Petrova MT8-065
Re: Petrova MT8-065
Ahoj, před čtyřmi roky (v roce 2009) jsem sháněl traktůrek pro převoz materiálu na stavbě RD a na pozemku (sháněl jsem TK nebo MT8) nakonec jsem velmi výhodně koupil mt8-065 s radlicí a přívěsem za TK, stav odpovídal rokům práce v technických službách
nutné opravy po koupi - nové zadní gumy, svíčky, kabely ke svíčkám, baterie, výroba univerzálního závěsu ala TK, výroba závěsu pro vlek, jinak vše fungovalo což mě překvapilo potom co dostaval za kapky v TS.
letos najaře mě přestala fungovat hydraulika, ukázalo se že stačí nastavit přetlakový ventil, po nastavení tlaku na 150bar se stalo co se dalo čekat praskla strouchnivělá hadice na zadní hydraulice, a teď v létě to samé přední hydraulika
stav po koupi a práce na příjezdové cestě+zajištění radlice (foto rok 2010 novější zatím nemám)
s traktůrkem jsem velmi spokojen a vyhovuje mi více než TK (ten má brácha), navíc v zimě přijde vhod kabina, občas mi vadí malá kolečka , ale nic zásadního. Poměrně dostmi ovšem vadí nedostatek výkonu motoru š1203 v malých otáčkách (spotřebu jsem zase tolik neřešil, protože toho zase tolik neudělám, ale je dost velká). Vlek za TK je sice nepřevraitelný, ale jinak úplně na nic, co naněj naházíte musíte zase pracně vyházet a to úplně vše!, proto jsem ho předělal. Jěště mi přibyl vlek s 1m3 kostkou na zalévání, nemám nafoceno- fotky až příště.
nutné opravy po koupi - nové zadní gumy, svíčky, kabely ke svíčkám, baterie, výroba univerzálního závěsu ala TK, výroba závěsu pro vlek, jinak vše fungovalo což mě překvapilo potom co dostaval za kapky v TS.
letos najaře mě přestala fungovat hydraulika, ukázalo se že stačí nastavit přetlakový ventil, po nastavení tlaku na 150bar se stalo co se dalo čekat praskla strouchnivělá hadice na zadní hydraulice, a teď v létě to samé přední hydraulika
stav po koupi a práce na příjezdové cestě+zajištění radlice (foto rok 2010 novější zatím nemám)
s traktůrkem jsem velmi spokojen a vyhovuje mi více než TK (ten má brácha), navíc v zimě přijde vhod kabina, občas mi vadí malá kolečka , ale nic zásadního. Poměrně dostmi ovšem vadí nedostatek výkonu motoru š1203 v malých otáčkách (spotřebu jsem zase tolik neřešil, protože toho zase tolik neudělám, ale je dost velká). Vlek za TK je sice nepřevraitelný, ale jinak úplně na nic, co naněj naházíte musíte zase pracně vyházet a to úplně vše!, proto jsem ho předělal. Jěště mi přibyl vlek s 1m3 kostkou na zalévání, nemám nafoceno- fotky až příště.
- Milhauss
- Příspěvky: 11621
- Registrován: pon srp 20, 2007 8:47 pm
- Bydliště: Čáslav 28601 a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Petrova MT8-065
Vítám Tě tu. Zajímavá barevná kombinace tvé 065ky . Co jsi tu vyjmenoval jsou prostě bolesti 065ky,spotřeba,malá kola,výkon v malých otáčkách,hold je to benzín,kterej potřebuje otáčky. Zajímá mě jak jsi předělal vlek,mám ho taky,a už taky něco vymýšlím,protože na rovině s ním vyklápět jde fakt mizerně. Dej nějaké aktuální foto,ať to pořádně omrkneme
Re: Petrova MT8-065
ta modrá se mi moc nelíbí, navíc je to štětkolak, který dělali civilkáři v TS, když neměli co dělat
k orání používám jednoradličný nesený obracecí pluh PON - 25 - A a jde to krásně
přívěs, na který přesně sedne kostka 1m3
již předělaný nízkoplošinový sklápěcí návěs NSN 10 - 2, při přestavbě jsem měl dvě podmínky- ložá plocha co nejníže a zadní hrana korby při vyklopení co nejvýše
souprava a fotky v akci
k orání používám jednoradličný nesený obracecí pluh PON - 25 - A a jde to krásně
přívěs, na který přesně sedne kostka 1m3
již předělaný nízkoplošinový sklápěcí návěs NSN 10 - 2, při přestavbě jsem měl dvě podmínky- ložá plocha co nejníže a zadní hrana korby při vyklopení co nejvýše
souprava a fotky v akci
Re: Petrova MT8-065
a zde samostatný vlek
S přestavbou mi pomáhal kamarád a přesvědčil mě dát nápravu co nejvíce dozadu (což se mi moc vzhledově nelíbilo) má to ovšem jednu obrovskou výhodu, 50% hmotnosti nákladu zatíží zadní nápravu traktoru, tím se neskutečně zvýší trakce, jak při záběru, tak při brždění.
