Fortschritt E930/931
Moderátor: DYK
-
- Příspěvky: 2163
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Re: Fortschritt E930/931
Ten motor o kterém jsem uvažoval může pracovat nakloněný 20 stupňů. To je asi málo?
Nevěř všemu co si myslíš
- Killer Koly
- Příspěvky: 2794
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
tak jsem vyzkousel Verva 100 a vypada to, ze se blyska na lepsi casy. zatim freza bezela jen naprazdno, zitra to nejspis zkusim pod zatezi, zaprahnu vozik. olej jsem pouzil M2T, vice nez rok stary. po ohrati je kourivost minimalni, volnobeh pravidelny a za plynem to jde bez cukani. to pridirani je asi fakt zpusobene tou biosrackou v benzinu
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
M2T je brusna pasta a ne olej. Proč tam nenaleješ něco normalniho a kvalitního?? I kdyby to měl být nějaký přiblblý Castroj Garden 2T, tak je to pořád lepší, jak M2T.
- Killer Koly
- Příspěvky: 2794
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
Wyky píše:M2T je brusna pasta a ne olej. Proč tam nenaleješ něco normalniho a kvalitního?? I kdyby to měl být nějaký přiblblý Castroj Garden 2T, tak je to pořád lepší, jak M2T.
evidentne nevis vubec nic o motorech a jejich mazani a proto tady pises tyhle blbosti. vis vubec jak funguje olej v motoru? jake musi splnovat podminky? jak se konstruuje motor pro dany olej a jak se vybira olej pro motor? az budes mit v tomhle a tisici daslsich vecech jasno, tak pokecame, v opacnem pripade radsi mlc
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
Re: Fortschritt E930/931
Ne, kdepak, nevím vůbec nic o tom, jak funguje motor a jakou funkci má v motoru olej. Pouč mě, ó mocný vševědoucí.
Když to tedy bylo konstruováno na původní M2T z doby před 30ti lety, tak to na dnešní oleje jezdit nemůže, ne?? Stejně tak je to totiž i s benzínem - taky to bylo konstruováno na jinou kvalitu benzínu. Proto musíme všichni ty starý motor vyházet a nahradit je novými, ne??
Pokud vím, do benzínu je přimícháván pouze biolíh a neumím si představit, že by v tom množství způsoboval přidírání motoru.
Když to tedy bylo konstruováno na původní M2T z doby před 30ti lety, tak to na dnešní oleje jezdit nemůže, ne?? Stejně tak je to totiž i s benzínem - taky to bylo konstruováno na jinou kvalitu benzínu. Proto musíme všichni ty starý motor vyházet a nahradit je novými, ne??
Pokud vím, do benzínu je přimícháván pouze biolíh a neumím si představit, že by v tom množství způsoboval přidírání motoru.
Re: Fortschritt E930/931
Já se přidržím jen fakt. Je pravda, že olej M2T je "nejslabší" olej. Horších parametrů snad už není žádný olej určený pro mazání dvoutaktních motorů. Není vlastnost, kde by ostatní oleje nebyly na tom lépe a tedy vytvářely onu "rezervu". O rezervě píšu proto, že a to je taky fakt, dnešní benzín ten olej rozkládá a to celkem brzy a tím se palivová směs tává čím dál tím míň schopnou mazat. Zde se v určitých vlnách debatuje o čerstvosti použitého paliva a stále se ozývají ti, co najaře něco dvoutaktního vytáhnou a jedou dál. Já říkám "všeho dočasu" a jen to potvrzuje správnou cestu věnovat stáří palivové směsy pozornost. Ten humus co se pak z benzínu tvoří v karbecu zásadně ovlivňuje oxidaci materiálu, ze kterého je karbec vroben a ucpává - přicpává palivové cesty. Ultrazvuk to odstraní, ale taky na místech, kde se změní rozměry a karbec se stane neseřiditelný. Nejvíc to platí u moderních složitých kaburátorů - složitých v různých cetičkách které starší a větší nemají. Také nevěřím na samoopravný palivo ať už je odkohokoli, ale může se stát, že je to ve stádiu kdy nové palivo rozředí a odecpe "něco" co už bylo nachystané. Já si klidně dám do benzínu rok starý olej, ale nedám si do nádrže rok starou namíchanou směs. To je totiž podstatný rozdíl.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
- Killer Koly
- Příspěvky: 2794
- Registrován: pát dub 10, 2009 1:24 pm
- Bydliště: Strakonice
Re: Fortschritt E930/931
mas v tom peknou bramboracku, ale castecne na to odpovedel uz DYK. v benzinu neni pouze biolih (ten by tam az tak nevadil), ale jsou tam jeste barviva a aditiva (pochopitelne "bio" - udajne nezatezuji zivotni prostredi jako tetraetyl olova). a jelikoz kde je lih, je i voda, tak je tam i voda. a proti tomuhle koktejlu neni odolny zadny motor, ani moderni. tolik k obsahu benzinu.
