Cestáři-údržba silnic.
Re: Cestáři-údržba silnic.
Já sem letos uplně spokojenej zatím od začátku zimi suché silnice snažej se chlapci
Jezdím tak rychle ,jak můj anděl strážnej lítá
http://www.brdy.org/
http://www.ohrazenice.eu/
http://yanmar.rajce.idnes.cz/
http://www.brdy.org/
http://www.ohrazenice.eu/
http://yanmar.rajce.idnes.cz/
Re: Cestáři-údržba silnic.
creative píše:To sem přesně myslel tím divným téma, jeden bude oponovat druhému. Právě, že jsem řidič, byl sem na MKD a teď sem na busu. Taky to vidím z jiné stránky a jak to chodí ve světě. V Německu řetězy nepotřebuješ nasazovat, v ČR se bez nich neobejdeš. Vím, že za to nemůže zaměstnanec, ale vedení SÚS, proto jsem je označil za zkostnatělý socialistický podnik. Stačí se dívat. Ještě naposled, není to jen o okreskách, ale i na té dálnici ten servis za moc nestojí.
Kluci cestáři se můžou strhat aby splnili nesmysly vytvořené magory nahoře pouze s kalkulačkou v jedné ruce a v druhé hrnek s kávou. Z tepla se to řídí a diriguje. Bohužel se mi zdá že vedení Sús vidělo silnici leda na obrázku. Možná ani kolikrát neví po čem to vlastně jedou do práce.
Re: Cestáři-údržba silnic.
Z okresem máš pravdu,s tím volání že nevědí kde a jak a co,musel být buď nováček a nebo salám,protože kdyby si někdo stěžoval tak je průser a ten dotyčný je bez prémií to mi věř.Zas takoví bordel v SÚS není protože ten dotyčný dispečer je kontrolován zase jiným na kraji dispečerem,rada jednoduchá sežeň si správné číslo a zavolej a když se ti nebude zdát z nějakého důvodu situace zavolej znova a řekni krátkou větu že si budeš stěžovat na ředitelství a uvidíš jak se budou hýbat věci.Ale jaký kraj takoví postoj a každý kraj má trochu jiný postup.Na některá místa se dostanou pozdě.Tato věta ti ulítla protože kdybys četl tak víš jak se dělají a udržují silnice,nejezdíš po silnici do blba nebo jó,to nemá smysl,koukám starší chlapíci mají jiné názory,a proč vědí o čem píší,tak napiš proč jsi konkrétně nespokojen z cestáři,z čím tě nasrali?Přeji ti krásné vánoční svátkyZipBene píše:Já vidím největší problém v centralizaci všeho možného. Silnice, elektrozávody (ČEZ, EON), hasiči a další instituce. Bohužel s zdá, že jsou to většinou změny k horšímu. Když to bylo po okrese a místních úsekách bývalo to lepší. Stačilo zavolat na místní dispečink čehokoliv a dotsyčný dispečer byl v obraze. Dneska vůbec nemají tušení kdo a odkud vůbec volá a kde k čertu leží ta pr.del. Podají povšechné informace(zadarmo drahé) naštěstí většinou na bezplatné lince, a čekej. Třeba hasiči a záchranáři se snaží získávat místní znalosti a k tomu jim pomáhají kolegové z místních dispečinků(jezdí jim radit). Silničářům těm je to šumák a také ČEZu. Pak se nemůžeme divit, že na někkterá místa se v údržbě dostnou až o hodně později.
Máma mi vypráví jak vždy v zimě, děda držel službu s koňmi a museli mít ve dvou prohrnutý a poházený kus cca 6km tak aby ráno kolem šesté projel autobus a mlíkaři se svozem mléka. Taky mu pomáhal cestář, který měl ten úsek na starosti. Dneska nepředstavitelná věc.
-
- Příspěvky: 3948
- Registrován: čtv lis 27, 2008 10:48 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Cestáři-údržba silnic.
