Problémy s motorem Škoda 1203

vše k motorům, včetně spojky, chlazení, palivové soustavy atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Problémy s motorem š1203

#31 Nový příspěvek od Jarda-k »

petr.bacuvka píše:Asi jo, dám tam ten motor z favorita ale jestli by mi mohl někdo poradit nevím jak poznat v jakém stavu ten motor je, jestli stačí nějak pohledem nebo se musí nastartovat a podle nějakých dalších věcí nebo se dokonce musí lézt dovnitř. Tak kdybyste někdo věděli budu rád.
Tady jsi se zajímal jak zjistit stav motoru kterej bys chtěl dát do traktoru. Změřením mazacího tlaku se dá posoudit jak je na tom klika a její lágry.

U toho motoru co máš v traktoru bude problém hlavně nahoře. Tzn. písty, válce, kroužky a hlava. Tlak oleje samozřejmě změřit můžeš a pravděpodobně se dovíš, že na volnoběh je téměř na nule. U těchto motorů je to po letech normální a příliš to nevadí. Pokud bys ale např. opravil hořejšek, je dost pravděpodobný, že to klika neustojí. Navíc pokud tam jsou ještě 4kroužkový písty, tak sehnat na ně kroužky už je trochu problém. A než dělat celkovou GO na tomto historickým motoru, to už je lepší napasovat do traktoru něco novějšího.

petr.bacuvka
Příspěvky: 21
Registrován: stř led 07, 2015 8:38 pm
Bydliště: Zlín

Re: Problémy s motorem š1203

#32 Nový příspěvek od petr.bacuvka »

Aha tak to jo, a nejde zjistit ten stav ještě nějak jinak protože co jsem se díval tak většina co jsou v okolí tak jsou již mimo auto nejsou připojené takže to změřit nejde.
http://petice.nasetraktory.cz/informace?ank=2&odp[0]=1 petice za legalizaci domadělů v čr

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Problémy s motorem š1203

#33 Nový příspěvek od Jarda-k »

Stav demontovanýho motoru posoudíš dost těžko.
Jediná trochu naděje je to koupit od někoho komu se dá věřit a případně se za stav motoru zaručí.

Honza49
Příspěvky: 408
Registrován: sob úno 20, 2010 10:31 am
Bydliště: Kyjov

Re: Problémy s motorem š1203

#34 Nový příspěvek od Honza49 »

Motor vyzkoušíš tím,že napojiš místo svíčky kompresiometr a ten ukáže tlaky nad pístem.Dle toho to ohodnotíš.

petr.bacuvka
Příspěvky: 21
Registrován: stř led 07, 2015 8:38 pm
Bydliště: Zlín

Re: Problémy s motorem š1203

#35 Nový příspěvek od petr.bacuvka »

To jako vyndám svíčku dám tam nějaký barometr a ten tlak tam dostanu jak? To ten motor musím zase stejně rozjet ne?
http://petice.nasetraktory.cz/informace?ank=2&odp[0]=1 petice za legalizaci domadělů v čr

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Problémy s motorem š1203

#36 Nový příspěvek od Jarda-k »

Potřebuješ tlakoměr na 15 barů, mít na motoru připojenou převodovku, osazenej starter, k němu připojit baterku.
Ke každýmu otvoru svíčky postupně připojuješ tlakoměr a startérem cca 5 vteřin točíš motorem.
Pokud ale budou např. zakarbonovaný stíráky, motor bude mít tlaky, ale přesto bude brát olej a kouřit modře....

Uživatelský avatar
DanculSK
Příspěvky: 15232
Registrován: čtv pro 29, 2011 4:10 pm
Bydliště: ješková Ves

Re: Problémy s motorem š1203

#37 Nový příspěvek od DanculSK »

petr.bacuvka píše:To jako vyndám svíčku dám tam nějaký barometr a ten tlak tam dostanu jak? To ten motor musím zase stejně rozjet ne?
:friends: pozri si toto videjko, tam to maš ako sa to robí

.....AJ MUŽI MAJÚ SVOJE DNI....

Kratky navod ako sem nahrať fotky
https://youtu.be/I5ymR1-wi70

petr.bacuvka
Příspěvky: 21
Registrován: stř led 07, 2015 8:38 pm
Bydliště: Zlín

Re: Problémy s motorem š1203

#38 Nový příspěvek od petr.bacuvka »

Skvělé video díky moc
8)
http://petice.nasetraktory.cz/informace?ank=2&odp[0]=1 petice za legalizaci domadělů v čr

Uživatelský avatar
DanculSK
Příspěvky: 15232
Registrován: čtv pro 29, 2011 4:10 pm
Bydliště: ješková Ves

Re: Problémy s motorem š1203

#39 Nový příspěvek od DanculSK »

:ano:
.....AJ MUŽI MAJÚ SVOJE DNI....

