startování na VARI

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
Frenk
Příspěvky: 232
Registrován: úte říj 21, 2008 8:06 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

startování na VARI

#1 Nový příspěvek od Frenk »

Vážení kolegové,
mám VARI system s plechovou nádrží a plechovým stratováním
/červená nádrž hranatá a červené startování hranaté - plechové/
Začalo se mi povolovat startování a to tak, že pak nevyjede startovací kolíček a nemohu vůbec protočit motor. Zkoušel jsem to zalepit Loktitem a nepovedlo se.
Vím, že to někdo řešil provrtáním celého plechového krytu startování, ale nenašel jsem zde nikde zmíňku jak to udělal.
Našel jsem i fotku, když jsem procházel forum, ale to je informace stará víc než 10 let.
Jestli někdo umí poradit, tak prosím o informaci. Tento typ startování se již nevyrábí a nedá se koupit.
Musí se koupit jiné startování, jiná nádrž a plech pod nádrž - cca s prací 4000,- Kč.
Nebo jestli někdo nemá v náhradních dílech-
Frenk :)

Uživatelský avatar
exot
Příspěvky: 3808
Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
Bydliště: Český ráj 294 11
Kontaktovat uživatele:

Re: startování na VARI

#2 Nový příspěvek od exot »

Pokud si dobre pamatuji pred par lety jsem znamemu provrtanim a pouzitim delsiho sroubu na upevneni startovaciho mechanizmu. Mam takhle upravnene i "nove" startovani a vse v poho funguje .Puvodni dily uz sezenes velmi tezko.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)

Frenk
Příspěvky: 232
Registrován: úte říj 21, 2008 8:06 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: startování na VARI

#3 Nový příspěvek od Frenk »

exot píše:Pokud si dobre pamatuji pred par lety jsem znamemu provrtanim a pouzitim delsiho sroubu na upevneni startovaciho mechanizmu. Mam takhle upravnene i "nove" startovani a vse v poho funguje .Puvodni dily uz sezenes velmi tezko.
To znamená, že jsi místo toho osazeného šroubu provrtal cele startování a prošrouboval jsi misku startování s hořejškem celé kostky. Takže na horní straně máš matku toho delšího šroubu.

Uživatelský avatar
exot
Příspěvky: 3808
Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
Bydliště: Český ráj 294 11
Kontaktovat uživatele:

Re: startování na VARI

#4 Nový příspěvek od exot »

Presne tak,jeste jsem musel vyrobit vymezovaci trubicku.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14628
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: startování na VARI

#5 Nový příspěvek od DYK »

No a kde je problém s novým startováním? Že je nižší a chytá jen za okraj misky nebo vůbec?
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
Lišák1
Příspěvky: 1174
Registrován: úte čer 02, 2009 8:28 pm
Bydliště: Sklené nad Oslavou
Kontaktovat uživatele:

Re: startování na VARI

#6 Nový příspěvek od Lišák1 »

Jedná se o mezityp, kde je startování součástí plechového krytu a nové startování tam nejde.
http://dum.bazos.cz/inzerat/39174988/TE ... KS-316.php
Nissan Terrano 3,0 TDI, Zetor 5211

Frenk
Příspěvky: 232
Registrován: úte říj 21, 2008 8:06 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: startování na VARI

#7 Nový příspěvek od Frenk »

Lišák1 píše:Jedná se o mezityp, kde je startování součástí plechového krytu a nové startování tam nejde.
http://dum.bazos.cz/inzerat/39174988/TE ... KS-316.php
Ano, je to tak jedná se o plechovou nádrž a plechové strtování jak je na inzrátu.
Výměna za funkční typ, jak píšu /jiná nádrž, plech pod nádržkvůli chlazení, startování a práce cca 4 000,- Kč a to teď se mi zrovna nechce dávat, měl jsem jiné výdaje na Z25/ - možná by za to mohl být repasovaný motor
Ale jestli se mi to nepodaří dát dohromady, tak to budu muset stejně koupit. :(

Uživatelský avatar
exot
Příspěvky: 3808
Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
Bydliště: Český ráj 294 11
Kontaktovat uživatele:

Re: startování na VARI

#8 Nový příspěvek od exot »

To zabirani za kraj koše startovani je od vyrobce pekna chujovina staci ale nastesti pribodnout propilovanou a upravenou podlozku tl cca 5-6 mm.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)

Uživatelský avatar
chavier
Site Admin
Příspěvky: 2568
Registrován: úte črc 03, 2007 9:50 pm
Bydliště: okres Karviná

Re: startování na VARI

#9 Nový příspěvek od chavier »

co vůbec řešíme?

že startovací péro vyskakuje ze zarážky?
uvolněné osička?
povolující se šroub?

snad už nic jiného se tam nemá pokazit ne?
osobně jsem řešil osičku svarem.

