nová autobaterie
Moderátor: Lukashil
nová autobaterie
Koupil jsem novou baterku 180Ah, otevřu zátky a hladina elektrolitu byla jen asi 1-2mm nad desky (což je podle mě sakra málo), hustoměr mě ukazoval nabití na 50%. Otázka zní dolít destilkou nebo kyselinou sírovou do autobaterí ? Nezředím tou destilkou ten elektrolit moc ?
Re: nová autobaterie
Spíš jí vrátit.
Re: nová autobaterie
Na to jsem se ale neptal.
Re: nová autobaterie
urcite doliat kyselinu. ked je akumulator novy tak sa voda nemohla odparit pocas prevadzky. to znamena ze uz vo vyrobe naliali malo elektrolytu. to ze je riedky znamena ze dlho stala na predajni tak by som dolial az po nabiti.
Re: nová autobaterie
v první řadě bych ji zkusil dobít nabíječkou do plna, a to podle napětí. A pak se podívat, jak je na tom hladina, klidně ti při dobíjení může stoupnout, podle konstrukce článků. Až pak změřit hustotu elytu, zda odpovídá plnému nabití.
Rozhodně bych u nedobité nové baterie z kšeftu před nabitím nic nedolíval (ani vodu, ani kyselinu), pokud teda jsou články aspoň pod hladinou.
Rozhodně bych u nedobité nové baterie z kšeftu před nabitím nic nedolíval (ani vodu, ani kyselinu), pokud teda jsou články aspoň pod hladinou.
Re: nová autobaterie
Na nabíječce ji mám ale stejně ji budu muset dolít. Destilkou bych ten elektrolit hodně naředil, protože budu muset zvednout hladinu aspoň o cenťák. Takže koupím kyselinu, naředím na požadovanou hustotu a hotovo.
Re: nová autobaterie
To snad dnes prodávají "hotový"? Jen koupit a dolít. A nejsem si jistý, zda něco nebude i na tom druhém příspěvku. Minimálně že by to prodejce dal do latě? Když už se vysral na předprodeják a pokud je tam teda opravdu málo.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: nová autobaterie
Ahoj , tož do novej baterie bych urcite nelel nic ineho než destilku ! Trošku dolet destilky, nabít a dolet zbytek....pak změřit, když to bude špatné,tož vrať baterku na to mame zaruky ale určitě tam nelej kyselinu proboha kor dyš je to v záruce...jestli není tak je to pak jedno. :)Destilkou nic neředíš prostě nesmi byt suché članky , elektrolyt sa nevypařuje, jen destilka ktera sa dolevá...
Libor :-)
Re: nová autobaterie
Tož ináč nevim proč sa ptáš, když si rozhodlý a poradit si nenechás ?trago105 píše:Na nabíječce ji mám ale stejně ji budu muset dolít. Destilkou bych ten elektrolit hodně naředil, protože budu muset zvednout hladinu aspoň o cenťák. Takže koupím kyselinu, naředím na požadovanou hustotu a hotovo.
Libor :-)
- masor111
- Příspěvky: 478
- Registrován: čtv dub 01, 2010 7:42 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: nová autobaterie
Pokud je ta baterka za pět prstů nebo podobně a nejde reklamovat tak jenom destilku.V normální situaci jednoznačně REKLAMACE PRODEJCI.
Nejhorší je srážka s blbcem
Re: nová autobaterie
ked pises ze elektrolyt sa nevyparuje, a bateria nebola v prevadzke, tak jediny dovod preco je elektrolytu malo je ze ho naliali malo uz vo vyrobe.Libor Z25 píše:Ahoj , tož do novej baterie bych urcite nelel nic ineho než destilku ! Trošku dolet destilky, nabít a dolet zbytek....pak změřit, když to bude špatné,tož vrať baterku na to mame zaruky ale určitě tam nelej kyselinu proboha kor dyš je to v záruce...jestli není tak je to pak jedno. :)Destilkou nic neředíš prostě nesmi byt suché članky , elektrolyt sa nevypařuje, jen destilka ktera sa dolevá...
Re: nová autobaterie
to Libor Z25:
Protože jsem chtěl hlavně vědět, jestli dolitím kyseliny naředěné na hustotu 1,28g/cm3 můžu něco zkur.it nebo ne. Pročetl jsem i různá jiná fora kde někteří tvrdili že dolévání elektrolitu při malé hustotě nebo např. převrhnutí nevadí a druzí zas že jedině destilku. Tady je to to samé, jeden to a druhý ono. Tak jsem z toho nějaký zmatený.
