tz4k TUNING
- McPeci
- Příspěvky: 3788
- Registrován: pát dub 06, 2012 2:15 pm
- Bydliště: Juřinka
- Kontaktovat uživatele:
Re: tz4k TUNING
k úpravě výkonu je toto jako dobrá inspirace http://nasetraktory.eu/forum/viewtopic.php?f=95&t=1524
k tomu vodíku se tu vedlo několik dosti "vášnivých" diskuzí jen jako příklad: http://nasetraktory.eu/forum/viewtopic. ... o&start=45
nebo: http://nasetraktory.eu/forum/viewtopic. ... ho#p661890
záleží jak se na to podíváš ;)
k tomu vodíku se tu vedlo několik dosti "vášnivých" diskuzí jen jako příklad: http://nasetraktory.eu/forum/viewtopic. ... o&start=45
nebo: http://nasetraktory.eu/forum/viewtopic. ... ho#p661890
záleží jak se na to podíváš ;)
Robert ;)
každý když něco opravuje má na práci nechtěný podpis
https://www.facebook.com/robert.peciva
http://petice.nasetraktory.cz/informace?ank=2&odp[0]=1 petice za legalizaci domadělů v čr
každý když něco opravuje má na práci nechtěný podpis
https://www.facebook.com/robert.peciva
http://petice.nasetraktory.cz/informace?ank=2&odp[0]=1 petice za legalizaci domadělů v čr
- exot
- Příspěvky: 3808
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: tz4k TUNING
To s tim vodikem nehodlam komentovat nicmene co se tyka preplnovani dvoutaktniho motoru tak by bylo dobre si trochu nastudovat teorii motoru! Klasicke turbo (rozumej to pohanene vyfukovymy plyny) NELZE pouzit z prinipu techto motoru tedy ne v nizkych otackach motoru ale i tak je to velmi slozita nakladna ceste s vic nez nejistym vysledkem .Tyto motory lze preplnovat pouze dmychadly pohanenymi od motoru .Existovaly i dvoutakty preplnovane pistovymi dmychadly umistenymi na klice menici velikost klikove skrine a tim i stlaceni vzduchu/smesi v ni. Nakonec staci na netu chvili hledat a cist!!
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Re: tz4k TUNING
Aj keď to nemá nič spoločné s traktormi, dvojtaktný preplňovaný motor sa používal v ruských lokomotívach SERGEJ, ktoré ešte jazdia po železnici. Motor mal ale v jednej hlave štyri výfukové ventily, nenasával pod piest, ale vďaka mechanicky poháňanému skrutkovému dúchadlu nad piest, Po naštartovaní už tlačilo aj turbodúchadlo. Celé to bolo geniálne jednoduché a na prvý pohľad sa to zdalo ako robené na kolene ale len z pohľadu dnešnej doby. Všetko tam bolo bez elektroniky. Nejakú dobu som s tým jazdil a bolo to fakt perfektné. Síce žrút nafty a hlavne oleja. Taká bola doba.
Re: tz4k TUNING
presne tak,ak chcete dvojtaktný motor preplňovať musíte mať na výfuku ventil, pri dvojtakte je na krátku chvíľu otvorený výfukový a sací kanál, tým pádom by všetok vzduch natlačený turbom učiel do výfuku a zvýšenie výkonu takmer žiadne. Tk-čkový motor sa dá čiastočne upraviť prelešteným preplachovacích kanálov, lebo originál sú pekne drsne ( aspom na mojej tk-10) zložitejšia úprava je použiť ladený výfuk ( ako na krosových motorkách ) to by teoreticky dokázalo zdvihúť výkon aj o 60%, ale pri tom objeme nízkych otáčkach by vyšiel abnormálne velký. On pracuje na tom princípe,že keď sa uzavrie sací kanál spaliny a aj nespálené palivo sa naženie naspäť cez výukový kanál, a tým zvýši aj tlak spalovania....takže jediná nožnosť ako zvýšiť výkon je nový motor ale tými kanálny by sa dalo niečo spraviť a nebolo by to ani moc drahé, prakticky zadarmo a samozrejme dobre vyvážiť kľukový mechanizmus
malosériové sústruženie, vyrobím alebo navrhnem aj celé funkčné prvky (medziprevodovky, navijáky...)
Slovensko Bytčiansky okres
www.lesotech.estranky.cz
Slovensko Bytčiansky okres
www.lesotech.estranky.cz
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: stř kvě 12, 2010 9:03 am
Re: tz4k TUNING
Dakujem za príspevky k téme, takže kedze motor v 14 nemá ziadny ventil turbiť sa nebude.
- stanislavsnv
- Příspěvky: 1044
- Registrován: pon bře 17, 2014 7:47 am
- Bydliště: ILIAŠOVCE
- Kontaktovat uživatele:
Re: tz4k TUNING
A ako sa dá zvýšiť výkon na SLÁVIA 2S90
YANMAR AF33 MARK III; MULČOVAČ-RM 150; Pluh obracak dvojak VENTZKI AKD16ZP; Stolový sústruh Bernardo Profi SS550V; ROTAVÁTOR ISEKY-150;
Re: tz4k TUNING
Převrtat na 95 mm. Tak jak to dělá Šálek.stanislavsnv píše:A ako sa dá zvýšiť výkon na SLÁVIA 2S90
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
- malotraktorpetr
- Příspěvky: 5295
- Registrován: čtv kvě 03, 2012 6:11 pm
- Bydliště: zator loucky
Re: tz4k TUNING
tak vlastne jak motor zetor 2001 ten ma vrtani 95 a vykon bude asi stejny .jak je to s chlazenim staci to chladit nebo se musi udelat el vntilator .ja si myslim zbytecne dimenzovani a niceni to si raci kupte jinej traktor nebo kupte jinej motor proc byste tu slavii tak nicili od origu zachvili take motory nebudou a sem zvedav scim se bude jezdit a odkud se budou brat dili .
