Fortschritt E930/931

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2789
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Fortschritt E930/931

#1681 Nový příspěvek od Killer Koly »

Killer Koly píše:
Killer Koly píše:
Killer Koly píše:
DYK píše:
Killer Koly píše:tak jsem vyzkousel Verva 100 a vypada to, ze se blyska na lepsi casy. zatim freza bezela jen naprazdno, zitra to nejspis zkusim pod zatezi, zaprahnu vozik. olej jsem pouzil M2T, vice nez rok stary. po ohrati je kourivost minimalni, volnobeh pravidelny a za plynem to jde bez cukani. to pridirani je asi fakt zpusobene tou biosrackou v benzinu
Tak vraťme se na začátek. Tak co, jak to celé dopadlo? Proběhla zkouška - vyjížďka s vlekem? Je po problémech?

zrovna jsem to chtel napsat. ano, dopadlo to dobre. pred cca hodinou jsem odvezl nejakych 300 kg stavebni suti vicemene bez problemu na skladku a zase se vratil. to vicemene znamena trochu mensi vykon, ktery se projevil na kopecku pred skladkou . obvykle ho vybehne na dvojku bez znamek poklesu otacek. tentokrat bylo znat, ze toho ma dost. pricinou bude zrejme vydreny valec, pridiralo se to tesne nad vyfukovym otvorem a tudy to zrejme utika. kourivost je taky celkem v norme, kourito stejne jako obvykle. ceka me tedy novy vybrus, az budou prachy (pred vanocema urcite ne) tak dam vedet jak se to chova po vybrusu.
dale to znamena asi stale pouzivani toho (pochopitelne drazsiho :( ) verva 100. jeste zkusim, co s tim udela mogul TS, ale az zitra, jestli bude cas.

zavada se opet vratila :vztek: po ohrati (cca po 15 minutach provozu) zacne klesat vykon a motor nejde vubec do otacek. jsem bezradny, vymenil jsem kdeco a freza porad nefunguje. motor je po vybrusu, olej mogul TS, vyzkousel jsem i TSF, benzin verva 100. motor zacal taky priserne kourit, kouri i na TSF :help:
premyslim o tom, jestli to nemuze byt v dratech, ty jedine jsem nemenil. kdyz se ohrejou, nevedou elektriku (vim ze je to silene, ale co kdyby...)

tak jsem trochu pokrocil, ale nevim, jestli spravnym smerem. zjistil jsem, ze freza desne "zere" svicky. svicka N14C, predepsana pro simsona, vydrzi sotva pul hodiny provozu. potom se stane takova zvlastni zavada, jiskra zacne preskakovat uvnitr svicky a ne mezi elektrodami a je moc mala. trochu lepe se to chova se svickou NR15C (ktera ovsem pro simsona predepsana neni). neni to zadny zazrak, ale freza jede a moc se nedusi. chtel bych proto poprosit vsechny, co meli podobny problem, aby vyzkouseli svicku NR15C a napsali, jak se to chova. mozna spolecne na neco prijdeme.
jeste jednou opakuju, ze snimac zapalovani je vporadku, zkousel jsem ho vymontovat z funkcni frezy, ale chova se to porad stejne

tak zavada je tu zpet. zase to desne zere svicky a nejde to do otacek. mam chut to hodit do srotu, kdybych ji nepotreboval. vsechno je odzkousene, na jine freze bez problemu, ale na tehle proste nefunguje. nemate nekdo napad co s tim?
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

123
Příspěvky: 1123
Registrován: pon led 07, 2013 3:51 pm
Bydliště: čm vysočina

Re: Fortschritt E930/931

#1682 Nový příspěvek od 123 »

Tohle mi připomíná podobný problém, který jsem měl před časem s motorkou. Po výměně jsem na novou svíčku najel tak 100km a bylo po ní, koupil jsem jinou a znova. Teprve při asi čtvrté výměně mě napadlo koupit svíčku u jiného prodejce ( a od jiného výrobce) a byl pokoj, mám jí tam doteď a motorka jezdí.

Uživatelský avatar
Niko01
Příspěvky: 644
Registrován: stř led 04, 2012 7:59 pm
Bydliště: Kúty

Re: Fortschritt E930/931

#1683 Nový příspěvek od Niko01 »

Killer,mrkni aku iskru hadze sviecka ked ju vykrutiz von z motora.Ci iskra nieje prilis sylna,vtom pripade sa bude musiet trochu postelovat tyristor-ubrat na potenciometry.
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.

myn
Příspěvky: 56
Registrován: pon lis 22, 2010 8:56 am

Re: Fortschritt E930/931

#1684 Nový příspěvek od myn »

a) Zkusil jsi sundat hlavu a podívat se, jestli není přidřený? Někdy se povede výbrus trochu těsnější a pak se to takhle chová, dokud se ti nepodaří to zadřít úplně.

b) Killer Koly: Origo Fortschrittí vyorávač sháním, už kvůli tomu, abych měl "origo" bych ho nejraději, ale samostatně se mi ho nedaří sehnat. Jinak u nás je písek, takže by se dráty možná ani prodlužovat nemusely.

