Motorová zavislost, poruchy převodovek
- Martin-SVK
- Příspěvky: 258
- Registrován: ned úno 24, 2013 10:37 pm
- Bydliště: okres Námestovo
Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek
máš na mysli nejaky taký zvuk ako tu na tomto videu?? https://www.youtube.com/watch?v=hPCEmoTa-kE
T-4K-22 :)
PON-25 A
ARS-103 _ 5-KN-85
ŽŤ-152
PON-25 A
ARS-103 _ 5-KN-85
ŽŤ-152
Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek
Ano-aj tu počuť niečo podobné!Martin-SVK píše:máš na mysli nejaky taký zvuk ako tu na tomto videu?? https://www.youtube.com/watch?v=hPCEmoTa-kE
U mňa to počuť hlavne keď zaradím 4-ku! Aj na 3-ke, ale na 4-ke to až kvičí!
Len som chcel vedieť aký nd mám hľadať do budúcna! Tipujem to na tanierové koleso a pastorok?/vymedzovanie vzdialenosti/.
Lebo keď sa rozbehne a ide akože bez "záberu",tak je to celkom OK!
- Martin-SVK
- Příspěvky: 258
- Registrován: ned úno 24, 2013 10:37 pm
- Bydliště: okres Námestovo
Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek
jaa by som sa týmto nezapodieval absolutne na takomto stroji... ono tá prevodovka je stavana podľa pána Šálka na nejakých 36kw či ako som sa tu dočítal na fore takže s 1valcom pohoda klídek tabáček no a ak náhodou niečo prdne tak to tak či tak budeš musieť rozobrať aby si zistil čo a to už budeš vidieť čo presne je v háji a čo treba zháňať a taketo špekulacie a zháňanie niečo dopredu to su uplne zbytočné starosti podľa mňa
ložiská su vymenené olej nový takže tam už viac pre tu prevodovku spraviť hádam ani nemôžeš
nám doma "piští" takisto s tým nenarobíš nič a funguje tak minimálne 14 rokov čo ho máme a rv. 1972
ložiská su vymenené olej nový takže tam už viac pre tu prevodovku spraviť hádam ani nemôžeš
nám doma "piští" takisto s tým nenarobíš nič a funguje tak minimálne 14 rokov čo ho máme a rv. 1972
T-4K-22 :)
PON-25 A
ARS-103 _ 5-KN-85
ŽŤ-152
PON-25 A
ARS-103 _ 5-KN-85
ŽŤ-152
Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek
V podstate máš pravdu! Tá prevodovka je z roku 1965! A bol tam motor T4K10A do roku 1999.Vtedy bola vymena motora na 2S90A.Aj ten beži odvtedy bez poruchy!Martin-SVK píše:jaa by som sa týmto nezapodieval absolutne na takomto stroji... ono tá prevodovka je stavana podľa pána Šálka na nejakých 36kw či ako som sa tu dočítal na fore takže s 1valcom pohoda klídek tabáček no a ak náhodou niečo prdne tak to tak či tak budeš musieť rozobrať aby si zistil čo a to už budeš vidieť čo presne je v háji a čo treba zháňať a taketo špekulacie a zháňanie niečo dopredu to su uplne zbytočné starosti podľa mňa
ložiská su vymenené olej nový takže tam už viac pre tu prevodovku spraviť hádam ani nemôžeš
nám doma "piští" takisto s tým nenarobíš nič a funguje tak minimálne 14 rokov čo ho máme a rv. 1972
Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek
Tak jestli se intenzita zvuku mění se zařazenou rychlostí směrem nahoru:
- tipoval bych to na ložiska 6208 vložené do dvojkola oddělujícího předlohovou hřídel od "plovoucí" hřídele řazení závislosti - tzn ložiska na pozici 3 na straně 175 manuálu (ten nejstarší manuál, co je na fóru ke stažení), viz přiložený obrázek...To je totiž další slabé místo převodovky...
To ložisko přenáší v převodovce vůbec největší síly, masivní předlohová hřídel je sama o sobě těžká, plus síla z přenosu kroutícího momentu přes přímé ozubení kol řazení rychlostí a kola náhonu pastorku diferenciálu = vytlačování zubů ze záběru a tím pádem velkou ohybovou sílu na hřídel, právě v místě tohoto ložiska.
Jen na okraj: měnil jsi skutečně i tyto ložiska? Je to tam dost nepřístupný a málokomu se to chce rozdělávat :-( Pokud mají tyto ložiska vyběhaný dráhy, větší radiální vůli, pak budou skutečně kvílet společně společně s ozubenými koly - celá předlohová hřídel se prohýbá, ložiska dostávají na frak a zuby ozubených kol nezabírají s svou celou plochou na sebe...
Spíš bych hledal chybu tam, má to i přímou souvislost na to, že když přerušíš odběr kroutícího momentu (jízda bez záběru), kvílení se zmírní (na hřídel nepůsobí ohybový moment...
