Stavba sklopky - kam dát mailery?
Moderátoři: rezis, Leo, Malboro
-
- Příspěvky: 61
- Registrován: sob úno 02, 2013 11:45 pm
- Bydliště: Břeclavsko
Stavba sklopky - kam dát mailery?
Ahoj, potřeboval bych radu od zkušenějších. Mám staré rozmetadlo hnoje od Fuhrmana s nosností 3,3t a chtěl bych ho předělat na třístrannou sklopku. Rozměr korby je 1,7x3,7m a zbyly mi dva dvoupístové mailery TZG 1310 ze sedmituny s výškou zdvihu 420mm. Otázka zní, kam je co nejlépe umístit, nebo bude lepší koupit jeden nový s delším zdvihem? Nejslabší traktor co ji bude tahat bude Z6911. Předem díky za rady.
Re: Stavba sklopky - kam dát mailery?
Ahoj zkušenější nejsem,ale také jsem dělal 3str.sklopku z rozmetadla.Korbu mam 1,85x3,20 ,ale mam jeden mailer 4píst,asi liaz a vyklopí se vše v pohodě,vyvažel jsem i bahno z rybníka vyklapěl na zadek a sjelo vše.
Re: Stavba sklopky - kam dát mailery?
Na třístranou sklopku nepoužiješ 2 mailery.
Re: Stavba sklopky - kam dát mailery?
Mailer určitě pokud možno na střed korby pokud to má být třístranka, jinak se bude korba zbytečně moc kroutit když dáš mailer víc dozadu a budeš sklápět do boku, ajko píš Šéďa 2 ti jsou na třístranku k ničemu. 420 zdvih je na sklápění dozadu málo.
když jsem si to načrtnul tak pokud dáš mailer doprostřed korby, střed otáčení cca 200 mm od konce korby, tak mi při 50° na vyklopení dozadu vyšel zdvih cca 1400 mm, pro 45° je to nějakých 1262 mm ale myslím že 45° je dost málo pokud se ti to přilepí tak to nevysypeš, ten 4 píst je asi minimum
když jsem si to načrtnul tak pokud dáš mailer doprostřed korby, střed otáčení cca 200 mm od konce korby, tak mi při 50° na vyklopení dozadu vyšel zdvih cca 1400 mm, pro 45° je to nějakých 1262 mm ale myslím že 45° je dost málo pokud se ti to přilepí tak to nevysypeš, ten 4 píst je asi minimum
kdo si hraje nezlobí
Re: Stavba sklopky - kam dát mailery?
Ahoj, nechtěl bych kecat ale T148 v jedne verzi měla 2 mailery i když byla 3strany sklapeč, až pozdějši typy misto 2 slabšich měly jeden silny mailer, a nedávno jsem viděl nějake iveco, nebo co to bylo a taky měl 2, takže to použit jde, otázka je jak je umistnit aby to bezchybně fungovalo, raději bych dal taky jeden silnější plus minus na střed..
Re: Stavba sklopky - kam dát mailery?
Chlapi nevymýšlajte vymyslené...
Tatra T148-S1 mala dva
A T148-S3 len jeden
Na majlery zo 7t s výsuvom 42cm zabudni. nekomplikuj to, daj tam majler z S5T (4 sekcie), V3S, alebo Liaz.
Z liazky mám doma, je tuším 5sekciový mám vlečku s korbou 1,7x3 a majler S5t 4sekcie a bežne postačí výsuv na 3 a všetko spadne. Je v strede a pánt je odsadený od konca 0,35m, je to S1 a nie je problém. A nebol by problém použiť ho aj na korbu s dĺžkou 3,7m.
Tatra T148-S1 mala dva
A T148-S3 len jeden
Na majlery zo 7t s výsuvom 42cm zabudni. nekomplikuj to, daj tam majler z S5T (4 sekcie), V3S, alebo Liaz.
Z liazky mám doma, je tuším 5sekciový mám vlečku s korbou 1,7x3 a majler S5t 4sekcie a bežne postačí výsuv na 3 a všetko spadne. Je v strede a pánt je odsadený od konca 0,35m, je to S1 a nie je problém. A nebol by problém použiť ho aj na korbu s dĺžkou 3,7m.
Re: Stavba sklopky - kam dát mailery?
pánové, rád bych upozornil na jednu věc- velký výsuv (potažmo zdvih) je sice fajn, ale berte ři konstrukci v potaz také toto: ne vždy se náklad sesype najednou, pokud zústane "viset" a těžiště korby s nákladem se dostane za zadní nápravu, hrozí převrácení- i když ne v pravém slova smyslu, ale viděl jsem za své praxe v JZD několik traktorů co viselo za zadní závěs chladičem dolů....
Naposledy upravil(a) oshurty dne ned dub 05, 2015 6:21 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Stavba sklopky - kam dát mailery?
...správne....a taktiež pri sypaní dozadu nesmie byť vlek noc nahnutý od pomyselnej roviny osi, lebo so záťažou pri takej výške sa prekoprcne nabok raz dva. Na to tiež pozor.