Náprava zůstala, jen jsme ji zúžili, použily mezipodložky se změnou rozteče a použily 13" kola a pneu favorit, dále jsme prodloužily trubu rámu a vytvořily podpěrnou nohu. otočný bod korby jsme posunuly dozadu a přidělaly na hrazdu z trubky a použily 60cm pr.63mm dvojčinnou pístnici, nyní již zbývá nastříkat rám a přidělat světla.
Brzdy nemám zapojené a už jsem vozil i vlek s čepicí opuky (víc už naložit nešlo) a jízda naprosto bez problémů, akorát do kopce chyběl výkon
S přestavbou mi pomáhal kamarád a přesvědčil mě dát nápravu co nejvíce dozadu (což se mi moc vzhledově nelíbilo) má to ovšem jednu obrovskou výhodu, 50% hmotnosti nákladu zatíží zadní nápravu traktoru, tím se neskutečně zvýší trakce, jak při záběru, tak při brždění.
Náprava zůstala, jen jsme ji zúžili, použily mezipodložky se změnou rozteče a použily 13" kola a pneu favorit, dále jsme prodloužily trubu rámu a vytvořily podpěrnou nohu. otočný bod korby jsme posunuly dozadu a přidělaly na hrazdu z trubky a použily 60cm pr.63mm dvojčinnou pístnici, nyní již zbývá nastříkat rám a přidělat světla.
Brzdy nemám zapojené a už jsem vozil i vlek s čepicí opuky (víc už naložit nešlo) a jízda naprosto bez problémů, akorát do kopce chyběl výkon
Re: Petrova MT8-065
Moc pěkný vlek. Měli by se všichni podívat, jak se dělá podvozek sklopky. Pěkné!!
Re: Petrova MT8-065
az na tie pneu z favorita, pozri na gume na aku maximalnu vahu je stavana, predpokladam tak 400kg ?
TRAC MT8-151.32, ZETOR 7245 UKT, ZETOR 5245
ex TRAC MT8-050 , ZETOR 7245, MT8-132.32 , TZ-4K-14
ex TRAC MT8-050 , ZETOR 7245, MT8-132.32 , TZ-4K-14
Re: Petrova MT8-065
máš pravdu je to kolem 400kg ale při rychlosti 160km/h(v té rychlosti když vjedeš do díry to se teprv dělju věci a pneu to vydrží, tak proč by neměli vydžet přetížení v malé rychlosti), zatím jsem s tím při rychlosti do 25km/h neměl problém a to jsem vozil cca 1,5t na rozbité silnici, ale chci tam dát jeté dodávkové ty mají přes 700kg při 160km/h, tam už by neměl být žádný problém
- Milhauss
- Příspěvky: 11621
- Registrován: pon srp 20, 2007 8:47 pm
- Bydliště: Čáslav 28601 a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Petrova MT8-065
Pěkná úprava,to už jsem takhle viděl předělané,jen byly zachované kola mimo korbu,a to zadní prodloužení bylo v ose,ne zvednuté jak to máš ty. Zajímavej je ten výfuk,origo je smotanej někam dolů ne???
Re: Petrova MT8-065
kola jsem chtěl pod korbou hlavně kvůli šířce, zvednuté je to kvůli kolům pod, výška ložné plochy je jen asi o 7cm výš než orig.
