Seřizeni motoru
Moderátor: Lukashil
Seřizeni motoru
Ahoj mam problem na 67kovim motoru mi tekla kolem šroubu (na obrazku čislo 29) nafta tak jsem ho dotahnul ale mam takovej blbej pocit že jsem rozhazel předvstřik nebo tak něco ted je ten motor nějakej linej potřeboval bych poradit jak to hodit do původnich hodnot a taky jak to tam utěsnit aby kolem netekla nafta předem všem moc dikes
Zetor 6718 , Zetor 6945 , Zetor 7341 , New holland Tl 90 , Valtra N 141
Re: Seřizeni motoru
Poz.29 - hrdlo šroubení - nemá žádný vliv na seřízení čerpadla. Aby neteklo, je třeba vyměnit těsnění ventilu /poz.13/. Ale opatrně, staré těsnění může být rozmáčknuté, je třeba ho celé odstranit.
Re: Seřizeni motoru
Pokud je těsněni hlinikove muže byt schořate když motor polechtali trošku plameny? a když jsem ty šrouby dotahnul tak jde ten motor tedka linějc..každopadně dikes za odpovědágéem píše:Poz.29 - hrdlo šroubení - nemá žádný vliv na seřízení čerpadla. Aby neteklo, je třeba vyměnit těsnění ventilu /poz.13/. Ale opatrně, staré těsnění může být rozmáčknuté, je třeba ho celé odstranit.
Zetor 6718 , Zetor 6945 , Zetor 7341 , New holland Tl 90 , Valtra N 141
- Michal(zetor)
- Příspěvky: 4253
- Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Seřizeni motoru
Hele přesně s tímhle problémem jsem se taky setkal..furt jsem tam měl kolem těhle 4 mrzáků naftu taky sem neveděl co s tym furt sem je dotahoval.A nakonec mě jedna dobrá duše řeklě at neseru a přetáhnu si vystřikovací trubky a hle bylo po problému dotáhl sem na KREV trubičky a už to neteklo ono to tam dost klame.Jo a na rozštelování čerpadla to fakt nemá vliv jak už psali.
Zetor 6911 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =35&t=6675
Nakladač ND4-027 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=120
ŽTR 165 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=27420
Nakladač ND4-027 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=120
ŽTR 165 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=27420
- Školník
- Příspěvky: 304
- Registrován: úte úno 03, 2009 11:43 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Seřizeni motoru
Michal(zetor) píše:Hele přesně s tímhle problémem jsem se taky setkal..furt jsem tam měl kolem těhle 4 mrzáků naftu taky sem neveděl co s tym furt sem je dotahoval.A nakonec mě jedna dobrá duše řeklě at neseru a přetáhnu si vystřikovací trubky a hle bylo po problému dotáhl sem na KREV trubičky a už to neteklo ono to tam dost klame.Jo a na rozštelování čerpadla to fakt nemá vliv jak už psali.
Příroda je mocná čarodějka. "Co jeden živočišný druh vybuduje, to druhý zlikviduje".
Re: Seřizeni motoru
Mě tam nafta nesakla mě tam nafta tekla proudem spotřeba byla asi litr na 5 minut a když jsem to všechno podotahoval tak už je to dobry ale proč je t tak vyyyšroubovane a neni todotahle z vyroby, a pod těma šroubama je nějaka pružinka a ta se dotahnut šroubu utahla taky ne?Školník píše:Michal(zetor) píše:Hele přesně s tímhle problémem jsem se taky setkal..furt jsem tam měl kolem těhle 4 mrzáků naftu taky sem neveděl co s tym furt sem je dotahoval.A nakonec mě jedna dobrá duše řeklě at neseru a přetáhnu si vystřikovací trubky a hle bylo po problému dotáhl sem na KREV trubičky a už to neteklo ono to tam dost klame.Jo a na rozštelování čerpadla to fakt nemá vliv jak už psali.
