Seřizeni motoru

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ondra
Příspěvky: 4744
Registrován: sob lis 17, 2007 9:03 am
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Seřizeni motoru

#1 Nový příspěvek od ondra »

Ahoj mam problem na 67kovim motoru mi tekla kolem šroubu (na obrazku čislo 29) nafta tak jsem ho dotahnul ale mam takovej blbej pocit že jsem rozhazel předvstřik nebo tak něco ted je ten motor nějakej linej potřeboval bych poradit jak to hodit do původnich hodnot a taky jak to tam utěsnit aby kolem netekla nafta předem všem moc dikes
Přílohy
erpadlo.JPG
Zetor 6718 , Zetor 6945 , Zetor 7341 , New holland Tl 90 , Valtra N 141

ágéem
Příspěvky: 39
Registrován: úte úno 10, 2009 1:58 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Seřizeni motoru

#2 Nový příspěvek od ágéem »

Poz.29 - hrdlo šroubení - nemá žádný vliv na seřízení čerpadla. Aby neteklo, je třeba vyměnit těsnění ventilu /poz.13/. Ale opatrně, staré těsnění může být rozmáčknuté, je třeba ho celé odstranit.

Uživatelský avatar
ondra
Příspěvky: 4744
Registrován: sob lis 17, 2007 9:03 am
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřizeni motoru

#3 Nový příspěvek od ondra »

ágéem píše:Poz.29 - hrdlo šroubení - nemá žádný vliv na seřízení čerpadla. Aby neteklo, je třeba vyměnit těsnění ventilu /poz.13/. Ale opatrně, staré těsnění může být rozmáčknuté, je třeba ho celé odstranit.
Pokud je těsněni hlinikove muže byt schořate když motor polechtali trošku plameny? a když jsem ty šrouby dotahnul tak jde ten motor tedka linějc..každopadně dikes za odpověd
Zetor 6718 , Zetor 6945 , Zetor 7341 , New holland Tl 90 , Valtra N 141

Uživatelský avatar
Michal(zetor)
Příspěvky: 4253
Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřizeni motoru

#4 Nový příspěvek od Michal(zetor) »

Hele přesně s tímhle problémem jsem se taky setkal..furt jsem tam měl kolem těhle 4 mrzáků naftu taky sem neveděl co s tym furt sem je dotahoval.A nakonec mě jedna dobrá duše řeklě at neseru :D a přetáhnu si vystřikovací trubky a hle bylo po problému dotáhl sem na KREV trubičky a už to neteklo ono to tam dost klame.Jo a na rozštelování čerpadla to fakt nemá vliv jak už psali. 8)

Uživatelský avatar
Školník
Příspěvky: 304
Registrován: úte úno 03, 2009 11:43 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Seřizeni motoru

#5 Nový příspěvek od Školník »

Michal(zetor) píše:Hele přesně s tímhle problémem jsem se taky setkal..furt jsem tam měl kolem těhle 4 mrzáků naftu taky sem neveděl co s tym furt sem je dotahoval.A nakonec mě jedna dobrá duše řeklě at neseru :D a přetáhnu si vystřikovací trubky a hle bylo po problému dotáhl sem na KREV trubičky a už to neteklo ono to tam dost klame.Jo a na rozštelování čerpadla to fakt nemá vliv jak už psali. 8)
8)
Příroda je mocná čarodějka. "Co jeden živočišný druh vybuduje, to druhý zlikviduje".

Uživatelský avatar
ondra
Příspěvky: 4744
Registrován: sob lis 17, 2007 9:03 am
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřizeni motoru

#6 Nový příspěvek od ondra »

Školník píše:
Michal(zetor) píše:Hele přesně s tímhle problémem jsem se taky setkal..furt jsem tam měl kolem těhle 4 mrzáků naftu taky sem neveděl co s tym furt sem je dotahoval.A nakonec mě jedna dobrá duše řeklě at neseru :D a přetáhnu si vystřikovací trubky a hle bylo po problému dotáhl sem na KREV trubičky a už to neteklo ono to tam dost klame.Jo a na rozštelování čerpadla to fakt nemá vliv jak už psali. 8)
8)
Mě tam nafta nesakla mě tam nafta tekla proudem spotřeba byla asi litr na 5 minut a když jsem to všechno podotahoval tak už je to dobry ale proč je t tak vyyyšroubovane a neni todotahle z vyroby, a pod těma šroubama je nějaka pružinka a ta se dotahnut šroubu utahla taky ne?
Zetor 6718 , Zetor 6945 , Zetor 7341 , New holland Tl 90 , Valtra N 141

mbalazik
Příspěvky: 17
Registrován: sob led 03, 2009 12:24 pm

Re: Seřizeni motoru

#7 Nový příspěvek od mbalazik »

chlape pod tou skrutkou je priruba celeho elementu uchytena dvomi skrutkami M8 presvečte sa či ste pri dotahovani nepootočili celym elementom lebo to ma vplyv na nastavenie čerpadla

mbalazik
Příspěvky: 17
Registrován: sob led 03, 2009 12:24 pm

Re: Seřizeni motoru

#8 Nový příspěvek od mbalazik »

pardon nie M8 ale asi M5 na osmicku alebo desiatku kluč

Uživatelský avatar
7711
Příspěvky: 348
Registrován: čtv lis 01, 2007 9:57 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřizeni motoru

