AGZAT HONDA 190 GSV - vyber oleja

Vari, Terra, PF aj.

Moderátor: DYK

Zpráva
Autor
přemysl
Příspěvky: 129
Registrován: sob bře 10, 2012 1:39 pm
Bydliště: PZ

Re: AGZAT HONDA 190 GSV - vyber oleja

#16 Nový příspěvek od přemysl »

Pro pawka Celkem nic nenamítám ,debata je mnohem lepší ,než řešit,jak klapou volnoběžky.Při tom tam stačí přidat trochu plynu aby se vyrovnaly otáčky a je po klepání.Stejně při tom sjíždění malého klesání nemáte nic jiného na práci ,než se věnovat stroji a brzdám .
Ten kdo si ušetří na motor Honda za 20 tisíc a pak zjišťuje že by pro jeho bezproblemové provozování měl dodržet určité podmínky ,tak nejlehčí co může udělat je,aby šel do servisu /obchodu / a koupil 6 deci oleje do motoru Honda a třeba stabilizátor do benzinu.Litr není za 65 kč ale za 300kč .Ten kdo zdědí ,provozuje s rodiči nebo já nevím jak se k tomu dostal,to je jedno ,např tři stroje ,tak ten může dělat pokusy s firmama jako je aramo,oramo,peso apodobně.Léta jsem lil do sekačky 15w40,to co jsem lil do turbodieslu vodou chlazeném.Nikdy se nic nestalo .To ale neznamená že to musím někomu doporučovat.Z API jsem se také dlouho zabýval,když sem pátral proč jeden olej stojí 70kč/l a druhý 110kč/l.Prodejce nenapíše ,že jeden je na 250mth a druhý na 500mth,protože abecedně mají API každý trochu jinde.Všichni ho tam mají 500mth a kupují ten za 70kč.No jsou vyjímky,že koupí olej na 500 a vylejou ho po 250ˇ.Dodružují co jim napsal výrobce.Podobnou zkušenost mám z olejem do benzinu ale to je na jinou debatu .

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14610
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: AGZAT HONDA 190 GSV - vyber oleja

#17 Nový příspěvek od DYK »

Já už se v olejích nehodlám dál detailněji babrat. Tribologie je věda složitá a moje vědomosti v tomto oboru nejsou na patřičné úrovni. Nehledě na to, že velice podobné debaty se zde vedli nedávno stran oleje do sekačky, kde uživatelem bylo mmj. jasně potvrzeno, když dá olej co doporučuje výrobce, motor olej nežere a funguje bez problémů. Já stále nechápu, proč je český národ vždy chytřejší, než výrobce. Zde to začalo Hondou. Pawka do toho přimíchal asi i B&S navíc starší konstrukce s ventilovým rozvodem SV o kterých se ví, že pojedou i na mastný od oběda. A tady je ten kámen úrazu. O konstrukci motoru se zde nic neví - neřeší se to, ale přesně se ví, že není nutné používat doporučené. Ví vůbec někdo, že některé motory Honda mají na šroubu ojničního oka "míchátko", které žene olej proti kanálu a tím je zaručená doprava oleje "nad" píst, přesněji na mazání ventilového rozvodu? No a aby toto fungovalo jak má, měl by být v motoru olej, se kterým to má výrobce odzkoušený. U OHC se o to stará z větší části rozvodový řemen. Dalším rozdílným aspektem mezi motorovými oleji je pro motor s vodních chlazením, kde jsou teploty stálé a vyrovnané a oleji pro vzduchem chlazené motory. Toto všechno 95% lidí není schopno z technického listu oleje vyčíst a i proto i když nejen proto, se to na obalech neuvádí. Ale je to asi jako s tím dítětem, kterému se dostane doporučení, aby nesahalo na rozpálenou plotnu.
Takže platí, že oleje pro Garden 4t jsou určeny pro tyto motory a o kvalitě není třeba pochybovat. Taky to zde zatím nikdo nikdy nezpochybnil. Vlastní výzkum lidi provádí vlastně jen proto, aby ušetřili korunu. Do jaké míry se skutečně jedná úsporu, je otázka. Já netvrdím, že se nedá kopit totožný olej levněji, ale pak je třeba o tom něco vědět a tady se obávám, že drtivá většina si jen myslí, ale neví. Doktorovy taky pacient neradí s kvalitou léků či jiných naordinovaných léčebných prostředků. Do prdele už!!!
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

kutil tim
Příspěvky: 1301
Registrován: pát srp 28, 2009 5:00 pm

Re: AGZAT HONDA 190 GSV - vyber oleja

#18 Nový příspěvek od kutil tim »

Z olejů se dělá větší věda než to ve skutěčnosti je proto, aby se v tom ,kdo se nemá znalosti nevyznal a koupil ten drahý ,co doporučuje výrobce navázaný na olejářskou firmu, myslím tím hlavně auta.U sekačky která má rozstřikové mazání je důležité, aby tam nějaký byl a měnil se jak má, většina se zadře, když se nedodrží náklon motoru.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14610
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: AGZAT HONDA 190 GSV - vyber oleja