Ono to není vubec tak jednoduché jak si mnozí představují.Většina si myslí že cestáři jsou udiveni tím že v lednu mrzne a padá sníh.No já bych řekl že naopak mnozí řidiči jsou překvapeni tím že v lednu mrzne a je hladko.Kdysi je to už sice dávno jsem u silnic jezdil.A řeknu že vubec jednoducé to nebylo.Měl jsi určitej usek a tam jsi jezdil.Mnohdy jsi nebyl ani v polovině svého useku a ten začátek už byl znova nesjízdnej.Někde jsi mohl použít sul jinde nesměl.Ve velkém mrazu ta sul navíc nefunguje.Pak jsi třeba přijel na obávanej kopec kde byla fura machru co měli za to že to vyjedou mnohdy na sjetých gumach.No pak se tam zašprajcovali a tys měl vubec problém se tam dostat.Muj názor je ten že k zimě patří hladké cesty kde nemohu jezdit tak jak v létě.A s tím by měl každej počítat.A to bylo v době kdy bylo dost peněz a ruzné normy kolik hodin mužeš jezdit a pod nebyli.A věř že ani ten muj přímej šéf neseděl v teple u kafíčka ale nevěděl kde mu hlava stojí to kafíčko možná bylo až na mnohem vyší židli
Re: Cestáři-údržba silnic.
Vím že to je kraj po kraji a okres od okresu. Proto když mám srovnání, jak třeba se opravují díry na Táborsku a Benešovsku tak je to masakr. rozdíl neskutečný. V Táboře o nějakých ráno vyfrézovaných dírách v poledne nevíš. V Benešově jsou vyfrézované týden a totak nesmyslně, že 6km kličkuješ jak zajíc. Přejedeš udržovanou silnici Miličínem a na straně Benešovské nic. No a k nám do vsi, když padá o víkendu se silničáři podívají pouze omylem. Ve všední dny to jde. je to podle toho jestli jede autobus nebo ne. No a o víkendu nejezdí. Kdybych neměl srovnání jak pracují jinde a na benešovsku tak mlčím. To samé je i se sekáním trávy.MOTOPF62 píše:Z okresem máš pravdu,s tím volání že nevědí kde a jak a co,musel být buď nováček a nebo salám,protože kdyby si někdo stěžoval tak je průser a ten dotyčný je bez prémií to mi věř.Zas takoví bordel v SÚS není protože ten dotyčný dispečer je kontrolován zase jiným na kraji dispečerem,rada jednoduchá sežeň si správné číslo a zavolej a když se ti nebude zdát z nějakého důvodu situace zavolej znova a řekni krátkou větu že si budeš stěžovat na ředitelství a uvidíš jak se budou hýbat věci.Ale jaký kraj takoví postoj a každý kraj má trochu jiný postup.Na některá místa se dostanou pozdě.Tato věta ti ulítla protože kdybys četl tak víš jak se dělají a udržují silnice,nejezdíš po silnici do blba nebo jó,to nemá smysl,koukám starší chlapíci mají jiné názory,a proč vědí o čem píší,tak napiš proč jsi konkrétně nespokojen z cestáři,z čím tě nasrali?Přeji ti krásné vánoční svátkyZipBene píše:Já vidím největší problém v centralizaci všeho možného. Silnice, elektrozávody (ČEZ, EON), hasiči a další instituce. Bohužel s zdá, že jsou to většinou změny k horšímu. Když to bylo po okrese a místních úsekách bývalo to lepší. Stačilo zavolat na místní dispečink čehokoliv a dotsyčný dispečer byl v obraze. Dneska vůbec nemají tušení kdo a odkud vůbec volá a kde k čertu leží ta pr.del. Podají povšechné informace(zadarmo drahé) naštěstí většinou na bezplatné lince, a čekej. Třeba hasiči a záchranáři se snaží získávat místní znalosti a k tomu jim pomáhají kolegové z místních dispečinků(jezdí jim radit). Silničářům těm je to šumák a také ČEZu. Pak se nemůžeme divit, že na někkterá místa se v údržbě dostnou až o hodně později.
Máma mi vypráví jak vždy v zimě, děda držel službu s koňmi a museli mít ve dvou prohrnutý a poházený kus cca 6km tak aby ráno kolem šesté projel autobus a mlíkaři se svozem mléka. Taky mu pomáhal cestář, který měl ten úsek na starosti. Dneska nepředstavitelná věc.
