Hefi píše:Zdravím Vás
tiež som riešil problém z nespoľahlivým motorom u mf-ky vymena sviečky každých 30 m, dal som ju aj do servisu kde vymenili elektriku vypýtali si za to 130€ a nič kosačka robila stále to isté. Prestalo ma to baviť stále na nej niečo čistiť riešiť a liať do nej litre benzínu Dúfal som že sa dá ten motor vymeniť bez toho aby som platil nehorázne sumy a našťastie som našiel toto fórum. Ďakujem Pánom 1mates, konesak, epep, jožin a ďalším ktorý ten problém v podstate vyriešili za mňa. Naozaj kompletný návod ako si prerobiť mf-ku. Nuž tak som zakúpil motor od hondy 200sx (keď som ho mál už doma tak sa vyriešil problém zo zanášaním sviečky u toho starého motora to už tak raz býva ) dal som si vysústružiť veľkú prírubu a medzikus prírubu k motoru som dal vyrezať kvapalinovým prúdom (vodným lúčom), zvaril som si to dokopy, natrel namontoval, upravil riadidlá a hojsa na kosenie a obracanie . Nuž po pol sezónnom využívaní si to pochvaľujem výborné riešenie mohol som to už dávno tak spraviť. Štartovanie super, menej hluku (ten zvuk je priam lahodiaci môjmu uchu ), menej modrého dymu, menšia spotreba a to o dosť. Jediná vec ktorá ma trápi je blbnutie lanka na plyne ktoré mi nevracia naspäť keď uberiem plyn je tam slabá pružinka ktorá naťahuje naspäť páčku plynu (maticu som povolil ale podľa všetkého sa pod páčku dostal prach a už to viac dre) to vyriešim pridaním ďalšej silnejšej pružinky. Ešte chcem dokúpiť snežnú frézu. Máte niekto skúsenosti či sa to vôbec oplatí ???
S motorem mf 70 měls vyhodit i vlastní ruce. Má fm70 je stará 18 roků. Původní motor, původní gufera a svíčka jezdí už několik sezon. Taky vozím rezervní, může se hodit. Nechápu co vám na tom motoru pořád vadí. Spíš chci řešit uzávěrku na nápravě kol. A to kvůli jízdě s vozíkem po silnici. Zahradu mám několik kilometrů daleko.
Motory na MF70 byly nepovedené a konstrukčně zastaralé. S některýmy motory byly problémy už při výrobě co jsem se bavil s chlapama co je v Jičíně vyráběly. Jinak MFky máme doma už 30 let. Měnily se každé tři roky gufera, parkrát elektrika, stálý problém se zasekavajícímy se karburátory a v parném létě se přehřívaly. Každý rok však posekaly a obracely seno na 5ha. Po výměně motoru podstatně lepší stroj.
Uzávěrku si nedovedu u MF dost dobře představit. Je v tom přeci šnekový převod na pevnou nápravu!! Kakže na co uzávěrku?
j.kubec píše:Motory na MF70 byly nepovedené a konstrukčně zastaralé. S některýmy motory byly problémy už při výrobě co jsem se bavil s chlapama co je v Jičíně vyráběly. Jinak MFky máme doma už 30 let. Měnily se každé tři roky gufera, parkrát elektrika, stálý problém se zasekavajícímy se karburátory a v parném létě se přehřívaly. Každý rok však posekaly a obracely seno na 5ha. Po výměně motoru podstatně lepší stroj.
Uzávěrku si nedovedu u MF dost dobře představit. Je v tom přeci šnekový převod na pevnou nápravu!! Kakže na co uzávěrku?
MRAVENECKOJ
Mate vubec MF 70 jak pise Kubec mf ma pevnou hridel a snek. Obe kola jedou stale stejne.
Jenom jedna moznost ze mate nemeckej oryginal ten sem pred casem vydel a to je upne neco jineho nez MF 70 a taky je podstatne lepe zpracovan, na nem bych zadne upravi uz vubec nedelal.
Čeština neni moje silna stránka. Raději píšu bez diakritiky.
mám fm 70. při jízdě po silnici se dřou pláště při zatočení. Mám úvahu předělat to na stejný system jako je terra nebo vari. Tedy kola předělat na kluzná ložiska s unašečema.
mraveneček píše:mám fm 70. při jízdě po silnici se dřou pláště při zatočení. Mám úvahu předělat to na stejný system jako je terra nebo vari. Tedy kola předělat na kluzná ložiska s unašečema.
