fortschritt ZT 303

Holder, Fendt, Hanomag, Porsche, Itma, Fiat, NewHoland, Valtra,...

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3541 Nový příspěvek od poulm »

No nevím co si pod tím pojmem představuje,že to upraví,ale žádná novinka to není,jsou tok lasické přírubové reduktorové startéry,dělají se na 12 a 24V,dělají se i pro UŘ1,Avie atd.,mění se tam akorát pastorek a nějaké drobnosti,ale pořád je to přírubový startér a na Ifu je problém ho dostat,ikdyž jsem to už viděl přiupravené,ale nelíbilo se mi to.
Navíc pozor,tyto malé reduktorové startéry oproti těm starým nesnášejí delší starty a rychle odcházejí.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3542 Nový příspěvek od hotday »

ZT323A píše:nejlepší by bylo kdyby se dělali startery s reduktorem, jako se dělá na zetora. Mám ho na 6748, a S obyč. startérem je to nesrovnatelné. To by byla věc
starter s reduktorom mam ja zalozeny a je to fakt na neporovnanie, ked sa motor roztoci a polku rychlejsie ako s tym original...horsie je to, ze nikde neviem najst fotky toho startra, ze ako to mam prerobene, atd...a urcite viem, ze som to fotil...nevadi, ked nezabudnem, tak cez vikend zvaknem...

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3543 Nový příspěvek od poulm »

A jaký má ten tvůj startér výkon?Když je to z náklaďáku,tak 8kW bude mít určitě.
Výkon je pořád výkon a je jedno jestli je redukovaný nebo ne.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Misony
Příspěvky: 70
Registrován: čtv úno 17, 2011 5:15 pm
Bydliště: Týn nad Vltavou

Re: fortschritt ZT 303

#3544 Nový příspěvek od Misony »

Chlapi měl bych dotaz nevíte náhodou jaký má přední náprava na zt převodový poměr ot.kola:ot.kardanu a jestli je stejnej jako u krystala nebo je v nich rozdíl?

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3545 Nový příspěvek od CBS »

Misony píše:Chlapi měl bych dotaz nevíte náhodou jaký má přední náprava na zt převodový poměr ot.kola:ot.kardanu a jestli je stejnej jako u krystala nebo je v nich rozdíl?
hmm, mal som niekde obrázok s prevodovými pomermi náprav IFA ale neviem to nájsť 8) Skús pohladať užívateľa IFA turbo a napísať mu, určite ti pomôže, ak si dobre spomínam, pomer prednej nápravy je 1:5,?? ZT by malo mať taký istý pomer ako W50LA/Z

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3546 Nový příspěvek od poulm »

IFA turbo psal:
Přední nápravy na Ifách měly jen převod 6,07 a 5,36 a štítek s údajema je navařený na nápravnici při pohledu zepředu vpravo od diferáku za trubkou co je v ní poloosa. To platí pro novější nápravu s obdélníkovým profilem nápravy.

No a ZTéčko má převod tuším něco kolem 7,5, ten je nejpomalejší.



Jinak jsem si včera u kamaráda na Zetoru 120tce měřil průměr startéru a je ůplně stejný jako na Ifě,okolo 125mm,takže si nějaký zkusím sehnat ten silnější ze 161ky co má 24V a 6,6kW a zkusím z něj odřezat přírubu,popř. ho zkusím v práci osoustružit a neměl by být velký problém ho dopasovat do motoru a chytit na původní třmeny. 8) Myslím,že to bude velmi dobrá alternativa a náhrada za ty staré startéry,navíc má také 11zubů a stejný modul 8)
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3547 Nový příspěvek od poulm »

Tak jsem před chvíli obešel obě své ZTéčka a na obou nápravách mám vyraženo 6,07 na té pravé straně za hřídelí.
Takže těch 7,05 možná měly ty starší typy náprav :-/ :-/
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
ZT323A
Příspěvky: 133
Registrován: stř led 12, 2011 7:24 am
Bydliště: Trutnov

Re: fortschritt ZT 303

#3548 Nový příspěvek od ZT323A »

323 má taky 6,07, a ještě před tím číslem mám 90 tak si myslím že se jedná o rok výroby
Ondřej

pavel zt-300
Příspěvky: 247
Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
Bydliště: krušné hory

Re: fortschritt ZT 303

#3549 Nový příspěvek od pavel zt-300 »

Cus kluci napadla mě taková myšlenka, jde o to že jak vymýšlím to mě řízení tak mě zajoma váš názor na použití orsty v kombinaci s tím mojim servem. Jako že bych vypojil tu tyč od volantu a z orsty připojil přívod a odvod oleje. Co myslíte bude to fungovat??

