Motorová zavislost, poruchy převodovek

Moderátoři: Tata, Tom

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Martin-SVK
Příspěvky: 258
Registrován: ned úno 24, 2013 10:37 pm
Bydliště: okres Námestovo

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#61 Nový příspěvek od Martin-SVK »

máš na mysli nejaky taký zvuk ako tu na tomto videu?? https://www.youtube.com/watch?v=hPCEmoTa-kE
T-4K-22 :)

PON-25 A
ARS-103 _ 5-KN-85
ŽŤ-152

Uživatelský avatar
ondrejb
Příspěvky: 322
Registrován: čtv pro 11, 2008 1:37 am
Bydliště: SR/RS

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#62 Nový příspěvek od ondrejb »

Martin-SVK píše:máš na mysli nejaky taký zvuk ako tu na tomto videu?? https://www.youtube.com/watch?v=hPCEmoTa-kE
Ano-aj tu počuť niečo podobné!
U mňa to počuť hlavne keď zaradím 4-ku! Aj na 3-ke, ale na 4-ke to až kvičí!
Len som chcel vedieť aký nd mám hľadať do budúcna! Tipujem to na tanierové koleso a pastorok?/vymedzovanie vzdialenosti/.
Lebo keď sa rozbehne a ide akože bez "záberu",tak je to celkom OK!

Uživatelský avatar
Martin-SVK
Příspěvky: 258
Registrován: ned úno 24, 2013 10:37 pm
Bydliště: okres Námestovo

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#63 Nový příspěvek od Martin-SVK »

jaa by som sa týmto nezapodieval absolutne na takomto stroji... ono tá prevodovka je stavana podľa pána Šálka na nejakých 36kw či ako som sa tu dočítal na fore takže s 1valcom pohoda klídek tabáček no a ak náhodou niečo prdne tak to tak či tak budeš musieť rozobrať aby si zistil čo a to už budeš vidieť čo presne je v háji a čo treba zháňať a taketo špekulacie a zháňanie niečo dopredu to su uplne zbytočné starosti podľa mňa
ložiská su vymenené olej nový takže tam už viac pre tu prevodovku spraviť hádam ani nemôžeš :)
nám doma "piští" takisto s tým nenarobíš nič a funguje tak minimálne 14 rokov čo ho máme a rv. 1972 :D
T-4K-22 :)

PON-25 A
ARS-103 _ 5-KN-85
ŽŤ-152

Uživatelský avatar
ondrejb
Příspěvky: 322
Registrován: čtv pro 11, 2008 1:37 am
Bydliště: SR/RS

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#64 Nový příspěvek od ondrejb »

Martin-SVK píše:jaa by som sa týmto nezapodieval absolutne na takomto stroji... ono tá prevodovka je stavana podľa pána Šálka na nejakých 36kw či ako som sa tu dočítal na fore takže s 1valcom pohoda klídek tabáček no a ak náhodou niečo prdne tak to tak či tak budeš musieť rozobrať aby si zistil čo a to už budeš vidieť čo presne je v háji a čo treba zháňať a taketo špekulacie a zháňanie niečo dopredu to su uplne zbytočné starosti podľa mňa
ložiská su vymenené olej nový takže tam už viac pre tu prevodovku spraviť hádam ani nemôžeš :)
nám doma "piští" takisto s tým nenarobíš nič a funguje tak minimálne 14 rokov čo ho máme a rv. 1972 :D
V podstate máš pravdu! Tá prevodovka je z roku 1965! A bol tam motor T4K10A do roku 1999.Vtedy bola vymena motora na 2S90A.Aj ten beži odvtedy bez poruchy!

Uživatelský avatar
Davleo
Příspěvky: 219
Registrován: pon bře 04, 2013 9:46 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#65 Nový příspěvek od Davleo »

Tak jestli se intenzita zvuku mění se zařazenou rychlostí směrem nahoru:
- tipoval bych to na ložiska 6208 vložené do dvojkola oddělujícího předlohovou hřídel od "plovoucí" hřídele řazení závislosti - tzn ložiska na pozici 3 na straně 175 manuálu (ten nejstarší manuál, co je na fóru ke stažení), viz přiložený obrázek...To je totiž další slabé místo převodovky...
To ložisko přenáší v převodovce vůbec největší síly, masivní předlohová hřídel je sama o sobě těžká, plus síla z přenosu kroutícího momentu přes přímé ozubení kol řazení rychlostí a kola náhonu pastorku diferenciálu = vytlačování zubů ze záběru a tím pádem velkou ohybovou sílu na hřídel, právě v místě tohoto ložiska.

