Náš traktor

Moderátoři: rezis, Toreto

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Náš traktor

#91 Nový příspěvek od Jarda-k »

U původního určení této hardy spojky byly na jedný straně hřídele dutina a na druhý hřídel s koulí která byla strčená do dutiny. Hřídel tedy nemohla uhnout do strany. Pružila pouze na zkrut.
Otázka je jestli je to tady také tak použito. A taky pokud je motor s převodovkou na silentblocích, tak při výkyvech motoru se bude rozeta kývat do stran...
Lepší by bylo dát tu rozetu napevno na hřídel tý druhý převodovky.
Osobně bych pohon navijáku ale vyřešil úplně jinak, ale stavitel si stejně nedá poradit....nemá cenu se zbytečně rozepisovat.... :)

Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 8322
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: Náš traktor

#92 Nový příspěvek od Chose11 »

Jarda-k píše:U původního určení této hardy spojky byly na jedný straně hřídele dutina a na druhý hřídel s koulí která byla strčená do dutiny. Hřídel tedy nemohla uhnout do strany. Pružila pouze na zkrut.
Otázka je jestli je to tady také tak použito. A taky pokud je motor s převodovkou na silentblocích, tak při výkyvech motoru se bude rozeta kývat do stran...
Lepší by bylo dát tu rozetu napevno na hřídel tý druhý převodovky.
Osobně bych pohon navijáku ale vyřešil úplně jinak, ale stavitel si stejně nedá poradit....nemá cenu se zbytečně rozepisovat.... :)
už jsem to tu jednou zmiňoval a cituji slovy z jedné pohádky- "a nedají si říct a nedají si říct"... :)
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

Stormreg
Příspěvky: 77
Registrován: úte lis 04, 2014 1:48 pm
Bydliště: okolie Humenného

Re: Náš traktor

#93 Nový příspěvek od Stormreg »

Druhá varianta je dať pohon navijaku cez hydro čerpadlo. Ale neviem či to bude mať silu.

Uživatelský avatar
workoholik
Příspěvky: 801
Registrován: pát pro 20, 2013 3:05 pm
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Náš traktor

#94 Nový příspěvek od workoholik »

Ahoj, osobne som prerábal jeden traktor, kde bol pôvodne motorkový motor a zadná náprava Škoda 1203. Zostavil som motor zo Škody 120 a prevodovku z favorita so zavareným diferenciálom. Bol som nadmieru spokojný. Na jednotke bolo sily až až, a traktor nešiel rýchlo. Na piatom stupni by si za mnou nechcel bežať. Na náprave boli 16" kolesá. Nechcel som sa ti starať do stavby ale nedá mi to keď vidím, že to tam s tými hriadeľmi nejako komolíš. Uvedom si, že tie hriadele prenášajú riadnu silu a nemôžeš sa k tomu stavať tak, že mne to stačí a nebudem to preťažovať. Aj teraz keď tam máš nápravu z Pragy V3s by som použil toto riešenie. Len si prerátaj prevodové pomery. Ale myslím, že je to reálne, lebo u nás tiež behajú traktory 4X4 s takýmto pohonom od poloosí prevodovky. Vývod na navijak môžeš dorobiť predelením poloosi (kardanu) v nejakom domci na ráme, spojkami a reťazovým kolesom, alebo inak priamo od motora remenice. Druhá prevodovka býva dosť zaťažená. Ak sa používajú prevodovky určené za motor ako druhé, spravidla v nej niečo povolí. Motor nemá taký krútiaci moment ako výstup z prevodovky. Ale všetko je na tebe, :prace: bav sa. Tí chlapi, čo sú tu na fóre už niečo zažili. Aj ja budem musieť niečo prerábať na mojom, čo mi predpovedali po prihlásení. Síce mi traktor funguje, ale nie som s tým spokojný.

