Mitsubishi MT 22
Moderátor: DYK
Re: Mitsubishi MT 22
Tak posílám pár fotek. Sice je už špinavej no jo musel pracovat, dostal na poprvé docela slušnou nálož, hodně těžký terén ale všecno zvládnul.
Nejdřiv jak vypadal po dovozu, a pak po ne úplně úspěšném stříkání.
Nejdřiv jak vypadal po dovozu, a pak po ne úplně úspěšném stříkání.
Re: Mitsubishi MT 22
teda řeknu ti,že už je mi jasný proč jsi ho stříkal
ale jinak pěkně si ho pospravil,ten lak udělal hodně
docela i tu barvu jsi trefil,možná mohla být trošku tmavší,ale to neva
ty řeknu ti,že jsem nikdy nevěřil až jsem to na vlastní oči viděl-autolakýrník barvu nestříkal,ale natíral válečkem pěnovým
a úplně největší masakr byl ten,že to vypadalo mnohem lépe než pistolí a dalo se všecko krásně opravit,třeba když ti na to něco sedne (každej doma někdy něco lakoval a nemá každej lakovnu doma)
pokud to není nutné (prostřík atd) tak jedině válečkuji a to mi nikdo nevymluví že je to lepší než stříkání- doma jsem renovoval i dveře dřevěné (broušení,tmelení atd) a navalil jsem to válečkem a lidi do mě valili že jsem to nedělal já a kdo mi to prej stříkal
a ty dveře jsou tak velká plocha,že z ní vyleze i sebemenší smítko
ale jinak pěkně si ho pospravil,ten lak udělal hodně
docela i tu barvu jsi trefil,možná mohla být trošku tmavší,ale to neva
ty řeknu ti,že jsem nikdy nevěřil až jsem to na vlastní oči viděl-autolakýrník barvu nestříkal,ale natíral válečkem pěnovým
a úplně největší masakr byl ten,že to vypadalo mnohem lépe než pistolí a dalo se všecko krásně opravit,třeba když ti na to něco sedne (každej doma někdy něco lakoval a nemá každej lakovnu doma)
pokud to není nutné (prostřík atd) tak jedině válečkuji a to mi nikdo nevymluví že je to lepší než stříkání- doma jsem renovoval i dveře dřevěné (broušení,tmelení atd) a navalil jsem to válečkem a lidi do mě valili že jsem to nedělal já a kdo mi to prej stříkal
a ty dveře jsou tak velká plocha,že z ní vyleze i sebemenší smítko
Co můžeš urvi,co nemůžeš zkurvi hihi
Avia A31 T Lanový kontejner
Špalíkovač 10cm +
Zetor 5611
HR Atlas AK810 do tretiho bodu
Štěpkovač Farmi CH 260 HF EL s vyklopnym kontejnerem
Snekovy briketovaci lis + drtic vlastni vyroby
Zdviz za traktor Jungheinrich
Avia A31 T Lanový kontejner
Špalíkovač 10cm +
Zetor 5611
HR Atlas AK810 do tretiho bodu
Štěpkovač Farmi CH 260 HF EL s vyklopnym kontejnerem
Snekovy briketovaci lis + drtic vlastni vyroby
Zdviz za traktor Jungheinrich
Re: Mitsubishi MT 22
a aky valček pouzivaš?
TRAC MT8-151.32, ZETOR 7245 UKT, ZETOR 5245
ex TRAC MT8-050 , ZETOR 7245, MT8-132.32 , TZ-4K-14
ex TRAC MT8-050 , ZETOR 7245, MT8-132.32 , TZ-4K-14
Re: Mitsubishi MT 22
klasický pěnový (molitanový) z takové bílé pěny,ona je trošku tvrdší maj to naprosto všude a ten váleček stojí 5 ,-matto píše:a aky valček pouzivaš?
viz- http://www.dekoracniprvky.cz/valecek-mo ... a/d-71282/
za babku a poslouží dokonale
sice to není takové rychlé jako stříkání ale když sečtu potom časy strávené čištěním pistole a všeho tak je to srovnatelné a méně práce- váleček do ředidla a je to hotovo
Co můžeš urvi,co nemůžeš zkurvi hihi
Avia A31 T Lanový kontejner
Špalíkovač 10cm +
Zetor 5611
HR Atlas AK810 do tretiho bodu
Štěpkovač Farmi CH 260 HF EL s vyklopnym kontejnerem
Snekovy briketovaci lis + drtic vlastni vyroby
Zdviz za traktor Jungheinrich
Avia A31 T Lanový kontejner
Špalíkovač 10cm +
Zetor 5611
HR Atlas AK810 do tretiho bodu
Štěpkovač Farmi CH 260 HF EL s vyklopnym kontejnerem
Snekovy briketovaci lis + drtic vlastni vyroby
Zdviz za traktor Jungheinrich
Re: Mitsubishi MT 22
diky vyskusam
TRAC MT8-151.32, ZETOR 7245 UKT, ZETOR 5245
ex TRAC MT8-050 , ZETOR 7245, MT8-132.32 , TZ-4K-14
ex TRAC MT8-050 , ZETOR 7245, MT8-132.32 , TZ-4K-14
- 3011tomas
- Příspěvky: 75
- Registrován: úte dub 28, 2009 8:49 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mitsubishi MT 22
Aj ked neskor posielam par fotiekmojho nakladaca.