Jen na okraj: měnil jsi skutečně i tyto ložiska? Je to tam dost nepřístupný a málokomu se to chce rozdělávat :-( Pokud mají tyto ložiska vyběhaný dráhy, větší radiální vůli, pak budou skutečně kvílet společně společně s ozubenými koly - celá předlohová hřídel se prohýbá, ložiska dostávají na frak a zuby ozubených kol nezabírají s svou celou plochou na sebe...

Spíš bych hledal chybu tam, má to i přímou souvislost na to, že když přerušíš odběr kroutícího momentu (jízda bez záběru), kvílení se zmírní (na hřídel nepůsobí ohybový moment...
Pastorek diferenciálu a jeho ozubení se točí už dost pomalu na to, aby vydával tak kvílivý zvuk. Ale vůli mezi ozubenými koly bych při další rozborce zkontroloval stejně....

Obrázek

Uživatelský avatar
ondrejb
Příspěvky: 322
Registrován: čtv pro 11, 2008 1:37 am
Bydliště: SR/RS

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#66 Nový příspěvek od ondrejb »

Davleo píše:Tak jestli se intenzita zvuku mění se zařazenou rychlostí směrem nahoru:
- tipoval bych to na ložiska 6208 vložené do dvojkola oddělujícího předlohovou hřídel od "plovoucí" hřídele řazení závislosti - tzn ložiska na pozici 3 na straně 175 manuálu (ten nejstarší manuál, co je na fóru ke stažení), viz přiložený obrázek...To je totiž další slabé místo převodovky...
To ložisko přenáší v převodovce vůbec největší síly, masivní předlohová hřídel je sama o sobě těžká, plus síla z přenosu kroutícího momentu přes přímé ozubení kol řazení rychlostí a kola náhonu pastorku diferenciálu = vytlačování zubů ze záběru a tím pádem velkou ohybovou sílu na hřídel, právě v místě tohoto ložiska.

Jen na okraj: měnil jsi skutečně i tyto ložiska? Je to tam dost nepřístupný a málokomu se to chce rozdělávat :-( Pokud mají tyto ložiska vyběhaný dráhy, větší radiální vůli, pak budou skutečně kvílet společně společně s ozubenými koly - celá předlohová hřídel se prohýbá, ložiska dostávají na frak a zuby ozubených kol nezabírají s svou celou plochou na sebe...

Spíš bych hledal chybu tam, má to i přímou souvislost na to, že když přerušíš odběr kroutícího momentu (jízda bez záběru), kvílení se zmírní (na hřídel nepůsobí ohybový moment...
Pastorek diferenciálu a jeho ozubení se točí už dost pomalu na to, aby vydával tak kvílivý zvuk. Ale vůli mezi ozubenými koly bych při další rozborce zkontroloval stejně....

Obrázek
Ahoj!
Ďakujem ti za príspevok!
Ložiská som určite menil ba dokonca aj medené puzdro pod dvojkolesom prepínania závislosti,lebo to bolo veľmi vybité!Dôkazom sú aj fotky z opravy ktoré ale teraz neviem priložiť lebo som už limit prekročil!
Aj tak nemám nervy na rozborku prevodovky nakoľko sú ešte maličkosti ktoré treba cez leto doladiť!
Nechám to tak-zatiaľ-a potom sa uvidí!
Ešte raz vďaka za rady!