Zetor 6718 , Zetor 6945 , Zetor 7341 , New holland Tl 90 , Valtra N 141
Re: Seřizeni motoru
chlape pod tou skrutkou je priruba celeho elementu uchytena dvomi skrutkami M8 presvečte sa či ste pri dotahovani nepootočili celym elementom lebo to ma vplyv na nastavenie čerpadla
Re: Seřizeni motoru
pardon nie M8 ale asi M5 na osmicku alebo desiatku kluč
- 7711
- Příspěvky: 348
- Registrován: čtv lis 01, 2007 9:57 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- Kontaktovat uživatele:
Re: Seřizeni motoru
valec elementu je zaistený kolíkom ktorý bráni pretočeniu.mbalazik píše:chlape pod tou skrutkou je priruba celeho elementu uchytena dvomi skrutkami M8 presvečte sa či ste pri dotahovani nepootočili celym elementom lebo to ma vplyv na nastavenie čerpadla
Chuck Norris sa vie tak rýchlo zobudiť, že sa pristihne ešte ako spí.
- Tata
- Příspěvky: 2946
- Registrován: sob črc 07, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Ostrava Nová Bělá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Seřizeni motoru
nebyl by tu někdo mezi vama kdo by vysvětlil jak se seřizuji čerpadla popřípade i nejakou fotku
výkopové práce minibagrem 1,6t a JCB 2cx
-
- Příspěvky: 31
- Registrován: úte pro 25, 2007 4:22 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Seřizeni motoru
Seřízení geometrického počátku dodávky a úhlového rozdělení:Tata píše:nebyl by tu někdo mezi vama kdo by vysvětlil jak se seřizuji čerpadla popřípade i nejakou fotku
- hodnota geometrického počátku dodávky (GPD) je uvedena jako vzdálenost hlavy pístu a vzdálenost hlavy pístu v horní mezní poloze(HMP)
- základní nastavení GPD je dáno vzájemnou polohou válce a skříně čerpadla, vymezuje se podložkou mezi válcem a skříní čerpadla
- doseřízení u 1. válce a seřízení úhlového rozdělení se provede výměnou podložek mezi zvedákem a pístem
Vlastní seřízení – výtlakem zkušební kapaliny do kapiláry:
- vyšroubujeme výtlačné hrdlo prvého pístu s válcem dle pořadí vstřiku
- vyjmeme kuželku výtlačného ventilu
- našroubujeme číselníkový úchylkoměr
- najdeme horní mezní polohu pístu
- otáčením kotouče dělícího přístroje proti předepsanému smyslu otáčení vstřikovací soupravy nastavíme píst ve válci čerpadla do předepsané polohy GPD před HMP (př. 7,5mm)
- uvolníme kotouč dělícího přístroje a 0° na stupnici nastavíme přesně proti ukazateli, kotouč upevníme, provedeme znovu pro kontrolu
- provedeme zpětnou montáž výtlačného ventilu
- na výtlačná hrdla našroubujeme kapiláry, regulační tyč dáme do polohy maximální dodávky
- pomalým otáčením kotouče dělícího přístroje v předepsaném smyslu otáčení najdeme polohu, kdy hrana pístu zakryje plnící otvor ve válci , což se projeví pohybem kapaliny v kapiláře
- na stupnici dělícího přístroje zkontrolujeme nastavení GPD, zjištěné rozdíly odstraníme výměnou vymezovací podložky na zvedáku
- dalším otáčením dělícího kotouče kontrolujeme pořadí vstřiku a úhlové rozdělení vstřikovacích jednotek, zjištěné rozdíly odstraníme výměnou vymezovací podložky
Re: Seřizeni motoru
Teraz som z toho jeleň, toto je nastavenie dávky samotného čerpadla alebo "zladenie" čerpadla a motoru, pretože ja mám čerpadlo po repase a potrebujem ho nastaviť (natočiť na prírube motoru). a další problém je že nemám stroboskop a nemôžem zohnať kapiláru. .
Re: Seřizeni motoru
Keď nie je kapilára, postačí sledovať hladinu v kužele závitu, len si musíš vždy naftu vytrieť handričkou. Predvstrek nastavuješ na motore natočením čerpadla. Postup najdeš tu na fóre.
Re: Seřizeni motoru
Kapilaru si vyrob so starsej vysokotlakej rurky. Odrez ju nad prievlecnou maticou cca 4cm a nasun na nu kus priehladnej hadicky (napr. so starej motorky) aby si v nej videl pohyb hladiny nafty.