Pastorek diferenciálu a jeho ozubení se točí už dost pomalu na to, aby vydával tak kvílivý zvuk. Ale vůli mezi ozubenými koly bych při další rozborce zkontroloval stejně....
- tipoval bych to na ložiska 6208 vložené do dvojkola oddělujícího předlohovou hřídel od "plovoucí" hřídele řazení závislosti - tzn ložiska na pozici 3 na straně 175 manuálu (ten nejstarší manuál, co je na fóru ke stažení), viz přiložený obrázek...To je totiž další slabé místo převodovky...
To ložisko přenáší v převodovce vůbec největší síly, masivní předlohová hřídel je sama o sobě těžká, plus síla z přenosu kroutícího momentu přes přímé ozubení kol řazení rychlostí a kola náhonu pastorku diferenciálu = vytlačování zubů ze záběru a tím pádem velkou ohybovou sílu na hřídel, právě v místě tohoto ložiska.
Jen na okraj: měnil jsi skutečně i tyto ložiska? Je to tam dost nepřístupný a málokomu se to chce rozdělávat :-( Pokud mají tyto ložiska vyběhaný dráhy, větší radiální vůli, pak budou skutečně kvílet společně společně s ozubenými koly - celá předlohová hřídel se prohýbá, ložiska dostávají na frak a zuby ozubených kol nezabírají s svou celou plochou na sebe...
Spíš bych hledal chybu tam, má to i přímou souvislost na to, že když přerušíš odběr kroutícího momentu (jízda bez záběru), kvílení se zmírní (na hřídel nepůsobí ohybový moment...
Pastorek diferenciálu a jeho ozubení se točí už dost pomalu na to, aby vydával tak kvílivý zvuk. Ale vůli mezi ozubenými koly bych při další rozborce zkontroloval stejně....
Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek
Ahoj!Davleo píše:Tak jestli se intenzita zvuku mění se zařazenou rychlostí směrem nahoru:
- tipoval bych to na ložiska 6208 vložené do dvojkola oddělujícího předlohovou hřídel od "plovoucí" hřídele řazení závislosti - tzn ložiska na pozici 3 na straně 175 manuálu (ten nejstarší manuál, co je na fóru ke stažení), viz přiložený obrázek...To je totiž další slabé místo převodovky...
To ložisko přenáší v převodovce vůbec největší síly, masivní předlohová hřídel je sama o sobě těžká, plus síla z přenosu kroutícího momentu přes přímé ozubení kol řazení rychlostí a kola náhonu pastorku diferenciálu = vytlačování zubů ze záběru a tím pádem velkou ohybovou sílu na hřídel, právě v místě tohoto ložiska.
Jen na okraj: měnil jsi skutečně i tyto ložiska? Je to tam dost nepřístupný a málokomu se to chce rozdělávat :-( Pokud mají tyto ložiska vyběhaný dráhy, větší radiální vůli, pak budou skutečně kvílet společně společně s ozubenými koly - celá předlohová hřídel se prohýbá, ložiska dostávají na frak a zuby ozubených kol nezabírají s svou celou plochou na sebe...
Spíš bych hledal chybu tam, má to i přímou souvislost na to, že když přerušíš odběr kroutícího momentu (jízda bez záběru), kvílení se zmírní (na hřídel nepůsobí ohybový moment...
Pastorek diferenciálu a jeho ozubení se točí už dost pomalu na to, aby vydával tak kvílivý zvuk. Ale vůli mezi ozubenými koly bych při další rozborce zkontroloval stejně....
Ďakujem ti za príspevok!
Ložiská som určite menil ba dokonca aj medené puzdro pod dvojkolesom prepínania závislosti,lebo to bolo veľmi vybité!Dôkazom sú aj fotky z opravy ktoré ale teraz neviem priložiť lebo som už limit prekročil!
Aj tak nemám nervy na rozborku prevodovky nakoľko sú ešte maličkosti ktoré treba cez leto doladiť!
Nechám to tak-zatiaľ-a potom sa uvidí!
Ešte raz vďaka za rady!
-
- Příspěvky: 4581
- Registrován: stř pro 30, 2009 10:14 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek
Zkus dát hustý převodový olej třeba PP 90
- majo258
- Příspěvky: 801
- Registrován: stř říj 21, 2009 4:26 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek
ahojte
piskanie v prevodovke mam aj ja, ale z dovodu vymeny hrusky na diferaku kvoli vypinaniu a tym ze to neni zladene tak na stvorke to reve. Rozmyslal som nasypat do oleja, alebo zamiesat grafitovy prasok, pripadne natlacit tam vazelinu.
Pomohlo by nieco z toho aby to stichlo, alebo ma niekto z vas nieco lepsie?
Vdaka za rady.
piskanie v prevodovke mam aj ja, ale z dovodu vymeny hrusky na diferaku kvoli vypinaniu a tym ze to neni zladene tak na stvorke to reve. Rozmyslal som nasypat do oleja, alebo zamiesat grafitovy prasok, pripadne natlacit tam vazelinu.
