A než zahřátá na volnoběh chcípne vyletí ti otáčky?Karel90 píše:ahoj chlapy mám pilu solo 639 nějakých 15 roku a nějak se jí nechce jet ,studená chytá v poho ale jak ju víc zahřeju tak chcípá startovat to musím ze sitičem už to bylo aj v servisu a dělá to furt nevíte co to muže být dík za rady
Motorové pily
Re: Motorové pily
Re: Motorové pily
To Japa: Makita/Dolmar, Husqvarna. Napřed si ale elektriku někde ošahej, aby jsi nebyl překvapený malou řeznou rychlostí oproti benzínu (u M/D jen něco kolem 13 m/s). A nezapomeňi na prodlužku, bau v 1 nebo 1,5 mm2 není pro tyhle strojky to pravé ořechové, obzvlášť když ji ještě necháš namotanou na cívce.
To Karel 90: Solo 639 mívá problém s gufery a rohlíkama, za předpokladu, že máš v pořádku karb.
To Karel 90: Solo 639 mívá problém s gufery a rohlíkama, za předpokladu, že máš v pořádku karb.
Sny se nemají plnit. Ty se mají snít. Proto je oblečená žena krásnější než nahá.
Juraj Kukura
Když chceš být moudrý, nauč se rozumně ptát, pozorně poslouchat, klidně odpovídat a když nemáš co říci, přestaň mluvit.
Johann Kaspar Lavater
Juraj Kukura
Když chceš být moudrý, nauč se rozumně ptát, pozorně poslouchat, klidně odpovídat a když nemáš co říci, přestaň mluvit.
Johann Kaspar Lavater
Re: Motorové pily
To je ale dobrá a důležitá připomínka s tou prodlužkou!!! Zase jsem na něco zapoměl
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Motorové pily
Hezký večer Dyku. Tak konečně jsem jednou doplnil něco i já. Nemusíš doplňovat pořád jen ty mě.
Sny se nemají plnit. Ty se mají snít. Proto je oblečená žena krásnější než nahá.
Juraj Kukura
Když chceš být moudrý, nauč se rozumně ptát, pozorně poslouchat, klidně odpovídat a když nemáš co říci, přestaň mluvit.
Johann Kaspar Lavater
Juraj Kukura
Když chceš být moudrý, nauč se rozumně ptát, pozorně poslouchat, klidně odpovídat a když nemáš co říci, přestaň mluvit.
Johann Kaspar Lavater
Re: Motorové pily
děkuju moc za odpověd a DYKovi za doplnění, přednesu doma a jsem rád, že jste mi stilku schválilij.kubec píše:Já bych volil Sihl 311. Pro mě je + lepší komfort údržby, blízkost servisu. Huska je sice tižší. Stihlka 311 je farma a je dělaná na dlouhou životnost. Ložiska klikovka....atd jsou mohutnější. Při slušném zacházení a potřebné údržbě bezporuchový stroj.
311 není vhodná na odvětvování, docela dost váží 6,2kg, zato řezání palivového dřeva . Ovšem na průměry co zde uvádíš bohatě stačí menší a tím levnější pila z řady kompaktů. Dobré zkušenosti jsem měl i s 231 či 251, nebo s menšími farmamy 271 či 291. Ona 271 je vhodnější na odvětvování s váhou 5,6kg a sdélkou lišty 37cm pro tvé použití nejvhodnější. Životnost 271je také velká, u nás jí měli na obci a ročmě řezala na metry či malé špalky 2000metrů dokud do ní jeden odborník nenalil m2t. V tomto provozu šlapala 8 let. Nejrozumější je osahat si pilu v krámě co padne do ruky.
Re: Motorové pily
Karel90 píše:ahoj chlapy mám pilu solo 639 nějakých 15 roku a nějak se jí nechce jet ,studená chytá v poho ale jak ju víc zahřeju tak chcípá startovat to musím ze sitičem už to bylo aj v servisu a dělá to furt nevíte co to muže být dík za rady
Já bych to viděl na špatný motor, je vyběhaný stářím, díky malému podtlaku špatně bere benzín a při volnoběhu zhasne. Ten sytič pak dodá bohatší směs a pilka chytne, v otáčkách poběží a při volnoběhu zase zhasne. Chtělo by to kouknout taky na membrány do karbce, stářím tvrdnou.