Ten výfuk dělal můj kamarád ještě když byl traktor v TS, original se uklepal (vývod byl naboku nad kolo), že prý traktor má mít zvuk jako traktor a ne jak auto
Ten výfuk dělal můj kamarád ještě když byl traktor v TS, original se uklepal (vývod byl naboku nad kolo), že prý traktor má mít zvuk jako traktor a ne jak auto
Re: Petrova MT8-065
Re: Petrova MT8-065
dnes byl jsem navštívit dopravní úřad v RK abych zjistil co mi řeknou o podmínkách za jakých smím na silnici, bylo mi dopravním technikem řečeno toto:
"s malotraktorem uvedeným do provozu před rokem 2001 a majícím technické osvědčení můžete na silnici s tímto technickým osvědčením a sjednaným povinným ručením a to za podmínek, které vám určí silniční úřad, kancelář vedle, ovšem pouze na silnice II a III třídy, silnici I třídy můžete pouze příčně přejet nikoli po ni jet a to ani v obci(pouze přejet)",
šel jsem tedy do vedlejší kanceláře odělení silničního úřadu, kde mi řekli následující:
"ano s tímto malotraktorem můžete posilnici jezdit ale pouze po trase kterou si určíte, a schválí vám ji vlastník komunikace tedy správa a údržba silnic a musíte mít vyjádření Policie ČR, vyplníte tuto žádost (viz. obr.) a přiložíte fotografie malotraktoru, zaplatíte správní polatek, který činí pro celoroční užívání 1000Kč a pro kratší dobu užívání část správního polatku, toto včetně souhlasu vlastníka a vyjádření Policie opakujete každý rok" Na Polici a správě silnic jsem ještě nebyl(zřejmě další poplatky). Takovéto řešení se mi moc nezamlouvá, zkusím na dopravní úřad zajít znovu a zeptat se na další možnosti. Je to běs Pomalu začínám mít chuť se na to vyprdnout a jezdit si jen po zahradě, na co jsem tedy kupoval tovární stroj? (líbil se mi )
"s malotraktorem uvedeným do provozu před rokem 2001 a majícím technické osvědčení můžete na silnici s tímto technickým osvědčením a sjednaným povinným ručením a to za podmínek, které vám určí silniční úřad, kancelář vedle, ovšem pouze na silnice II a III třídy, silnici I třídy můžete pouze příčně přejet nikoli po ni jet a to ani v obci(pouze přejet)",
šel jsem tedy do vedlejší kanceláře odělení silničního úřadu, kde mi řekli následující:
"ano s tímto malotraktorem můžete posilnici jezdit ale pouze po trase kterou si určíte, a schválí vám ji vlastník komunikace tedy správa a údržba silnic a musíte mít vyjádření Policie ČR, vyplníte tuto žádost (viz. obr.) a přiložíte fotografie malotraktoru, zaplatíte správní polatek, který činí pro celoroční užívání 1000Kč a pro kratší dobu užívání část správního polatku, toto včetně souhlasu vlastníka a vyjádření Policie opakujete každý rok" Na Polici a správě silnic jsem ještě nebyl(zřejmě další poplatky). Takovéto řešení se mi moc nezamlouvá, zkusím na dopravní úřad zajít znovu a zeptat se na další možnosti. Je to běs Pomalu začínám mít chuť se na to vyprdnout a jezdit si jen po zahradě, na co jsem tedy kupoval tovární stroj? (líbil se mi )
Re: Petrova MT8-065
Zdravím, ten prerobený vlek NSN-10-2 je opravdu veľmi super!
Re: Petrova MT8-065
Taková povolení "údajně" musejí mít i ty tisíce bagrů, které denně jezdí křížem-krážem po všech silnicích. Moc tomu nevěřím. Celé povolení je stejně k ničemu, protože díky historickému vývoji silniční sítě, v ČR, se spousta neobjetitelných komunikací v obcích stala silnicemi I. třídy.
Jediný plán, který mám, je vyhodit dělanou, nebržděnou vlečku a koupit Agados VZ22 bržděný, dvounápravový, který je za tékáčko použitelný a současně se na něm traktor dá převézt za vozidlem střední třídy - tedy přívěs do 1350 kg. To akorát vyjde hmotností i s běžným nářadím na traktoru. Je to ale šílená představa.
Jediný plán, který mám, je vyhodit dělanou, nebržděnou vlečku a koupit Agados VZ22 bržděný, dvounápravový, který je za tékáčko použitelný a současně se na něm traktor dá převézt za vozidlem střední třídy - tedy přívěs do 1350 kg. To akorát vyjde hmotností i s běžným nářadím na traktoru. Je to ale šílená představa.
Re: Petrova MT8-065
ještě to budu řešit asi jiným způsobem, v podstatě jsou jen dvě instituce, ketré mě mohou kontrolovat a zkoumat,a to Policie pokud mě zastaví a pak ještě pojišťovna pokud se něco stane, tudíž nejlepší řešení co mě napadá zajít na policii a pojišťovnu co po mě mohou a v případě dané události budou vyžadovat?
Re: Petrova MT8-065
Řešil jsem toto loni. Jak na evidenci tak na policiji. Pokud je traktor vyrobený před rokem 2001, není třeba evidovat. Technické osvědčení a pojistka jsou dostatečné doklady pro provoz na silnici. Silniční kontrola po tobě bude chtít řidičák, doklady od traktoru (tech. osvěd.) a pojistku. O nějakém ročním poplatku pro přejezd cesty nebyla řeč. Podle mě to platí pro stroje, které nemají schválený provoz po komunikaci s nebo nemají TO, ale to není případ MT8čky. Zkus se ještě poptat na příslušném obecním (městském) úřadě.