Re: Stavba sklopky - kam dát mailery?
Ano T 148-S1 měla dva mailery, ale víš co znamená to S1 ?? Že je to jednostraný sklápěč. Proto měl dva mailery, už vidím, jak montuješ dva mailery na třístraný sklápěč.kesav píše:Ahoj, nechtěl bych kecat ale T148 v jedne verzi měla 2 mailery i když byla 3strany sklapeč, až pozdějši typy misto 2 slabšich měly jeden silny mailer, a nedávno jsem viděl nějake iveco, nebo co to bylo a taky měl 2, takže to použit jde, otázka je jak je umistnit aby to bezchybně fungovalo, raději bych dal taky jeden silnější plus minus na střed..
Re: Stavba sklopky - kam dát mailery?
nejsem žádný mechanik ani "hydraulikář", ale myslím že ba šli dva majlery použít i na třístranku, ale na konci majlerů by muselo být něco jako trojúhelník špičkou nahoru, kterej by je spojoval v jedno a na té špičce by byl kloub na tu korbu. Ale jen mě to napadlo, tak to tak berte pokud je to blbost.Šéďa píše:Ano T 148-S1 měla dva mailery, ale víš co znamená to S1 ?? Že je to jednostraný sklápěč. Proto měl dva mailery, už vidím, jak montuješ dva mailery na třístraný sklápěč.kesav píše:Ahoj, nechtěl bych kecat ale T148 v jedne verzi měla 2 mailery i když byla 3strany sklapeč, až pozdějši typy misto 2 slabšich měly jeden silny mailer, a nedávno jsem viděl nějake iveco, nebo co to bylo a taky měl 2, takže to použit jde, otázka je jak je umistnit aby to bezchybně fungovalo, raději bych dal taky jeden silnější plus minus na střed..
P.S.- pod majlerama totéž
"NEMUSÍŠ VŠECHNO VĚDĚT,STAČÍ VĚDĚT KDE TO NAJDEŠ."
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/
Re: Stavba sklopky - kam dát mailery?
Určitě jsem to už viděl. Měl 2 mailery vedle sebe, a při vyklápění do boku, se jeden prostě vysunul míň, a hotovo....
Re: Stavba sklopky - kam dát mailery?
Možná jsi to viděl a hotovo.
Ale na této sklopce je to nereálný. Bylo by to tak těžký vyrobit, aby to chodilo spolehlivě, že se to nevyplatí. Navíc ten zdvih je strašně malej, do boku by to skoro nic nezvedlo, pokud by jsi dal mailery vedle sebe.
Ale na této sklopce je to nereálný. Bylo by to tak těžký vyrobit, aby to chodilo spolehlivě, že se to nevyplatí. Navíc ten zdvih je strašně malej, do boku by to skoro nic nezvedlo, pokud by jsi dal mailery vedle sebe.
-
- Příspěvky: 61
- Registrován: sob úno 02, 2013 11:45 pm
- Bydliště: Břeclavsko
Re: Stavba sklopky - kam dát mailery?
Právě že jsem dva písty viděl na té Tatře, ale až teď jsem si všiml, že je to vana :/
Ještě to proberu se zámečníkem, jestli nebude potřeba nový rám korby, protože ten současný se mi zdá slabý na jeden píst. Pokud by byl slabý i na dva a musel se dělat nový, dal bych tam asi jeden s vyšším zdvihem.
Zatím děkuju všem za rady a nápady
Ještě to proberu se zámečníkem, jestli nebude potřeba nový rám korby, protože ten současný se mi zdá slabý na jeden píst. Pokud by byl slabý i na dva a musel se dělat nový, dal bych tam asi jeden s vyšším zdvihem.
Zatím děkuju všem za rady a nápady
Re: Stavba sklopky - kam dát mailery?
Zdravim panove, dva milery se na S3 pouzivaji normalne a neni to nic vyjmecnyho skoro kazdej 4 napravovej nakladak ma dva, ale nejsou vedle sebe jako na S1 a v rade za sebou,do boko vysouvaj stejne a do zadu jeden vic a druhej min...ale myslim si, ze mailery ze 7micky jsou na to kratky, do boku super ale do zadu by jsi mel pomerne dost malej uhel,zalezi vyuziti vleku,sypky materialy bez problemu,ale hlinu nevim,nevim...ja osoubne si myslim ze jeden by to mel zvladat...
Re: Stavba sklopky - kam dát mailery?
jestli budes mit zadni panty de fekto na konci korby jako mam ja a ta delka 1,7X3,7(ja mam 1,35x3,6) tak potrebujes asi 5pistak-ja ho mam ale jednu sekci mam jeste k dobru ale nemam mailer ve stredu korby pac vyklapim jen dozadumam to rozdeleny oje-2m korba-mailer-1,6korba-panty a vyklop mi to 4sekce krasne na60stupnu a kdyz vozim fakt mokrou hlinu tak ani te se nechce