MT8 050 a TZ4K14 ala jarynfíra

TK, MT, Vinea, Cabrio, Vega, Yukon, Farmář

Moderátoři: Tata, Tom

Zpráva
Autor
jarynfira
Příspěvky: 1630
Registrován: pát bře 19, 2010 9:19 pm
Bydliště: 739 91

Re: TZ4K14 ala jarynfira

#226 Nový příspěvek od jarynfira »

Dnes jsem nefotil. Byl jsem pro ty prsa a hned jsem je odpoledne nastrojil. Zjistil jsem ale ještě jednu věc, kterou nevím. Vevnitř, na hřídeli pro přidávání paliva, je nasazeno takové tělísko s dvěma nosy, o které se opírají šrouby pro volnoběh a maximální dávku. Podle seznamu dílů tam je šroub 02 044. Nevíte někdo, jak vypadá? Já tam nemám nic, jen zbytek závitu. Nejspíš se střihnul. A má to nějaký zásadní význam? Ta pružina je nějaká moc silná. :zapomel:
Kdo to umí, ten to dělá....ten kdo o tom ví trošku, ten tomu šéfuje..... a kdo o tom neví nic, tak ten to buď učí a nebo o tom alespoň hloupě kecá!

Pes je opakem ženy..... všemu rozumí, ale mlčí :)

jarynfira
Příspěvky: 1630
Registrován: pát bře 19, 2010 9:19 pm
Bydliště: 739 91

Re: TZ4K14 ala jarynfira

#227 Nový příspěvek od jarynfira »

Tak jsem ten zalomený šroubek navrtal a vytočil zbytek a naimplementoval ;-) jiný. Vůle v tom oku tak cca 2,5mm. Těžko říct, kolik má ten originál.

Obrázek

Tady jsou ty přestrojené prsa :co?:

Obrázek Obrázek

a tady ty staré, popraskané i se zatmelenou dírou :hm:

Obrázek Obrázek


Mám tady ale ještě jeden trochu problém a tím je vysunuté kolo pohonu čerpadel. Celé to ložisko je asi nasunuté do bloku a něčím zajištěné. Nejspíš někde zespodu a to bych musel sundávat vanu, což se mi teď zrovna nechce. Můžete mi to někdo, kdo to už delal, upřesnit?

Obrázek Obrázek
Kdo to umí, ten to dělá....ten kdo o tom ví trošku, ten tomu šéfuje..... a kdo o tom neví nic, tak ten to buď učí a nebo o tom alespoň hloupě kecá!

Pes je opakem ženy..... všemu rozumí, ale mlčí :)

jarynfira
Příspěvky: 1630
Registrován: pát bře 19, 2010 9:19 pm
Bydliště: 739 91

Re: TZ4K14 ala jarynfira

#228 Nový příspěvek od jarynfira »

Tak to mám komplet zpátky. Protože bych nerad další překvapení, tak jsem v rozborce pokračoval a sundal palice. Oba válce v jednom místě podfukovaly a na pístech na můj vkus dost karbonu. Taky byly ucpané žebra válců mastným prachem. No a výfukové kanály bez těsnění, takže jsem tvořil :ano: , až mě přepadla tma. Stihl jsem ještě v dílně natřít tlumič žárovou vypalovací stříbřenkou.

Zbývá tedy přišroubovat ten tlumič s výfukem a pak už jen palivo. Chci se mrknout jak rozprašují vstřikovače. Taky bych mohl dát kapiláru a zkontrolovat úhel vstřiku. Těsnění pod čerpadlem je, ale neměřil jsem tloušťku.
Kdo to umí, ten to dělá....ten kdo o tom ví trošku, ten tomu šéfuje..... a kdo o tom neví nic, tak ten to buď učí a nebo o tom alespoň hloupě kecá!