Pises FM ale to neznnam pokud nejde o preklep, jinak teru a vari zase neznam ale pokud to neni toto http://img1.mountfield.sxcdn.net/files/ ... 00_fit.jpg stim mam spatne zkusenosti jezdil jsem stim u obce nez se to alespon trochu clovek nauci je to schopno vyblombovat i zebra riditkama.
Čeština neni moje silna stránka. Raději píšu bez diakritiky.
Jo jde o překlep MF 70. jezdím na zahradu s vozíkem po asfaltce několik kilometrů jedna cesta. mám i vari, ale nechce se mi mf-ku nakládat pořád na vozík.
v dnešní době nabízí fa Vari system Global. tam už není středový šroub. uvažoval jsem koupit jenom nápravu bez kol a napasovat to na nápravu (hřídel) MF-ky, aby tam zůstaly původní kola.
Hefi píše:Zdravím Vás
tiež som riešil problém z nespoľahlivým motorom u mf-ky vymena sviečky každých 30 m, dal som ju aj do servisu kde vymenili elektriku vypýtali si za to 130€ a nič kosačka robila stále to isté. Prestalo ma to baviť stále na nej niečo čistiť riešiť a liať do nej litre benzínu Dúfal som že sa dá ten motor vymeniť bez toho aby som platil nehorázne sumy a našťastie som našiel toto fórum. Ďakujem Pánom 1mates, konesak, epep, jožin a ďalším ktorý ten problém v podstate vyriešili za mňa. Naozaj kompletný návod ako si prerobiť mf-ku. Nuž tak som zakúpil motor od hondy 200sx (keď som ho mál už doma tak sa vyriešil problém zo zanášaním sviečky u toho starého motora to už tak raz býva ) dal som si vysústružiť veľkú prírubu a medzikus prírubu k motoru som dal vyrezať kvapalinovým prúdom (vodným lúčom), zvaril som si to dokopy, natrel namontoval, upravil riadidlá a hojsa na kosenie a obracanie . Nuž po pol sezónnom využívaní si to pochvaľujem výborné riešenie mohol som to už dávno tak spraviť. Štartovanie super, menej hluku (ten zvuk je priam lahodiaci môjmu uchu ), menej modrého dymu, menšia spotreba a to o dosť. Jediná vec ktorá ma trápi je blbnutie lanka na plyne ktoré mi nevracia naspäť keď uberiem plyn je tam slabá pružinka ktorá naťahuje naspäť páčku plynu (maticu som povolil ale podľa všetkého sa pod páčku dostal prach a už to viac dre) to vyriešim pridaním ďalšej silnejšej pružinky. Ešte chcem dokúpiť snežnú frézu. Máte niekto skúsenosti či sa to vôbec oplatí ???
S motorem mf 70 měls vyhodit i vlastní ruce. Má fm70 je stará 18 roků. Původní motor, původní gufera a svíčka jezdí už několik sezon. Taky vozím rezervní, může se hodit. Nechápu co vám na tom motoru pořád vadí. Spíš chci řešit uzávěrku na nápravě kol. A to kvůli jízdě s vozíkem po silnici. Zahradu mám několik kilometrů daleko.
Pánové Mf-ky jsou kus od kusu. Jedny jezděj a leje se do nich jen palivo a druhý jsou k zlosti majitelům. Otec má Mf-ku z roku 79 a není problém. Druhou má z roku 85 a byly s ní jen problémy.
Čím méně toho je, tím méně se toho pokazí, aneb v jednoduchosti je síla...
s našou kosačkou boli tiež neustále problémy, guferá sme menili niekoľkokrát ročne, tiež sme chceli vymeniť motor. pred 4 rokmi som vycentroval spojkový kôš na kľuke a odvtedy je pokoj. diera v koši mala presah 0,15 mm, priemer hriadele bol menší o 0,1 mm takže gufero sa zničilo veľmi rychlo a salo falošný vzduch tadial. na diere v koši som z oboch stran na jedno upnutie urobil väčšie hrany (už neviem aké presne, asi 2 albo 3 ky) a na hriadeľ som urobil zase podložky s presnou dierou a vonkajšímy hranamy. je to jednoduché a účelné.
