Motorová zavislost, poruchy převodovek

Moderátoři: Tata, Tom

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Davleo
Příspěvky: 219
Registrován: pon bře 04, 2013 9:46 pm
Bydliště: Pardubice

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#121 Nový příspěvek od Davleo »

Pokud tomu dobře rozumím, tak Jožo srovnává stav před tím, než do toho sáhnul a měnil ložiska, kdy to nedělalo, a stav po výměně, je to tak Jožo?
Já dělal repasi obou převodovek a mně TK nekvílí, a nekvílelo ani před repasí...a je hodně starý. Tedy aspoň hluk původního motoru přehlušil všechno ostatní ;-)

Zkotroloval bych ty vůle, ideálně srovnáním s nějakým lepším TK, srovnáním předku a zadku lze porovnat jen soustavu kolo-diferák-kardanka, za předpokladu vyřazení do neutrálu...ale neřekne to nic o převodovce.
Pokud jsi vědátor, můžeš od frekvence "kvílení" a znalosti obvodových rychlostí jednotlivých oz. kol nasměrovat svoje pátrání na konkrétní soukolí :-) Jestli je např. frekvence při stejné rychlsoti jízdy stále stejná bez rozdílu zařazené rychlosti, tak se to odehrává někde za převodovkou...tam je to už vše do pomala, takže by podle frekvence šlo odtušit, který soukolí to dělá...
Protože jde o nepravidelný mňoukání, tak se nejspíš jedná a nějakou asymetrii, tzn. buď vyosení, průhyb, anebo větší opotřebení části zubů atp. Pokud to byla jen prostá radiální anebo axiální vůle bez asymetrie, tak to bude hvízdat, ale ne mňoukat...

Mohlo se klidně stát, že jsi repasí ložisek a tím pádem fixací osy rotace hřídelů donutil oz.kola běhat s radiální asymetrií - zvlášť delší hřídele mají od výroby velké nepřesnosti i co se průhybu týče, a tak do sebe nyní mohou části oz. kol zabírat víc natěsno než dřív -předchozí "vyběhaná" ložiska nenutila zuby do sebe zabírat bez vůle...

Uživatelský avatar
GeorG9
Příspěvky: 871
Registrován: sob říj 26, 2013 6:30 pm
Bydliště: okr.Prostějov

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#122 Nový příspěvek od GeorG9 »

Zajímavý že winea mi chrastí taky, ale opačně. Na čtverku při jízdě bez zátěže, cinkání a chrastění. Ale jak je pod zátěží tak se vůle v kolech asi vymezí a rachot zmizí, změní se na hluboký hučení.

Uživatelský avatar
Jožo Kovalčík
Příspěvky: 499
Registrován: ned říj 16, 2011 2:05 pm
Bydliště: Rožňava

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#123 Nový příspěvek od Jožo Kovalčík »

Hmm....tá naša diskusia sa už pomaly posúva do nejakých astronomických dimenzionálnych alternatívnych koblihových vesmírov, ale nevadí :) .
Davleo
Áno rozumieš dobre, zrovnávam stav pred rozobraním a po rozobratí prevodovky, no hluk mi delala aj predtým (predo mnou prevodovku nikto nerozoberal, bol som prvý, to viem na 100%) no zdá sa mi, že predtým bola menej hlučná......ale možno sa mi to vážne iba zdá....neviem no.
Keď si robil repas prevodoviek, menil si alebo nemenil vymedzovacie podložky (tie pred ložiskom diferenciálu 6022), dával si inú hrúbku ale nie?
Srovnat s lepším TK...
Tak neviem hádam to moje TK-čko ešte na tom nie je tak zle, prevody nemám zodrané a zbrúsené, nejaká vôľa tam je....zrovnať to viem iba s týmto polorozpadnutým a polorozkradnutým TK z jedného podniku....to kvíli tiež (viď. fotky)
K tomu nepravidelnému mňoukání....v tom prvom videu ak si ho videl, tak idem po lúke kde sú nerovnosti (jamka, hrbolček....), tak najskôr preto mi tam nepravidelne mňouká. To už ja neviem odlíšiť či mi to hvízda, mňouká alebo kvíli....proste mi hučí.
Nie som žiaden odborník, do frekvencií kvílení a podobných vecí sa nevyznám, no to kvílení tej mojej prevodovky mi najviac pasuje na ten diferenciál ako tu písal thovt....tie dve staré ložiská 6022 mali vôľu, vonkajší krúžok ložiska mal axiálnu vôľu....ložiská som proste sťahovákom stiahol a nalisoval nové....vymedzovacie podložky som nemenil ostali tam tie isté....všetko som potom skúšal ručne pretáčať (potom aj už zloženú prevodovku, pri zaradených rýchlostiach) a všetko šlo normálne pretočiť rukou....necítil som žiadne zadrhávanie, odpor ani nič podobné.