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3550 Nový příspěvek od poulm »

Podívej,na tuhle jednoduchou nápravu,na které je plno místa, kdekoli umístíš nějakou pístnici + orstu a máš to vyřešené,myslím že příliš kombinuješ. :-/
Je na ní plno místa jak ze předu tak i zezadu:
Obrázek
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

pavel zt-300
Příspěvky: 247
Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
Bydliště: krušné hory

Re: fortschritt ZT 303

#3551 Nový příspěvek od pavel zt-300 »

S tím souhlasím že misto tam je ale jak vyřešit tu spojovacku o to jde

poulm
Příspěvky: 4458
Registrován: pon čer 29, 2009 11:32 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: fortschritt ZT 303

#3552 Nový příspěvek od poulm »

Spojovačku udělej třeba jak viz. Zetor UŘ1 5711 - 7745 :-/
Opět tam máš mraky místa jak ze předu tak i ze zadu.
Hůř se to vymýšlí když je ta náprava hnaná. :typek:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3553 Nový příspěvek od CBS »

Sory páni, 1:6,07 je to správne číselko. 8) Okrem týchto dvoch pomerov bola ešte jedna variácia, ale tam sa menil pomer pravouhlého prevodu na dife.
To pavel zt-300 fungovať by to fungovalo, ale asi by si musel zvíšiť prevádzkový tlak. Aj keď schodnejšie riešenie by som videl v tom, že by si z pôvodného posilovača nechal iba rameno a niekam nahodiť piest, buď na rameno, kde sú spojovačky, alebo na pôvodné vnútorné rameno. Stále ti to servo nefunguje? Na 300 som s tým nemal problém, až na to, že už by ho bolo na čase pretesniť a keď som 300 spojazdnil, zrejme sa dostal do rozvádzača bordel, tak to za čas blblo pri točení na niektorú stranu. Na 303 tiež v rámci možností funguje dobre až na to, že som mal vstupnú hriadeľ napadnutú jamkovou koróziou, tak tam po pretesnení okrúžok vydržal asi 3 sezóny.

pavel zt-300
Příspěvky: 247
Registrován: úte črc 01, 2014 12:38 pm
Bydliště: krušné hory

Re: fortschritt ZT 303

#3554 Nový příspěvek od pavel zt-300 »

no neni to se mnou lehký neni moc peněz navíc a tak se snažím o co nejlevnější a hlavně nejsnažší řešení co zmáknu. jj řízení jsem komplet rozebral přetěsnil celé servo všechny kloubky nechal udělat apod ale servo jde jen v některých polohách a v některých se jakoby šprajcne a musím použít dost síly zvlášť při couvání s vlekem nic moc no. s tím pístem jak mi poradil poulm to je dobré řešení ale zatím co jsem mohl mít pístnice tak se tam žádná nevešla tak aby to zatáčelo na obě strany a s tou spojovačkou to sice vypadá, že tam je dost místa ale z jedné strany mám výměník motoru a nechci snižovat světlost a z druhé strany je těleso konzole nápravy se středovým čepem víš. jinak ten nápad mě taky napadl z původního serva použít pouze přepákování a uložit zde pístnici ovládanou od orsty jen se to musí vymyslet a hlavně mít tu správnou pístnici

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2403
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: fortschritt ZT 303

#3555 Nový příspěvek od CBS »

čo znamená v niektorých polohách? Mal som problém, do niektorého ventilu sa dostal bordel a nešiel posilovač na jednu stranu vôbec. Vybral som von oba ventily a vyčistil. Potom mi to spravilo asi ešte raz, ale sa to aj samo rozhýbalo. Predtým, kým tam bola špina to tiež raz išlo, potom nešlo, znova išlo a tak dokolečka, len potom jedna strana už nešla vôbec, druhá občas. Ale vždy to blblo tak, že počas otáčania jedným smerom to buď išlo, alebo vôbec nešlo.

Odpovědět

Zpět na „Evropské stroje“