Seřízení volnoběhu 2S90A
Napsal: ned kvě 28, 2017 3:17 pm
Zdravím všechny. Měl bych dotaz ohledně seřízení volnoběžných otáček motoru 2S90A. koupil jsem MT8 a motor měl stabilní chod. Při preventivní kontrole vstřikovačů jsem zjistil, že jeden měl nižší otvírací tlak asi o 2 MPa. Když jsem tlaky seřídil, po namontování a spuštění motoru má motor nepatrně vyšší volnoběžné otáčky. Vše ostatní je v normě. Ačkoliv jsem v manuálu přímo k motoru Slavia 2S90A hledal, kde se seřizují volnoběžné otáčky, našel jsem pouze pojednání o tom, jak motor ošetřit při odstavení a jak ho znovu uvést do provozu. Stejně tak v seznamu dílů jsem žádnou položku "seřizovací šroub volnoběhu" apod. nenašel. Pouze katalogové číslo.
V blízkosti (v úrovni) páky ovládání plynu jsem našel na čelní straně motoru dva šrouby se zářezem pro šroubovák, které jsou zajištěny kontramatkou proti hliníkovému bloku. Pod tím co je dole je plechová podložka, která má "dvě uši", která překryjí matku i šroub a je pak zajištěn plombou - plomba samozřejmě chybí. Předpokládám, že je to šroub pro seřízení volnoběžných otáček. Je moje úvaha správná a má někdo zkušenost, jak s těmito šrouby otočit. Zda stačí otočit pouze s tímto jedním nebo se musí otočit s oběma o stejný počet otáček.
Opakuji, že motor jde dobře, chytá na drc, jen ten volnoběh je nepatrně vyšší. Díky všem za radu.
V blízkosti (v úrovni) páky ovládání plynu jsem našel na čelní straně motoru dva šrouby se zářezem pro šroubovák, které jsou zajištěny kontramatkou proti hliníkovému bloku. Pod tím co je dole je plechová podložka, která má "dvě uši", která překryjí matku i šroub a je pak zajištěn plombou - plomba samozřejmě chybí. Předpokládám, že je to šroub pro seřízení volnoběžných otáček. Je moje úvaha správná a má někdo zkušenost, jak s těmito šrouby otočit. Zda stačí otočit pouze s tímto jedním nebo se musí otočit s oběma o stejný počet otáček.
Opakuji, že motor jde dobře, chytá na drc, jen ten volnoběh je nepatrně vyšší. Díky všem za radu.