Kratky navod ako sem nahrať fotky
https://youtu.be/I5ymR1-wi70

dušanko
Příspěvky: 214
Registrován: sob led 28, 2012 8:45 pm
Bydliště: Svidník

Re: Problémy s motorem š1203

#40 Nový příspěvek od dušanko »

čo tak diezel slávia
Duško

petr.bacuvka
Příspěvky: 21
Registrován: stř led 07, 2015 8:38 pm
Bydliště: Zlín

Re: Problémy s motorem š1203

#41 Nový příspěvek od petr.bacuvka »

Vyzkouším se poptat více lidí i souseda co je automechanik, ale nevím jestli budu schopný sám vybrat motor který by byl ještě v dobrém stavu takže to možná nechám na něm.
http://petice.nasetraktory.cz/informace?ank=2&odp[0]=1 petice za legalizaci domadělů v čr

caco
Příspěvky: 19
Registrován: úte čer 04, 2013 10:52 am
Bydliště: žiar nad hronom

Re: Problémy s motorem š1203

#42 Nový příspěvek od caco »

nejdem vytvárať nové vlákno a preto sa spýtam tu.tiež mám na traktore motor z 1203,bol spravený na plyn a benzín a behalo sa len na plyn. pred asi 4 rokmi začala plynová mebrána prepúšťať a tak sa to minulý rok prerobilo iba na benzín,ale nastal ten problém že to neskutočne žere a pri oraní jednopluhom -hlbka cca. 20cm a šírka záberu 15-20cm začne po 3-4 ároch strácať výkon a zdochne. potom nejde nakopnúť,kedže ostane ako zapečený a musím pootočiť motor ručne klúčom. počkať kým motor vychladne a až potom funguje. sused čo sa vyzná v takýchto veciach vravel že to je už motor v ťahu a chcelo by to nový,takže aký je váš názor na to??
dalšia vec:v tomto vlákne ste spomínali že tam idú použiť motory z favorita,alebo peugeota nafťák. čo by bolo lepšie nafťák či benzín???
prípadne dá sa použiť a prispôsobiť takýto nový motor kedže som tu videl traktory z motorom jawa 250 ,predsa len nový motor viac vydrží a 300€ nieje taká hrozná cena.


Benzínový motor 390 ccm - 13 HP - NOVÝ
Typ motora: štvortaktný, vzduchom chladený, OHV benzínový motor
vŕtanie x zdvih (mm): 88 x 64
Obsah (L): 0.389
Max. výkon (kW): 9.6
Menovitý výkon (kW): 8 kW/3600 ot.m
Max. točivý moment: 24 N.m/2500 ot.min
Palivo: bezolovnatý benzín
Obsah palivovej nádrže (L): 6.5
Spotreba paliva na 1 hod: 1.5 L
Mazanie: SAE 10W 40
Obsah mazac. oleja (L): 1.1
Štartovanie: ručný štart
Zapaľovanie: TCI tranzistorové zapaľovanie
Sviečky: BPR6ES(NGK) alebo W20EPR - U (DENSO)
Priemer hnacieho hriadeľa (mm): 25.4
Rozmery (mm): 405 x 452 x 450
Celková váha (kg): 30
Vhodný na traktor, motokáru, vybračnú dosku, rotovátor, štiepačku, atď.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

sustodp
Příspěvky: 375
Registrován: stř pro 10, 2014 7:55 pm
Bydliště: velky krtis

Re: Problémy s motorem š1203

#43 Nový příspěvek od sustodp »

ten benzinovy motor urcite nebude zly ale diesel by bol spotrebou uplne niekde inde. kto mal skusenost s benzinom a naftou urcite to potvrdi. nikdy by som do traktora nedaval benzinovy motor. diesel ma spotrebu iba tretinu z benzinoveho. stavim sa ze ten tvoj traktor š1203 zozerie za den viac ako zetor 4011 a vykon ani tretinu. v praci jazdim na tomovinkovici 731 dvojvalec 30koni ma 10 litrovu nadrz a ked sa len presuvam s privesom pri oberacke hrozna a ovocia tak mi tych 10l vydrzi tak 2tyzdne. samozrejme pri orbe s origo dvojakom pluhom by to vedelo zozrat aj 20l za den. ale 15l je schpny zozrat aj varik za 8hod s kosackou.

sustodp
Příspěvky: 375
Registrován: stř pro 10, 2014 7:55 pm
Bydliště: velky krtis

Re: Problémy s motorem š1203

#44 Nový příspěvek od sustodp »

kamos ma v podobnom traktoriku motor z cestarskeho valca je to disel jednovalec a tankuje naozaj sporadicky. vzdy od tankovania k tankovaniu zabudne kedy to vlastne bolo.

caco
Příspěvky: 19
Registrován: úte čer 04, 2013 10:52 am
Bydliště: žiar nad hronom

Re: Problémy s motorem š1203

#45 Nový příspěvek od caco »

noo nahodil som druhý motor od suseda čo mu stál zo 20 rokov v garáži.dal som ho dokopy,počistil. nakopol som motor a začal mi vytekať olej z motoru cez tie 2 dierky na spodku spojky.ked som vypol motor tiecť prestal,vždy iba ked som ho naštartoval. je problém v nejakom gufere za zotrvačníkom,alebo ako je to tam utesnené??? nalial som tam 4l a za asi 15 minút naštartovaného 3l vytiekli.
dal som tam tento olej:
Dynamax M7ADX 15W-40 4L
Typ: minerálny
Viskozita: SAE 15W-40
Pre motory: Dieselové, Benzínové
Výkonnostná trieda: API SF/CC

nejaké rady???

Odpovědět

Zpět na „Motory“