Pes je opakem ženy..... všemu rozumí, ale mlčí :)

jarynfira
Příspěvky: 1630
Registrován: pát bře 19, 2010 9:19 pm
Bydliště: 739 91

Re: TZ4K14 ala jarynfira

#229 Nový příspěvek od jarynfira »

Tak hotovo, prsa vyměněny, může se orat ;-) . Nakonec jsem se na ty vstřiky vykašlal, nechám to na zimu a vezmu je někdy do práce.

Obrázek

Problémy ale byly. Točil jsem si klikou a postupně odvzdušňoval. Samozřejmě s natočeným dekompresem, aby to šlo lépe. Když bylo hotovo, jdu, otočím klíčem a nenaskočil. Říkám si .... a je to tady, nějaký problém :'( . V tom mi to cvaklo ... Vole, máš tam dekompres! Natočím hřídelku, jak patří a startuji. Znova nic :'( . Co s tím kruci je? Aha, nemáš zvýšenou dávku paliva. Namáčknu čudlík a chytil, jenže na jeden válec. Přidávám mu palivo a byl hrozně línej. Zkouším povolit postupně průvlečné matky na trubkách ke vstřikovačům a doodvzdušnit. Nepomohlo. Když jsem povolil tu co šla, tak motor navíc zhasl. Nastartoval jsem několikrát znovu a bylo to stejné. Nešlo to pořádně do otáček a volnoběh nešel taky seřídit. Začal jsem to vidět černě. Napadlo mě, že mám asi ucpanou trysku nějakou nečistotou, takže ta co nepálila, šla ven a zkouška. Točím klikou a roztřikuje :) , takže problém je jinde. Ale kde? Myšlenky různé, ale intuice mi říkala: když to stříká, tak komprese. Hlavy jsem usazoval pečlivě a dotahoval momenťákem. Napadlo mě zkontrolovat vahadla, jestli je tam vůle. Tu jsem neseřizoval. Takže víka dolů a čučím do toho jak špaček do hnízda. V tom mě napadlo, že jsem měl sundanou tu spojku mězi hřídelkama demopresoru ..... a bingo :ano: .... jsou vůči sobě o 180 st. pootočeny :pohar: . Dal jsem to do souladu a jede jak pila. Když to tady píšu, tak mě napadlo, že musím mrknout na ty ventilové vůle. Nechtěl bych nějaký ventil propálit.

Obrázek



Jinak, čekal jsem nějaké otázky, ale nikdo se mnou nemluví :321:

P.S. Ještě jsem večer přehodil hadice předních šavlí na ty druhé rychlospojky tak, jak to patří :ano: .
Kdo to umí, ten to dělá....ten kdo o tom ví trošku, ten tomu šéfuje..... a kdo o tom neví nic, tak ten to buď učí a nebo o tom alespoň hloupě kecá!

Pes je opakem ženy..... všemu rozumí, ale mlčí :)

Uživatelský avatar
Tata
Příspěvky: 2946
Registrován: sob črc 07, 2007 9:42 pm
Bydliště: Ostrava Nová Bělá
Kontaktovat uživatele:

Re: MT8 050 a TZ4K14-ala jarynfíra

#230 Nový příspěvek od Tata »

na kolik vyšly ty prsa? to ředpadlo mazaní by chteůlo opravit asi mu to dobře nedělá
výkopové práce minibagrem 1,6t a JCB 2cx

jarynfira
Příspěvky: 1630
Registrován: pát bře 19, 2010 9:19 pm
Bydliště: 739 91

Re: MT8 050 a TZ4K14-ala jarynfíra

#231 Nový příspěvek od jarynfira »

Byl jsem pro ně v Lokci a stály mě 2400 Kč. Zvařoval jsem i tvou nabídku, ale chtěl jsem mít funkční i ten mechanismus pro točení motoru klikou. Právě kvůli odvzdušňování.
To kolo snad někdy udělám, třeba až budu shazovat motor. Potřebuji převařit čep na přední pístnici. Díval jsem se, že při tom pohánění čerpadel se zubům na tom ozubeném kole nic neděje. Myslím tím, že nejsou vytlačené zuby tím druhým vyoseným kole, tak to ještě vydrží. :ano:
Kdo to umí, ten to dělá....ten kdo o tom ví trošku, ten tomu šéfuje..... a kdo o tom neví nic, tak ten to buď učí a nebo o tom alespoň hloupě kecá!