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 290
Registrován: pát úno 13, 2015 11:22 am
Bydliště: Brno-Venkov

Re: Fortschritt E930/931

#1685 Nový příspěvek od deyva »

myn: hodně štěstí při shánění :-)... Já jsem sháněl origo příslušenství asi víc jak měsíc... Něco z jižních čech, něco ze středních, pro něco jsem byl až za Luhačovicema :-) Ale nakonec jsem sehnal všechno, co jsem chtěl :-)

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2789
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Fortschritt E930/931

#1686 Nový příspěvek od Killer Koly »

s tou jiskrou to vyzkousim, ale mam takovy pocit, ze uz tam mam to novejsi zapalovani bez toho rezistoru (pro jistotu se vecer podivam). jinak jiskra byla vicemene normalni a tahle zavada se zacala projevovat zniceho nic po letech bezproblemoveho provozu. do zapalovani jem prakticky vubec nezasahoval a projevovalo se to i pri vymene zapalovani

jinak bych to nebyl ja, kdybych shodou okolnosti jeden origo fortschritt vyoravac na brambory nemel navic. :)
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

myn
Příspěvky: 56
Registrován: pon lis 22, 2010 8:56 am

Re: Fortschritt E930/931

#1687 Nový příspěvek od myn »

Jakou má barvu svíčka, když začne blbnout? To, že ti déle vydrží teplejší svíčka by napovídalo tomu, že bude černá. Pak je možný, že máš bohatou směs (např. děravý plovák) a svíčka se zakarbonuje a jelikož karbon je vodivý, tak si to hází jiskru kdesi uvnitř (karbon má k sobě blíž než elektrody).

JaB
Příspěvky: 4
Registrován: pon dub 20, 2015 8:47 am
Bydliště: Detva

Re: Fortschritt E930/931

#1688 Nový příspěvek od JaB »

Tiež som predvčerom doriešil svoju zdochýňajúcu frézu, takže poznatok:
Vymenené guferá, hlava, stokrát rozobratý karburátor a stále nič. Viacmenej v pohode naštartovala, po pridaní plynu zalapala po dychu a zhasla.
Keďže nemám hlavný filter vzduchu /len drátenkový v sacej hadici/, vrazil som do otvoru na filter zmotanú handru a div sa svete, rozbehla sa hladko za plynom. Bolo mi to síce čudné, ale nahodil som rotavátor a poďho na pole.
Po asi desaťminútovej práci - dym, reakcia plynu až od polovice, strhnutá štartovacia páka, zúfalstvo a odpor k tomuto stroju.
Zaprísahal som sa že na to už ani nesiahnem, ale ráno som už rozoberal karburátor. Na znovuprečistenie som použil sprej na vstrekovacie sústavy a kompresor. Veľa som si od toho nesľuboval a "taky, že jo", po zmontovaní ani ťuk.
Už len zo srandy som vymenil sviečku - mal som tam N14C a dal novú N15YC.
Nebudem to naťahovať, naštartovala, dorobili sme pole, chrochtala si blahom, dokonca ani handru jej zrazu nebolo treba. Momentálne funguje vzorne, ale nepodceňujem ju, ešte prekvapí...
Aha, a ešte ma napadlo čo som dorábal - medzi sanie válca a karburátor - /na to pertinaxové tesnenie/ som pridal dve papierové tesnenia, každé z jednej strany. Tak vlastne neviem, čo z toho jej pomohlo.

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 290
Registrován: pát úno 13, 2015 11:22 am
Bydliště: Brno-Venkov

Re: Fortschritt E930/931

#1689 Nový příspěvek od deyva »