#9 Nový příspěvek od 7711 »

mbalazik píše:chlape pod tou skrutkou je priruba celeho elementu uchytena dvomi skrutkami M8 presvečte sa či ste pri dotahovani nepootočili celym elementom lebo to ma vplyv na nastavenie čerpadla
valec elementu je zaistený kolíkom ktorý bráni pretočeniu.
Chuck Norris sa vie tak rýchlo zobudiť, že sa pristihne ešte ako spí.

Uživatelský avatar
Tata
Příspěvky: 2946
Registrován: sob črc 07, 2007 9:42 pm
Bydliště: Ostrava Nová Bělá
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřizeni motoru

#10 Nový příspěvek od Tata »

nebyl by tu někdo mezi vama kdo by vysvětlil jak se seřizuji čerpadla popřípade i nejakou fotku
výkopové práce minibagrem 1,6t a JCB 2cx

mejlik
Příspěvky: 31
Registrován: úte pro 25, 2007 4:22 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Seřizeni motoru

#11 Nový příspěvek od mejlik »

Tata píše:nebyl by tu někdo mezi vama kdo by vysvětlil jak se seřizuji čerpadla popřípade i nejakou fotku
Seřízení geometrického počátku dodávky a úhlového rozdělení:
- hodnota geometrického počátku dodávky (GPD) je uvedena jako vzdálenost hlavy pístu a vzdálenost hlavy pístu v horní mezní poloze(HMP)
- základní nastavení GPD je dáno vzájemnou polohou válce a skříně čerpadla, vymezuje se podložkou mezi válcem a skříní čerpadla
- doseřízení u 1. válce a seřízení úhlového rozdělení se provede výměnou podložek mezi zvedákem a pístem
Vlastní seřízení – výtlakem zkušební kapaliny do kapiláry:
- vyšroubujeme výtlačné hrdlo prvého pístu s válcem dle pořadí vstřiku
- vyjmeme kuželku výtlačného ventilu
- našroubujeme číselníkový úchylkoměr
- najdeme horní mezní polohu pístu
- otáčením kotouče dělícího přístroje proti předepsanému smyslu otáčení vstřikovací soupravy nastavíme píst ve válci čerpadla do předepsané polohy GPD před HMP (př. 7,5mm)
- uvolníme kotouč dělícího přístroje a 0° na stupnici nastavíme přesně proti ukazateli, kotouč upevníme, provedeme znovu pro kontrolu
- provedeme zpětnou montáž výtlačného ventilu
- na výtlačná hrdla našroubujeme kapiláry, regulační tyč dáme do polohy maximální dodávky
- pomalým otáčením kotouče dělícího přístroje v předepsaném smyslu otáčení najdeme polohu, kdy hrana pístu zakryje plnící otvor ve válci , což se projeví pohybem kapaliny v kapiláře
- na stupnici dělícího přístroje zkontrolujeme nastavení GPD, zjištěné rozdíly odstraníme výměnou vymezovací podložky na zvedáku
- dalším otáčením dělícího kotouče kontrolujeme pořadí vstřiku a úhlové rozdělení vstřikovacích jednotek, zjištěné rozdíly odstraníme výměnou vymezovací podložky

tomukur
Příspěvky: 36
Registrován: úte zář 24, 2013 1:30 pm
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: Seřizeni motoru

#12 Nový příspěvek od tomukur »

Teraz som z toho jeleň, toto je nastavenie dávky samotného čerpadla alebo "zladenie" čerpadla a motoru, pretože ja mám čerpadlo po repase a potrebujem ho nastaviť (natočiť na prírube motoru). a další problém je že nemám stroboskop a nemôžem zohnať kapiláru. . :vztek:

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2402
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: Seřizeni motoru

#13 Nový příspěvek od CBS »

Keď nie je kapilára, postačí sledovať hladinu v kužele závitu, len si musíš vždy naftu vytrieť handričkou. Predvstrek nastavuješ na motore natočením čerpadla. Postup najdeš tu na fóre.

pavel sk
Příspěvky: 13263
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Seřizeni motoru

#14 Nový příspěvek od pavel sk »

Kapilaru si vyrob so starsej vysokotlakej rurky. Odrez ju nad prievlecnou maticou cca 4cm a nasun na nu kus priehladnej hadicky (napr. so starej motorky) aby si v nej videl pohyb hladiny nafty.

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“