Kubota Aste A-15
Moderátor: DYK
Re: Kubota Aste A-15
Držím palce Nebylo by jednodušší původní palubovku vyndat, z plastu vyřezat desku která by místo ní padla a do té desky osadit jednotlivé přístroje? Nevím co tam kromě počítadla mth a nějakých kontrolek ještě je... Kdyby jsi zvolil tuto variantu (což už asi pochybuju), tak mi napiš co tam jsou za přístroje a mrknu, jestli mi neleží nějaké budíky doma... Něco tu mám, ale ne vše, a je to mi na nic
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: Kubota Aste A-15
Díky Tome za podporu. Vzhledem k ceně a aktuálnímu kurzu Eura jsem dlouho hledal náhradní řešení. (originální díl je sice v různých zahraničních eshopech dostupný, ale pro mne příliš drahý) Jak jsi viděl v mém příspěvku, jsem ve finále. Zbývají testy na traktoru, chybí jen závitová redukce, kterou snad budu mít do konce týdne. Zetorácký budík byl překvapivě blízký původnímu, i když byly nutné zásahy do obalu a palubovky. Těžko bych ale nalezl (dosud se mi to nepodařilo) takový, který by byl použitelný bez úprav. Po zakrytování zadní strany bude výsledek velmi blízký originálu - to byl cíl.
Jako alternativu jsem uvažoval i kompletní redesign palubky, ale nakonec jsem to vyřešil takto. Ještě jednou díky i za nabídku dílů.
Jediným problémem, který by mohl zhatit mé dosavadní úsilí, může být jiná kalibrace strojku, že by počítal a ukazoval nesmysly v kombinaci s původním náhonem. trochu jsem doufal, že si někdo takovou úpravu už dělal a bude mé snažení komentovat.... nestalo se, ale Aste je asi málo rozšířený, nebo má neaktivní uživatele... takže do provedení testů jsem nezdolně optimistický.
Jako alternativu jsem uvažoval i kompletní redesign palubky, ale nakonec jsem to vyřešil takto. Ještě jednou díky i za nabídku dílů.
Jediným problémem, který by mohl zhatit mé dosavadní úsilí, může být jiná kalibrace strojku, že by počítal a ukazoval nesmysly v kombinaci s původním náhonem. trochu jsem doufal, že si někdo takovou úpravu už dělal a bude mé snažení komentovat.... nestalo se, ale Aste je asi málo rozšířený, nebo má neaktivní uživatele... takže do provedení testů jsem nezdolně optimistický.
Re: Kubota Aste A-15
Kryt byl vyroben.... zbývá redukce. Ta bude trochu oříšek, neboť jsem zjistil, že závit na původním strojku otáčkoměru je poněkud zdevastován a ta část která vypadá jednoznačně nepasuje na převlečnou matici ohebné hřídele.
Re: Kubota Aste A-15
Problém je vyřešen. Naštěstí se jednalo jen o trochu "pomrvený" začátek závitu. Závitník vše vyřešil, naměřený rozměr a stoupání závitu ze strojku otáčkoměru platí.
Re: Kubota Aste A-15
Je evidentní, že při znovuvskříšení vraků narážíme na identické problémy Takto to řešil nejmenovaný španělský prodejce.
Re: Kubota Aste A-15
Tak jak to vypadá? Už složeno a vyzkoušeno?
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: Kubota Aste A-15
Ahoj Tome stejně tě má přepadovka jednou nemine a budu zvědavý na tvé úžasné stroje! Kuboš je do soboty doma. Těším se na test počítadla motohodin a otáčkoměru. Předběžné srovnávací testy starého a nového vypadají nadějně. Ztvrdlé hadičky na kámen, přicpané odvzdušnění nádrže, vyžilý startér , baterie po smrti, ventilové vůle bez vůlí, zatuhlé čerpadlo...... samé drobnosti. Traktor startuje na drc, tedy pod dohledem léčitele. Doufám, že mu to vydrží dalších 50let. Mimochodem za sezónu jsem dokázal ucpat vzduchový filtr.... letošní prašné léto je v něm pevně zapsáno. To vše ale nic nemění na tom, že motor má už hodně za sebou. Jeho znovuoživení k mladosti by bylo docela nákladné. Možná k tomu dojde, možná ne. Co ty jak ti šlape nový Šálek?
Re: Kubota Aste A-15
Tak držím palce... Ty drobnosti, už jak jsem ten výčet četl vyjdou na pěkné peníze Ale uvidíš, že to bude super... Vega teď stojí, čeká na sníh, případně na novou sezonu na poli No teď vlastně stojí na špalkách, budu měnit ty široké kola za úzké.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: Kubota Aste A-15
Traktor je doma, vše pracuje jak má. Repase otáčkoměru také dopadla dobře, takže hurá do další sezóny.
Re: Kubota Aste A-15
No, chtělo by to více fotek než loni Jinak k té nádrži... v Brně je chlapík, který nádrže renovuje. Vylije to jakousi speciální barvou.... Nechával jsem si tam dělat nádrž na fichtla (600 Kč)... kdybys měl zájem, tak pohledám kontakt... jinak návodů, jak renovovat nádrž je na netu spousta. Asi bych taky nějaký ve svých análech našel. Epoxid mi ten chlapík říkal, že nedoporučuje, že praská...
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: Kubota Aste A-15
Máte někdo představu k čemu je v praxi dobré tlačítko blokování pedálu spojky ve stisknuté poloze? Jediné co mi přijde použitelné je startování aniž by člověk šlapal na pedál spojky, ale to pak zase snadno zapomene, že je stisknutá..... :-)
Re: Kubota Aste A-15
V RVR-AGRO mi mechanici tvrdili, že je to vhodné při opravách/revizích stroje. Na své Bulltře mám ten spínač taky.
ISEKI TA247F
ex KUBOTA Bulltra B1-17
Karosa ŠD11
Karosa LC735
Neoplan Tourliner
ex Karosa LC936XE
ex KUBOTA Bulltra B1-17
Karosa ŠD11
Karosa LC735
Neoplan Tourliner
ex Karosa LC936XE
Re: Kubota Aste A-15
Zdravím pokud si to dobře pamatuju tak se Ti po sešlápnutí vypne zadní hřídel.
Re: Kubota Aste A-15
Přesně tak, já to používám pro vypínání špalíčkovače. Když ho potřebuju zastavit, tak zmáčknu spojku a zajistím ji a traktor nemusím chcípat
Kódl2
Re: Kubota Aste A-15
No ano, jenže to pak trpí spojka ne? Mi se obvykle stává (a děje se mi to i s ruční brzdou), že zapomenu. Zajistím stisknutý pedál a aniž bych musel do traktoru sedat a mačkat pedál nastartuji a většinou je to tak, že si nastavuji TBZ pro nářadí a traktor bublá a bublá a spojka je vyplá..... řekl bych , že to není úplně optimální pro její životnost. To že se vypne kardan je obecný efekt při vyšlápnutí spojky: rozpojí se motor od převodovky, co pak brání přesunout páku ovládání drážkové hřídele do neutrálu...., možná jde ta páka přehodit do neutrálu i bez mačkání spojky, samozřejmě při poklesu pracovních otáček/zátěže. Nejrealističtěji vypadá asi ten opravárensko/diagnostický mód.... i když i ti servisáci v tom leckdy plavou. V návodu je k tomu stať, bohužel japonsky ještě nevládnu. I tak díky za reakce.