demontáž hřídele předního víka u tz4k14
Re: demontáž hřídele předního víka u tz4k14
no já tam mám 2 pružina a nevím proč tam jsou,nutno říci,že jsem ten traktůrek koupil od lesů v dražbě ,byl v hrozném stavu,ale již to vypadá k světu ,takže postupně renovuji a sháním informace vy na té prožině máte nějakou podložku?myslím že je tam vidět,nebo se mýlím?
Re: demontáž hřídele předního víka u tz4k14
S tou pružinou bych si moc hlavu nalámal...její funkce je pouze vymezovat axiální vůli klikovky a skříně náhonů a působit proti tlaku vypínacího ložiska spojky při jejím zmáčknutí...takže je tam sice potřeba, ale přímo nemá vliv na funkčnost, jen na životnost...jestli tam máš dvě, tak je to možná nějaká výrobní varianta, anebo tam někdo úmyslně zvýšil předpětí...třeba aby spolehlivě vymezil již větší axiální vůle...
Re: demontáž hřídele předního víka u tz4k14
Podložka tam není, to je ploška vybroušená na té pružině, aby byla rovná dotyková plocha. Je na té pružině z obou stran.
Re: demontáž hřídele předního víka u tz4k14
dík teda nechám tu jednu,ale pro jistotu jsem volal do Prostějova.Technik který se mnou mluvil potvrdil že je tam jen jedna a v podstatě nemá žádný význam....doslovně...,tedy babo raďˇ.No je to smontované..nyní start
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: ned led 31, 2010 5:24 pm
- Bydliště: Slovakia, Banská Bys
- Kontaktovat uživatele:
Re: demontáž hřídele předního víka u tz4k14
Zdravím. Potreboval by som poradiť. Mám problém zložiť predné veko portálu. Skúšal som to už aj nahrievať a nepomohlo. Tečie mi s tade veľké množstvo oleja.
Nechcem niečo viac pokaziť vďaka za skorú odpoveď.
video: https://www.youtube.com/watch?v=DYfQbW_ ... e=youtu.be
Nechcem niečo viac pokaziť vďaka za skorú odpoveď.
video: https://www.youtube.com/watch?v=DYfQbW_ ... e=youtu.be
Re: demontáž hřídele předního víka u tz4k14
Ahoj!
Ja som vložil 2 skrutky M8 do tých dier tak,že medzi blok a veko ešte naskrutkoval 2 matice .Matice som postupne povoloval a tak som stiahol /stlačil/veko z ložiska. Nahrievaním si pravdepodobne zničil O krúžok ktorý je na veku!
Ja som vložil 2 skrutky M8 do tých dier tak,že medzi blok a veko ešte naskrutkoval 2 matice .Matice som postupne povoloval a tak som stiahol /stlačil/veko z ložiska. Nahrievaním si pravdepodobne zničil O krúžok ktorý je na veku!
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: ned led 31, 2010 5:24 pm
- Bydliště: Slovakia, Banská Bys
- Kontaktovat uživatele:
Re: demontáž hřídele předního víka u tz4k14
Ahoj tiež ma to napadlo a skúšal som to tak, že som vykrúti štifta dal tam skrutku m8 a medzi to matku. Vložil som tam pásovinu cca 3mm aby to nešlo do diery m10 a ako som to skontrúval tak mi to začalo vyťahovať celé vnútro ( ozubenie ). Keď som sa dostal na okraj oringu zistil som že je úplne rozpadnutý, a vtedy som strhal závit na skrutkách m8. Musel som to odflexovať. Keď som to uvoľnil, tak sa do prepružilo a vrátilo späť.
Re: demontáž hřídele předního víka u tz4k14
To spedobb:
Už jsi to vyřešil? Doufám, že to víko a vnitřnosti přežily...ono to totiž takto jednoduše rozebrat NEJDE! Ale neboj, nejsi první, co to zkoušel páčit ven.
Pokud jsi na to uplatnil všechnu sílu, co jsi popsal, tak bych ti doporučoval rovnou rozpůlit převodovku a vyměnit některá ložiska - dostaly pěkně na prdel. Vevnitř ve víku je totiž segerovka, která drží ložisko, a to přes kuličky sebou táhne ven celou hřídel pastroku. Ta se posune tak, že se o sebe opře druhé ložisko pastorku a ozubené kolo náhonu od převodovky (to na hlavní hřídeli, co pohání ten pastorek - to ložisko má totiž větší průměr než to ozubené kolo na pastorku. No a další páčením se tlačí i na hlavní hřídel a její ložiska, která jsou na výstupu na kardan (dvě největší) a taky na ložiska, co jsou vprostřed této hřídele. Takže jsi si tímhle provizorním stahovákem omačkal oběžné dráhy na většině nejdůležitějších ložisek v převodovce...
Ale pravdou je, že je to na kokot vymyšlený. Bez rozpůlení to totiž nejde rozebrat. Jediný co jde, je upravenýma kleštěma na segerovky sundat pojistný kroužek uvnitř toho víka skrz ten druhý otvor, a pak velice opatrně stáhnout to víko z ložiska - ale je to na kokot práce, protože to bývá zatuhlý a stejně se to nakonec opře o ložisko a jde to přes kuličky....