#19 Nový příspěvek od DYK »

No myslím, že je víc než jasné, že třeba ve třech obalech jednotlivých "značek" se najde olej z jednoho "hnízda". Zářným příkladem je toho CASTROL. Ten jen balí a překupuje, jen si to nechá pěkně zaplatit. Tím jsem chtěl říci, že není žádný problém pořídit ten který olej od Castrolu jinde v jiném obalu, levněji. Ovšem co je důležité, tak deklarované "hodnoty" splňují oba oleje stejně.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 4668
Registrován: úte led 11, 2011 9:35 pm
Bydliště: Svitavy

Re: AGZAT HONDA 190 GSV - vyber oleja

#20 Nový příspěvek od pawka »

jak rika kutil,je to o velkym vykriku do tmy,je to proste kšeft. castrol tak uplne neprekupuje,je uz financne spoluvlastnikem rafinerky. hlavni slovo ma v evrope stale BP, jak uz tomu je od zacatku 20století. ventilovy rozvod sem jeste s chybou nevidel,ale vyhrkanou klikovku jo. u hondy ohv gsv.
pacient doktorovy neradi,ale posledni dobou,hlavne obvodni lekari,za sebe nechavaj u nas ordinovat i sestry...tady jeden takovej expert je a hele tam si musis pamatovat spis sam nez on, takze vsude musi bejt clovek bystrej.
jinak treba u fiatu je v navodu olej selenia 5w40 do jtd motoru, 2l/700kč. ikdyz to tam lidi poctive lili a menili,stejne to odchazelo,tak kde je chyba?
vw tiguan 1,4tsi 110kw, videl sem jeho zdevastovany pist po 60000km vse garancne meneny a plne placeny. proc ten clovek to uz neda do vw? potom i zvolili jiny olej nez radi vyrobce.tak se uvidi. jenze clovek si muze rict,proc nejel jinam do vw.ale copak uz za to auto nezaplatil dost a nechce davat dalsi desetitisice k nicemu.
znam taky pripady,kdy v mercedesu nevedi, jak spravovat svoji vlastni znacku a resej to jini sikovny neautorizaci s vysledkama,ale ty by meli zas brecet,protoze mercedes,ikdyz nespravi 700/h si veme a ten sikovnej pres 500 nepujde. ve finale je vsechno spatne.
60. léta strojově dobrý
viewtopic.php?f=23&t=32858&start=1000
1 stroj
viewtopic.php?f=20&t=29038&start=1000
H6 k6 to je pro hlupáky!
S vůlí,na naklepnutí,s přesahem

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14610
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: AGZAT HONDA 190 GSV - vyber oleja

#21 Nový příspěvek od DYK »

Je pravda, že přesně neznám současnou situaci obchodní firmy Castrol, ale mám k nim letitou averzi za to, co a za kolik prodávají. Jó dealer ten se má dobře, spotřebitel o to hůře. Já se soustředím na oleje SUNOCO s vlastní rafinerií. Ty oleje jsou v poměru cena vs. kvalita na dobré úrovni. Svůj podíl na olejích si v evrobě ukousne i třeba ÖMW. Ovšem pozor, špatné základy nedělají ani v Pardubicích, nebo prostě "u nás". Ale jak říkám, oleje to je věda pro medvěda a když se mě zde někdo zeptá jaký olej, tak raděj ten, co tam patří, protože když bez zbytečných povídaček napíšu něco jiného, je z toho zdůvodňování na několik stran. Navíc teda nemám důvod, protože když já zde něco potřebuju, každej se na mě vysere, nebo ani to ne.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 4668
Registrován: úte led 11, 2011 9:35 pm
Bydliště: Svitavy

Re: AGZAT HONDA 190 GSV - vyber oleja

#22 Nový příspěvek od pawka »

souhlasim ve vsem, jen rikam poznatky z praxe. castrol nee, neni duvod to platit. sunoco sme lili jako alternativu k te selenii,takze vse co se nejmenovalo fiat. ale nejradsi mam ten mogul a proste "nase" oleje vubec. kdyz sem byl na prednasce ATE rikali, ze rafinerky jsou asi 4 nej ,coz 2 pro evropu. BP a Petronas- ty vyrobej produkt,polotovar a zbytek tech super extra znacek ho dealeruje,aditivuje a podobne (nebo "zředí" :-D) taky se rikalo, ze paramo je synthetika a koramo, ze je lepsi uz nevim co.
taky nam ukazoval co vyrobci brzdovek placaj na etikety. ani nevedi ocem mluví. taky 50% je pičovskej preklad. pak ver manualu u motoru. na nejaky sekacce sem uz videl napis vyrobce a tam prelepeny preklad s jinym olejem,tak jsou kokoti!
a vsechno vlastni continental...
60. léta strojově dobrý
viewtopic.php?f=23&t=32858&start=1000
1 stroj
viewtopic.php?f=20&t=29038&start=1000
H6 k6 to je pro hlupáky!
S vůlí,na naklepnutí,s přesahem