Stormreg
Příspěvky: 77
Registrován: úte lis 04, 2014 1:48 pm
Bydliště: okolie Humenného

Re: Náš traktor

#95 Nový příspěvek od Stormreg »

Keď som bol chorý tak som dosť uvažoval nad prevodovkou
s zavareným difom ale potom som si spočítali prevodove pomery a zistil som ze by to bolo dosť pomalé. A tá prevodovka pasuje na motor bez úprav ?

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Náš traktor

#96 Nový příspěvek od Jarda-k »

Jarda-k píše:Pokud je ten motor š 120 LS je OK, tak bych ho nechal a dal bych k němu převodovku z Favorita, nebo z feldy. V ní zavařit diferák a poloosu dát rovnou na nápravu.
Traktor pak můžeš výrazně zkrátit a nemusíš se bát že to převodovka nevydrží. Nejslabší místo by pak byla zadní náprava.
Převodovka z favorita jde bez úprav napasovat na š 120, pouze je třeba aby tam byla talířová spojka průměru 190 a spojková lamela z favorita.
Navíc převodovku z fáva seženeš za pár korun a určitě je kvalitnější než ta ze 1203ky.......
Už jsem ti to jednou ve tvém vlákně psal....

Stormreg
Příspěvky: 77
Registrován: úte lis 04, 2014 1:48 pm
Bydliště: okolie Humenného

Re: Náš traktor

#97 Nový příspěvek od Stormreg »

Jarda-k píše:U původního určení této hardy spojky byly na jedný straně hřídele dutina a na druhý hřídel s koulí která byla strčená do dutiny. Hřídel tedy nemohla uhnout do strany. Pružila pouze na zkrut.
Otázka je jestli je to tady také tak použito. A taky pokud je motor s převodovkou na silentblocích, tak při výkyvech motoru se bude rozeta kývat do stran...
Lepší by bylo dát tu rozetu napevno na hřídel tý druhý převodovky.
Osobně bych pohon navijáku ale vyřešil úplně jinak, ale stavitel si stejně nedá poradit....nemá cenu se zbytečně rozepisovat.... :)
Z prvej prevodovky vyčnieva guľa do hriadeľa tak ako píšeš a preto som na tú stranu navaril rozetu. A inak tá hriadeľ je z prevodovky 1203. S tým že motor je na silenblokoch som počítal lebo na na reťaz by som chcel dorobiť napínak.

Stormreg
Příspěvky: 77
Registrován: úte lis 04, 2014 1:48 pm
Bydliště: okolie Humenného

Re: Náš traktor

#98 Nový příspěvek od Stormreg »

Jarda-k píše:
Jarda-k píše:Pokud je ten motor š 120 LS je OK, tak bych ho nechal a dal bych k němu převodovku z Favorita, nebo z feldy. V ní zavařit diferák a poloosu dát rovnou na nápravu.
Traktor pak můžeš výrazně zkrátit a nemusíš se bát že to převodovka nevydrží. Nejslabší místo by pak byla zadní náprava.
Převodovka z favorita jde bez úprav napasovat na š 120, pouze je třeba aby tam byla talířová spojka průměru 190 a spojková lamela z favorita.
Navíc převodovku z fáva seženeš za pár korun a určitě je kvalitnější než ta ze 1203ky.......
Už jsem ti to jednou ve tvém vlákně psal....
No v budúcnosti aj tak tam budem dávať iný motor a voľba by asi pripadla na favorita alebo feldu ale aj nejaký diesel pretože v motore pri zahriatí začalo akoby búchať. Myslím si že sú o pálené ventily ale nie som si istý. Ale aj napriek tom mal má ešte dosť síl preto som to ho tam zase dával.