PULDrapalik
Příspěvky: 4581
Registrován: stř pro 30, 2009 10:14 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#67 Nový příspěvek od PULDrapalik »

Zkus dát hustý převodový olej třeba PP 90

Uživatelský avatar
majo258
Příspěvky: 801
Registrován: stř říj 21, 2009 4:26 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#68 Nový příspěvek od majo258 »

ahojte
piskanie v prevodovke mam aj ja, ale z dovodu vymeny hrusky na diferaku kvoli vypinaniu a tym ze to neni zladene tak na stvorke to reve. Rozmyslal som nasypat do oleja, alebo zamiesat grafitovy prasok, pripadne natlacit tam vazelinu.
Pomohlo by nieco z toho aby to stichlo, alebo ma niekto z vas nieco lepsie?
Vdaka za rady. :-/

Uživatelský avatar
Tata
Příspěvky: 2943
Registrován: sob črc 07, 2007 9:42 pm
Bydliště: Ostrava Nová Bělá
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#69 Nový příspěvek od Tata »

a projev je při 4X4 nebo furt i při 2x4, při 4X4 to strašně knučí
výkopové práce minibagrem 1,6t a JCB 2cx

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#70 Nový příspěvek od Tom »

Ještě se do oleje přidávaly bukové piliny.... vyzkoušené ale nemám nic.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Uživatelský avatar
majo258
Příspěvky: 801
Registrován: stř říj 21, 2009 4:26 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#71 Nový příspěvek od majo258 »

Tome, to o tych pilinach som tiez pocul, ale kolko by trebalo? nieze sa dakde natrepu a zadru prevodovku. :)

Uživatelský avatar
Davleo
Příspěvky: 219
Registrován: pon bře 04, 2013 9:46 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#72 Nový příspěvek od Davleo »

Do těch pilin bych teda nešel, nechci nikoho zrazovat, ale přijde mi to jako totální hloupost. Pilina, jakkoli je drobná, je stále dostatečně velká, aby působila problémy
- až se rozemelou na ozubených kolech na prach, zhoustne olej a tím pádem bude o něco tišší převodovka - to ale vyřešíte použitím hustšího oleje
- jako přídavný kluzný materiál to rozhodně není nic moc
- zvýší se hustota oleje, tím pádem přijdete o něco výkonu
- olej ale maže taky ložiska a gufera - představte si, jak se taková i miniaturní pilina dostává do ložiska pod kuličku, která se po ní odvaluje a drtí ji. Pilina, která se dostane pod břit gufera, to asi taky není zrovna ideální.

No nevím - do malotraktoru se asi dá i natlačit máslo...ale není lepší vyřešit příčinu problému, než složitě obcházet její následky s tím., že si zadělám na další problém?

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#73 Nový příspěvek od Tom »

Pouze jsem napsal že se to dělá, rozhodně bych to ale nedělal já :tyty:
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

Uživatelský avatar
Uhu
Příspěvky: 265
Registrován: čtv říj 25, 2007 2:37 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#74 Nový příspěvek od Uhu »

Tom píše:Pouze jsem napsal že se to dělá, rozhodně bych to ale nedělal já :tyty:
kluci dnes se my stalo když jasem chtěl zapnout motorovou závislost tak jsem ji nemohl zasunout, a pak ji musim dost silou vytáhnout, co by to mohlo dělat

Uživatelský avatar
Davleo
Příspěvky: 219
Registrován: pon bře 04, 2013 9:46 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#75 Nový příspěvek od Davleo »

A převodová ti jde zařadit lehce?

Závislost se řadí posuvem objímky po bronzovém kroužku - takže pokud to jde ztuha (při vymáčklé spojce a netočícím se kardanu), tak to jedině může jít zub proti zubu (stačí prošlápnout spojku) nebo drhnoucí kluzné uložení, případně ještě váznoucí mechanismus řazení. Jak jsi na tom s olejem, je ho tam dost a bylo ho tam dost i předtím?
Pokud se jezdilo dlouho bez občasnýho zařazení závislosti, a bylo tam třeba málo oleje, mohly se na bronzový kluzný povrch dostat nečistoty a zaschnout tam..zkusil bych (opatrně) víckrát zařadit a vyřadit závislost, jestli to pomůže, případně propláchnout převodovku třeba starou naftou (s protočením soukolí), aby se to vyčistilo...

Bacha na řazení závislosti velkou silou - mohl by se střihnout kolík na řadící páce uvnitř převodovky, což by znamenalo půlení...

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“