RS 09

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Minarada RS
Příspěvky: 60
Registrován: úte pro 23, 2014 11:12 pm
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: RS 09

#76 Nový příspěvek od Minarada RS »

Ještě k těm alternátorům,kamarád měl jawu 354 a vtom měl alternátor z poslední jawy 350 a přínos obrovskej oproti dynamu,ne obráceně.Takže pokud závaduv RS spatřím v dynamu,takže ho vypojím aby fungoval jen jako chlazení a pude tam alternátor jak mi doporučujou kamarádi

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5608
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: RS 09

#77 Nový příspěvek od thovt »

Dynamo u motorky, má výhodu nepotřebuje baterku ,stačí místo baterie kondenzátor, a motorku roztlačit, funguje vše .
S alternátorem to nejde.

duchodce
Příspěvky: 4669
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: RS 09

#78 Nový příspěvek od duchodce »

Proti alternátorům v RS nic nemám ale jde o to kam ho přibastlit. U jednoho RS byl přidělán nahoře na motoru, na řemenici větráku byla připevněna ještě jedna řemenice a od toho hnán alternátor- nevím jak výkonný . Majitel ale říkal že stačí tam dát málo nabitý aku /měl tam 150 ah/ a jet vyššími otáčkami a řemenu pohonu větráku se to nelíbí. Alternátor odstraní problém nedostatečného dobíjení při pojížďkách "od hromádky k hromádce" a nutnému občasnému dobití baterie ale na druhou stranu baterie dostává víc zabrat protože je zatěžována daleko většími nabíjecími proudy.
Dodateně upraveno -ten RS byl dvouválec a tam by nešlo provést úpravu jako jde u 4 vál- montáž místo dynama.
Naposledy upravil(a) duchodce dne úte čer 30, 2015 3:45 pm, celkem upraveno 1 x.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

AlexTc
Příspěvky: 1422
Registrován: sob říj 25, 2008 2:45 pm
Bydliště: okr. Tachov

Re: RS 09

#79 Nový příspěvek od AlexTc »

Instalaci alternátoru na řemen ventilátoru bych se vyhnul z výšše uvedeného důvodu. U motoru co má dva řemeny na ventilátor by se dal dát jeden pryč a volnou řemenici na klikovce použít na alternátor. V případě prasknutí toho zbývajícího řemenu pro ventilátor je to stejně jištěno zastavením nafty. A nebo si nechat vytočit ještě jednu řemenici na tu na klikovce. Takhle jsem to měl vyřešený já. Alternátor jsem měl přidělaný v dírách na 4v motoru co byli na uchycení prodloužení vývodového hřídele

Minarada RS
Příspěvky: 60
Registrován: úte pro 23, 2014 11:12 pm
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: RS 09

#80 Nový příspěvek od Minarada RS »

Dnes sem sundal dynamo a když nebude jiné řešení dám altík.A můj dotaz u odstředivky to je jen šponovák řemenu ? Já jen pokud je to šponovák tak to vyndám a dám místo toho alternátor nato místo,sice bude obráceně a bude vystrčený ,ale to by nevadilo ,protože stejně tam by překážel stejně jen když lezeš na sedačku a já jako 34 letý tam vyhoupnu i ze předu :)

Milan_F
Příspěvky: 432
Registrován: sob úno 05, 2011 1:27 pm
Bydliště: nedaleko Humpolce

Re: RS 09

#81 Nový příspěvek od Milan_F »

duchodce píše: nevím jak výkonný
A to je jádro pudla. Pokud tam nabastlil nějakej moderní alternátor, tak není divu, že desítka klíňák klouže. V modernějších autech je příslušenství poháněno drážkovaným řemenem, který přenese podstatně větší výkony. Do eresáka bohatě stačí alternátor ze Š120 - 14V/35A, případně i 55A. V případě čtyřválce umístit místo dynama a klíňák s ním nemá žádný problém. Dyť ve škůdce ho pohání řemen stejné šířky.

Minarada RS píše:pokud je to šponovák tak to vyndám...
On ten šponovák při přetržení řemene zastavuje dopravní čerpadlo na naftu a tím zabraňuje destrukci motoru. Ale o tom už tu byla nejedna zmínka. Doporučuju znova naštudovat manuály!