co se tyka oleju, jsou vyrabene tak, aby v urcitych teplotach a rezimech drzely mazaci film o definovane sile. oleje nespravne nazyvane mineralni potrebuji k udrzeni filmu vetsi kohezni sily, toho se dosahuje vetsi velikosti molekuly, ty nespravne nazyvane synteticke udrzi i soudrzny i tenci film. drive bylo problematicke vyrabet motory s malymi tolerancemi a oleje s malymi molekulami, dnes je to jine.
a ted schvalne co udela olej API TC v motoru konstruovanem pro olej klasifikace API TB (a dost mozna TA)???
spravne, nic nevytesni. pist si tam bude litat jak nudle v bande, ojnice se bude klepat jak na cepu tak na klice a jelikuz ty tlaky nebudou rovnomerne po cele plose, tak jak by to bylo u oleje se silnejscim filmem, motor se postupne vymlati. a ja se pak budu divit, jak se to stalo, kdyz jsem mu tam daval tak dobry olej(mimochodem, proc je M2T brusna pasta???? to mi vysvetli. jestli narazis na to, ze se kdysi vyrabel jako recyklat, tak te musim upozornit, ze se pise rok 2014 a plati uz trochu jina legislativa, ktera to neumoznuje. a dnesni M2T je plne vyhovujici pro starsi motory).
stare motory ovsem neni treba vyhazovat (ikdyz ty si s nim udelej co chces), jen je potreba jim davat to, na co jsou postavene.
jinak diskuse na tema oleje tu uz jednou byla a nemam chut to znova otvirat.
co se tyka oleju, jsou vyrabene tak, aby v urcitych teplotach a rezimech drzely mazaci film o definovane sile. oleje nespravne nazyvane mineralni potrebuji k udrzeni filmu vetsi kohezni sily, toho se dosahuje vetsi velikosti molekuly, ty nespravne nazyvane synteticke udrzi i soudrzny i tenci film. drive bylo problematicke vyrabet motory s malymi tolerancemi a oleje s malymi molekulami, dnes je to jine.
a ted schvalne co udela olej API TC v motoru konstruovanem pro olej klasifikace API TB (a dost mozna TA)???
spravne, nic nevytesni. pist si tam bude litat jak nudle v bande, ojnice se bude klepat jak na cepu tak na klice a jelikuz ty tlaky nebudou rovnomerne po cele plose, tak jak by to bylo u oleje se silnejscim filmem, motor se postupne vymlati. a ja se pak budu divit, jak se to stalo, kdyz jsem mu tam daval tak dobry olej(mimochodem, proc je M2T brusna pasta???? to mi vysvetli. jestli narazis na to, ze se kdysi vyrabel jako recyklat, tak te musim upozornit, ze se pise rok 2014 a plati uz trochu jina legislativa, ktera to neumoznuje. a dnesni M2T je plne vyhovujici pro starsi motory).
stare motory ovsem neni treba vyhazovat (ikdyz ty si s nim udelej co chces), jen je potreba jim davat to, na co jsou postavene.
jinak diskuse na tema oleje tu uz jednou byla a nemam chut to znova otvirat.
Ferda Mravenec, práce všeho druhu
-
- Příspěvky: 2163
- Registrován: stř črc 04, 2007 7:00 am
- Bydliště: 1
Re: Fortschritt E930/931
Killer Asi jsem ty předchozí diskuze nečetl dost pozorně, ale tohle je rozumné a logické vysvětlení.