Protože jsem chtěl hlavně vědět, jestli dolitím kyseliny naředěné na hustotu 1,28g/cm3 můžu něco zkur.it nebo ne. Pročetl jsem i různá jiná fora kde někteří tvrdili že dolévání elektrolitu při malé hustotě nebo např. převrhnutí nevadí a druzí zas že jedině destilku. Tady je to to samé, jeden to a druhý ono. Tak jsem z toho nějaký zmatený.
Re: nová autobaterie
Oco bol na vojne vedúci družstva šoférov a ich vždy učili, že liať iba destilku!
Re: nová autobaterie
Jo ale to prece nemožeš vědět ,když ji nenabiješ, doleli destilku aby byly desky ponořené a ciao nebo je tam jen kyselina a destilku tam nenalevali když jsou desky ponorene.Jestli dlouho ležela voda sa aj tak moze trocha vyparit ...a jestli je v zaruce , je blbost aby do baterie za 4 tisíce nebo kolik to stoji naleval ještě kyselinu...to je proste volovina inač nic ve zlém , ogara chtěl poradit ,m toz radím co vím
Libor :-)
Re: nová autobaterie
Akumulátor je třeba nabít proudem (A) o maximální hodnotě rovné 1/10 kapacity (Ah) do konečných znaků nabití, t.j. že všechny články vaří a napětí baterie přímo na jejích svorkách je min. 15,0V při připojené nabíječce.
Pozor, při vaření baterie vzniká výbušná směs vodíku a kyslíku (rozkládá se voda), tudíž je třeba dávat pozor na otevřený oheň a zejména na jiskření!.
Teprve po nabití má v tomto případě smysl měřit hustotu elektrolytu, pokud bude vyšší, než 1,28g/cm3, znamená to, že je destilovaná voda odpařená z elektrolytu např. dlouhým skladováním ve velkém teple a je třeba ji dolít, pokud bude správná hustota, znamená to, že ve výrobě nebo při plnění bylo použito menší množství elektrolytu a je třeba dolít kyselinu o hustotě 1,28g/cm3.
Pokud by náhodou byla hustota elektrolytu i po nabití nižší než 1,28g/cm3, tak to znamená, že baterie byla skladována v nalitém stavu příliš dlouho a došlo k sulfataci samovybíjením (při každém vybíjení olověného akumulátoru dochází k ukládání iontů SO4 na desky a snižování hustoty elektrolytu, t.j. vznik sulfatace, rozdíl je v tom, že vybíjením zátěží vzniká sulfát houbovitý, dobře rozpustný dalším nabíjením, kdežto samovybíjením vzniká sulfát sklovitý, který je těžko rozpustný) a tu bude třeba odstranit buď speciální nabíječkou, která má impulsní program pro desulfataci nebo se používá starší způsob, kdy se baterie nabíjí malým proudem (asi tak 1/50 kapacity) po dlouhou dobu, t.j. 50 až 80 hod. za občasné kontroly teploty baterie (neměla by na povrchu přestoupit 40 st. C) a kontroly hladiny elektrolytu, který se dolívá samozřejmě pouze destilovanou vodou.
Pozor, při vaření baterie vzniká výbušná směs vodíku a kyslíku (rozkládá se voda), tudíž je třeba dávat pozor na otevřený oheň a zejména na jiskření!.
Teprve po nabití má v tomto případě smysl měřit hustotu elektrolytu, pokud bude vyšší, než 1,28g/cm3, znamená to, že je destilovaná voda odpařená z elektrolytu např. dlouhým skladováním ve velkém teple a je třeba ji dolít, pokud bude správná hustota, znamená to, že ve výrobě nebo při plnění bylo použito menší množství elektrolytu a je třeba dolít kyselinu o hustotě 1,28g/cm3.
Pokud by náhodou byla hustota elektrolytu i po nabití nižší než 1,28g/cm3, tak to znamená, že baterie byla skladována v nalitém stavu příliš dlouho a došlo k sulfataci samovybíjením (při každém vybíjení olověného akumulátoru dochází k ukládání iontů SO4 na desky a snižování hustoty elektrolytu, t.j. vznik sulfatace, rozdíl je v tom, že vybíjením zátěží vzniká sulfát houbovitý, dobře rozpustný dalším nabíjením, kdežto samovybíjením vzniká sulfát sklovitý, který je těžko rozpustný) a tu bude třeba odstranit buď speciální nabíječkou, která má impulsní program pro desulfataci nebo se používá starší způsob, kdy se baterie nabíjí malým proudem (asi tak 1/50 kapacity) po dlouhou dobu, t.j. 50 až 80 hod. za občasné kontroly teploty baterie (neměla by na povrchu přestoupit 40 st. C) a kontroly hladiny elektrolytu, který se dolívá samozřejmě pouze destilovanou vodou.