Pomohlo by nieco z toho aby to stichlo, alebo ma niekto z vas nieco lepsie?
Vdaka za rady.
- Tata
- Příspěvky: 2943
- Registrován: sob črc 07, 2007 9:42 pm
- Bydliště: Ostrava Nová Bělá
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek
a projev je při 4X4 nebo furt i při 2x4, při 4X4 to strašně knučí
výkopové práce minibagrem 1,6t a JCB 2cx
Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek
Ještě se do oleje přidávaly bukové piliny.... vyzkoušené ale nemám nic.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
- majo258
- Příspěvky: 801
- Registrován: stř říj 21, 2009 4:26 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek
Tome, to o tych pilinach som tiez pocul, ale kolko by trebalo? nieze sa dakde natrepu a zadru prevodovku.
Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek
Do těch pilin bych teda nešel, nechci nikoho zrazovat, ale přijde mi to jako totální hloupost. Pilina, jakkoli je drobná, je stále dostatečně velká, aby působila problémy
- až se rozemelou na ozubených kolech na prach, zhoustne olej a tím pádem bude o něco tišší převodovka - to ale vyřešíte použitím hustšího oleje
- jako přídavný kluzný materiál to rozhodně není nic moc
- zvýší se hustota oleje, tím pádem přijdete o něco výkonu
- olej ale maže taky ložiska a gufera - představte si, jak se taková i miniaturní pilina dostává do ložiska pod kuličku, která se po ní odvaluje a drtí ji. Pilina, která se dostane pod břit gufera, to asi taky není zrovna ideální.
No nevím - do malotraktoru se asi dá i natlačit máslo...ale není lepší vyřešit příčinu problému, než složitě obcházet její následky s tím., že si zadělám na další problém?
- až se rozemelou na ozubených kolech na prach, zhoustne olej a tím pádem bude o něco tišší převodovka - to ale vyřešíte použitím hustšího oleje
- jako přídavný kluzný materiál to rozhodně není nic moc
- zvýší se hustota oleje, tím pádem přijdete o něco výkonu
- olej ale maže taky ložiska a gufera - představte si, jak se taková i miniaturní pilina dostává do ložiska pod kuličku, která se po ní odvaluje a drtí ji. Pilina, která se dostane pod břit gufera, to asi taky není zrovna ideální.
No nevím - do malotraktoru se asi dá i natlačit máslo...ale není lepší vyřešit příčinu problému, než složitě obcházet její následky s tím., že si zadělám na další problém?
Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek
Pouze jsem napsal že se to dělá, rozhodně bych to ale nedělal já
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz
TomAgro@seznam.cz
Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek
kluci dnes se my stalo když jasem chtěl zapnout motorovou závislost tak jsem ji nemohl zasunout, a pak ji musim dost silou vytáhnout, co by to mohlo dělatTom píše:Pouze jsem napsal že se to dělá, rozhodně bych to ale nedělal já
Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek
A převodová ti jde zařadit lehce?
Závislost se řadí posuvem objímky po bronzovém kroužku - takže pokud to jde ztuha (při vymáčklé spojce a netočícím se kardanu), tak to jedině může jít zub proti zubu (stačí prošlápnout spojku) nebo drhnoucí kluzné uložení, případně ještě váznoucí mechanismus řazení. Jak jsi na tom s olejem, je ho tam dost a bylo ho tam dost i předtím?
Pokud se jezdilo dlouho bez občasnýho zařazení závislosti, a bylo tam třeba málo oleje, mohly se na bronzový kluzný povrch dostat nečistoty a zaschnout tam..zkusil bych (opatrně) víckrát zařadit a vyřadit závislost, jestli to pomůže, případně propláchnout převodovku třeba starou naftou (s protočením soukolí), aby se to vyčistilo...
Bacha na řazení závislosti velkou silou - mohl by se střihnout kolík na řadící páce uvnitř převodovky, což by znamenalo půlení...
Závislost se řadí posuvem objímky po bronzovém kroužku - takže pokud to jde ztuha (při vymáčklé spojce a netočícím se kardanu), tak to jedině může jít zub proti zubu (stačí prošlápnout spojku) nebo drhnoucí kluzné uložení, případně ještě váznoucí mechanismus řazení. Jak jsi na tom s olejem, je ho tam dost a bylo ho tam dost i předtím?
Pokud se jezdilo dlouho bez občasnýho zařazení závislosti, a bylo tam třeba málo oleje, mohly se na bronzový kluzný povrch dostat nečistoty a zaschnout tam..zkusil bych (opatrně) víckrát zařadit a vyřadit závislost, jestli to pomůže, případně propláchnout převodovku třeba starou naftou (s protočením soukolí), aby se to vyčistilo...
Bacha na řazení závislosti velkou silou - mohl by se střihnout kolík na řadící páce uvnitř převodovky, což by znamenalo půlení...