Nevěř všemu co si myslíš
Re: Fortschritt E930/931
Jestli můžu napsat za sebe-M2T dávám do frézy PF od doby co jí mám a nemám problém,akorát dávám na zimu do nádrže čistý olej.Killer Koly píše:mas v tom peknou bramboracku, ale castecne na to odpovedel uz DYK. v benzinu neni pouze biolih (ten by tam az tak nevadil), ale jsou tam jeste barviva a aditiva (pochopitelne "bio" - udajne nezatezuji zivotni prostredi jako tetraetyl olova). a jelikoz kde je lih, je i voda, tak je tam i voda. a proti tomuhle koktejlu neni odolny zadny motor, ani moderni. tolik k obsahu benzinu.
co se tyka oleju, jsou vyrabene tak, aby v urcitych teplotach a rezimech drzely mazaci film o definovane sile. oleje nespravne nazyvane mineralni potrebuji k udrzeni filmu vetsi kohezni sily, toho se dosahuje vetsi velikosti molekuly, ty nespravne nazyvane synteticke udrzi i soudrzny i tenci film. drive bylo problematicke vyrabet motory s malymi tolerancemi a oleje s malymi molekulami, dnes je to jine.
a ted schvalne co udela olej API TC v motoru konstruovanem pro olej klasifikace API TB (a dost mozna TA)???
spravne, nic nevytesni. pist si tam bude litat jak nudle v bande, ojnice se bude klepat jak na cepu tak na klice a jelikuz ty tlaky nebudou rovnomerne po cele plose, tak jak by to bylo u oleje se silnejscim filmem, motor se postupne vymlati. a ja se pak budu divit, jak se to stalo, kdyz jsem mu tam daval tak dobry olej(mimochodem, proc je M2T brusna pasta???? to mi vysvetli. jestli narazis na to, ze se kdysi vyrabel jako recyklat, tak te musim upozornit, ze se pise rok 2014 a plati uz trochu jina legislativa, ktera to neumoznuje. a dnesni M2T je plne vyhovujici pro starsi motory).
stare motory ovsem neni treba vyhazovat (ikdyz ty si s nim udelej co chces), jen je potreba jim davat to, na co jsou postavene.
jinak diskuse na tema oleje tu uz jednou byla a nemam chut to znova otvirat.
Re: Fortschritt E930/931
Musím se zastat dříve vyrobených motorů. Myslím si, že toleranční vůle byly stejné jestli ne menší než dnes. A kdo si dělal "GO" dvoutaktů doma, nechal si vybrousit válec k pístu, ti zdatnější futro pístního čepu už stružili doma a daly si záležet na minimální toleranci. A odtehdy vzniklo to "zabíhání" nejdřív na volnoběh a pak pomalu dál a dál což je dneska skoro zakázané. Každopádně zbytečné. S vytěsňovací funkcí oleje M2T ve starších motorech souhlasím, pak ale je potřeba k tomu ale přizpůsobit i poměr míchání, protože poměry 1:40 nebo 1:50 toto neřeší. A právě ve slabších poměrech má M2T problém udržet ten film, "trhá" se a je nesourodý. Proč? Protože teplo. On speciál už skoro není a líh tu teplotu jen zvýší. Takže když už olej M2T,což mě fakt není jasný proč zrovna tento nejvíc karkonizující a "smrdící" tak teda budiž, ale zase už dnes ne v poměru předepsaném výrobcem motoru. Třeba výrobce čekých dvoutaktů si dnes na olej M2T ani nevzpomene a přitom ve výpisu olejů doporučených nechybí tuzemské značky a taky to nejsou syntetiky.
Ono to umě celé začalo popisem, že použitím sto oktanového benzínu s rok starým olejem M2T se snad začal "léčit" nějaký problém s motorem. To přece snad néééé. Možná se shodneme i na tom, že kromě labilní viskozity si M2T dodnes ponechal i schopnost nejvíc zanášet motor (karbon) a to se z dlouhodobého hlediska majitelům taky líbit nebude. Ony špičkové syntetické oleje, označované jako "závodní", použité v "normálních" motorech mají tutéž vlastnost a kdo ví o co jde pochopí i ten opačný příměr. No a pak tu máme oleje v poměru 1:100, ale to jsou motory s nikasilem na stěnách válce, jedním pístním kroužkem a prostě úplně jinou technickou a hlavně materiálovou úrovní. Ne horší, tak jsem to nemyslel, prostě jinou. To už sem ale vůbec nepatří.