ešte ma napadlo že ked odišlo gufero, zvyšovala otáčky a nedala sa vypnúť ubratím plynu a vypinačom, jedine zaradiť rýchlosť a brzdiť ju,alebo zaprieť do niečoho jeden pán mi ukázal že sa dá vypnuť vypinačom, ale ply musí byť naplno pri chudobnej zmesi prehrialo sviečky a motor šiel aj bez iskry
Domčo píše:ešte ma napadlo že ked odišlo gufero, zvyšovala otáčky a nedala sa vypnúť ubratím plynu a vypinačom, jedine zaradiť rýchlosť a brzdiť ju,alebo zaprieť do niečoho jeden pán mi ukázal že sa dá vypnuť vypinačom, ale ply musí byť naplno pri chudobnej zmesi prehrialo sviečky a motor šiel aj bez iskry
Ahoj.
V tomto případu jsem ji zastavil jedině tak, že jsem rukou ucpal přívod vzduchu. Jinak běžela na samozápal ve vysokých otáčkách a na nic nereagovala.
Hefi píše:Zdravím Vás
tiež som riešil problém z nespoľahlivým motorom u mf-ky vymena sviečky každých 30 m, dal som ju aj do servisu kde vymenili elektriku vypýtali si za to 130€ a nič kosačka robila stále to isté. Prestalo ma to baviť stále na nej niečo čistiť riešiť a liať do nej litre benzínu Dúfal som že sa dá ten motor vymeniť bez toho aby som platil nehorázne sumy a našťastie som našiel toto fórum. Ďakujem Pánom 1mates, konesak, epep, jožin a ďalším ktorý ten problém v podstate vyriešili za mňa. Naozaj kompletný návod ako si prerobiť mf-ku. Nuž tak som zakúpil motor od hondy 200sx (keď som ho mál už doma tak sa vyriešil problém zo zanášaním sviečky u toho starého motora to už tak raz býva ) dal som si vysústružiť veľkú prírubu a medzikus prírubu k motoru som dal vyrezať kvapalinovým prúdom (vodným lúčom), zvaril som si to dokopy, natrel namontoval, upravil riadidlá a hojsa na kosenie a obracanie . Nuž po pol sezónnom využívaní si to pochvaľujem výborné riešenie mohol som to už dávno tak spraviť. Štartovanie super, menej hluku (ten zvuk je priam lahodiaci môjmu uchu ), menej modrého dymu, menšia spotreba a to o dosť. Jediná vec ktorá ma trápi je blbnutie lanka na plyne ktoré mi nevracia naspäť keď uberiem plyn je tam slabá pružinka ktorá naťahuje naspäť páčku plynu (maticu som povolil ale podľa všetkého sa pod páčku dostal prach a už to viac dre) to vyriešim pridaním ďalšej silnejšej pružinky. Ešte chcem dokúpiť snežnú frézu. Máte niekto skúsenosti či sa to vôbec oplatí ???
S motorem mf 70 měls vyhodit i vlastní ruce. Má fm70 je stará 18 roků. Původní motor, původní gufera a svíčka jezdí už několik sezon. Taky vozím rezervní, může se hodit. Nechápu co vám na tom motoru pořád vadí. Spíš chci řešit uzávěrku na nápravě kol. A to kvůli jízdě s vozíkem po silnici. Zahradu mám několik kilometrů daleko.
Mraveneček gratulujem ti k že si si kúpil tak vydarenú kosačku . Určite bola vyrobená v stredu, dva týždne po celozávodnej dovolenke . Trošku nechápem tvojej reakcií keď mi odporúčaš vyhodiť ruky. Obsahom tejto témy je práve výmena motora, každý kto sa pre výmenu rozhodol to urobil preto že mal dôvod !!! pekne to vystihol Kohonzík. Hold niektoré stroje majú svoje nedostatky boli spomenuté už aj na predchádzajúcich stranách (si to prečítaj). Ja som spokojný s tým ako to teraz funguje . Ži a nechaj žiť Práci zdar
Já zase nerozumím tomu problému s uzávěrkou. MF nemá diferenciál, má obě kola napevno na jedné ose, takže řešit diferenciál a uzávěrku je úplně bezpředmětné.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,... TomAgro@seznam.cz