Re: Motorové pily
To Dyku :
S 211 bych do těch 30 taky šel, jen po pár dnech práce s ní začal litovat, že jsem neinvestoval více . Po deseti letech s 310 začínám pokukovat taky po něčem větším. Zatím si však musím nechat zajít chuť, dokud 310 jede. Pak už jedíně 461 nebo 661 to je pořezáníčko , sice jen manipulace, nebo kácení. Na větve a menší stromy řekněme 40 v průměru u pařezu je ta 261 super věc. Dost drahá, ale stojí to za to. Dnes mě to opět potvrdila .
To doubas:
S tou 271 určitě nebudeš litovat. Výkonově ideální pila na výrobu topného dřeva i na lehkou těžbu.
Kolega když ještě makal v lese jako profík, dostal jí na roční zkušební provoz. Denodeně makala ani jí nijak nešetřil a jinou pilu nepoužíval. Těžba probíhala u nás v Krkonoších, buky a smrky ve větších průměrech. Po roce pila šla zpátky k výrobci, kde jí celou rozebrali aby zjístili optřebení. Nenašli žádné opotřebení, prý byl motor krásne zaběhlý. Pila se složila a dostal jí zpátky, šlape do dneška, jen změnila najitele a kolega ještě vydělal.
To Japa:
U elektriky si dej pozor na délku lišty. U výkonu okolo 2kw určitě nemá cenu mít 40cm dlouhou lištu, protože jí stejně nevyužiješ. 2kw motor zvládne tak 35cm lištu a má co dělat. Doma mám MSE 190 Stihlku kaké kvuli hluku a splodinám, když řežu v uzavřeném prostoru. S benzínem to však srovnávat nejde, hodě tomu chybí síla. Tepelnou pojistku se mě však vyhodit ještě nikdy nepodařilo.
S 211 bych do těch 30 taky šel, jen po pár dnech práce s ní začal litovat, že jsem neinvestoval více . Po deseti letech s 310 začínám pokukovat taky po něčem větším. Zatím si však musím nechat zajít chuť, dokud 310 jede. Pak už jedíně 461 nebo 661 to je pořezáníčko , sice jen manipulace, nebo kácení. Na větve a menší stromy řekněme 40 v průměru u pařezu je ta 261 super věc. Dost drahá, ale stojí to za to. Dnes mě to opět potvrdila .
To doubas:
S tou 271 určitě nebudeš litovat. Výkonově ideální pila na výrobu topného dřeva i na lehkou těžbu.
Kolega když ještě makal v lese jako profík, dostal jí na roční zkušební provoz. Denodeně makala ani jí nijak nešetřil a jinou pilu nepoužíval. Těžba probíhala u nás v Krkonoších, buky a smrky ve větších průměrech. Po roce pila šla zpátky k výrobci, kde jí celou rozebrali aby zjístili optřebení. Nenašli žádné opotřebení, prý byl motor krásne zaběhlý. Pila se složila a dostal jí zpátky, šlape do dneška, jen změnila najitele a kolega ještě vydělal.
To Japa:
U elektriky si dej pozor na délku lišty. U výkonu okolo 2kw určitě nemá cenu mít 40cm dlouhou lištu, protože jí stejně nevyužiješ. 2kw motor zvládne tak 35cm lištu a má co dělat. Doma mám MSE 190 Stihlku kaké kvuli hluku a splodinám, když řežu v uzavřeném prostoru. S benzínem to však srovnávat nejde, hodě tomu chybí síla. Tepelnou pojistku se mě však vyhodit ještě nikdy nepodařilo.
