TZ 4 K 14, olejové čerpadlo
TZ 4 K 14, olejové čerpadlo
zdravím mechanikov, rozobral som olejové čerpadlo, skontroloval stav resp.funkčnosť-keďže motor dostal nový piest. Pri skladaní čerpadla som zasunul oba piestiky- pasovali iba jedným spôsobom keďže je jeden hrubší a druhý tenší.
Otázka znie: záleží na orientácii-pootočení piestikov voči sebe? Neskúmal som či sú valčeky(kde sa zasúvajú piestiky) spojené kanálikom pred zložením. Vďaka za odpoveď
Otázka znie: záleží na orientácii-pootočení piestikov voči sebe? Neskúmal som či sú valčeky(kde sa zasúvajú piestiky) spojené kanálikom pred zložením. Vďaka za odpoveď
Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo
čerpadlo má dva okruhy. jeden tlačí olej do válce a na klikovku, druhý odebírá rozstříkaný olej z motoru přes síto a filtr ho vrací do skříně. Na vzájemné poloze pístů nezáleží. Hlavně je nutné při výměně oleje vyčistit obdelníkové síto a filcový filtr.
Z výfuku by mělo jít nepatrné množství oleje.
Z výfuku by mělo jít nepatrné množství oleje.
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: ned led 31, 2010 5:24 pm
- Bydliště: Slovakia, Banská Bys
- Kontaktovat uživatele:
Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo
Zdravím. Chcel by som obnoviť túto tému. Mám problém z olejovým čerpadlom. Zadrel som motor a preto som pátral po poruche. Trubky mazania som vyčistil, boli zanesené bordelom. Vymontoval som aj čerpadlo všetko som vyčistil. Potreboval by som ale vedieť ako máju byt nastavené piestiky voči zaistujúcim šravbám z matkou. Na fore som tu nasiel rôzne varianty. Niekto píše 2,3mm niekto 1,7mm a ako to otestovať. Skúšal som to rôzne ale nedarilo sa mi. Tak som to celé poskladal nalial olej a skúšal hýbať ojnicou hore dole ale žiadny olej sa neobjavil ani na plstenom filtry a ani na mazaní valca. Bolo by dobre napísať nejaký konkrétny postup. Ešte by som chcel vedieť či medzi šnekom nahonu mazania a spodnou častou má byť tesnenie Budem veľmi vďačný za odpoveď, čaká ma jesená orba. Prikladám foto:
http://img823.imageshack.us/img823/5061/e7hw.jpg
http://img849.imageshack.us/img849/4623/3ofp.jpg
http://img543.imageshack.us/img543/9254/rii5.jpg
http://img703.imageshack.us/img703/5381/eme9.jpg
http://img440.imageshack.us/img440/5363/iqt2.jpg
http://img823.imageshack.us/img823/5061/e7hw.jpg
http://img849.imageshack.us/img849/4623/3ofp.jpg
http://img543.imageshack.us/img543/9254/rii5.jpg
http://img703.imageshack.us/img703/5381/eme9.jpg
http://img440.imageshack.us/img440/5363/iqt2.jpg
Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo
Dobrý den,
Před časem jsem problem taky řešil, nechtěl jsem kupovat nové čerpadlo. staré jsem dle rad a zkušeností 80 letého mechanika
celé předělal. na fotkách je vidět, jak stavěcí šrouby vyběhaly na ozubených kolech drážky a tím se snížil zdvih pístů a množství oleje. Místo stavěcích šroubů jsem dal ocelovou kuličku , která se nastavuje šroubem M 5. Zdvih je nastavený u okruhu který maže do válce nebo klikovky 0,7 -0,9 mm měřeno posuvkou. Druhý okruh, která odbírá olej z klikové skříně, má zdvih 0,9 - 1 mm . Při skládání čerpadla se nesmí zaměnit písty. Dělal jsem takhle asi tři čerpadla, vždycky jsem
do sacího otvoru nalil trochu oleje a otáčel hřídelí čerpadla. Na motoru je ještě obdelníkové síto velikosti asi 7 x 10 cm,
které se musí taky vyčistit. Nápad s kuličkou mi poradil ten starý pán , výrobce to prý taky změnil. Máme dva stroje, u každého je jiný druh mazání, Po tátovi jsem podědil stroj z roku 1972. je u něj mazání na klikovku, u druhého je mazání do válce
tam se dostává olej dříve. Po namontování čerpadla a nalití oleje jsme nepřipojili výstupní trubku pro mazání do válce, vyšroubovali šroub na žhavení nebo doutnák a ručně klikou protáčeli motor dokud nezačal z čerpadla vytékat olej.