Dorabal som servoriadenie
http://i59.tinypic.com/5x8ih2.jpg
http://i59.tinypic.com/rkzodw.jpg
http://i58.tinypic.com/2m4y9ma.jpg
http://i61.tinypic.com/x51tub.jpg
http://i57.tinypic.com/2r26vqh.jpg
Dorabal som servoriadenie
http://i59.tinypic.com/5x8ih2.jpg
http://i59.tinypic.com/rkzodw.jpg
http://i58.tinypic.com/2m4y9ma.jpg
http://i61.tinypic.com/x51tub.jpg
http://i57.tinypic.com/2r26vqh.jpg
Re: Mitsubishi MT 22
Super nakladač, na kolik tě vyšel?? vypadá moc dobře.
Re: Mitsubishi MT 22
Souhlasím s tebou. Já taky vše natírám pěnovým válečkem. Když je správně naředěná barva, tak se to krásně sleje a fakt to vypadá hezkyDexterlay píše:teda řeknu ti,že už je mi jasný proč jsi ho stříkal
ale jinak pěkně si ho pospravil,ten lak udělal hodně
docela i tu barvu jsi trefil,možná mohla být trošku tmavší,ale to neva
ty řeknu ti,že jsem nikdy nevěřil až jsem to na vlastní oči viděl-autolakýrník barvu nestříkal,ale natíral válečkem pěnovým
a úplně největší masakr byl ten,že to vypadalo mnohem lépe než pistolí a dalo se všecko krásně opravit,třeba když ti na to něco sedne (každej doma někdy něco lakoval a nemá každej lakovnu doma)
pokud to není nutné (prostřík atd) tak jedině válečkuji a to mi nikdo nevymluví že je to lepší než stříkání- doma jsem renovoval i dveře dřevěné (broušení,tmelení atd) a navalil jsem to válečkem a lidi do mě valili že jsem to nedělal já a kdo mi to prej stříkal
a ty dveře jsou tak velká plocha,že z ní vyleze i sebemenší smítko
Taky dopuručuju
Čus
Kódl2
Re: Mitsubishi MT 22
Hello everybody!
I just bought a Mitsubishi MT22D and one thing caught my attention today.
It seems like the drive shaft/propeller shaft cover is damaged?
It's round overall but in one place there's a perfectly straight area on the cover. It just baffles me because I cannot understand what could have caused something like this accidentally.
4WD works perfectly. No bad sounds or anything.
Also, where is the best place to connect return for external hydraulics? I can easily cut the pressure line and add compression fittings but the return flow is a bit of a mystery for me at the moment.
I just bought a Mitsubishi MT22D and one thing caught my attention today.
It seems like the drive shaft/propeller shaft cover is damaged?
It's round overall but in one place there's a perfectly straight area on the cover. It just baffles me because I cannot understand what could have caused something like this accidentally.
4WD works perfectly. No bad sounds or anything.
Also, where is the best place to connect return for external hydraulics? I can easily cut the pressure line and add compression fittings but the return flow is a bit of a mystery for me at the moment.
Re: Mitsubishi MT 22
Ahoj všetci!smoolae píše: ↑úte led 30, 2024 6:13 pm Hello everybody!
I just bought a Mitsubishi MT22D and one thing caught my attention today.
It seems like the drive shaft/propeller shaft cover is damaged?
It's round overall but in one place there's a perfectly straight area on the cover. It just baffles me because I cannot understand what could have caused something like this accidentally.
4WD works perfectly. No bad sounds or anything.
Also, where is the best place to connect return for external hydraulics? I can easily cut the pressure line and add compression fittings but the return flow is a bit of a mystery for me at the moment.
Práve som si kúpil Mitsubishi MT22D a dnes ma zaujala jedna vec.
Zdá sa, že je poškodený kryt hnacieho hriadeľa/vrtuľového hriadeľa?
Celkovo je okrúhly, ale na jednom mieste je na obale úplne rovná plocha. Len ma to mätie, pretože nemôžem pochopiť, čo mohlo niečo také náhodne spôsobiť.
4WD funguje perfektne. Žiadne zlé zvuky ani nič podobné.
Tiež, kde je najlepšie miesto na pripojenie spätného vedenia externej hydrauliky? Môžem ľahko prerezať tlakové vedenie a pridať kompresné fitingy, ale spätný tok je pre mňa v súčasnosti trochu záhadou.