Uživatelský avatar
Badyn
Příspěvky: 712
Registrován: ned srp 08, 2010 6:47 pm
Bydliště: Horní Čermná

Re: RS 09

#82 Nový příspěvek od Badyn »

Minarada RS píše:O víkendu semse bavil s elektrikářema co prý máte proti tomu když je alternátor místo dynama,který je po smrti.Dynamo se nechává tam kde je aby se chladilo a i strýc má aslternátor bokem,už víc jak 20 let.Tehdá tam bylo protože motor byl vylítaný,dnes muto stejně jako mě natočí baterka 40 AH.Jinak závadu proč nechce startovat-nedobíjí
Viděl jsem pěkné záměny dynama za alternátor 8) viz fotky cipísek na konci stránky: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 69&t=12968 , ale házet alternátor bokem se mi nikdy moc nelíbilo :(

duchodce
Příspěvky: 4669
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: RS 09

#83 Nový příspěvek od duchodce »

Já tam mám dynamo 90W tak že mě neutáhne ani světla /mám tam halogeny byli z původních zásob/ takže to budu muset řešit také.No problém je ten že u dvou válce se za větrák ten alternátor nevejde . A další problém je že když se vše žene jedním řemenem a pokud tam je nechána původní šíře "10" tak když se svítí anebo je vybitá baterka tak toho má řemen při použití alternátoru dost. A to nemluvím o malém úhlu opásání řemenice větráku který potom prokluzuje a nechladí.Původně jsem myslel že rozšířím drážku v řemenici na klice na "13" klíňák, ale moc materiálu by tam nezbylo a řemenice by se asi rozlomila. Mám v plánu že na řemenici na klice zevnitř osadím nějaký nákružek s další drážkou pro řemen i když bude muset být menší než ta pro větrák. Ale při převodu 1/2 by ten alternátor dal pro dost proudu. Alternátory začínájí dávat proud kolem 1000 ot.a výkon rychle narůstá takže pro potřeby osvětlení a dobíjení by to mělo stačit.
Existuje ještě jedna možnost využít přední náhon, ale to by chtělo nějakou převodovčičku pro výkon tak 700W a převodu tak 1/8-10. Ale bude tam při nízkých otáčkách na vstupu - běžně 300-400ot. dost kroutící moment. Ale asi je to neřešitelné.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Uživatelský avatar
KubikGJ
Příspěvky: 281
Registrován: pát pro 23, 2011 7:29 pm
Bydliště: Golčův Jeníkov

Re: RS 09

#84 Nový příspěvek od KubikGJ »

Zdravim, jake tesneni je pod lamelovym filtrem oleje na motoru (papir, o krouzek....)? Diky
Když auto, tak Škoda! Když traktor, tak Zetor!

AlexTc
Příspěvky: 1422
Registrován: sob říj 25, 2008 2:45 pm
Bydliště: okr. Tachov

Re: RS 09

#85 Nový příspěvek od AlexTc »


Uživatelský avatar
KubikGJ
Příspěvky: 281
Registrován: pát pro 23, 2011 7:29 pm
Bydliště: Golčův Jeníkov

Re: RS 09

#86 Nový příspěvek od KubikGJ »

Diky, dal jsem tam nasel palivovy filtr Pj 1, ten by mel pasovat ze? Ale nenasel jsem tesneni pod viko obalu filtru paliva a pod viko odstredivky se 3 dirama... :-/
Když auto, tak Škoda! Když traktor, tak Zetor!

Uživatelský avatar
KubikGJ
Příspěvky: 281
Registrován: pát pro 23, 2011 7:29 pm
Bydliště: Golčův Jeníkov

Re: RS 09

#87 Nový příspěvek od KubikGJ »

Panove, chci vymenit olej v prevodovce a v koncovych prevodech...podle prirucky by tam mel prijit olej PP 13, ktery je do nula stupnu celsia. Lze pouzit oleje typu PP 80 nebo 90? :-/
Když auto, tak Škoda! Když traktor, tak Zetor!

Uživatelský avatar
cipisek
Příspěvky: 831
Registrován: stř říj 29, 2008 8:27 pm
Bydliště: 76875

Re: RS 09

#88 Nový příspěvek od cipisek »

čau, v převodovce mám olej PP 90 ale vportálech ten olej musí být hustčí, jenže co jsme tam nakonec nalili už jsi nepamatuju. myslím že pp 80 bo ten je hustější.. ten PP 13 nevím jestli seženeš.
Všelikého kvaltování toliko pro hovado jest.....

Uživatelský avatar
vitex
Příspěvky: 20857
Registrován: ned srp 28, 2011 8:01 pm
Bydliště: Kuřim

Re: RS 09

#89 Nový příspěvek od vitex »

Přesně naopak,čím je číslo vyšší,tím je olej hustší.

Uživatelský avatar
KubikGJ
Příspěvky: 281
Registrován: pát pro 23, 2011 7:29 pm
Bydliště: Golčův Jeníkov

Re: RS 09

#90 Nový příspěvek od KubikGJ »

Olej PP 13 se koupit da, ale je urcen do 0`C, podobny olej pro celorocni pouziti je PP 7. Tak jsem ho pres net objednal a dneska vymenil jak v portalech tak v prevodovce.
Když auto, tak Škoda! Když traktor, tak Zetor!

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“