VARI QUATTRO
Moderátor: DYK
Re: VARI QUATTRO
Zdravim quatristi rad by som sa opytal na nastavenie pluhu(nastavovacieho telesa) pri orbe s quatrom.Pluh ma byt nastaveny bez bocneho vykivu na pevno alebo s malou vôlou ako pri orbe s jednoosakom.Mam na mysli tie dva sroby dorazu na nastavovacom telese.Vdaka
"Boh dal ľudom rozum a strojom robotu"
Re: VARI QUATTRO
Mám to nastavené jako u jednoosáku,kolmo k zemi.
Re: VARI QUATTRO
Ahoj, stal jsem se vlatníkem Vari Quattro, r.v. 1991 (výr.č. 194), bez motoru, bez lanka od pedálu plynu, bez startéru. Na quattro chci dát nový čtyřtakt. Zajímá mě, jestli má lanko od motoru s řidítky stejnou délku a jestli stačí až k pedálu, nebo jestli se musí sehnat jiné. Pak bych rád věděl, jak je to s el. zapalováním, resp. kde bylo na quattru umístěné. V návodu se píše, že někde u volantu, na fotkách jsem viděl, že pod sedačkou.
Motor bych chtěl používat i pro jiné stroje. Tzn., že na něm budu mít řidítka. Viděl jsem na fotkách, že to takto někdo používá, tedy, že má motor opačně. Zajímá mě, jak řešíte lanka, máte jedno a to předěláváte s řidítek na pedál (asi blbost), nebo máte 2 lanka a lanko vždy odděláváte od motoru?
Díky za pomoc.
Motor bych chtěl používat i pro jiné stroje. Tzn., že na něm budu mít řidítka. Viděl jsem na fotkách, že to takto někdo používá, tedy, že má motor opačně. Zajímá mě, jak řešíte lanka, máte jedno a to předěláváte s řidítek na pedál (asi blbost), nebo máte 2 lanka a lanko vždy odděláváte od motoru?
Díky za pomoc.
Re: VARI QUATTRO
Motor hlavou k obsluze - no nevím. Nejdřív vyzkoušej, jestli se tam, za sedadlo, vůbec vleze a bude-li mít vývod výfuku na přímo, bude ti smrdět a "pálit" do zad- sedačky. Lanko plynu je jiné a ono to používání motoru jinde není tak jednoduchý. Zapalování si snad nese každý motor v sobě, ne? Jediná věc z elektriky na nosiči je skratovací tlačítko.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: VARI QUATTRO
Tak renovace Vari Quattro je ukončena. Většina dílů (vše, co nebylo ukradeno) je z původního stroje v.č. 194. Motor je nový ( MJ 1453 místo původního MJ 1433, skratování mám přímo na motoru, ne pod volantem, jak bylo původně), startuje na první cuknutí bez sytiče, varina s ním jede jako formule.
Sedačka je také nová. Nemohl jsem nikde sehnat originál plechovou, tak jsem tam nejdříve dal plastovou z ANV-350, sice vypadá stejně, je ale hlubší, mezi sedadlem a volantem je méně místa, než u původního Quattra a blbě se na ni nasedá. Nakonec jsem kvůli původní plechové sedačce na babosedy musel koupit i původní vozík... V převodovce stačilo pouze vyměnit a dolít olej, jinak O.K., a to zažila povodně. Do brzdového systému samozřejmě novou kapalinu a destičky (ze škody 120), ostatní táhla, čepy a pružiny stačilo pouze očistit a promazat.
Až budu mít chvilku, tak vložím foto.
Teď se zabývám myšlenkou, jak na přední závěs připevnit lištovou sekačku (s převodovkou T19 a samozřejmě s vlastním motorem). V původních prospektech k Vari QUattro je tato kombinace vyfocena, ale z fotek nepoznám, jak. Nevíte to někdo?
Sedačka je také nová. Nemohl jsem nikde sehnat originál plechovou, tak jsem tam nejdříve dal plastovou z ANV-350, sice vypadá stejně, je ale hlubší, mezi sedadlem a volantem je méně místa, než u původního Quattra a blbě se na ni nasedá. Nakonec jsem kvůli původní plechové sedačce na babosedy musel koupit i původní vozík... V převodovce stačilo pouze vyměnit a dolít olej, jinak O.K., a to zažila povodně. Do brzdového systému samozřejmě novou kapalinu a destičky (ze škody 120), ostatní táhla, čepy a pružiny stačilo pouze očistit a promazat.
Až budu mít chvilku, tak vložím foto.
Teď se zabývám myšlenkou, jak na přední závěs připevnit lištovou sekačku (s převodovkou T19 a samozřejmě s vlastním motorem). V původních prospektech k Vari QUattro je tato kombinace vyfocena, ale z fotek nepoznám, jak. Nevíte to někdo?
