TZ 4 K 14, olejové čerpadlo

Moderátoři: Tata, Tom

Zpráva
Autor
DANOZ
Příspěvky: 1
Registrován: pon úno 25, 2013 8:01 pm
Bydliště: Hlohovec

TZ 4 K 14, olejové čerpadlo

#1 Nový příspěvek od DANOZ »

zdravím mechanikov, rozobral som olejové čerpadlo, skontroloval stav resp.funkčnosť-keďže motor dostal nový piest. Pri skladaní čerpadla som zasunul oba piestiky- pasovali iba jedným spôsobom keďže je jeden hrubší a druhý tenší.
Otázka znie: záleží na orientácii-pootočení piestikov voči sebe? Neskúmal som či sú valčeky(kde sa zasúvajú piestiky) spojené kanálikom pred zložením. Vďaka za odpoveď

Václav K
Příspěvky: 29
Registrován: pon led 30, 2012 11:11 am
Bydliště: Roudnice n/L

Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo

#2 Nový příspěvek od Václav K »

čerpadlo má dva okruhy. jeden tlačí olej do válce a na klikovku, druhý odebírá rozstříkaný olej z motoru přes síto a filtr ho vrací do skříně. Na vzájemné poloze pístů nezáleží. Hlavně je nutné při výměně oleje vyčistit obdelníkové síto a filcový filtr.
Z výfuku by mělo jít nepatrné množství oleje.

spedobb
Příspěvky: 23
Registrován: ned led 31, 2010 5:24 pm
Bydliště: Slovakia, Banská Bys
Kontaktovat uživatele:

Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo

#3 Nový příspěvek od spedobb »

Zdravím. Chcel by som obnoviť túto tému. Mám problém z olejovým čerpadlom. Zadrel som motor a preto som pátral po poruche. Trubky mazania som vyčistil, boli zanesené bordelom. Vymontoval som aj čerpadlo všetko som vyčistil. Potreboval by som ale vedieť ako máju byt nastavené piestiky voči zaistujúcim šravbám z matkou. Na fore som tu nasiel rôzne varianty. Niekto píše 2,3mm niekto 1,7mm a ako to otestovať. Skúšal som to rôzne ale nedarilo sa mi. Tak som to celé poskladal nalial olej a skúšal hýbať ojnicou hore dole ale žiadny olej sa neobjavil ani na plstenom filtry a ani na mazaní valca. Bolo by dobre napísať nejaký konkrétny postup. Ešte by som chcel vedieť či medzi šnekom nahonu mazania a spodnou častou má byť tesnenie Budem veľmi vďačný za odpoveď, čaká ma jesená orba. Prikladám foto:

http://img823.imageshack.us/img823/5061/e7hw.jpg
http://img849.imageshack.us/img849/4623/3ofp.jpg
http://img543.imageshack.us/img543/9254/rii5.jpg
http://img703.imageshack.us/img703/5381/eme9.jpg
http://img440.imageshack.us/img440/5363/iqt2.jpg

Václav K
Příspěvky: 29
Registrován: pon led 30, 2012 11:11 am
Bydliště: Roudnice n/L

Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo

#4 Nový příspěvek od Václav K »

Dobrý den,
Před časem jsem problem taky řešil, nechtěl jsem kupovat nové čerpadlo. staré jsem dle rad a zkušeností 80 letého mechanika
celé předělal. na fotkách je vidět, jak stavěcí šrouby vyběhaly na ozubených kolech drážky a tím se snížil zdvih pístů a množství oleje. Místo stavěcích šroubů jsem dal ocelovou kuličku , která se nastavuje šroubem M 5. Zdvih je nastavený u okruhu který maže do válce nebo klikovky 0,7 -0,9 mm měřeno posuvkou. Druhý okruh, která odbírá olej z klikové skříně, má zdvih 0,9 - 1 mm . Při skládání čerpadla se nesmí zaměnit písty. Dělal jsem takhle asi tři čerpadla, vždycky jsem
do sacího otvoru nalil trochu oleje a otáčel hřídelí čerpadla. Na motoru je ještě obdelníkové síto velikosti asi 7 x 10 cm,
které se musí taky vyčistit. Nápad s kuličkou mi poradil ten starý pán , výrobce to prý taky změnil. Máme dva stroje, u každého je jiný druh mazání, Po tátovi jsem podědil stroj z roku 1972. je u něj mazání na klikovku, u druhého je mazání do válce
tam se dostává olej dříve. Po namontování čerpadla a nalití oleje jsme nepřipojili výstupní trubku pro mazání do válce, vyšroubovali šroub na žhavení nebo doutnák a ručně klikou protáčeli motor dokud nezačal z čerpadla vytékat olej.
Když je pod 10 stupňu ,před startem naleju do válce trochu oleje a protočím. Někdo přidáná olej do nafty v poměru 1:33
/přibližně/ Z výfuku musí trochu odkavávat olej , musí být mastný. Napsal jsem toho dost. Škoda , že jsi tak daleko.
Kricner.Vaclav@seznam.cz