Bijte m jak chcete, ale řekl bych, že to co naši předkové zvládali za pomoci dnes již primitivní techniky, dnes je problém to samé udělat s moderní technikou.
No a jestli chcete návrh, tak třeba u nás ty vedlejší silnice udržovali tratoristé z JZD. To tu je pořád a techniku mají také. Uklízí si po areálu a okolních vesnicích. Tak by ssilnice mohli s nimi udělat rozumnou smlouvu a bylo by něco málo vyřešeno. Chápu totiž, že v tom počtu lidí a technky co Sús má je nemožné stihnout vše ke spokojenosti. Proto taky píšu to o tom, že řidiči sypačů by se mohli strhat, ale nemůžou to stačit.
Re: Cestáři-údržba silnic.
Aha, už sem pochopil, podíval sem se, kdo vlákno založil.
Re: Cestáři-údržba silnic.
Zajímalo by mě jaké ty máš pokyny. U nás jede sypač s radlicí nahoře a pere sůl do deseti centimetrové a více vrstvy sůl. Že z toho je břečka, která je horší, než kdybychom si to ujeli sami. To je snad jasné. Mám rád silnice ujeté hozené drtí. To nemá chybu. Alespoň vím co mám čekat. Někde se snaží a můžou se strhat, aby byly silnice sjízdné, někde na to prdí. Je to všechno o lidech. A stojím si za tím, že téměř vždy za bordel na silnicích mohou ti nahoře, kteří dávají příkaz k vyjetí. Mám to potvrzeno z několika míst. Řidiči sypačů by chtěli vjet, ale nesmí.
Re: Cestáři-údržba silnic.
Solí se zbytečně moc, sůl ničí silnice a o autech ani nemluvě, lidi by se měli zase naučit jezdit na sněhu a zvládat krizové situace, nejen nadávat na druhé že je v zimně na silnici sníh. Kdybych si měl vybrat tak bych rači jezdil po silnici protažené pluhem a v kritických místech posypaných pískem nebo drtí než po solné břečce.
Re: Cestáři-údržba silnic.
Chtěl jsem jí chrápat ale odpovím ti.Za bordel mohou ,o tom žádná.Když hází sůl do sněhu tak práce je o ničem,měl bys nejdřív uklidit sníh a pak posypat počkat a nakonec závěrem stáhnout.Drť se používá tam kde je 1 pásmo - to znamená kde je pitná či jinak významná voda.A taky po zimě mají velké náklady na úklid drtě ze silnic.ZipBene píše:Zajímalo by mě jaké ty máš pokyny. U nás jede sypač s radlicí nahoře a pere sůl do deseti centimetrové a více vrstvy sůl. Že z toho je břečka, která je horší, než kdybychom si to ujeli sami. To je snad jasné. Mám rád silnice ujeté hozené drtí. To nemá chybu. Alespoň vím co mám čekat. Někde se snaží a můžou se strhat, aby byly silnice sjízdné, někde na to prdí. Je to všechno o lidech. A stojím si za tím, že téměř vždy za bordel na silnicích mohou ti nahoře, kteří dávají příkaz k vyjetí. Mám to potvrzeno z několika míst. Řidiči sypačů by chtěli vjet, ale nesmí.
Re: Cestáři-údržba silnic.
To tu píšeš za sebe a svůj osobák, to taky dám, ale až pojedeš tahačem z jednou hnanou nápravou, tak budeš mluvit jinak. Skoro v každé obci je nějaký obchod, výrobna, sklad, skoro všude musí projet kamion.No vlastně nemusí.bawor píše:Solí se zbytečně moc, sůl ničí silnice a o autech ani nemluvě, lidi by se měli zase naučit jezdit na sněhu a zvládat krizové situace, nejen nadávat na druhé že je v zimně na silnici sníh. Kdybych si měl vybrat tak bych rači jezdil po silnici protažené pluhem a v kritických místech posypaných pískem nebo drtí než po solné břečce.
- tucnakk
- Příspěvky: 436
- Registrován: stř črc 04, 2007 4:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Cestáři-údržba silnic.
taky je dobrý kde se jen protahuje a sype pískem když ta vrstva sněhu změkne a vytvořej se koleje které potom zmrznou.A v horším případě jsou na silnici tři.To je pak
Re: Cestáři-údržba silnic.