Když je pod 10 stupňu ,před startem naleju do válce trochu oleje a protočím. Někdo přidáná olej do nafty v poměru 1:33
/přibližně/ Z výfuku musí trochu odkavávat olej , musí být mastný. Napsal jsem toho dost. Škoda , že jsi tak daleko.
Kricner.Vaclav@seznam.cz
Před časem jsem problem taky řešil, nechtěl jsem kupovat nové čerpadlo. staré jsem dle rad a zkušeností 80 letého mechanika
celé předělal. na fotkách je vidět, jak stavěcí šrouby vyběhaly na ozubených kolech drážky a tím se snížil zdvih pístů a množství oleje. Místo stavěcích šroubů jsem dal ocelovou kuličku , která se nastavuje šroubem M 5. Zdvih je nastavený u okruhu který maže do válce nebo klikovky 0,7 -0,9 mm měřeno posuvkou. Druhý okruh, která odbírá olej z klikové skříně, má zdvih 0,9 - 1 mm . Při skládání čerpadla se nesmí zaměnit písty. Dělal jsem takhle asi tři čerpadla, vždycky jsem
do sacího otvoru nalil trochu oleje a otáčel hřídelí čerpadla. Na motoru je ještě obdelníkové síto velikosti asi 7 x 10 cm,
které se musí taky vyčistit. Nápad s kuličkou mi poradil ten starý pán , výrobce to prý taky změnil. Máme dva stroje, u každého je jiný druh mazání, Po tátovi jsem podědil stroj z roku 1972. je u něj mazání na klikovku, u druhého je mazání do válce
tam se dostává olej dříve. Po namontování čerpadla a nalití oleje jsme nepřipojili výstupní trubku pro mazání do válce, vyšroubovali šroub na žhavení nebo doutnák a ručně klikou protáčeli motor dokud nezačal z čerpadla vytékat olej.
Když je pod 10 stupňu ,před startem naleju do válce trochu oleje a protočím. Někdo přidáná olej do nafty v poměru 1:33
/přibližně/ Z výfuku musí trochu odkavávat olej , musí být mastný. Napsal jsem toho dost. Škoda , že jsi tak daleko.
Kricner.Vaclav@seznam.cz
Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo
Zdravím.
Môj kamarát vyriešil dlhotrvajúce a priam každodenné problémy s pôvodným a nepríliš vydareným motorom 1D-90 veľmi jednoducho. Ten pôvodný nešťastný 2-taktný motor 1D-90 nahradil s 1-valcovým, 4-taktným, 15 koňovým motorom Lombardini čo montovali aj do malotraktorov TomoVinkovič-420 alebo Rába-15, a odvtedy má svätý pokoj. Ten motor už nedymí, olej z neho nekvapká, a má navyše aj +1 koňskú silu.
Aj on má jasno v tom že motor 2-valec Slavia je lepší a silnejší, ale aj oveľa drahší. Jemu namiesto 1-valca stačí tiež 1-valec. A ten Lombardini kúpil za cca. 1/3 cenu ako 2-valec Slavia. Tu je aj foto.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Môj kamarát vyriešil dlhotrvajúce a priam každodenné problémy s pôvodným a nepríliš vydareným motorom 1D-90 veľmi jednoducho. Ten pôvodný nešťastný 2-taktný motor 1D-90 nahradil s 1-valcovým, 4-taktným, 15 koňovým motorom Lombardini čo montovali aj do malotraktorov TomoVinkovič-420 alebo Rába-15, a odvtedy má svätý pokoj. Ten motor už nedymí, olej z neho nekvapká, a má navyše aj +1 koňskú silu.
Aj on má jasno v tom že motor 2-valec Slavia je lepší a silnejší, ale aj oveľa drahší. Jemu namiesto 1-valca stačí tiež 1-valec. A ten Lombardini kúpil za cca. 1/3 cenu ako 2-valec Slavia. Tu je aj foto.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: ned led 31, 2010 5:24 pm
- Bydliště: Slovakia, Banská Bys
- Kontaktovat uživatele:
Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo
bt66: dík za radu ale to nieje riešenie vymeniť motor. Kôli jednej súčiastke nebudem predsa meniť celý motor.
Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo
Ano, ano, je to jasné aj pre mňa. Ja som písal tú poznámku všeobecne, ohľadom na poruchovosť tých nepríliš vydarených 2-taktných motorov 1D90.spedobb píše:bt66: dík za radu ale to nieje riešenie vymeniť motor. Kôli jednej súčiastke nebudem predsa meniť celý motor.
Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo
To je nějaký blud ne? 1D90 jsou maximálně strašilivé pro provoz z hlediska hluku, jinak to jsou super motory. Agilní, jdou za otáčkama, primitivní na údržbu, poruchovost je podprůměrná.bt66 píše:Ano, ano, je to jasné aj pre mňa. Ja som písal tú poznámku všeobecne, ohľadom na poruchovosť tých nepríliš vydarených 2-taktných motorov 1D90.spedobb píše:bt66: dík za radu ale to nieje riešenie vymeniť motor. Kôli jednej súčiastke nebudem predsa meniť celý motor.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: ned led 31, 2010 5:24 pm
- Bydliště: Slovakia, Banská Bys
- Kontaktovat uživatele:
Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo
Opravu OLEJOVÉHO ČERPADLA - (mazacieho lisu) mám za sebou. Staré štelovacie skrutky boli zodraté. Nahradil som ich zo skrutkou s guličkou.
Popis: skrutky M6 prevrtané vrtákom M3 nie dokonca ! pri konci iba zahĺbené aby gulička trčala. Neskôr narazený závit asi M4. Na dno osadená gulička 3,5mm na ňu poukladané dalšie guličky. A nakoniec je to zaistené skrutkou M4 IMBUS.
Pomocník stojanová vŕtačka, brúska, a samozrejme kvalitné kobaltové vrták.
Na čerpadle bolo treba prerezať závit na M6. Skrutky trčia do čerpadla asi 1mm.
Olej z výfuku mierne odkvapkáva. Najazdených cca +- 4MT
Prikladám foto z generálky
Popis: skrutky M6 prevrtané vrtákom M3 nie dokonca ! pri konci iba zahĺbené aby gulička trčala. Neskôr narazený závit asi M4. Na dno osadená gulička 3,5mm na ňu poukladané dalšie guličky. A nakoniec je to zaistené skrutkou M4 IMBUS.
Pomocník stojanová vŕtačka, brúska, a samozrejme kvalitné kobaltové vrták.
Na čerpadle bolo treba prerezať závit na M6. Skrutky trčia do čerpadla asi 1mm.
Olej z výfuku mierne odkvapkáva. Najazdených cca +- 4MT
Prikladám foto z generálky
-
- Příspěvky: 19
- Registrován: pon bře 30, 2015 9:01 am
- Bydliště: Týnec nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo
Je dobré vzít na vědomí že do čerpadel s tyčinkama ve štelovacích šroubkách je umělý zásah tak aby čerpadla selhávaly,taky jsem jeden s postižených.spedobb píše:Opravu OLEJOVÉHO ČERPADLA - (mazacieho lisu) mám za sebou. Staré štelovacie skrutky boli zodraté. Nahradil som ich zo skrutkou s guličkou.
Popis: skrutky M6 prevrtané vrtákom M3 nie dokonca ! pri konci iba zahĺbené aby gulička trčala. Neskôr narazený závit asi M4. Na dno osadená gulička 3,5mm na ňu poukladané dalšie guličky. A nakoniec je to zaistené skrutkou M4 IMBUS.
Pomocník stojanová vŕtačka, brúska, a samozrejme kvalitné kobaltové vrták.
Na čerpadle bolo treba prerezať závit na M6. Skrutky trčia do čerpadla asi 1mm.
Olej z výfuku mierne odkvapkáva. Najazdených cca +- 4MT
Prikladám foto z generálky
Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo
Zdravím.
Mám problém. Zadřel se nám T4K14. olejové čerpadlo je KO, tak jsem koupil nové, ale to nové má pouze 3 "výstupy", zatím co to staré 4. Objednával jsem ho v Přešticích, a říkali, že jiný nemají, pouze to se 3mi dírami. Podle starého chybí díra na propojení čerpadla a olej. vany. Nevím co s tím. Poradíte mi prosím?
Přeji hezký zbytek dne a mnoho naježděných Mh :-)
Mám problém. Zadřel se nám T4K14. olejové čerpadlo je KO, tak jsem koupil nové, ale to nové má pouze 3 "výstupy", zatím co to staré 4. Objednával jsem ho v Přešticích, a říkali, že jiný nemají, pouze to se 3mi dírami. Podle starého chybí díra na propojení čerpadla a olej. vany. Nevím co s tím. Poradíte mi prosím?
Přeji hezký zbytek dne a mnoho naježděných Mh :-)
Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo
Zdravím chtělo by to fotky různé pohledy čerpadla. Co je to za typ Slávie .
jak vložit foto http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... BEit+fotku
jak vložit foto http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... BEit+fotku
Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo
Čerpadlo s třemi vývody nemá vývod na olejovou vanu protože je v olejové vaně zastrčené a saje okolo své hnací hřídele.
Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo
Vedra: Díky, to potešilo . O starost míň.
Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo
resim problem s olejovim cerpadlem, cerpadlo mi tlaci olej pouze jednim vyvodem (do trubicky k valci) do trubicky co vede podle výse uvedeneho obrazku k filcovemu filtru mi olej nejde
kde hledat zavadu problem
danke za rady
kde hledat zavadu problem
danke za rady