Re: Mitsubishi MT 22
Thank You for translating!DanculSK píše: ↑úte led 30, 2024 6:38 pmAhoj všetci!smoolae píše: ↑úte led 30, 2024 6:13 pm Hello everybody!
I just bought a Mitsubishi MT22D and one thing caught my attention today.
It seems like the drive shaft/propeller shaft cover is damaged?
It's round overall but in one place there's a perfectly straight area on the cover. It just baffles me because I cannot understand what could have caused something like this accidentally.
4WD works perfectly. No bad sounds or anything.
Also, where is the best place to connect return for external hydraulics? I can easily cut the pressure line and add compression fittings but the return flow is a bit of a mystery for me at the moment.
Práve som si kúpil Mitsubishi MT22D a dnes ma zaujala jedna vec.
Zdá sa, že je poškodený kryt hnacieho hriadeľa/vrtuľového hriadeľa?
Celkovo je okrúhly, ale na jednom mieste je na obale úplne rovná plocha. Len ma to mätie, pretože nemôžem pochopiť, čo mohlo niečo také náhodne spôsobiť.
4WD funguje perfektne. Žiadne zlé zvuky ani nič podobné.
Tiež, kde je najlepšie miesto na pripojenie spätného vedenia externej hydrauliky? Môžem ľahko prerezať tlakové vedenie a pridať kompresné fitingy, ale spätný tok je pre mňa v súčasnosti trochu záhadou.
Re: Mitsubishi MT 22
Hi Smoolae,smoolae píše: ↑úte led 30, 2024 6:13 pm It seems like the drive shaft/propeller shaft cover is damaged?
Also, where is the best place to connect return for external hydraulics? I can easily cut the pressure line and add compression fittings but the return flow is a bit of a mystery for me at the moment.
as you wrote, it's just a cover. When it doesn't make a bad sounds I would say, it's fine. But you can easily take it down. I see couple of screws. And when its removed, you can make it straight again with hammer or under the hydraulic press.
And about the hydraulic......check this:
viewtopic.php?f=72&t=96359
The return of the waste oil should go in to the gear box. On many of japanese tractor they prepare it for that. Look for some plug on the side of the gearbox. On mine Hinomoto the plug was even marked with ,,T,, and I have two plugs.....it should be very close to the oil level that minimalize a bubble creation.
Hinomoto N249
Re: Mitsubishi MT 22
Thank You for the answer!honzaPP píše: ↑úte led 30, 2024 8:22 pmHi Smoolae,smoolae píše: ↑úte led 30, 2024 6:13 pm It seems like the drive shaft/propeller shaft cover is damaged?
Also, where is the best place to connect return for external hydraulics? I can easily cut the pressure line and add compression fittings but the return flow is a bit of a mystery for me at the moment.
as you wrote, it's just a cover. When it doesn't make a bad sounds I would say, it's fine. But you can easily take it down. I see couple of screws. And when its removed, you can make it straight again with hammer or under the hydraulic press.
And about the hydraulic......check this:
viewtopic.php?f=72&t=96359
The return of the waste oil should go in to the gear box. On many of japanese tractor they prepare it for that. Look for some plug on the side of the gearbox. On mine Hinomoto the plug was even marked with ,,T,, and I have two plugs.....it should be very close to the oil level that minimalize a bubble creation.
Will take a look.
Re: Mitsubishi MT 22
Found a place for return - directly behind the left rear tire. A bolt is covering a hole to the transmission/hydraulics tank.
Also found something interesting below the tractor. It seems there is already a connection block spliced between the high-pressure oil pipe. Possible high pressure take out place without cutting the pipe?
Also found something interesting below the tractor. It seems there is already a connection block spliced between the high-pressure oil pipe. Possible high pressure take out place without cutting the pipe?
Re: Mitsubishi MT 22
I don't think that any od your theory Is right. Both bolts at the botom are for oil draining. The tank oil plug should be somewhere higher....
Are you sure about thing with pressure oil? The part you pointed seems there is something inside.... Maybe someone else can say what it is. But definitely when you want to add a hydraulic circuit you must do it according to the pictures in the page I've sent you. I don't think you will find just ,,plug and play,, solution as you just think.
On mine Hinomoto there was just a small cube which I could remove and connect on the pipe threads which were left after that. So the pressure oil goes into new hydraulic switchboard and then back into the original pipe which goes to original switchboard. And then just add the tank oil hose to the plug in crankcase.....
Are you sure about thing with pressure oil? The part you pointed seems there is something inside.... Maybe someone else can say what it is. But definitely when you want to add a hydraulic circuit you must do it according to the pictures in the page I've sent you. I don't think you will find just ,,plug and play,, solution as you just think.
On mine Hinomoto there was just a small cube which I could remove and connect on the pipe threads which were left after that. So the pressure oil goes into new hydraulic switchboard and then back into the original pipe which goes to original switchboard. And then just add the tank oil hose to the plug in crankcase.....
Hinomoto N249