Pes je opakem ženy..... všemu rozumí, ale mlčí :)

jarynfira
Příspěvky: 1630
Registrován: pát bře 19, 2010 9:19 pm
Bydliště: 739 91

Re: MT8 050 a TZ4K14 ala jarynfíra

#232 Nový příspěvek od jarynfira »

Vy máte kluci někdo ovládání plynu přes pružinku (02 231)?

Obrázek

Protože já mám naopak pružinku danou tak, aby mě plyn stahovala, tzn. proti odporu v bowdenu.
Kdo to umí, ten to dělá....ten kdo o tom ví trošku, ten tomu šéfuje..... a kdo o tom neví nic, tak ten to buď učí a nebo o tom alespoň hloupě kecá!

Pes je opakem ženy..... všemu rozumí, ale mlčí :)

Uživatelský avatar
matto
Příspěvky: 733
Registrován: pát zář 28, 2007 11:45 am
Bydliště: Slovensko

Re: MT8 050 a TZ4K14 ala jarynfíra

#233 Nový příspěvek od matto »

maš aj spuzinky ktore roztahuju a taka tam ma byt, ale musi to ist aj bez spruzinky, dovolezita je ta spruzina vo vnutri je tam na obrazku

Obrázek
TRAC MT8-151.32, ZETOR 7245 UKT, ZETOR 5245
ex TRAC MT8-050 , ZETOR 7245, MT8-132.32 , TZ-4K-14

jarynfira
Příspěvky: 1630
Registrován: pát bře 19, 2010 9:19 pm
Bydliště: 739 91

Re: MT8 050 a TZ4K14 ala jarynfíra

#234 Nový příspěvek od jarynfira »

Je mi to jasné. To mě nenapadlo, že je to pružina, která tlačí. Dík Matto. Vevnitř to mám bez chyby. Včera jsem oral a perfektní. Musím lehce stáhnout páku ručního plynu. Nedržela stoprocentně polohu a chyběla mi třetí ruka. Nohu jsem potřeboval na uzávěrce a v jedné ruce volant a druhou občas zasáhl do hydrauliky, protože při plovoucí poloze šel občas pluh hlouběji než bylo třeba a traktor hrabal. Podařilo se mi to seřídit až na posledních 10 brázd. Bylo to fakt mokré, jedny kola na hnoji a já tady mám těžkou půdu.
Kdo to umí, ten to dělá....ten kdo o tom ví trošku, ten tomu šéfuje..... a kdo o tom neví nic, tak ten to buď učí a nebo o tom alespoň hloupě kecá!

Pes je opakem ženy..... všemu rozumí, ale mlčí :)

Uživatelský avatar
Milhauss
Příspěvky: 11620
Registrován: pon srp 20, 2007 8:47 pm
Bydliště: Čáslav 28601 a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: MT8 050 a TZ4K14 ala jarynfíra

#235 Nový příspěvek od Milhauss »

Já tam pružinku nemám žádnou

jarynfira
Příspěvky: 1630
Registrován: pát bře 19, 2010 9:19 pm
Bydliště: 739 91

Re: MT8 050 a TZ4K14 ala jarynfíra

#236 Nový příspěvek od jarynfira »

Já tam mám tažnou. Myslím, že je tím pádem jistější poloha volnoběhu. Mrkni na tu fotku k úplně pravé rychlospojce. Mám tam držáček s dírkou. Myslel jsem, že je to od výroby. Proto ten dotaz. V seznamu dílů je zakreslena pružina z druhé strany páčky. Může být. Byla by navlečena na lanko a je tlačná.

