Ahoj,LPS1 píše:Zdravim vsechny TERRÁKY,
stal jsem se take stastnym majitelem TERRY. Je to typ MJ5 z roku 1972. Odkoupil jsem ji od souseda, ktery se o ni spatne staral a nakonec ji nechal 2 roky pod sirym nebem. Voda a vlhkost tomu dala opravdu zabrat. Na podzim jsem ji rozhybal, vycistil, promazal a uvedl do provozu. Dokonce jsem ji stihl zaprahnout za pluh a poradne vyzkouset. Nyni prodelava novy kabat a dychtive ceka na jaro. Nemate nahodou nekdo pri ruce manual a jine technicke prirucky. Rad bych se o ni totiz dozvedel vice. Jde mi hlavne o jaky vykon se jedna, jake to chce svicky, smes benzi, proste zkusennosti, atd. Vse jsem resil zatim odhadem, pripadne srovnavanim s jinymi typy.
Dekuji za kazde info.
něco jsem dal na edisk - viz téma http://www.nasetraktory.com/forum/viewt ... =29&t=6641. Je tam kompletní manuál k motoru MJ-5. I když v něm moc neni... Mám ještě manuál k T-20, T-19 (převodovky).
Jinak bych asi mohl dlouho vyprávět, ale to bych to tu smolil do rána. Mám čtyři motory a přes léto v nepřetržitém zápřahu.
Svíčky to vezme všechny, já dávam N15C, na léto je skoro lepší 17 nebo 19tka a lze i "Y" (predsunute jiskriste) - ale to jsem snad daval jen do Vari, u Terry to vyzkoušený nemam. Směs benzínu 1:40.
- Běžné problémy:
- startování - po věčných opravách a výměnách plastových kotoučů to startujeme normálně provázkem namotaném na té misce. Jsou tam i zářezy, takže když se na provázku udělá uzlík, perfekteně to tam zapadne.
- kapitola sama pro sebe je omezovač otáček:
vymačkaná osička na karburátoru pod páčkou od klapky omezovače - plný prostor mezi válcem a nádrží (nasaje trávu)-je třeba rozebrat a vyčistit. Klapka se zasekne a nejede to
- trocha mastnoty + prach = zalepená žebra chlazení válce. trochu jsem takhle přidřel motor.
- ucpané benzínové potrubí - nové síťky na šrouby do nádrže se koupit nedají a když to trochu rezne, každou chvíli je třeba odpojit hadičky a vysypat z nich rez
- gufera na klice - když motor startuje, má sílu, ale při snížená otáček na volnoběžné vždycky chcípne, může to být ucpaný karburátor (takové ty dutinky sem tam) nebo gufera na klice. Oprava za 30 korun, ale rozebrat se mo musí do posledního šroubku
- spojka - unašeč na klikovce není na klínek, ale prostě nasucho na kónusu. jakmile se to povolí, hned se to v tom hliníkovym unašeči vyběhá a ten stojí majland. na to že je to kus hliníku
- pokud teče vrchní gufero na převodovce a olej se dostane na spojku, nezbývá než demontáž a koupel v benzínu
- plastová nádrž-na Vari nám původní kovová tekla, tak jsme vyměnili za plastovou (900Kč za jeden kus černýho plastu!!!) Ale na výfuku je taková krycí destička, která chrání nádrž před sálajícím teplem. Pokud tato už není na svém místě, zůstanou po šroubcích 2 díry. Jedna má volnou cestu k nádrži, takže horký vzduch do ní postupně začne vypalovat dirku, kterou pak prosakuje benzín na výfuk. všiml jsem si toho včas bohudík
- drátěnej kartáč, hadr a klíč na svíčky je nezbytná výbava (bez toho to nejezdí)
- kola k T-20 - rohatky se časem ochodí a začne to přeskakovat. pak to lze navařit, vyměnit nebo - jako my - pružinu na kolíku vyměnit za trubku a tak to zaaretovat...