Mohlo se klidně stát, že jsi repasí ložisek a tím pádem fixací osy rotace hřídelů donutil oz.kola běhat s radiální asymetrií - zvlášť delší hřídele mají od výroby velké nepřesnosti i co se průhybu týče, a tak do sebe nyní mohou části oz. kol zabírat víc natěsno než dřív -předchozí "vyběhaná" ložiska nenutila zuby do sebe zabírat bez vůle...
Ak tomuto rozumiem správne, tak by vlastne to kvílenie malo byť časom menšie, keď sa ložiská trochu vybehajú....

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Kvílili aj tieto staré kombajny, to je pre nich charakteristický zvuk....poznávacie znamenie podľa zvuku
https://www.youtube.com/watch?v=HC7SSKU0wD8
https://www.youtube.com/watch?v=5aeozxlmfww
https://www.youtube.com/watch?v=t9P8vq2D1ec

tiež mňoukajú nepravidelne a snaď nemá každý jeden ohnutý nejaký hriadeľ, asymetriu, vyosenie či pruhyb.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5462
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#124 Nový příspěvek od thovt »

Mrkni na to jestli uvídíš rozdíl https://halbu.rajce.idnes.cz/TZ4K14_pre ... 130883.jpg https://postimg.cc/Cns7gbwf

Ješte mě napadlo jak to zjististit co to dělá, vypneš pohon předku, a pak vypneš pojezdovu závislost a ještě zadek , pak uvážeš traktora za auto, potáhne tě takovou rychlostí kdy to kvílí běžně. Tím odzkoušíš soukolí diferencialů a portálů.

Uživatelský avatar
Jožo Kovalčík
Příspěvky: 499
Registrován: ned říj 16, 2011 2:05 pm
Bydliště: Rožňava

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#125 Nový příspěvek od Jožo Kovalčík »

No aký tam je rozdiel? Ja neviem nevidím tam rozdiel.....iba možno, že Halbu má prevodovku viac zbehanú ako ja....dvojkolo pojazdu vyzerá byť viac vydrané....ale neviem aký rozdiel tam ešte je. Ja neviem vypnúť predok na svojom traktore.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5462
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#126 Nový příspěvek od thovt »

Podívej se na ložiska (dvě ložiska vedle sebe).
Asi nemáš tahlo http://www.nasetraktory.eu/forum/downlo ... &mode=view

Uživatelský avatar
Jožo Kovalčík
Příspěvky: 499
Registrován: ned říj 16, 2011 2:05 pm
Bydliště: Rožňava

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#127 Nový příspěvek od Jožo Kovalčík »

Ahá....tie ložiská na drážkovanom hriadeli, no áno ja tam mám iba jedno, ale tak to bolo už z výroby....miesto toho druhého ložiska tam dali rozperku. To, že tam mám iba jedno ložisko môže tiež spôsobovať to kvílenie? To vypínanie náhonu tam vôbec nemám, je to traktor z roku 1993 a vypínanie tam už nedávali 10 rokov predtým, viem to lebo to druhé TK čo som tu ukazoval, tak tiež nemá vypínanie predku a je z roku 1984.

Uživatelský avatar
Jožo Kovalčík
Příspěvky: 499
Registrován: ned říj 16, 2011 2:05 pm
Bydliště: Rožňava

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#128 Nový příspěvek od Jožo Kovalčík »

Tak sa mi to pomaly začína hroutit :D , už mám niečo aj s motorom :zly: :nee: :jazyk: , ale o tom v inom vlákne :D

Uživatelský avatar
-Lycan-
Příspěvky: 446
Registrován: sob bře 26, 2011 8:01 pm
Bydliště: Topolčany

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#129 Nový příspěvek od -Lycan- »

ono čo se nosi drať sa mosí :D mne sa to ponaličky tiež rozpada :( ale v zime pojde zasek do lazni a bude fit 8)
Práce sa neboj! , kľudne si vedľa nej ľahni!!
Fialka : http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 95&t=29061
SEX je slastiplný zážitok, ale jazdils niekedy Crystalom 120 45 alias Boženka ???

davidgsf
Příspěvky: 254
Registrován: pát bře 18, 2011 7:32 pm
Bydliště: Vamberk

Re: Motorová zavislost, poruchy převodovek

#130 Nový příspěvek od davidgsf »

Ahoj na mt8 mi při 3 truchu kvili, ale na 4 už docela dost. Volal jsem Šálkovi a ten říká, že to bude diferenciál. Vůli jsem ale nastavoval. Našel někdo nějakou jinou příčinu?

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“