vydřený kroužek brzdového bubnu ... řešení?
vydřený kroužek brzdového bubnu ... řešení?
Ahoj, renovuji TZ4K14 a narazil jsem na problém s brzdovým bubnem. V nalisovaném kroužku bubnu, který se točí v guferu portálu mám vydřenou asi 1mm hlubokou drážku a logicky z portálu vytéká olej. Poradíte mi někdo, zda se dá někde sehnat tento kroužek ( vlastně je to spíš nátrubek ). Nechci experimentovat s dvojbřitým guferem atd... Díky za každou radu Tiky.
Re: vydřený kroužek brzdového bubnu ... řešení?
Někde si to tady najdi. Psal jsem o tom.
Starý kroužek se sundá, průměr se zmenší, nalisuje se ložiskový IR-kroužek ( název ) a gufero se dá s větší dírou (dvě gufera za sebou). A je to na věky.
Tady :
Poslední výdrb jsou vlastní brzdové bubny. Jsou z velmi nekvalitní litiny a pod guferem (jedním, či dvěma) vznikne rychle drážka. Náboj navíc může být prasklý - a není to na první pohled vidět. Z těchto dvou důvodů doporučuji naboj osoustružit na průměr 75,1mm a natáhnou na něj kroužek pro jehlové ložisko IR 85x75x25. Rozměr 25 je pak nutno zabrousit flexou podle výšky náboje. Výsledkem je opásání náboje a vznik kvalitní, tvrdé kluzné plochu pro velká gufera. Tentokrát ale rozměru 85x100. Existují v síle 9mm, takže dvě vedle sebe jsou v pohodě. No a hustý olej do portálů je samozřejmý.
Starý kroužek se sundá, průměr se zmenší, nalisuje se ložiskový IR-kroužek ( název ) a gufero se dá s větší dírou (dvě gufera za sebou). A je to na věky.
Tady :
Poslední výdrb jsou vlastní brzdové bubny. Jsou z velmi nekvalitní litiny a pod guferem (jedním, či dvěma) vznikne rychle drážka. Náboj navíc může být prasklý - a není to na první pohled vidět. Z těchto dvou důvodů doporučuji naboj osoustružit na průměr 75,1mm a natáhnou na něj kroužek pro jehlové ložisko IR 85x75x25. Rozměr 25 je pak nutno zabrousit flexou podle výšky náboje. Výsledkem je opásání náboje a vznik kvalitní, tvrdé kluzné plochu pro velká gufera. Tentokrát ale rozměru 85x100. Existují v síle 9mm, takže dvě vedle sebe jsou v pohodě. No a hustý olej do portálů je samozřejmý.
Re: vydřený kroužek brzdového bubnu ... řešení?
Na motory jsem běžně používal tohle: http://www.vkloziska.cz/opravna-hridelo ... edi-sleeve jen se to naklepne a dá nové gufero problém s tím žádný nebyl.
Re: vydřený kroužek brzdového bubnu ... řešení?
Díky za informace ,
nakonec jsem se rozhodl, že tam dám dvě gufera 80x100x9 a uvidím jak dlouho to vydrží.
nakonec jsem se rozhodl, že tam dám dvě gufera 80x100x9 a uvidím jak dlouho to vydrží.
Re: vydřený kroužek brzdového bubnu ... řešení?
Klidně to tak udělej, jen nezapomeň mezi ně dát vazelínu.
Pokud některé kolo poteče, pak uděláš některý z kroužků jen na něm. Také mě pořád jedno kolo drží jen se dvěma guferama. Ostatní tři jsem předělal během tří let. Vždy až to teklo.
Hlavně zkontroluj, zdali buben není prasklý a dej správné O-kroužky z venku bubnu. Drážka tam má hloupý rozměr a "správné" kroužky tečou a "nesprávné" tam skoro nejdou nacpat, ale pak drží.
Pokud některé kolo poteče, pak uděláš některý z kroužků jen na něm. Také mě pořád jedno kolo drží jen se dvěma guferama. Ostatní tři jsem předělal během tří let. Vždy až to teklo.
Hlavně zkontroluj, zdali buben není prasklý a dej správné O-kroužky z venku bubnu. Drážka tam má hloupý rozměr a "správné" kroužky tečou a "nesprávné" tam skoro nejdou nacpat, ale pak drží.
Re: vydřený kroužek brzdového bubnu ... řešení?
Já jsem si koupil nerez trubku daného rozměru a kroužky jsem si udělal nové, přeleštil a za tepla naklepnul na buben.
Re: vydřený kroužek brzdového bubnu ... řešení?
Jaký je ten rozměr o kroužku (katalogově 60x50) který tam má ve skutečnosti být aby to z venku neteklo, když ten správný katalogový teče?
Re: vydřený kroužek brzdového bubnu ... řešení?
Ještě bych se rád zeptal jakým způsobem v domácích podmínkách sundáte z náboje ten starý kroužek?
Re: vydřený kroužek brzdového bubnu ... řešení?
Právě já myslím že karabinou uděláš zářez i do dílce.
Re: vydřený kroužek brzdového bubnu ... řešení?
opatrne opatrne ako keď sexujú ježkovia. a ak aj urobíš čiaru na dielci na to isté miesto ide naraziť druhý krúžok- tak vo co go???
Re: vydřený kroužek brzdového bubnu ... řešení?
Zářez pod kroužkem bude ideální cesta pro nový únik oleje. Takže takto ne.
Já jsem použil autogen. Červený flíček a vrazit za něj šroubovák. Kroužek se natáhne a jde dolů.
Já jsem použil autogen. Červený flíček a vrazit za něj šroubovák. Kroužek se natáhne a jde dolů.
Re: vydřený kroužek brzdového bubnu ... řešení?
Ja zase narežem kusok za polovicu a potom to zrazím majzlom, niekedy narezať aj na viac miestach. Dnes už autogen u nás na dedine nenajdem.
Inak na toto by bol super ten indukčný ohrev, čo tu riešil Dano.
Inak na toto by bol super ten indukčný ohrev, čo tu riešil Dano.
- Atlan
- Příspěvky: 9583
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: vydřený kroužek brzdového bubnu ... řešení?
Tienkartuse na BP pisu 1300st, stm to dole nejde? Zahrdzavene skrutky tym povolujem.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: vydřený kroužek brzdového bubnu ... řešení?
no nerez nie je dobra volba - je makky a zoderie sa
Vždy je na vine len malé kladivo
Zabi bobra zachrániš strom
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=65774
nieco z youtube https://www.youtube.com/watch?v=fooaNIi ... wl&index=2
Zabi bobra zachrániš strom
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=65774
nieco z youtube https://www.youtube.com/watch?v=fooaNIi ... wl&index=2