Obrázek
Kdo to umí, ten to dělá....ten kdo o tom ví trošku, ten tomu šéfuje..... a kdo o tom neví nic, tak ten to buď učí a nebo o tom alespoň hloupě kecá!

Pes je opakem ženy..... všemu rozumí, ale mlčí :)

Uživatelský avatar
matto
Příspěvky: 733
Registrován: pát zář 28, 2007 11:45 am
Bydliště: Slovensko

Re: MT8 050 a TZ4K14 ala jarynfíra

#237 Nový příspěvek od matto »

počuj čo vlastne riešiš, nastavenie volnobehu alebo čo ? nepotrebujes tam ziadnu spruzinu, ked je motor vchode tak regulator tlaci na tu plechovu spruzinu 02040. ta je pevne spojena s oskou 02063 ta cez tu dalsiu spruzinu 02056 tlaci ten odliatok 02043 na horny doraz / hornu srubku 02047 / , ktorou sa nastavuje volnobeh. ked ju vysrubujes uberas ak srubujes dovnutra zvysujes volnobeh. tot vsjo
TRAC MT8-151.32, ZETOR 7245 UKT, ZETOR 5245
ex TRAC MT8-050 , ZETOR 7245, MT8-132.32 , TZ-4K-14

jarynfira
Příspěvky: 1630
Registrován: pát bře 19, 2010 9:19 pm
Bydliště: 739 91

Re: MT8 050 a TZ4K14 ala jarynfíra

#238 Nový příspěvek od jarynfira »

Představ si, že když si nastavíš šroubem dorazu nízké otáčky volnoběhu, tak se ti může stát, že odstředivý regulátor nestáhne hřídel paliva na doraz, protože v těch malých otáčkách už nemá sílu překonat odpor lanka v bowdenu a motor běží v mírně zvýšených otáčkách. Asi ti tu pružinu zajdu vyfotit, protože jsem ji tam měl a vidím ji tam i na té sestavě. Jen je z druhé strany.
Kdo to umí, ten to dělá....ten kdo o tom ví trošku, ten tomu šéfuje..... a kdo o tom neví nic, tak ten to buď učí a nebo o tom alespoň hloupě kecá!

Pes je opakem ženy..... všemu rozumí, ale mlčí :)

Uživatelský avatar
matto
Příspěvky: 733
Registrován: pát zář 28, 2007 11:45 am
Bydliště: Slovensko

Re: MT8 050 a TZ4K14 ala jarynfíra

#239 Nový příspěvek od matto »

tak to potom je niektora s tych spruzin unavena, ja som ich tiez menil a poviem ti , po vymene som musel s rukou dost silno tlacit na plyn aby som pridala volnobeh isiel pekne nastavit aj uplne nizke otacky. takze aj pri nizkych otackach motora by mal spravny regulator mat silu na to aby to oprel u dorazovu srubu
TRAC MT8-151.32, ZETOR 7245 UKT, ZETOR 5245
ex TRAC MT8-050 , ZETOR 7245, MT8-132.32 , TZ-4K-14

jarynfira
Příspěvky: 1630
Registrován: pát bře 19, 2010 9:19 pm
Bydliště: 739 91

Re: MT8 050 a TZ4K14 ala jarynfíra

#240 Nový příspěvek od jarynfira »

Je to možné, taky může být v misce regulátoru drážka. Každopádně, když ji tam nemám a obejdu traktor, šáhnu na páku paliva, tak jde o nějaký půlmilimetr vrátit.

Obrázek

Je to foceno teď potmě :zapomel:
Kdo to umí, ten to dělá....ten kdo o tom ví trošku, ten tomu šéfuje..... a kdo o tom neví nic, tak ten to buď učí a nebo o tom alespoň hloupě kecá!

Pes je opakem ženy..... všemu rozumí, ale mlčí :)

Odpovědět

Zpět na „Naše malotraktory“