side

Re: Dakr

#42 Nový příspěvek od other-side »

Díky všem za reakce.

Doplním, že max plocha kterou bych mohl a chtěl dělat je 10ha TTP, z toho tak max 15% zbyde vždy jen na křoviňák. Nemám ambice plochu navyšovat, spíš postupem času ubírám. Ale znáte to, občas příjde nabídka co se nedá odmítnout. Pozemky jsou od sebe do 250km (severní a západní čechy)

Plocha je poměrně čistá, s minimem kamení, krtince občas ano, horší jsou mraveniště, já je nechávám, takže rostou a jsou pevnější. Nejsem si jist, jestli bych za volantem horské 4x4 sekačky byl schopen se jim vyhýbat :) . S křoviňákem jsem zvyklý sledovat co kosím a podle toho se chovat. S varinou to jakžtakž zvládám též.

Šíře záběru je pro mě ideální 100-150cm. Na převozu přívěsem při mém stávajícím vozovém parku trvám. Fakt se teď nehodlám honit za penězma na Hiluxe. A tak nějak odmítám lištovku, fandím bubnu nebo disku.

Takže proti jednoosáku nic nemám, "jen" pak s ním musím ještě pár let pracovat, abych neměl pocit zbytečné investice. Nejraději bych něco s pořádnou převodovkou ("postižen" bytelností GRAVELY) s klasickým vývoďákem, pak až řemeny.

Samozřejmě trošku koketuju i o využití GRAVELY a nějakých úprav - motor/pto a třeba by to nakonec i nějak fungovalo, ale, vývoj je drahý a nejistý. FD3 s hydro je bych řekl jistota. Resp cokoli s hydro pokud funguje v profi třídě je fajne. Chodit za strojem mi nevadí, mně ani nevadí nosit křoviňák, jen bych rád sekal rychleji. Chci si taky občas užít léta jinak než prací.

Díval jsem se po nějakých bytelných jednoosákách v zahraničí a zatím mě nic neoslovilo. U nás asi jen Dakr, na něj se chystám podívat každým dnem.

Ještě k horské sekačce, nenašel jsem v rychlosti její hmotnost, ale určitě to bude kolem tuny, já nějak moc nefandím těžkým strojům na TTP v CHKO, je to samozřejmě hodně individuální, ale v mém případě dám přednost něčemu lehčímu, protože u mně jde i o retenci vody, zachování drnu/ květeny a vůbec. Asi se tu najdě někdo, kdo mi bude oponovat zatížením na plochu (těžší stroj/4kola/širší pneu), ale o tom já nehodlám diskutovat. To si rovnou můžu pořídit stroje za traktor a tradá.

mastnacek
Příspěvky: 8185
Registrován: pát lis 25, 2011 11:12 am
Bydliště: Broumov

Re: Dakr

#43 Nový příspěvek od mastnacek »

A nechces moje TJcko? :)

other-side

Re: Dakr

#44 Nový příspěvek od other-side »

A víš že...... nechci :)

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14629
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Dakr

#45 Nový příspěvek od DYK »

Co jsi hledal v zahraničí za stroje?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“