Takže suma sumárum, já se asi neshodnu s doporučováním konktrétního oleje M2T a s vědomím popsaných "proč zrovna M2T" odpovídám: Ale to se dá uplně stejně řešit jiným olejem jen s větší kvalitou a lepíma vlastnostma a snad i za stejný peníze + -. Ale proto na sebe přece nebudeme štěkat, že? A ještě jedna poznámka. Já jsem kecal a šulin od kolíbky, mě se nemusí a nevěří, ale běžte třeba za Lesou do tématu ať vám on jako profesionální mechanik napíše svoje. Určitě tam za ta léta má a měl strojů jetých na M2T dost a dost. Omlouvám se za román, už se to nestane.
Ono to umě celé začalo popisem, že použitím sto oktanového benzínu s rok starým olejem M2T se snad začal "léčit" nějaký problém s motorem. To přece snad néééé. Možná se shodneme i na tom, že kromě labilní viskozity si M2T dodnes ponechal i schopnost nejvíc zanášet motor (karbon) a to se z dlouhodobého hlediska majitelům taky líbit nebude. Ony špičkové syntetické oleje, označované jako "závodní", použité v "normálních" motorech mají tutéž vlastnost a kdo ví o co jde pochopí i ten opačný příměr. No a pak tu máme oleje v poměru 1:100, ale to jsou motory s nikasilem na stěnách válce, jedním pístním kroužkem a prostě úplně jinou technickou a hlavně materiálovou úrovní. Ne horší, tak jsem to nemyslel, prostě jinou. To už sem ale vůbec nepatří.
Takže suma sumárum, já se asi neshodnu s doporučováním konktrétního oleje M2T a s vědomím popsaných "proč zrovna M2T" odpovídám: Ale to se dá uplně stejně řešit jiným olejem jen s větší kvalitou a lepíma vlastnostma a snad i za stejný peníze + -. Ale proto na sebe přece nebudeme štěkat, že? A ještě jedna poznámka. Já jsem kecal a šulin od kolíbky, mě se nemusí a nevěří, ale běžte třeba za Lesou do tématu ať vám on jako profesionální mechanik napíše svoje. Určitě tam za ta léta má a měl strojů jetých na M2T dost a dost. Omlouvám se za román, už se to nestane.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Fortschritt E930/931
Boze,cim viac citam o TYCHTO olejoch tak se my hlava toci ...moj nazor je-kazdy nech si leje ako uzna za vhodne-ale po pravde sa mosime asi VSETCI drzat pravydla ze kdo nemaze ten NEJEDE...
Killer,este jedna otazecka...co je to ten VERVA 100 ...benzin???
Killer,este jedna otazecka...co je to ten VERVA 100 ...benzin???
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: úte dub 08, 2014 8:42 pm
- Bydliště: šurany
Re: Fortschritt E930/931
Odvtedy ako som dal MT2 tak ferda ide perfektne aj na voľnobeh ide pekne tak že nové oleje sú oničom
Re: Fortschritt E930/931
BENZIN ... ...ju a maju ho aj v BreclaveNiko01 píše:Boze,cim viac citam o TYCHTO olejoch tak se my hlava toci ...moj nazor je-kazdy nech si leje ako uzna za vhodne-ale po pravde sa mosime asi VSETCI drzat pravydla ze kdo nemaze ten NEJEDE...
Killer,este jedna otazecka...co je to ten VERVA 100 ...benzin???
http://www.youtube.com/watch?v=5MrUadSy ... re=related
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Video navod pre SIMSON motor - demontaz,montaz a nadstavovanie motora,prevodovka a karburator.
Re: Fortschritt E930/931
To, že někdo používá olej M2T mě opravdu nechává klidným. Je to každého věc. Já si napíšu svoje a už nehodlám nějak zarputile či jinak agrasivně přesvědčovat kohokoli o "své" pravdě. Stejně o to nikdo nestojí. Ovšem bylo by korektní napsat, v jakém poměru míchá palivovou směs s tímto olejem. A jen připomenu, že i tento olej "mizí" v benzínu stejně jako jiný - palivová směs strácí mazací schopnost a to už od druhého měsíce po namíchání. Zmiňovaný benzín by měl být zcela BIO prostý.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Fortschritt E930/931
S tím jak píše DYK by souhlasil,každého věc.Já ho používám a vůbec se za to nestydím a proč taky.Míchám v poměru 1:20 protože je v záběhu,a když bude motor zakarbovaný to už budu starý plesnivec který frézu už nebude potřebovat,protože jí až tak často nepoužívám,ale co kdyby jenom byl M2T co by se psalo?Používalo se ještě něco než M2T?A přejít na jiný olej-prý některé rozpouštějí karbon.