Re: tz4k TUNING
.malotraktorpetr píše:tak vlastne jak motor zetor 2001 ten ma vrtani 95 a vykon bude asi stejny .jak je to s chlazenim staci to chladit nebo se musi udelat el vntilator .ja si myslim zbytecne dimenzovani a niceni to si raci kupte jinej traktor nebo kupte jinej motor proc byste tu slavii tak nicili od origu zachvili take motory nebudou a sem zvedav scim se bude jezdit a odkud se budou brat dili .
Na tom není žádné ničení. Nic na tom motoru se nepředělává, jen má větší vrtání. Možná to dělá i Slav servis.... Ale očividně to bude homologované, dává to do repasovaných MT8.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
- malotraktorpetr
- Příspěvky: 5295
- Registrován: čtv kvě 03, 2012 6:11 pm
- Bydliště: zator loucky
Re: tz4k TUNING
Uz dojde k naruseni ze delas jine vrtani tim padem mas jine tlaky no proste ty soucastky trpy .byly delane na urcite tlaky atd .a ted tam udelas neco co tovlivni a klika s ojnicemy jde do prcic . to same jak delali sme z 8001 na 10001 to mas tak ze musi jit jina klika jine ojnice vlozky pisty mazani .no proste celi motor a jen si spocitej kolik to stoji prace a casu .neni lepsi si koupit motor lombardiny nebo nejaky jinej ? nez plznit slaviu ? ta slavia ma urcite dobry vykon spotrebu atd .
to je same kdyz udelas s traktoru sportak . tak mam treba zetora 3011 vym ze to nezvlada a uz trpy nestaci tak si koupim 7711 .To je to ze clovek chce a proste to tak bude a vydi jednu vec a musi to tak byt .ale ten clovek se pak bude divyt kdyz treba v poradnem tahu atd nebo v nejake situaci dojde treba k poruseni ojnice a ta ojnice rozmlati celi motor a motor je navyhoz stoji to zato ? Ja sem taky tak premyslel prost eto tak bude a konec ale pak jak doslo k overovani a pouzivani tak se vse projevy . A to je u te slavie ma dany vykon proste ma taky jaky ma a ty kvuli 4 nebo kolika milimetrum proste nechas predelat motor aby to melo o 2 kone vic .no stojito zato ? Zamyslise pokud treba na tvem tk by se ocenilo turbo .
to je same kdyz udelas s traktoru sportak . tak mam treba zetora 3011 vym ze to nezvlada a uz trpy nestaci tak si koupim 7711 .To je to ze clovek chce a proste to tak bude a vydi jednu vec a musi to tak byt .ale ten clovek se pak bude divyt kdyz treba v poradnem tahu atd nebo v nejake situaci dojde treba k poruseni ojnice a ta ojnice rozmlati celi motor a motor je navyhoz stoji to zato ? Ja sem taky tak premyslel prost eto tak bude a konec ale pak jak doslo k overovani a pouzivani tak se vse projevy . A to je u te slavie ma dany vykon proste ma taky jaky ma a ty kvuli 4 nebo kolika milimetrum proste nechas predelat motor aby to melo o 2 kone vic .no stojito zato ? Zamyslise pokud treba na tvem tk by se ocenilo turbo .
Re: tz4k TUNING
Lombarďák nebo Slavii? Tak Slavii. Litina, sání vzduchu na chlazení nahoře, táhne víc od spodu. Lombarďák je hliníkáč (30 HP), sání vzduchu dole, kombinace těchto faktorů vede při špatné obsluze k přehřívání, přidření atd. Slavie byly dělané docela poctivě, vždy tam bylo o něco materiálu víc než třeba na Lombarďákách. Do jaké míry tam tedy probíhají další úpravy nevím, to bys musel řešit v Agroservisu.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
-
- Příspěvky: 4581
- Registrován: stř pro 30, 2009 10:14 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: tz4k TUNING
Ze Slávie nedostaneš to co z Lombarďáka,víc práce za stejnou naftu,i přes jeho nevýhody bych neměnil
- malotraktorpetr
- Příspěvky: 5295
- Registrován: čtv kvě 03, 2012 6:11 pm
- Bydliště: zator loucky
Re: tz4k TUNING
ja mam taky lombardaka lda 100 a taky bych ho nedal 1D80 je urvanec .
to ale nemeni vec proc kazit slavii !!!
Proste je to vec draha .a to bych raci volil jiny traktor nebo motor .
nevim proc menit jen vrtani motoru obsahem s enic nezmeni . a pridanim na cerpadle.ja sem take veci delal a sem stoho tak naockovany ze v zivote to nebudu delat .neco takle kazit co bylo delane za jednim ucelem .to raci bych volil prestavbu jineho motoru nez neco predelavat a stojito urcite stejne jak silnejsi jety motor
to ale nemeni vec proc kazit slavii !!!
Proste je to vec draha .a to bych raci volil jiny traktor nebo motor .
nevim proc menit jen vrtani motoru obsahem s enic nezmeni . a pridanim na cerpadle.ja sem take veci delal a sem stoho tak naockovany ze v zivote to nebudu delat .neco takle kazit co bylo delane za jednim ucelem .to raci bych volil prestavbu jineho motoru nez neco predelavat a stojito urcite stejne jak silnejsi jety motor
-
- Příspěvky: 4581
- Registrován: stř pro 30, 2009 10:14 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: tz4k TUNING
Byla to reakce na Toma. Do traktoru bez nezávislého vývodu dávat nějak moc koní si myslím že nemá moc cenu,ty koně pořádně neužiješ.