Uživatelský avatar
bt66
Příspěvky: 177
Registrován: sob zář 25, 2010 10:11 am
Bydliště: Slovensko

Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo

#5 Nový příspěvek od bt66 »

Zdravím.
Môj kamarát vyriešil dlhotrvajúce a priam každodenné problémy s pôvodným a nepríliš vydareným motorom 1D-90 veľmi jednoducho. Ten pôvodný nešťastný 2-taktný motor 1D-90 nahradil s 1-valcovým, 4-taktným, 15 koňovým motorom Lombardini čo montovali aj do malotraktorov TomoVinkovič-420 alebo Rába-15, a odvtedy má svätý pokoj. Ten motor už nedymí, olej z neho nekvapká, a má navyše aj +1 koňskú silu.
Aj on má jasno v tom že motor 2-valec Slavia je lepší a silnejší, ale aj oveľa drahší. Jemu namiesto 1-valca stačí tiež 1-valec. A ten Lombardini kúpil za cca. 1/3 cenu ako 2-valec Slavia. Tu je aj foto.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

spedobb
Příspěvky: 23
Registrován: ned led 31, 2010 5:24 pm
Bydliště: Slovakia, Banská Bys
Kontaktovat uživatele:

Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo

#6 Nový příspěvek od spedobb »

bt66: dík za radu ale to nieje riešenie vymeniť motor. Kôli jednej súčiastke nebudem predsa meniť celý motor.

Uživatelský avatar
bt66
Příspěvky: 177
Registrován: sob zář 25, 2010 10:11 am
Bydliště: Slovensko

Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo

#7 Nový příspěvek od bt66 »

spedobb píše:bt66: dík za radu ale to nieje riešenie vymeniť motor. Kôli jednej súčiastke nebudem predsa meniť celý motor.
Ano, ano, je to jasné aj pre mňa. Ja som písal tú poznámku všeobecne, ohľadom na poruchovosť tých nepríliš vydarených 2-taktných motorov 1D90.

Uživatelský avatar
Tom
Příspěvky: 8866
Registrován: stř črc 04, 2007 6:47 pm
Bydliště: Ostrava

Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo

#8 Nový příspěvek od Tom »

bt66 píše:
spedobb píše:bt66: dík za radu ale to nieje riešenie vymeniť motor. Kôli jednej súčiastke nebudem predsa meniť celý motor.
Ano, ano, je to jasné aj pre mňa. Ja som písal tú poznámku všeobecne, ohľadom na poruchovosť tých nepríliš vydarených 2-taktných motorov 1D90.
To je nějaký blud ne? 1D90 jsou maximálně strašilivé pro provoz z hlediska hluku, jinak to jsou super motory. Agilní, jdou za otáčkama, primitivní na údržbu, poruchovost je podprůměrná.
Sháním veškeré možné i nemožné materiály týkající se Agrostroje Prostějov, jeho předchůdců i následovníků. Prospekty, ročenky, dobové fotky, informace, příručky,...
TomAgro@seznam.cz

spedobb
Příspěvky: 23
Registrován: ned led 31, 2010 5:24 pm
Bydliště: Slovakia, Banská Bys
Kontaktovat uživatele:

Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo

#9 Nový příspěvek od spedobb »

