TZ4K14K vůle naklápění, přední pravý portál dotaz

Moderátoři: Tata, Tom

Zpráva
Autor
donkomposto
Příspěvky: 190
Registrován: stř říj 21, 2009 1:23 pm

Re: TZ4K14K vůle naklápění, přední pravý portál dotaz

#16 Nový příspěvek od donkomposto »

Teď přetěsňuju levý přední portál a při nákupu těsnění v továrně mě bylo řečeno, že už 10 let dělají do plechu s guferem portál/převodovka ve spodní části díru 10 mm a olej v převodovce a v portálu má stejnou hladinu. Zapomněl jsem se zeptat co to dělá při dlouhodobé jízdě v levém náklonu, např. orba doleva. Jestli neteče olej z portálu odvzdušněním nalévacího šroubu.

donkomposto
Příspěvky: 190
Registrován: stř říj 21, 2009 1:23 pm

Re: TZ4K14K vůle naklápění, přední pravý portál dotaz

#17 Nový příspěvek od donkomposto »

.
Přílohy
Tk pseudoblatník.jpg

donkomposto
Příspěvky: 190
Registrován: stř říj 21, 2009 1:23 pm

Re: TZ4K14K vůle naklápění, přední pravý portál dotaz

#18 Nový příspěvek od donkomposto »

Pseudoblatník by měl zabránit padání hlíny do brzdy. Na straně plechového štítu brzdy je asi půl cm zahnutý a zvenku přečnívá brzdový buben asi o 1cm, takže by se tam neměla hlína dostat ani při náklonu na kteroukoliv stranu. Vepředu je to uchyceno na M12 příruby portálu, vzadu v díře M8 v tělese portálu. Tedy vše je přednachystané a ničemu ten plech nevadí - kolo jde posouvat a náprava jde vypínat.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5608
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: TZ4K14K vůle naklápění, přední pravý portál dotaz

#19 Nový příspěvek od thovt »

Zajímavé řešení ,ale hlína se dostává ve spodní části do bubnu. Hlavně při orbě buben se opíra o hranu brázdy. , u mě i při vláčení pole.
donkomposto píše:Teď přetěsňuju levý přední portál a při nákupu těsnění v továrně mě bylo řečeno, že už 10 let dělají do plechu s guferem portál/převodovka ve spodní části díru 10 mm a olej v převodovce a v portálu má stejnou hladinu. Zapomněl jsem se zeptat co to dělá při dlouhodobé jízdě v levém náklonu, např. orba doleva. Jestli neteče olej z portálu odvzdušněním nalévacího šroubu.
Odvzdušovací šroub tam nemůže být to by tekl olej ven, v portálu musí být kvalitní těsnění aby udrželo množství oleje a odolalo prachu který uspěšně likviduje těsnění.
Na portálových hřídelí mám dané oboustranné uzavřené ložiska. A je pokoj od oleje v brzdách.

Peter2
Příspěvky: 200
Registrován: stř bře 11, 2009 4:22 pm

Re: TZ4K14K vůle naklápění, přední pravý portál dotaz

#20 Nový příspěvek od Peter2 »

Chcem sa spýtať:
ložisko 6008 v pravom portáli je osadené zo strany od prevodovky alebo zo strany od veka portálu ( podľa katalógu by malo byť od veka portálu )? Odšroboval som veko portálu, a s vekom som vytiahol celý pastorok. Pastorok držal v hromade s vekom na ložisku 6305. Olejovú náplň mám prepojenú rovnakú v portáloch aj v prevodovke. Tak mi to urobili u Šálka. Chápem, že tam nieje gufero, aby bola hladina oleja v portáli aj v prevodovke rovnaká. Ale nenašiel som tam ani to ložisko 6008 a bez toho ložiska mi to je podozrivé. :zapomel: Ak máte niekto vedomosť alebo foto prosím Vás odpíšte. Nechcem to sku....... .

halbu
Příspěvky: 114
Registrován: úte úno 19, 2013 6:44 pm
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: TZ4K14K vůle naklápění, přední pravý portál dotaz

#21 Nový příspěvek od halbu »

ják mám v 1 příspěvku ten kroužek- tak místo něho tam má být ložisko a za ním v převodovce gufero
TZ4K14K
PON 25A, NSN-10, ŽT-152, ARS-103, AZM 101
Prodám AZM 101

Peter2
Příspěvky: 200
Registrován: stř bře 11, 2009 4:22 pm

Re: TZ4K14K vůle naklápění, přední pravý portál dotaz

#22 Nový příspěvek od Peter2 »

Halbu dík za radu. Podľa toho čo som videl som tam žiadne ložisko ani puzdro nemal. Moja chyba :zly: je, že som to zložil tak ako to bolo bez ložiska alebo puzdra.
Údajne niekedy tam dávali len tie púzdra.
Idem to znovu rozobrať a dať do poriadku.

halbu
Příspěvky: 114
Registrován: úte úno 19, 2013 6:44 pm
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: TZ4K14K vůle naklápění, přední pravý portál dotaz

#23 Nový příspěvek od halbu »

no pouzdro bych chápal kdyby bylo z bronzu ale železo na železo je o ničem akorát se to na sebe nalepí nebo to poškodí hřídel.
TZ4K14K
PON 25A, NSN-10, ŽT-152, ARS-103, AZM 101
Prodám AZM 101

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“