Už jsi to vyřešil? Doufám, že to víko a vnitřnosti přežily...ono to totiž takto jednoduše rozebrat NEJDE! Ale neboj, nejsi první, co to zkoušel páčit ven.
Pokud jsi na to uplatnil všechnu sílu, co jsi popsal, tak bych ti doporučoval rovnou rozpůlit převodovku a vyměnit některá ložiska - dostaly pěkně na prdel. Vevnitř ve víku je totiž segerovka, která drží ložisko, a to přes kuličky sebou táhne ven celou hřídel pastroku. Ta se posune tak, že se o sebe opře druhé ložisko pastorku a ozubené kolo náhonu od převodovky (to na hlavní hřídeli, co pohání ten pastorek - to ložisko má totiž větší průměr než to ozubené kolo na pastorku. No a další páčením se tlačí i na hlavní hřídel a její ložiska, která jsou na výstupu na kardan (dvě největší) a taky na ložiska, co jsou vprostřed této hřídele. Takže jsi si tímhle provizorním stahovákem omačkal oběžné dráhy na většině nejdůležitějších ložisek v převodovce...
Ale pravdou je, že je to na kokot vymyšlený. Bez rozpůlení to totiž nejde rozebrat. Jediný co jde, je upravenýma kleštěma na segerovky sundat pojistný kroužek uvnitř toho víka skrz ten druhý otvor, a pak velice opatrně stáhnout to víko z ložiska - ale je to na kokot práce, protože to bývá zatuhlý a stejně se to nakonec opře o ložisko a jde to přes kuličky....
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: ned led 31, 2010 5:24 pm
- Bydliště: Slovakia, Banská Bys
- Kontaktovat uživatele:
Re: demontáž hřídele předního víka u tz4k14
To Davleo:
Nie nevyriešil som to ! Teda s časti. Zalepilo sa to nejakým tmelom, tak som zvedaví ako sa to momentálne osvedčí. Ak sa pokazí niečo viac tak sa to bude musieť rozobrať, len to nechcem robiť teraz cez sezónu. Bol som sa na kuse previesť, a nezdalo sa mi že by sa tvárilo niečo ako poškodené. To sa ukáže možno pri záťaži. Tak ak som dobre pochopil je potrebné rozobrať komplet skrine riadenia...
Vďaka za reakciu.
Nie nevyriešil som to ! Teda s časti. Zalepilo sa to nejakým tmelom, tak som zvedaví ako sa to momentálne osvedčí. Ak sa pokazí niečo viac tak sa to bude musieť rozobrať, len to nechcem robiť teraz cez sezónu. Bol som sa na kuse previesť, a nezdalo sa mi že by sa tvárilo niečo ako poškodené. To sa ukáže možno pri záťaži. Tak ak som dobre pochopil je potrebné rozobrať komplet skrine riadenia...
Vďaka za reakciu.
Re: demontáž hřídele předního víka u tz4k14
Tak tak...je potřeba rozpůlit převodovku, ale jinak není třeba sundávat portály, pokud teda nebudeš chtít rovnou udělat i je...
Při půlení je tam pár pikošek, na který je třeba si dát pozor, ale půlení je tu popsané už víckrát, tak to i s fotkama najdeš tam...
To víko jde přetěsnit jak říkáš, povytáhnout o napatlat kolem tmel, taky jsem to tak původně řešil...škoda toho páčení přes ložiska, ale je to traktor, ne vysokootáčková Honda, takže by to mohlo ještě něco vydržet. Ale učenej z nebe nespadl, taky jsem to tak poprvé zkoušel vytáhnout, páčil jsem to pajsrem apod, než mně došlo, že to asi jen tak nepůjde...
Při půlení je tam pár pikošek, na který je třeba si dát pozor, ale půlení je tu popsané už víckrát, tak to i s fotkama najdeš tam...
To víko jde přetěsnit jak říkáš, povytáhnout o napatlat kolem tmel, taky jsem to tak původně řešil...škoda toho páčení přes ložiska, ale je to traktor, ne vysokootáčková Honda, takže by to mohlo ještě něco vydržet. Ale učenej z nebe nespadl, taky jsem to tak poprvé zkoušel vytáhnout, páčil jsem to pajsrem apod, než mně došlo, že to asi jen tak nepůjde...
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: ned led 31, 2010 5:24 pm
- Bydliště: Slovakia, Banská Bys
- Kontaktovat uživatele:
Re: demontáž hřídele předního víka u tz4k14
Páčil som to s citom lenbo som mal strach s toho, že odlomím s liatiny. Potom mi aj tak napadlo, že keby sa mi to podarilo vytiahnuť, tak sa mi to nepodarí lebo by ma držalo prepojenie so zadnou zanápravou.
Škoda že si sa neozval skôr, nemusel som to siliť
Dík za info
Škoda že si sa neozval skôr, nemusel som to siliť
Dík za info