Svíčka dělá hodně... Já jsem se takhle drbal s motorkou po tom, co jsem ji umyl a nechal starou svíčku (asi už finálně probila a hotovo)... Taky, sání, karbec, nový benzín, nová faja, zapalování vysušený a vyčištěný... A po týdnu večerních laborování jsem teda vyměnil tu svíčku (což jsem původně nechtěl, protože tam je bronzová vložka v hliníkové hlavě jak to asi někdo v minulosti strhal a vymontovávala se i se svíčkou, ale nakonec jsem z té vložky svíčku povolil) a světe div se, se sytičem motorka chytá studená na ťuk a teplá bez syitiče ani nemusím kopnout pořádně... stačí jen polechtat nakopávačku. Ale nezdá se mi ta 15ka svíčka, páč fortschritt má myslím mít 14ku origo... Já jsem na fortschritta taky dával novou n14c, na motorce mám n15yc (Minsk 125)
Naposledy upravil(a) deyva dne úte dub 28, 2015 4:27 pm, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 290
Registrován: pát úno 13, 2015 11:22 am
Bydliště: Brno-Venkov

Re: Fortschritt E930/931

#1690 Nový příspěvek od deyva »

Hle... Našel jsem brisk katalog, kde se dá dát typ jak motorek, tak zahradní techniky a podle toho zvolit svíčku :-) http://www.brisk.cz/katalogy

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2789
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Fortschritt E930/931

#1691 Nový příspěvek od Killer Koly »

s tou svickou se mi to zda nejake podezrele. vim ze je predepsana n14 (presne podle toho katalogu), ale uz driv jsem zjistil, ze to na tu N15 jede mnohem lip. jinak svicku mam porad cernou, u vsech frez a u vsech typu svicek. uz jsem vzdal snahu docilit cihlove cervenou. podarilo se mi to zatim jen u trabanta. laborovat se zapalovanim a karburatorem me uz nebavi, staci mi kdyz to pravidelne funguje a dobre startuje
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 290
Registrován: pát úno 13, 2015 11:22 am
Bydliště: Brno-Venkov

Re: Fortschritt E930/931

#1692 Nový příspěvek od deyva »

Ja jsem snadbjeste cihlove cervenou svicku nevidel.. A to jsem toho mel nebo bidel rozdelanyho leccos... X fechtlu, jawettu, stadiona, triapulu, 175, myho minska, dnepra a i toho trabanta... A vsechny byly cerny :-)

Uživatelský avatar
Niko01
Příspěvky: 644
Registrován: stř led 04, 2012 7:59 pm
Bydliště: Kúty

Re: Fortschritt E930/931

#1693 Nový příspěvek od Niko01 »

A co predstih,chce to nastelovat H.U.na nejakych 1,4mm a svicka je cihlova.
Ja sem se vykaslal na nejake tovarenske nadstaveni-rysky,nasteloval sem to podla seba a freze slapu suprovo,dokonca starej Ferda slape uz cca 2roky bez poruchy a svicku tam mam tak isto 2 roky.
Horsi je na tom novsi Ferda ten obcas zastrajkuje ale tot v sobotu slapal v kuse asi 3 hod.bez prestavky.
No abych nekecal tak mna dost trapily hlavne gufera,ale jak sem dal poradne nemecke tmavomodre tak mam pokoj. :driver:
Killer v nedelu neco vykoumame :friends: :typek: .
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.

myn
Příspěvky: 56
Registrován: pon lis 22, 2010 8:56 am

Re: Fortschritt E930/931

#1694 Nový příspěvek od myn »

Já měl u motorek vždycky pěkně cihlovou barvu svíčky. U té frézy zřejmě díky druhu provozu bude ta 15ka (možná i teplejší) lepší. Ona motorka jede např. hodinu na poměrně vysoký výkon, ale s frézou jsou ty doby chodu kratší a i zatížení motoru asi menší. Sekačka na trávu má svíčku 19ku a taky je černá (ta sekačka blafe pořád na vyšší volnoběh). Takže bych se teplejší svíčky nebál (výrobce asi doporučuje to co je doporučeno pro Simsona).

Uživatelský avatar
Killer Koly
Příspěvky: 2789
Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
Bydliště: Strakonice

Re: Fortschritt E930/931

#1695 Nový příspěvek od Killer Koly »

myn píše:Já měl u motorek vždycky pěkně cihlovou barvu svíčky. U té frézy zřejmě díky druhu provozu bude ta 15ka (možná i teplejší) lepší. Ona motorka jede např. hodinu na poměrně vysoký výkon, ale s frézou jsou ty doby chodu kratší a i zatížení motoru asi menší. Sekačka na trávu má svíčku 19ku a taky je černá (ta sekačka blafe pořád na vyšší volnoběh). Takže bych se teplejší svíčky nebál (výrobce asi doporučuje to co je doporučeno pro Simsona).
podobnym smerem uvazuju taky. asi na tom neco bude

niko: to doufam, uz se tesim :friends: jeste mi prosim napis do SZ presnou adresu, uz si to moc nepamatuju. navic bude asi ridit zena :rally:
Ferda Mravenec, práce všeho druhu

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“