Re: VARI QUATTRO
Čirou náhodou jo - na zadním ( tom kulatým) víku převodovky byl přivařený držák do předního závěsu. Tohleto neštěstí prý vyrobili pouze v tom jediném exempláři ( asi s tím pak zkusili i sekat či co) a přešlo je to.Mréca píše:
Teď se zabývám myšlenkou, jak na přední závěs připevnit lištovou sekačku (s převodovkou T19 a samozřejmě s vlastním motorem). V původních prospektech k Vari QUattro je tato kombinace vyfocena, ale z fotek nepoznám, jak. Nevíte to někdo?
Re: VARI QUATTRO
Díky za odpověď. Zkusím vymyslet spíše nějakou objímku s držákem, vařit držák na převodovku se mi moc nechce.
O Víkendu jsem s Quattrem zkoušel orat, půda těžká, nikdy neoraná. Pár pěkných brázd jsem nakonec udělal, ale žádná sláva, normální Terra orala lépe, i když se člověk nadřel více. Je docela problém správně nastavit nářadí na zadním návěsu, a to nejen pluh, ale i brány nebo kypřič. i když vytočím nastavovací těleso na maximum (nejvíce "naležato"), tak mi zadek nářadí stejně visí nad zemí, kdežto přední část jde už moc hluboko.
O Víkendu jsem s Quattrem zkoušel orat, půda těžká, nikdy neoraná. Pár pěkných brázd jsem nakonec udělal, ale žádná sláva, normální Terra orala lépe, i když se člověk nadřel více. Je docela problém správně nastavit nářadí na zadním návěsu, a to nejen pluh, ale i brány nebo kypřič. i když vytočím nastavovací těleso na maximum (nejvíce "naležato"), tak mi zadek nářadí stejně visí nad zemí, kdežto přední část jde už moc hluboko.
Re: VARI QUATTRO
To zadní víko je sice jen kotouč z tlustýho plechu, ten uděláš jinej asi lehčeji než vymyslíš nějakou objímku, ale ... jenže ta sekačka takhle je přeci celý úplný nesmysl, zamysli se nad tím.
A nebo zkus si do toho předního "závěsu" dát třeba půlmetrovou páku, na konec jí přidělej tak osmdesátikilový závaží místo sekačky ( bez koleček a řidítek tam visela celá) a pak s tím kvatrem chvíli jezdi, a myslím si, že to rychle pustíš z hlavy, zrovna tak, jako je to tehdy velice rychle přešlo v Libici.
Po betonu a rovně možná, ale někde po louce?
A nebo zkus si do toho předního "závěsu" dát třeba půlmetrovou páku, na konec jí přidělej tak osmdesátikilový závaží místo sekačky ( bez koleček a řidítek tam visela celá) a pak s tím kvatrem chvíli jezdi, a myslím si, že to rychle pustíš z hlavy, zrovna tak, jako je to tehdy velice rychle přešlo v Libici.
Po betonu a rovně možná, ale někde po louce?
Re: VARI QUATTRO
libec77 já používám normálně rotavátor za quattrem mám dva motory
Re: VARI QUATTRO
Právě jsem to viděl na letáku s 90 let tak mě to zaujalo, jak to tam máš přidělané?
Dík
Dík
- teslanicola
- Příspěvky: 80
- Registrován: pon bře 09, 2015 8:57 pm
- Bydliště: poprad
Re: VARI QUATTRO
presne nad tym rozmyšlam so svojim agzatom s nosičom naradia, ale aj na jednotke by to asi išlo rychlo. tebe to neide rychlo ? a daj fotky .lukas513 píše:libec77 já používám normálně rotavátor za quattrem mám dva motory
Re: VARI QUATTRO
Mě sem nejdou vložit fotky nevím proč dej email pošlu ti foto
Re: VARI QUATTRO
Proč by sem nešlo vkládat fotky? Nejlépe léty doporučovaným způsobem. http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =1&t=40932
Říkám to pořád dokola, nedávejte fotky jako přílohu!!! Jednou vám to "dojde". Je to marný, je to marný je to marný. Díky neschopnosti si budete fotky posílat mailem a ostatní z toho budou mít hovno. To není v duchu fora!!
Říkám to pořád dokola, nedávejte fotky jako přílohu!!! Jednou vám to "dojde". Je to marný, je to marný je to marný. Díky neschopnosti si budete fotky posílat mailem a ostatní z toho budou mít hovno. To není v duchu fora!!
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
- teslanicola
- Příspěvky: 80
- Registrován: pon bře 09, 2015 8:57 pm
- Bydliště: poprad
Re: VARI QUATTRO
to je parada, pozeram že ako protivaha rotavatora služi to predne zavažie. hm,hm. ja som na mojom nosiči naradia použil na odlahčenie dve vzduchove vzpery z piatych dveri žigulika kombi. Ešte tak vymenit tu prednu napravu za dalši jednoosak. to by bol klbak.