Tak to je.tucnakk píše:taky je dobrý kde se jen protahuje a sype pískem když ta vrstva sněhu změkne a vytvořej se koleje které potom zmrznou.A v horším případě jsou na silnici tři.To je pak
- bulanek88
- Příspěvky: 495
- Registrován: čtv úno 26, 2009 10:23 pm
- Bydliště: Dušejov (Jihlava)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cestáři-údržba silnic.
Tohleto šlo dřív, když jel autobus a tři auta, ale dneska když po silničce 3 tř. projede 40 aut za hodinu, tak je to hned ledovka, proto se do toho pere sůl.bawor píše:...Kdybych si měl vybrat tak bych rači jezdil po silnici protažené pluhem a v kritických místech posypaných pískem nebo drtí než po solné břečce.
Re: Cestáři-údržba silnic.
taky přidám názor. Jezdíval jsem každý týden na opavsko asi dva roky, respektive tři zimy a to byly ty kalamitní stavy. Moje zkušenost je že když začalo tam sněžit na II. , do hodiny tam většinou projel sypač(samozřejmě čím dál od města, tím pozdějš) a před sebou to seškrábnul a za sebe hodil štěrk. Tady na olomoucku když začne padat večer kolikrát třeba v sedum, začne se jezdit až ráno a někdy až už jsou lidi v práci. Nevím kolik z toho zavinili nadřízení (věřím že většinu, od snižování stavů po špatnou organizaci), ale jak už tu někdo psal výš, taky nechápu proč když jede sypač v deseti cm sněhu, tak má zvedlou radlicu a za sebou sype sůl, nachají to tak nejmíň hodinu než se tam zase dostanou(máslo jak blázen) a když tam projíždí za hodinu, tak všechnu tu sůl s tím sněhem vyháže do příkopy a za sebou to už nesolí! To uhlazeny za ním krásně zmrzne a je to horší než kdyby tam opravdu nikdo nejel( postup i v předměstí olomouce a někdy i někde v centru. Můj názor je z logiky chování aut ten sníh hodit do příkopy a za sebou sypat(taky bych radši štěrk) jedním vrzem, protože co zbyde za tím pluhem roztaje solí a pokud padá dál tak to v té soli na cestě roztaje. Tohle se na opavsku neděje a co jsem si všímal tak v okrese přerov zřejmě taky ne. Olomouc jen stále solí (někdy i suchou silnici večer protože hlásili ráno namrzání, ale auta to za hodinu vyfoukají průjezdama do příkopy) a když přijde kalamita že sněží týden či dva, naříkají že už nemají sůl. Na opavsku používají posyp(a to mají jiné kopce) a na jaře možná dokonce polovinu vyzbírají na další zimu. Nevidím do peněz ale pochybuji že má opavsko víc peněz k dispozici než olomoucko, tak pak by bylo zajímavé porovnat co je dražší - sůl se nevrátí a štěrk dle mého názoru udrží cestu dýl neklouzavou i když sněží dál(zajišťuje zdrsnění).
Nazávěr jen upřesnění : vždycky se najdou řidiči kteří dělají něco blbě z vlastního úsudku, ale já spíš píšu o špatné organizaci. O spravování silnic se ani nabavím, platí v tom mezi těmi třemi jmenovanými lokalitami stejné rozdíly v práci a postupech jako v zimě. Bohužel vždycky to obse.ou ti co s těma sypačema jezdí, před těmi co dělají svou práci poctivě opravdu klobouk dolů
Nazávěr jen upřesnění : vždycky se najdou řidiči kteří dělají něco blbě z vlastního úsudku, ale já spíš píšu o špatné organizaci. O spravování silnic se ani nabavím, platí v tom mezi těmi třemi jmenovanými lokalitami stejné rozdíly v práci a postupech jako v zimě. Bohužel vždycky to obse.ou ti co s těma sypačema jezdí, před těmi co dělají svou práci poctivě opravdu klobouk dolů
"NEMUSÍŠ VŠECHNO VĚDĚT,STAČÍ VĚDĚT KDE TO NAJDEŠ."
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/