Opravu OLEJOVÉHO ČERPADLA - (mazacieho lisu) mám za sebou. Staré štelovacie skrutky boli zodraté. Nahradil som ich zo skrutkou s guličkou.
Popis: skrutky M6 prevrtané vrtákom M3 nie dokonca ! pri konci iba zahĺbené aby gulička trčala. Neskôr narazený závit asi M4. Na dno osadená gulička 3,5mm na ňu poukladané dalšie guličky. A nakoniec je to zaistené skrutkou M4 IMBUS.
Pomocník stojanová vŕtačka, brúska, a samozrejme kvalitné kobaltové vrták.
Na čerpadle bolo treba prerezať závit na M6. Skrutky trčia do čerpadla asi 1mm.
Olej z výfuku mierne odkvapkáva. Najazdených cca +- 4MT

Prikladám foto z generálky :)
Přílohy
WP_003857.jpg
WP_003856.jpg
WP_003855.jpg
Test čerpadla
Test čerpadla

pepaso2
Příspěvky: 19
Registrován: pon bře 30, 2015 9:01 am
Bydliště: Týnec nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo

#10 Nový příspěvek od pepaso2 »

spedobb píše:Opravu OLEJOVÉHO ČERPADLA - (mazacieho lisu) mám za sebou. Staré štelovacie skrutky boli zodraté. Nahradil som ich zo skrutkou s guličkou.
Popis: skrutky M6 prevrtané vrtákom M3 nie dokonca ! pri konci iba zahĺbené aby gulička trčala. Neskôr narazený závit asi M4. Na dno osadená gulička 3,5mm na ňu poukladané dalšie guličky. A nakoniec je to zaistené skrutkou M4 IMBUS.
Pomocník stojanová vŕtačka, brúska, a samozrejme kvalitné kobaltové vrták.
Na čerpadle bolo treba prerezať závit na M6. Skrutky trčia do čerpadla asi 1mm.
Olej z výfuku mierne odkvapkáva. Najazdených cca +- 4MT

Prikladám foto z generálky :)
Je dobré vzít na vědomí že do čerpadel s tyčinkama ve štelovacích šroubkách je umělý zásah tak aby čerpadla selhávaly,taky jsem jeden s postižených.

Yany1
Příspěvky: 2
Registrován: stř čer 29, 2016 6:07 pm
Bydliště: Plzen-sever

Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo

#11 Nový příspěvek od Yany1 »

Zdravím.
Mám problém. Zadřel se nám T4K14. olejové čerpadlo je KO, tak jsem koupil nové, ale to nové má pouze 3 "výstupy", zatím co to staré 4. Objednával jsem ho v Přešticích, a říkali, že jiný nemají, pouze to se 3mi dírami. Podle starého chybí díra na propojení čerpadla a olej. vany. Nevím co s tím. Poradíte mi prosím?
Přeji hezký zbytek dne a mnoho naježděných Mh :-)

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5608
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo

#12 Nový příspěvek od thovt »

Zdravím chtělo by to fotky různé pohledy čerpadla. Co je to za typ Slávie .
jak vložit foto http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... BEit+fotku

Vedra
Příspěvky: 1451
Registrován: pát čer 26, 2015 6:06 pm
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo

#13 Nový příspěvek od Vedra »

Čerpadlo s třemi vývody nemá vývod na olejovou vanu protože je v olejové vaně zastrčené a saje okolo své hnací hřídele.

Yany1
Příspěvky: 2
Registrován: stř čer 29, 2016 6:07 pm
Bydliště: Plzen-sever

Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo

#14 Nový příspěvek od Yany1 »

Vedra: Díky, to potešilo 8). O starost míň.

chorche80
Příspěvky: 10
Registrován: stř črc 20, 2016 7:52 am
Bydliště: Svitavy

Re: TZ 4 K 14, olejové čerpadlo

#15 Nový příspěvek od chorche80 »

resim problem s olejovim cerpadlem, cerpadlo mi tlaci olej pouze jednim vyvodem (do trubicky k valci) do trubicky co vede podle výse uvedeneho obrazku k filcovemu filtru mi olej nejde

kde hledat zavadu problem

danke za rady

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“