Re: Motorové pily
co se týče té solovky 639 tak jak se to zahřeje tak si to dělá co chce i v řezu řežeš na plný plyn a sama si ubere jak kdyby měla přestávku už to stálo v servisoch 1800,.a furt je to stejné tak už pokukuju po nové vybral jsem Stihl 261 versus dolmar 5105 ale táhne mě to kté stihlce covy nato
Re: Motorové pily
Jestli se mám držet jen těchto dvou a finance se v tomto případě neřeší, tak Dolmar promine, ale 261 je jasná volba. Tam snad není jediný "proti" v porovnání obou. Ale bylo by škoda promarnit každoroční podzimní slevu Stihl.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Motorové pily
pro Dyk-právě že mi tu 261 nabídl za 14 000,- a dolmara za 12 500 a ta 261 se mi moc líbí ale první musím vyřešit tu solovku co ty DYku co sní porad
Re: Motorové pily
Co já můžu radit?! Zkušenost s pilou skoro žádná, ale podle popisu servisy neodvedli "svoji práci". Nevím jak to bylo, ale je třeba se nebát reklamovat. Navíc teda SOLO s pilama dnes v ČR patří Mountfieldu. Obecně možností závad vícero, třeba jestli Lesa by nevěděl a neznal líp špeky tohoto modelu.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Motorové pily
pro lesa-bylo vyměneno ložisko i s guferem na klice,nevím co myslíš těma rohlíkama mužeš mi nějak prosimtě poradit co stém dělat
Re: Motorové pily
Karle to ložisko jen jedno? To je snad prasárna udělat jedno a druhé nechat staré.... Obecně, 639 má trošku problémy s uložením ložisek mezi válec a spodek skříně. Na straně spojky se rádo uvolňuje (tupé řetězy, ustřelené omezováky, přešponovaný řetěz, vyžvýkaná řetězka...). Pokud se to nechytne v začátku a najde se ladič - seřizovač co místo toho bude laborovat s karbem, dojde to do stádia, kdy je lepší tu pilu obětovat čertu. Uložení je vytlučené a nepomůže ani svěcená, natož výměna ložisek a gufer. V plastovém spodku skříně jsou osazovací kolíky pro pouzdra ložisek a ten na straně spojky bývá ustřihlý. Pouzdro ložiska i když jsou nové se zase protočí a vangluje, tím pádem jde k šípku i gufero a díky protočení i rohlíky. ( Promiň, to jsou ty gumové těsnění natažené přes domečky a zároveň spojené a těsnící klikovou skříň a válec.) Lehce to zjistíš, když si odtlakuješ skříň.
To odtlakování je první věc co bys měl udělat. Napoví Ti, jestli hledat problém v těsnosti motoru a nebo jestli je to jen nějaká sranda v karbu. Ukáže Ti, jestli někde neutíká impulsní vedení, hrdlo sání, kliková skříň a válec případně gufera. Kdo Ti dělal to ložisko?
To odtlakování je první věc co bys měl udělat. Napoví Ti, jestli hledat problém v těsnosti motoru a nebo jestli je to jen nějaká sranda v karbu. Ukáže Ti, jestli někde neutíká impulsní vedení, hrdlo sání, kliková skříň a válec případně gufera. Kdo Ti dělal to ložisko?
Sny se nemají plnit. Ty se mají snít. Proto je oblečená žena krásnější než nahá.
Juraj Kukura
Když chceš být moudrý, nauč se rozumně ptát, pozorně poslouchat, klidně odpovídat a když nemáš co říci, přestaň mluvit.
Johann Kaspar Lavater
Juraj Kukura
Když chceš být moudrý, nauč se rozumně ptát, pozorně poslouchat, klidně odpovídat a když nemáš co říci, přestaň mluvit.
Johann Kaspar Lavater
Re: Motorové pily
S dovolením taky vznesu dotaz....
HQ 372: Na kácení a odvětvování uplně vpoho. Pokud člověk občas pustí plyn a přidává, tak je to cajk, ale jak začnu manipulovat kulatinu, nebo špalkovat palivo, tak chcípe. Prostě přidržená v tahu u tlamy nevydrží. Na chvilku to vylepší půlplyn, ale jak ji dám do řezu a sešlápnu, tak zase chcípne a za tepla není možný ji nastartovat.
Měnili mi karburátor za novej. to nebylo nic platný. pak myslím, že už jedině zapalování, nebo je fouklá na klice.
Je 4 roky stará. Dělám s ní cca 200prm paliva ročně a zhruba 1000 kubíků v těžbě. Údržba žádná. Jen vzduch. filtr a sejtko...
HQ 372: Na kácení a odvětvování uplně vpoho. Pokud člověk občas pustí plyn a přidává, tak je to cajk, ale jak začnu manipulovat kulatinu, nebo špalkovat palivo, tak chcípe. Prostě přidržená v tahu u tlamy nevydrží. Na chvilku to vylepší půlplyn, ale jak ji dám do řezu a sešlápnu, tak zase chcípne a za tepla není možný ji nastartovat.
Měnili mi karburátor za novej. to nebylo nic platný. pak myslím, že už jedině zapalování, nebo je fouklá na klice.
Je 4 roky stará. Dělám s ní cca 200prm paliva ročně a zhruba 1000 kubíků v těžbě. Údržba žádná. Jen vzduch. filtr a sejtko...
Pole je jen slabej odvárek lesa a tam vládne VALTRA
Re: Motorové pily
Zkusil bych eletriku - začal bych od svíčky a kabelu k fajfce. Pokud to nepomůže tak někde bmuže přisávat falešnej luft
Pravda vítězí, i když na čas poražena bývá!!!!!