Uživatelský avatar
workoholik
Příspěvky: 801
Registrován: pát pro 20, 2013 3:05 pm
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Náš traktor

#99 Nový příspěvek od workoholik »

Stormreg píše:Keď som bol chorý tak som dosť uvažoval nad prevodovkou
s zavareným difom ale potom som si spočítali prevodove pomery a zistil som ze by to bolo dosť pomalé. A tá prevodovka pasuje na motor bez úprav ?
Bolo to dávnejšie, ale menil som lamelu a kedže som chcel použiť škodovácky štartér tak som trocha upravoval preň otvor. Ale bolo to dávno. Ak zvažuješ už teraz výmenu motora, nes... sa s tým a rovno kúp nejakého "dízla" aj s prevodovkou. Najlepšie celé auto. To ťa vyjde cca na 200€ a vyberieš si to čo potrebuješ. Odporúčam obsah od 1,8 kubíkov. Motoru, ktorý tam máš, ja už osobne neverím. Aspoň favorit. Tvrdé sedlá ventilov, odoláva dnešním benzínom a nerobí mu problém ani splynovač. Najlepšie však diesel.

Toreto
Příspěvky: 6008
Registrován: stř říj 22, 2008 4:48 pm
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Náš traktor

#100 Nový příspěvek od Toreto »

Ja mam 1.6D zavareny dif. v prevodovke a snej do nápravy V3s a som z rýchlostou spokojny 8)
1.8TD by bol lepši v tahani dreva z hory to mam do kopca :cert: ale stačí aj tento. :ano:

Stormreg
Příspěvky: 77
Registrován: úte lis 04, 2014 1:48 pm
Bydliště: okolie Humenného

Re: Náš traktor

#101 Nový příspěvek od Stormreg »

Stále sa mi nechce veriť aby taká prevodovka s zavareným difom bola dosť silná. Možno by som takú prevodovku aj zavaril ale kto by ju potom zložil :smich:
Už sa nemôžem dočkať kedy zase pôjdem do dielne a dorobím riadenie :)
A už sa pomaly blíži :driver:

Uživatelský avatar
krajan
Příspěvky: 2654
Registrován: pon led 06, 2014 4:33 pm
Bydliště: Tren. Bohuslavice

Re: Náš traktor

#102 Nový příspěvek od krajan »

uvedom si ze taka prevodovka je na to stavana ved v aute ide priamo na kolesa a v traktore ide do druhej prev. prip do diferaku
Vždy je na vine len malé kladivo
Zabi bobra zachrániš strom
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=65774
nieco z youtube https://www.youtube.com/watch?v=fooaNIi ... wl&index=2

Stormreg
Příspěvky: 77
Registrován: úte lis 04, 2014 1:48 pm
Bydliště: okolie Humenného

Re: Náš traktor

#103 Nový příspěvek od Stormreg »

Už ste ma ako tak presvedčili že to vydrží. Sobotu by som chcel dorobiť riadenie. Na ďalší týždeň by som to naštartoval.
A nemáte nie nejaké foto ako ste to rozoberali?

Uživatelský avatar
workoholik
Příspěvky: 801
Registrován: pát pro 20, 2013 3:05 pm
Bydliště: Považská Bystrica

Re: Náš traktor

#104 Nový příspěvek od workoholik »

Stormreg píše:Už ste ma ako tak presvedčili že to vydrží. Sobotu by som chcel dorobiť riadenie. Na ďalší týždeň by som to naštartoval.
A nemáte nie nejaké foto ako ste to rozoberali?
Redukčný prevod na diferenciáli je cca 1:4 a to je akurát. Na rozborku choď logicky a hlavne si dôležité veci nafoť. Vo fabrike to tiež skladajú bežní ľudia a nie žiadny špeciálne vyškolený maniaci. Dá sa to. Potom privariť satelitné kolieska o klietku a šup skladačka naspäť. :prace:

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Náš traktor

#105 Nový příspěvek od Jarda-k »

Stormreg píše:Stále sa mi nechce veriť aby taká prevodovka s zavareným difom bola dosť silná. Možno by som takú prevodovku aj zavaril ale kto by ju potom zložil
Převodovka je stavěná na výkon, resp. točivý moment konkrétního motoru a ten zůstane zachován.
Tyhle převodovky byly dávány ve felicii i k motoru 1,6 MPi, který má o 30% větší točivý moment než škodovácká 1,3jka a vydrží to.
Jinak rozborku favo převodovky jsme řešili třeba tady: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 46#p723246

Odpovědět

Zpět na „Stavíme traktor domácí výroby“