Uživatelský avatar
exot
Příspěvky: 3808
Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
Bydliště: Český ráj 294 11
Kontaktovat uživatele:

Re: startování na VARI

#10 Nový příspěvek od exot »

Těch věcí se tam muže podělat víc,Frenk začal řešit povolující se šroubek.
Svar rozhodně není moudré řešení (nerozebiratelné).Obecně považuji tohle startování za nepříliž dobře řešené.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)

Frenk
Příspěvky: 232
Registrován: úte říj 21, 2008 8:06 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: startování na VARI

#11 Nový příspěvek od Frenk »

exot píše:Těch věcí se tam muže podělat víc,Frenk začal řešit povolující se šroubek.
Svar rozhodně není moudré řešení (nerozebiratelné).Obecně považuji tohle startování za nepříliž dobře řešené.
Je pravda, že se mi povolí šroubek a tím se pootočí plechová mistička s výřezem. Pak se pak při zatažení za šňůru nemůže vysunout jazýček, který má zapadnout do startování a jenom tahám za šňůru bez záběru. A je to jak u blbejch - sundat celé startování -přitáhnout šroubek a tím mističku tak akorát, aby se šňůra vracela - nandat startování a natočit sekačku /nesmí to chcípnout, protože se to většinou opakuje /
dotaz- kam boduješ podložku - opravdu síla 5 - 6 mm?
Frenk

Uživatelský avatar
exot
Příspěvky: 3808
Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
Bydliště: Český ráj 294 11
Kontaktovat uživatele:

Re: startování na VARI

#12 Nový příspěvek od exot »

Ta podlozka prijde pod kos startovani ktery je prisroubovany dutou spešl matici na ventilatoru(podlozka musi mit co nejptesneji vypilovane 3 zarezy kvuli unaseni.Samozrejme musis odmerit jak silna podlozka je treba (zalezi jak se sesli vyrobni tolerance jednotlivych dilu).
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)

pandavid
Příspěvky: 30
Registrován: úte říj 29, 2013 1:59 pm
Bydliště: 50601

Re: startování na VARI

#13 Nový příspěvek od pandavid »

že se pám, zkoušelo se lepidlo na závity? např. http://www.loctite.cz/Loctite-6700.htm? ... 2623520769
http://www.zbozi.cz/?q=loctite%20243&ty ... nejsi&po=5
zas ne tak finančně náročný řešení.
Pak by se to muselo řešit lepidlem, kde spoj rozebereš pouze ohřevem a povoluješ za tepla

Uživatelský avatar
exot
Příspěvky: 3808
Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
Bydliště: Český ráj 294 11
Kontaktovat uživatele:

Re: startování na VARI

#14 Nový příspěvek od exot »

Lepidlo na zavity to neudrzi to jsem zkousel (248) zkousel jsem i na loziska(603)to drzelo vyrazne dele ale ani tak nebylo100% ono se pri chcipnuti salanim teplo prenese i na startovani ne extra moc ale staci to aby se to za sezonu drtek povolilo (v lete pri sekani bubnovkou jede vari i 2-4h v kuse (lidi se stridaji) (je az neuveritelne co ten motor vydrzi (puvodni zapalovani iskra odeslo,shorelo kazdy rok jedno,pak jsem dal Vape a je pokoj.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)

pavel72
Příspěvky: 98
Registrován: stř srp 24, 2011 8:55 am
Bydliště: Kromeriz

Re: startování na VARI

#15 Nový příspěvek od pavel72 »

Mám problém se startováním a toto se mi zdá aspoň blízké téma, napíšu to sem. (dokonce mám za to, že už sem něco k tomu psal, ale nenašel jsem to).

Mám motor (plechový) DMJ 315. Motor šlape jak hodinky, ale ze startovacího mechanismu jsem na vývrtku (on i jinak i chytá pěkně).

Nastartuju, vše OK, rotavátoruju (jako dnes, třeba), po dvaceti minutách zastavím a když chci znova nastartovat, zjistím, že ta šnůra je skříplá mezi tou "špulkou" cívkou nebo jak se to jmenuje a horním plechem krytu. To mě dnes udělalo asi 5 x. Není to tak, že mě vyletí šňůra při startu a zasukuje se. Startuju co "nejpečlivěji", šňůra se vrátí/namotá a po nějaké době se nějak vytřepe nebo co je to v pr..i.

Není volná, dokonce mám podezření, že by mohla být naplá o centimetr míň, protože ten zobák co vyjíždí, je relativně na kraji - mohlo by to být tím?
Jinak se pěkně vrací, povolený to není, prostě to po nějaké době udělá to, co jsem napsal a jsem z toho na ohrabky.

Díky za každou radu.
„Zeptáš-li se, budeš 5 minut vypadat jako blbec. Nezeptáš-li se, budeš blbcem po celý život.“

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“