DYK píše:Já si nejsem jist, zda tazatel popsané věci skutečně vyměnil za nové, nebo je jen prohodil. Levá - pravá..... .
Aha, nedošlo mi, že by mohl napsat vyměnil a přitom to ve skutečnosti jen mezi sebou prohodil.
Jestli prohodil, tak ty zářezy pro kolíky by šly myslím srovnat místo frézování i jen pilníkem - pokud to není úplně kulaté
Caute,vymeneny obe strany za nove + nove kolik,uz je to slyset pri jizde. na rovine. jak tam ty kolicky litaji,jakoby je ten otacivy pohyb vyhazoval z drazky.lPopsanym zpusovem se s Vari nejezdi,mam ji uz 22 let,a uz jsem s neco zazil. Prislo mi ze bud je slaba pruzina ktera ten kolik drzi nebo ze. je v ozibenem trmenu jen kousek kolicku a vytlacuje ho ven.Dela to jen kdyz je ve vetsim tahu.
Je-li zde dvaadvacetiletá zkušenost se strojem, pak by nemělo moc co překvapit. Po napsaném už to asi moc nepořešíme, protože je-li vše nové zbývá už jen fyzický a oční kontakt k prověření co a jak tam je a není, co a jak sedí nebo nesedí. Třeba opravdu ten palec nezapadá dostatečně, ovšem proč? To prostě odtud nemám šanci. Může být i špatně vyvrtaná díra pro západku, která palec nepustí níž - prostě zmetek, no může to být ledas co.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Dyku, teď jsi to popsal naprosto přesně. Věnoval jsem se tomuto problému dost dlouho, hodně majitelů si stěžovalo. Když jsem to začel přesně měřit, tak jsem zjistil, že průměrně ten kolík táhne za 7 mm, taky jsem měl náboj, který zapadal pouze 4mm. Po zkouškách to nyní upravuji na záběr 12mm a nemám žádnou reklamaci. A protože nové kolíky mají stejné míry, je sice pracnější ale vhodnější upravovat náboj. A upravoval jsem i docela vychozené náboje na krajích a i ty zabírají spolehlivě.
Noah píše:Caute,vymeneny obe strany za nove + nove kolik,uz je to slyset pri jizde. na rovine. jak tam ty kolicky litaji,jakoby je ten otacivy pohyb vyhazoval z drazky.lPopsanym zpusovem se s Vari nejezdi,mam ji uz 22 let,a uz jsem s neco zazil. Prislo mi ze bud je slaba pruzina ktera ten kolik drzi nebo ze. je v ozibenem trmenu jen kousek kolicku a vytlacuje ho ven.Dela to jen kdyz je ve vetsim tahu.
Slabá pružina - pokud ten kolik zastrčí tak je silná dost. Spíš je vyglajdaná ta díra pro kolík ( píšeš že je při jízdě slyšet), kolík je pak při záběru šikmo a hrana ozubce ho vytlačí při záběru ven ( to jde vyvložkovat) a nebo jsou ty nový ozubce jednoduše čínský zmetky a nemají ty hrany kolmé - změřit.
mal som motor DMJ315 ten mal kablik na napojenie svetla
teraz mam nový motor vari jikov 1454
a ten nema ten kablik
da sa to dako prerobit odniekal vytiahnut ?
jazdim snim aj vecer a mam spravenu konzolu so svetlamy plus svetla na vlecke s fakt by sa mi to zislo kezde na polnej ceste nie je poulicne osvétlenie
Je to divný. Motor 1454 může být osazen jak VAPE tak DUCATI zapalováním, dokonce může být vybaven dekompresním ventilem (1454DV), ovšem u všech výrobce uvádí světelnou cívku 6V 17W což na svícení několika světly moc není. Vlastně, cívka tam být může jen bez vodiče, ale to bych nepředpokládal. Není ten kablík někde zastrčený v bužírce apod? Jen těžko ti ho odtud najdu.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Jak píše Dyk, ale podívej se ještě do té bužírky co je na vývodu z motoru. Bývá tam smyčka zastrčená nazpět do bužírky a není vidět, jde ale vytáhnout háčkem. A nebo pokud na tom máš Vape, tak je ten drát ukončený až někde kolem/pod filtrem a nebo u cívky. Většinou bývá smotaný a stažený páskou.
Sny se nemají plnit. Ty se mají snít. Proto je oblečená žena krásnější než nahá.
Juraj Kukura
Když chceš být moudrý, nauč se rozumně ptát, pozorně poslouchat, klidně odpovídat a když nemáš co říci, přestaň mluvit.
Johann Kaspar Lavater
Před pár lety jsem si koupil motor Jikov r.v. 2000 světelnou cívečku neměl. Motor byl téměř zánovní, pouze sekal. Byl ještě panna, rozebíral jsem ho první. Tudíž je možn, že tam cívku nemáte. Dá se koupit za pár korun. Jen je třeba rozebrat motor - sundat rotor zapalování.
Taky jsem rozebíral motor se zapalováním VAPE a světelné cívky v něm nebyly. Stahovák na zapalko se dá sehnat třeba tady: http://www.jk-kovo.eu/vyrobky.html
Já asi budu vypadat jako debil že si protiřečím, proto už opravdu vždycky váhám, když na něco reaguji a zde jsem zase podlehl, přitom jsem měl mlčet. V době, kdy byl Motor Jikov hlavním dodavatelem pohonných jednotek systému Terra a Vari, v té době se i psaly návody a tech. popisy motorů, byla skutečně oprávněná potřeba motoru i se světelnou cívkou. Postupem času tato potřeba zanikala, protože stroj dostal oprávnění provozu jen za nesnížené viditelnosti, návěsy už neměly el. výbavu, až motor Jikov přestal být oficiální pohonnou jednotkou uvedených systémů a pro koho jiného by byla třeba světelná cívka? Nikdo jiný neměl oficiálně stroj vyžadující tuto věc. Tím spíše, jde-li o motory roku 2000 a mladší. Navíc kdo ví, z čeho původně ty motory pochází? Myslím ty, o kterých se zde píše. Výrobky Motoru Jikov malé zahradní techniky Robus apod, nikdy světlo na nic nepotřebovaly, stejně tak DAKR. No a každý výrobce když nemusí, tak tam nedá ani o podložku navíc natož cívku. Solidní prodejce by se ale měl zeptat při prodeji nového motoru zda je požadavek na onu cívku a nabídnout její případné doplnění i když to bude asi 1:1000. Jo ještě jsem zapomněl další věc. Od určitého roku, nebyl- neměl být na Vari motor, který by měl kontaktní zapalování. Mám dojem, že to bylo zároveň s druhou generací palivové nádrže, vlastně třetí generací, protože ta druhá, s víčkem na bajonet co strouhala plast do nádrže byla celkem rychle nahrazena šroubovacím uzávěrem. Ono se to ale za tu dobu a velice snadno promíchalo, tu se vzal motor, tu řídítka a po deseti letech už to byla originál pohonná jednotka, hlavně při prodeji. Jsou to prkotiny a kdo to detailněji nezná nemá šanci to rozpoznat. Dokonce byli lidé, kteří když chtěli nový motor jako ND požadovali motor s kontaktním zapalováním což nebyl problém dodat, řídítka se stejně dávala ta stará a tak to nikdo moc neřešil, hlavně že to bezproblémově vrčí a má to zase sílu jako za mlada. Možná píšu zmatečně, ale to je tím, že už nemůžu a ve snaze to co nejlíp vysvětlit se do toho spíše zamotávám a proto asi stačilo.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod