TZ 4 K 14, olejové čerpadlo

Moderátoři: Tata, Tom

Zpráva
Autor
Václav K
Příspěvky: 29
Registrován: pon led 30, 2012 11:11 am
Bydliště: Roudnice n/L

Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo

#16 Nový příspěvek od Václav K »

Zdravím mechaniky,
píšeš, že druhý okruh nedává olej. Podívej se jestli do něho olej přitéká, je docela možné, že máš zanešené sítko pod obdelníkovým krytem vedle mazacího čerpadla.
Václav K

chorche80
Příspěvky: 10
Registrován: stř črc 20, 2016 7:52 am
Bydliště: Svitavy

Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo

#17 Nový příspěvek od chorche80 »

cerpadlo sem vyresil, panove co ho repasovali ho trosku spatne poskladali

Uživatelský avatar
Jožo Kovalčík
Příspěvky: 499
Registrován: ned říj 16, 2011 2:05 pm
Bydliště: Rožňava

Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo

#18 Nový příspěvek od Jožo Kovalčík »

Ahoj,
stala sa nemilá vec, pravdepodobne sa mi pridrel motor.....zrejme ložiská na kľuke, počas chodu motora nebolo počuť žiadne neobvyklé zvuky, no keď som zastavil motor a motor robil tie posledné "skoky" (vtedy, keď sa tak na konci už iba zakymáca....doprava a doľava), tak som započul tieto zvuky (viď. video), odkrútil som tri prietokové skrutky na mazacom lise, a z trubky ktorá ide na valec, olej kvapkal resp. tiekol, z trubky ktorá ide k plstenému filtru olej nekvapkal, iba som si zamastil prsty, trubka od odlučovača bola v podtstate suchá....no keď som odkrútil skrutku na odlučovači, tak olej začal kvapkať.
V zime som menil olej, nový plstený filter, sitko odlučovača vyčistené a trubky sú tiež priechodné.....môže byť chyba v lise? Ak správne rozumiem funkcii lisu, tak jeden piestik maže piest motora a ložiská kľuky a druhý piestik odsáva prebytočný olej cez odlučovač, ale potom nerozumiem ako je možné, že olej dodáva iba na piest motora a na ložiská kľuky nejde nič (keď mazanie týchto dvoch súčiastok má zaobstarávať jeden a ten istý piestik mazacieho lisu). Poraďte mi prosím čo mám robiť?
Teraz, keď je motor vychladený, tak vôbec nie je počuť tie zvuky ako na videu.

https://www.youtube.com/watch?v=-ivFxfLhQt0

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5608
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo

#19 Nový příspěvek od thovt »

Sundej klínové řemeny poté poté zkoušej otáčet motorem.
Mysílím si že je to něco jiného.

Uživatelský avatar
Jožo Kovalčík
Příspěvky: 499
Registrován: ned říj 16, 2011 2:05 pm
Bydliště: Rožňava

Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo

#20 Nový příspěvek od Jožo Kovalčík »

Remene som dal preč, teraz ten zvuk nie je počuť, keď je motor studený, tak neviem čo to môže byť, neviem či môžem naštartovať a nechať bežať motor.

donkomposto
Příspěvky: 190
Registrován: stř říj 21, 2009 1:23 pm

Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo

#21 Nový příspěvek od donkomposto »

Když máš TK14, tak myslím že jeden píst tlačí mazací olej do dvou větví, na ložiska a na válec. Tak zkusit mazací trubku k ložiskám odšroubovat z bloku motoru a ručně protáčet motor jestli vytéká olej -jestli není trubka přicpaná. Nebo jestli nevrže ventilátor, dynamo nebo nějaký kryt.

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5608
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo

#22 Nový příspěvek od thovt »

Jsou to tři možnosti dynamo , ventilátor , hydraulické čerpadlo, co si myslím .
Chvilku motor může běžet bez chlazení ,je jako motorka taky ji dlouho nehoníš na místě.

Uživatelský avatar
Jožo Kovalčík
Příspěvky: 499
Registrován: ned říj 16, 2011 2:05 pm
Bydliště: Rožňava

Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo

#23 Nový příspěvek od Jožo Kovalčík »

Všetky trubky sú čisté, skúsim ešte teda ručne pretáčať motor, nech vidím či pôjde olej z otvora na lise, ktorý tlačí olej ku kľuke.

thovt
Čerpadlo bolo v tom čase vypnuté, dynamo nemám, je tam ten zabudovaný alternátor vo ventilátore. To vŕzganie alebo ten divný zvuk, šiel odniekiaľ zvnútra motora. No ako som už písal, teraz keď je motor studený a ručne som ho pretáčal, tak nepočuť ten zvuk....tak neviem čo s tým...

Uživatelský avatar
-Lycan-
Příspěvky: 446
Registrován: sob bře 26, 2011 8:01 pm
Bydliště: Topolčany

Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo

#24 Nový příspěvek od -Lycan- »

Skor mi ten zvuk pride ako nejake ložisko kere doživa alebo neco čo sa toči v puzdre ked je studeny motor tak je to v pohode ale jak sa ohreje tutiž nabere na objeme začne vrzgať mne takto obdobne vrzalo koleso na vlečke ked bola prazna v pohode jak som ju zaťažil tak po chvili ked sa troška zahrialo kolo tak začalo podobne vrzat nemusi to byt v motore može to byt altik vo ventilatore alebo aj len remenice na hydr čerpadle zahrej moto a ked bude zahriaty zhod remene postupne pak z kazdou remenicou potoč zvlať ked to bude robit aj ked bude bez remenov holt asi vo vnutri motora dakde ale to neprajem
Práce sa neboj! , kľudne si vedľa nej ľahni!!
Fialka : http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 95&t=29061
SEX je slastiplný zážitok, ale jazdils niekedy Crystalom 120 45 alias Boženka ???

Uživatelský avatar
Jožo Kovalčík
Příspěvky: 499
Registrován: ned říj 16, 2011 2:05 pm
Bydliště: Rožňava

Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo

#25 Nový příspěvek od Jožo Kovalčík »

Skúšal som ručne (štartovacou kľukou) pretáčať motor, ale z lisu nešlo nič odnikiaľ....no myslím si, že aj keby bol lis OK, tak pri ručnom pretáčaní olej nepôjde....čo som čítal alebo počul, tak ten lis dáva málo olej aj pri volnobežných otáčkach, takže ručným pretáčaním asi nedocielim to, aby z neho nejaký olej vôbec kvapkal.

Ten vŕzgavý zvuk nebolo vôbec počuť za chodu motora.....to až keď sa motor vypínal bolo toto počuť....asi skúsim vybrať ten lis a pošlem ho na kontrolu....

donkomposto
Příspěvky: 190
Registrován: stř říj 21, 2009 1:23 pm

Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo

#26 Nový příspěvek od donkomposto »

Mazací lis dává 1 dávku oleje (= 1 kapku oleje ) po 36 otáčkách klikového hřídele a to se ta dávka ještě dělí do dvou větví. Takže musíš protáčet dlouho, jinak nic nepoteče. Takže se musíš obrnit trpělivostí, jinak nic nevyzkoušíš.

Václav K
Příspěvky: 29
Registrován: pon led 30, 2012 11:11 am
Bydliště: Roudnice n/L

Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo

#27 Nový příspěvek od Václav K »

Pročítám si poznatky a rady, ten vrzavý zvuk by mohl být záběr vstřikovacího čerpadla, podívej se jestli se to vrzání ozývá
když je píst v horní úvrati pístu. Na zkoušení olejového mazacího čerpadla je lepší točit klikou, opravdu trvá dost dlouho,
než se objeví na výtlaku čerpadla kapka oleje. Po výměně oleje pro jistotu přidám olej přímo do válce motoru.
Přeju hodně zdaru a trpělivost
Vašek

Uživatelský avatar
Jožo Kovalčík
Příspěvky: 499
Registrován: ned říj 16, 2011 2:05 pm
Bydliště: Rožňava

Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo

#28 Nový příspěvek od Jožo Kovalčík »

Tak som ten motor 36 krát pretočil a olej začal normálne vytekať z lisu, ale z toho otvoru, ktorý tlačí olej do tej šálky z plsteným filtrom (pod štartérom) začal olej vytekať o čosi neskôr......tak neviem mám to poskladať a naštartovať? Skúsil by som chvíľu jazdiť a uvidím čo sa bude diať.

Uživatelský avatar
Jožo Kovalčík
Příspěvky: 499
Registrován: ned říj 16, 2011 2:05 pm
Bydliště: Rožňava

Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo

#29 Nový příspěvek od Jožo Kovalčík »

Tak ako v tomto videu (od 11:30 min.). Mi začal z otvoru pre mazanie piestu olej vytekať po tých 36 otáčkach kľuk. hriadeľa a z otvoru pre mazanie kľuky o niekoľko otáčok neskôr. Je to chyba?

Uživatelský avatar
Jožo Kovalčík
Příspěvky: 499
Registrován: ned říj 16, 2011 2:05 pm
Bydliště: Rožňava

Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo

#30 Nový příspěvek od Jožo Kovalčík »

Škoda že neviem po rusky.

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“