HYDRAULIKA
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
HYDRAULIKA
Zdravim majstri.Mam taky problem s mojou hydraulickou stiepackou.Dos casto pri stiepani dreva mi ide piest na doraz (zasunuty a vysunuty) a pretlaca mi zbytocne manzety a tesnenia a vyteka olej cez piestnicu.Piest vysuva 1 meter.Mozem s nou stiepat na dvore na elektro motor a v lese na kardan(vyvodovy hriadel).Nechcem tam davat elektricke koncaky na 220v lebo v lese by mi to nepomohlo.Kocka neni blizko klinu asi 80cm od klinu.Neviete mi poradit neake vypinanie aby mi ten piest nechodil na doraz. Mozete mi poradit neake fotky video alebo tak? A este ma malu silu,mam tam bulharske cerpadlo ktore dava 46litrov za minutu.Rozmyslam tam dat neake dvojite cerpadlo (byvaju take male a velke).Len neviem ci to bude potom dost silne.To moje cerpadlo dava 175 atmosferov.To velke dava litre a to male by malo vyvinut silu-tlak.Len neviem ako to potom musi byt zapojene.Potrebujem schemu.Rozmyslal som dat tam hydraulicky zamok aby zamkol polohu tesne pred dorazom len neviem ci by to aj pomohlo (ci je to na to vhodne).Za odpovede dakujem.
Re: HYDRAULIKA
tak z toho popisu neni celkem nic moc jasnyho, nejprve teda do nevipinani v koncovich polohach, to by mel resit pretlakovi ventyl na rozvadeci, zadnej pist nema koncovi vipinace, vsude se proste drzi paka az vysune -zasune nadoraz a bud obsluha vcas pusti paku a kdyz ne tak to jisti ten redukcak kterej do pistu nepusti vetsi tlak nez je nastaveno. hydraulickej zamek rovnez nema funkci vypinani ci zamikani, ten je tam jen jako pojistka, kdyby praskla hadice aby se pist vahou bremena samovolne dal nepohyboval. A k male sile potrebujem znat vnitrni prumer pistu pripadne fotku stipacky
Re: HYDRAULIKA
Ten piest ma vnutorny otvor rury 90mm,piestnica 56mm a vysuv 1000mm.Na kocke mam redukcny ventil ktory je pritiahnuty trochu viac lebo ked ho trosku povolim tak ma stiepacka maly tlak a klin nejde do dreva.Videl som tu kedysi na tejto stranke stiepacku a na kline mal pasik plechu ako nabeh a vedla traverzy mal kocku a na tejto kocke mal srob a tento pasik plechu nabehol a zastavil piest pred dorazom.Aj som chcel poslat prilohu tej kocky s tym nabehom ,len sa to neda,bola prekrocena maximalna velkost adresata s prilohami.Ked je ten redukcny ventil pritiahnuty tak teraz ked je piest na doraz je to riadny zaber,preto to chcem aby to zastavilo 2 cm pred koncami. Dakujem
Re: HYDRAULIKA
jo tak to je spesl rozvadec pro stipacky kterej se mechanicky automaticky vipina
Re: HYDRAULIKA
ak by si mal piest v doborm stave tak ti nemoze cez manzetu pretlacat olej, ako pisal kolega v koncovej polohe ide olej cez poistny ventil do nadrze, takze na tvojom mieste by som pretesnil piest
nas Traktorik ZETORIK http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 37&t=36105
Re: HYDRAULIKA
Ten piest som pretesnil,lenze to je Nemecky piest a hrubka piestnice je 56mm.Mazety mi robili na zakazku.Na kocke je pritiahli vecsi tlak tak pri nabehu na doraz unika olej.
Re: HYDRAULIKA
Hlavně by to chtělo dát pořádný pojistný (přepouštěcí) ventil.
Re: HYDRAULIKA
To jsou ale protichůdné informace. Štípačka má malou sílu a chtělo by to jiné čerpadlo, pojišťovák je tam přitažený a už teď teče pístnice v koncových polohách.
Takže po výměně čerpadla a vymyšlení nějakého zastavení jinak, než dojezdem na konec pod tlakem, dojde k zásadní změně. Pístnice nepoteče v koncových polohách, ale jen při štípání.
To je nějaká blbost. Co takhle konečně pořádně opravit tu pístnici ?
Pokud by to bylo drahé, pak je nejlepší kvalitní záchytná vana.
Takže po výměně čerpadla a vymyšlení nějakého zastavení jinak, než dojezdem na konec pod tlakem, dojde k zásadní změně. Pístnice nepoteče v koncových polohách, ale jen při štípání.
To je nějaká blbost. Co takhle konečně pořádně opravit tu pístnici ?
Pokud by to bylo drahé, pak je nejlepší kvalitní záchytná vana.
- Standam
- Příspěvky: 658
- Registrován: stř říj 22, 2008 7:35 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: HYDRAULIKA
Zdravím, při tlaku 150bar má tato pístnice sílu 10 tun, to by na štípání mohlo stačit. Pokud bude kvalitně zatěsněna a nebude odřená pístnice, tak není třeba řešit vypínání při dorazu, teda pokud je nastaven přepouštěcí ventil. Standa.
Re: HYDRAULIKA
no asi ti tam chybí distanční kroužek na pístnici to názvosloví zde je katastrofa...
pístníce je ta tyč chromovaná co se pohybuje válec je válec a celé se to jmenuje přímočarý hydromotor
nebazíruju natom ale napsal jsem to proto aby bylo pochopeno co dál napíšu
každý přímočarý hydromotor je udělaný tak teda měl by být aby když dojede do koncové polohy nedojde k žádným deformacím těsnících prvků a tím ani k úniku oleje
tak to rozeber nafoť měl by tam být distanční kroužek, který se při maximálním výsuvu opře o matici v které jsou stírací kroužky a manžeta která těsní pístnici
a nebo máš obráceně namontovaný celý ten kus na kterém jsou manžety které těsní vnitřní průměr válce
natom kusu bývá z jedné strany užší osazení které má směřovat na spodek válce a dělá tam mechanický doraz to proto aby ti to nepřejelo až přez hydraulické připojení tím by se totiž manžeta podřela to zaprvní a zadruhé mohlo by se stát že to prostě překryje to napojení a pístnice by z válce nevyjela a pokud to máš obráceně tak ti to osazení mačká manžety v předním díle
pístníce je ta tyč chromovaná co se pohybuje válec je válec a celé se to jmenuje přímočarý hydromotor
nebazíruju natom ale napsal jsem to proto aby bylo pochopeno co dál napíšu
každý přímočarý hydromotor je udělaný tak teda měl by být aby když dojede do koncové polohy nedojde k žádným deformacím těsnících prvků a tím ani k úniku oleje
tak to rozeber nafoť měl by tam být distanční kroužek, který se při maximálním výsuvu opře o matici v které jsou stírací kroužky a manžeta která těsní pístnici
a nebo máš obráceně namontovaný celý ten kus na kterém jsou manžety které těsní vnitřní průměr válce
natom kusu bývá z jedné strany užší osazení které má směřovat na spodek válce a dělá tam mechanický doraz to proto aby ti to nepřejelo až přez hydraulické připojení tím by se totiž manžeta podřela to zaprvní a zadruhé mohlo by se stát že to prostě překryje to napojení a pístnice by z válce nevyjela a pokud to máš obráceně tak ti to osazení mačká manžety v předním díle