Uživatelský avatar
Rasty
Příspěvky: 109
Registrován: ned srp 11, 2013 12:21 pm
Bydliště: Partizanske

Re: AGZAT HONDA 190 GSV - vyber oleja

#23 Nový příspěvek od Rasty »

Zdarec majstri mam maly problem hondou pri orbe my tecie benzin s karburatoru a doslova ze hrci.Ale nie stale.Popisem situaciu.Na konci brazdy ked dviham pluha otacam sa teda pri prednom naklone my vyteka benzin s karburatoru.Je tam neaky prepadovy otvor proti prechlastaniu ked sa zasekne plavak? nestihol som vystopovat odkial to bolo lebo uz bolo dost sero.... :-/
"Boh dal ľudom rozum a strojom robotu"

modráček
Příspěvky: 211
Registrován: pon čer 01, 2015 7:44 am
Bydliště: pz

Re: AGZAT HONDA 190 GSV - vyber oleja

#24 Nový příspěvek od modráček »

Po naklonění dopředu,teče palivo i mě.Musím to ale hodně naklonit až držák malého závaží je na zemi.Jako problém jsem to nezařadil .Pokud Vari vyvezu z garáže a ihned zapojím do přívěsu,tak ho nenatočím.Buď musím vymontovat svíčku a stříknout tam pár kapek benzinu a nebo právě vypojit od přívěsu a nahnout dopředu až teče benzin.Pak zpátky zapojím a na sytič motor na potřetí chytne.Je to po delším stání (2-3 týdny)

Uživatelský avatar
Rasty
Příspěvky: 109
Registrován: ned srp 11, 2013 12:21 pm
Bydliště: Partizanske

Re: AGZAT HONDA 190 GSV - vyber oleja

#25 Nový příspěvek od Rasty »

Taky problem zo startom ako popisujes Ty chvalabohu nemam..Stym naklonom je to ako hovoris jak som si daval pozor a moc to nenaklanal tak to netieklo....niekedy sa ale stane.Uvidim teda budem pozorovat
"Boh dal ľudom rozum a strojom robotu"

Uživatelský avatar
Rasty
Příspěvky: 109
Registrován: ned srp 11, 2013 12:21 pm
Bydliště: Partizanske

Re: AGZAT HONDA 190 GSV - vyber oleja

#26 Nový příspěvek od Rasty »

Aký je Váš názor na zmiešanie motorového oleja rovnakej značky a rovnakej vyskozity 10W-30 a následne jeho použitie v motore Honda GSV 190.Jeden tesne pred skončením minimalnej 4ročnej trvanlivosti a druhý ma 2 roky do skončenia min trvanlivosti. Neriskujem stým poškodenie motora?Ja viem,že je to primitívna otázka,ale som odchovanec dvojtaktov a štvortak využívam pramalo...
"Boh dal ľudom rozum a strojom robotu"

bigj66
Příspěvky: 193
Registrován: sob zář 16, 2017 2:31 pm
Bydliště: Sendražice

Re: AGZAT HONDA 190 GSV - vyber oleja

#27 Nový příspěvek od bigj66 »

Podle mě nemůže vadit prošlá lhůta na oleji pokud byla flaška neporušeně zavřená.

Uživatelský avatar
Rasty
Příspěvky: 109
Registrován: ned srp 11, 2013 12:21 pm
Bydliště: Partizanske

Re: AGZAT HONDA 190 GSV - vyber oleja

#28 Nový příspěvek od Rasty »

bigj66 píše:Podle mě nemůže vadit prošlá lhůta na oleji pokud byla flaška neporušeně zavřená.
Oni sú to pozostatky v predošlých výmen, flašky boli otvorené použité potrebné množstvo,zostatok uzavratý a odložený na regál.Preto ma záujma či olej časom neak samovoľne degraduje.
"Boh dal ľudom rozum a strojom robotu"

bigj66
Příspěvky: 193
Registrován: sob zář 16, 2017 2:31 pm
Bydliště: Sendražice

Re: AGZAT HONDA 190 GSV - vyber oleja

#29 Nový příspěvek od bigj66 »

rozdělaný by měl reagovat se vzduchem a raději ho dávám do pily na řetěz :)

Uživatelský avatar
Rasty
Příspěvky: 109
Registrován: ned srp 11, 2013 12:21 pm
Bydliště: Partizanske

Re: AGZAT HONDA 190 GSV - vyber oleja

#30 Nový příspěvek od Rasty »

O.k radšej nebudem špekulovať!Ešte by som sa rad dozvedel aky je rozdiel mezdy olejmi castrol 10W-30 a castrol SAE 30. Je to to iste?Obydva su rovnako balene a určné pre 4T motory zahradnej techniky.
"Boh dal ľudom rozum a strojom robotu"

Odpovědět

Zpět na „Traktory sériové výroby - jednoosé frézy“